in

بی نظیربی نظیر

فروش سهام عدالت در بورس و بانک چگونه است؟

نحوه فروش سهام عدالت

همان طور که میدانید، بیش از ۴۰ میلیون ایرانی دارای سهام عدالت از دولت هستند و اخیرا سهام عدالت آزادسازی شده و در اختیار افرادی که روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند، قرار گرفته است. نکته مهم این است که موضوع فروش سهام عدالت در بورس به بانک ها سپرده شده است و آن ها موظفند در صورت درخواست سهامدار، به صورت پله ای ۳۰ درصد سهام عدالت فرد را به فروش برسانند. فروش سهام عدالت در بورس و در بانک های مختلف به یک صورت انجام می شود و ۳۰ درصد از پول فروش سهام عدالت به حساب سهامدار واریز می شود. واریز پول فروش سهام عدالت طبق پرتکل های بانکی انجام می شود و فرد قادر به برداشت پول خود خواهد بود. فروش سهام عدالت در بانک هایی مانند؛ فروش سهام عدالت بانک ملی ، فروش سهام عدالت بانک کشاورزی ، فروش سهام عدالت بانک تجارت ، فروش سهام عدالت سپه و … از طریق ثبت درخواست فروش سهام عدالت انجام می شود. اگر میخواهید همه چیز درباره فروش سهام عدالت در بورس بدانید، این مطلب آموزشی بهترین راهنمای شماست.

فروش سهام عدالت در بورس

فروش سهام عدالت در بورس

در واقع آن دسته از سهامدارانی که روش مستقیم دریافت سهام عدالت را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده ‌اند از ۱۰ خرداد ماه ۹۹ قادر شده اند تا با مراجعه به بانک مرتبط به شماره شبای خود، در صورت تمایل نسبت به ثبت سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام نمایند و این نکته را هم مد نظر داشته باشند که باقی دارایی سهام عدالت آن ها هم با توجه به گفته رئیس جمهور، تا انتهای امسال امکان معامله در بورس را پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که تا به امروز حدود ۱۰ میلیون نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کرده اند.

طبق گفته حسین فهمی، سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت تا پایان خرداد حدود ۲۰ میلیون نفر از حدود ۴۷ میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند، روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده ‌اند و از این میان حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون سهام عدالت خود را به فروش رسانده اند. نکته حائز اهمیتی که در واگذاری و فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت، مشمولان وجود دارد و باعث سردرگمی این افراد شده است، عدم واریز پول فروش سهام عدالت بعد از از گذشت ۱ ماه است!

افرادی که بیش از ۳۰ الی ۴۵ روز گذشته نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت ‌خود اقدام کرده اند، این روزها سردرگم بین بانک‌ ها و کارگزاری ها هستند و نمی دانند باید از کجا پیگیر پول واریز پول سهام عدالت خود باشند. به صولت کلی هم همان طور که می دانید سهام عدالت سوال های بسیاری برای مردم به وجود آورده است. مردم سوالات زیادی در مورد سهام عدالت نحوه مدیریت و نحوه ازادسازی آن را داشته و بعضا هنوز هم دارند.

فروش سهام عدالت در بانک

گزارش‌ های مردم از وضعیت فروش سهام عدالت حاکی از آن است که برخی بیشتر از ۱۴ روز است که در صف فروش سهام‌ خود قرار گرفته اند، اما همچنان پولی برای آنان واریز نشده است و برخی دیگر از بانک‌ ها از جمله بانک ‌های کشاورزی، ملت، پاسارگاد و ملی واریز وجوه حاصل از فروش سهام عدالت را شروع کرده ‌اند.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که ارقام متفاوتی برای فروشندگان سهام عدالت واریز شده که این ارقام بین ۱۲۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان گزارش شده ‌اند. البته برخی مخاطبان هم گفته اند که با امضای فرم فروش سهام عدالت به بانک ‌ها متعهد شده‌ اند که درباره مبلغ واریز شده و زمان واریز مبلغ حاصل از فروش، اعتراضی نداشته باشند!

