in , ,

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح

زندگینامه تیلور سوئیفت خواننده محبوب آمریکایی

بیوگرافی تیلور سوئیفت ، خواننده پرافتخار آمریکایی

همانطور که احتمالا میدانید، تیلور سویفت هنرمند موسیقی پاپ است و بسیاری از جوایز گرمی از جمله آلبوم سال را در کارنامه پرافتخار خود دارد. او در حال حاضر یکی از محبوب ترین هنرمندان موسیقی در دنیا به حساب می آید و به همین دلیل لازم دیدیم تا زندگینامه تیلور سوئیفت رو بررسی کنیم و نکات جالب و خواندنی زندگینامه تیلور سوئیفت رو با هم دیگه مرور کنیم. این خواننده مطرح آمریکایی اکنون حدود ۳۸۰ میلیون دلار دارایی دارد و در ریدینگ پنسیلوانیا به دنیا آمده است. زندگینامه تیلور سوئیفت خواننده محبوب آمریکایی رو در این مطلب به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

زندگینامه تیلور سوئیفت

زندگینامه تیلور سوئیفت

زندگینامه تیلور سوئیفت پر از اتفاقات خاص و هیجان انگیزه که قطعا مرور اونها میتونه برای هر مخاطبی جذاب باشه. تیلور سویفت با نام Taylor Swift یا همان تیلور سوئیفت با نام کامل “تیلور آلیسون سویفت” خواننده و ترانه سرای آمریکایی در تاریخ ۱۳ دسامبر سال ۱۹۸۹ در ریدینگ پنسیلوانیا به دنیا آمد. پدر تیلور سویفت اسکات کینگلی و مادرش آندره گاردنر می باشند. تیلور یک برادر کوچک تر به نام آستین سویفت دارد. دوران کودکی اش را در یک مزرعه ۱۱ هکتاری درخت کریسمس سپری کرده و در سن ۱۴ سالگی به همراه خانواده به نشویل آمده اند.

زندگی نامه تیلور سوئیفت

جالب است بدانید که تیلور سویفت رگه های آلمانی، انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی، ولزی و ایتالیایی دارد. نام او از “جیمز تیلور” خواننده مشهور آمریکایی گرفته شده و مادرش بر این باور بود نامی که جنسیت آن مشخص نباشد به پیشرفت او کمک خواهد کرد. گفتنی است که یکی از اولین سرگرمی هایش اسب سواری بوده، او از سن ۹ ماهگی با مادرش روی زین اسب نشسته و بعدها در مسابقات نمایشی اسب نیز شرکت کرد. در سن ۹ سالگی توجهش به تئاتر موزیکال جلب شد و در آکادمی تئاتر جوانان برکز چندین نمایش اجرا کرد. او در آن زمان برای شرکت در کلاس های آواز و بازیگری مدام به نیویورک نقل مکان می کرد.

ازدواج و همسر تیلور سویفت

نکته جالب توجه اینجاست که تیلور سویفت ازدواج نکرده است و در طول سال های شهرت رابطه های کوتاه مدت زیادی با افراد گوناگون داشته است. تیلور آهنگ Tim McGraw را برای پسری که در دوران نوجوانی دوست داشت، اجرا کرده است. دوستی آن ها به دلیل کالج رفتن آن پسر تمام شد. او در سال ۲۰۰۸ حدود چند ماه با جو جوناس رابطه داشت، سال ۲۰۰۹ با تیلور لاتنر که سر صحنه فیلم “روز ولنتاین” با هم آشنا شده بودند رابطه عاشقانه برقرار کرد و اواخر سال ۲۰۰۹ از هم جدا شدند.

زندگینامه تیلور سویفت

در ادامه رابطه کوتاه مدتی با جان مایر داشته و سپس در سال ۲۰۱۰ به مدت چند ماه با جک جیلنهال نامزد بود. به گفته جیلنهال، او ۱۶۰ هزار دلار هزینه کرد تا یک روز را با تیلور در جت خصوصی بگذرانند. بعد از پایان رابطه اش با جیلنهال، در سال ۲۰۱۲ با کونور کندی، سال ۲۰۱۳ با هری استایلز، سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ با کالوین هریس و سال ۲۰۱۶ با تام هیدلستون رابطه برقرار کرد. تیلور سویفت این روزها با جو آلوین بازیگر و مدلینگ بریتانیایی در ارتباط است.

آلبو ها و آهنگ های تیلور سویفت

تیلور در اکتبر ۲۰۰۶، نخستین آلبومش را با نام تیلور سوئیفت منتشر کرد، آهنگ ترانه ما از این آلبوم او را به جوان‌ ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبه ی اول جدول داغ‌ ترین ترانه‌ های کانتری رسیده‌ است. دومین آلبوم او با نام بی‌باک در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، دو تک آهنگ داستان عشق و تو به من تعلق داری از این آلبوم، آن را به پر فروش‌ ترین آلبوم سال بدل کرد. سومین آلبوم تیلور با نام حالا صحبت کن در سال ۲۰۱۰ انتشار یافت. در اولین هفته انتشار آلبوم در آمریکا، بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت و تور کنسرت آن در مدت ۱۳ ماه در سراسر دنیا برگزار شد.

بیوگرافی تیلور سویفت

چهارمین آلبوم سویفت با نام سرخ در ۲۰۱۲ انتشار یافت، در اولین هفته انتشار این آلبوم بیش از ۱ میلیون نسخه از آن در ایالات متحده به فروش رفت. آلبوم پنجم او به نام ۱۹۸۹ در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، این آلبوم، نخستین آلبوم پاپ او است و در هفته اول انتشار بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. فضای خالی و از ذهنم پاکش کنم از موفق‌ ترین آهنگ‌ های وی در آلبوم ۱۹۸۹ هستند. در کنار موسیقی او در زمینه سینما و تلویزیون هم فعال بوده است که در بخش بعدی مختصرا این مورد را بررسی خواهیم کرد.

فیلم های تیلور سوئیفت

جالبه بدونید که سویفت تجربه بازیگری را هم دارد و تا به ماروز در فیلم هایی همچون روز ولنتاین (۲۰۱۰)، انیمیشن لوراکس (۲۰۱۲) (صداپیشه)، بخشنده (۲۰۱۴) و سریال جنایی سی اس آی (۲۰۰۹) به ایفای نقش پرداخته است.

جوایز تیلور سوئیفت

تیلور سویفت تا به امروز ۱۰ جایزه گرمی، ۱۱ جایزه موسیقی آمریکا، ۷ جایزه انجمن موسیقی کانتری و ۶ جایزه آکادمی موسیقی کانتری را کسب کرده است. همچنین باید در نظر داشت که تیلور تنها خواننده زن آمریکا است که ۳ بار رکورد فروش ۱ میلیون آلبوم در اولین هفته را در دهه اخیر ثبت کرده است که اتفاق بسیار نادری است!

بیوگرافی خواننده مطرح آمریکایی

حقایق جالب درباره تیلور سویفت

  • صفحه تیلور سویفت در اینستاگرام، جزو ۱۰ صفحه پرطرفدار قرار دارد!
  • وزن تیلور سویفت ۵۴ کیلوگرم است!
  • زمان دقیق تولدش ساعت ۵:۱۷ صبح بوده است.
  • از مار و عنکبوت واقعا میترسد.
  • غذای مورد علاقه اش چیزکیک و رنگ مورد علاقه اش آبی است!
  • تیلور اولین خواننده ای است که جایزه موسیقی MTV Video را گرفته است.
  • کتاب مورد علاقه اش “مسابقات عطش برای کشتن مرغ مقلد” است.
  • او از مرگ و اینکه پایان شادی نداشته باشد می هراسد.
  • تیلور در سن ۱۲ سالگی یک رمان ۳۵۰ صفحه‌ای نوشت که هیچ وقت چاپ نشد.
  • از شانیا تواین، دالی پارتون، پاتسی کلین و مادربزرگش بیشترین تاثیر را گرفته است.
  • به ریحانا و بریتنی اسپیرز علاقه دارد و پوستر بزرگی از اسپیرز را در اتاقش نصب کرده است.
  • تیلور سوئیفت به عنوان برترین هنرمند دیجیتال تاریخ شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.