نحوه فروش سهام عدالت در بورس

توجه کنید که دارندگان سهام عدالت می ‌توانند با مراجعه به سایت بانکی که شماره شبای آن را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت کرده ‌اند، اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود کنند. آدرس اینترنتی مربوط به درخواست فروش سهام عدالت بعضی بانک ‌ها در این مقاله آورده شده است. پس از آزادسازی سهام عدالت طبق مصوبه شورای عالی بورس، قرار شده بانک ‌ها و موسسات مالی و اعتباری به نمایندگی از شرکت ‌های کارگزاری نسبت به دریافت سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام شرکت ‌های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت اقدام نمایند و فرآیند فروش سهام عدالت را به کارگزاری های مربوطه ارجاع دهند.

بانک‌ها چگونه سهام عدالت سهامداران را به فروش می رسانند؟

در حقیقت بانک‌ ها بعد از دریافت وکالت از شخص دارنده سهام عدالت، در روز تعیین شده در بورس سهام فرد را به فروش می رسانند و پول آن را به حساب صاحب سهام واریز می کنند. افرادی که بنا دارند سهام خود را به بانک بفروشند، نیاز دارند که پس از آزاد‌سازی سهام عدالت نسبت به دریافت کد بورسی اقدام نمایند و در ادامه به بانک و کارگزاری‌ ها مراجعه کنند. فرآیند دریافت کد بورسی با توجه به مصوبه جدید به صورت غیر حضوری هم می ‌تواند صورت پذیرد، ولی ممکن است که نیاز داشته باشید به خدمات کارگزاری‌ ها و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه فرمایید.

فروش سهام عدالت

دلیل واریز مبلغ کم برای فروش سهام عدالت در بانک

ستاد آزادسازی سهام عدالت اعلام کرده، افرادی که مبلغ کمی در ازای فروش سهام عدالت خود واریز شده مثلا رقم ۱۰۰ یا ۱۴۰ یا ۷۵۰ هزار تومانی به دلیل آن است که سهام عدالت آن ها از ابتدا کم بوده و مثلا ۳۰ درصد سهام عدالت ۵۹۹ هزار تومانی مبلغی در حدود ۲ و نیم میلیون می شود. یکی از دلایل کم بودن ارزش سهام عدالت مربوط به افرادی است که مالک اولیه سهام عدالت فوت شده و پس از انحصار وراثت مبلغ اولیه میان چند نفر تقسیم شده و ارزش آن بین چند نفر شکسته شده است. یک دلیل دیگر واریز کم پول فروش سهام عدالت این است که هنوز کل سهام به فروش رسانده نشده است و پس از فروش مابقی سهام عدالت باقیمانده پول آن ها به حساب سهامدار واریز می شود.

نتیجه گیری و کلام پایانی

دارندگان سهام عدالت می ‌توانند با مراجعه به سایت بانکی که شماره شبای آن را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت کرده ‌اند، برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام نمایند. آدرس اینترنتی مربوط به درخواست فروش سهام عدالت برخی بانک ‌ها در این مقاله آمده است تا در صورت نیاز بتوانید به سادگی به سامانه بانکی دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

بانک ‌ها در پاسخ به سهامداران درباره تفاوت قیمتی فروش سهام عدالت این طور گفته اند که مبالغ واریزی به ارزش پرتفوی هر فرد، روز فروش سهام و وضعیت بازار سرمایه وابسته است و از همین روی شاهد تفاوت مبلغ واریزی به ازای فروش سهام در افراد هستیم. نکته ای که وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید برای فروش سهام عدالت در بورس ودر بانک های مختلف عجله کنید و روی واریز پول فروش سهام عدالت حساب باز کنید.

اگر پرتفوی سهام عدالت خود را چک کنید، متوجه خواهید شد که از شرکت های بنیادی و بسیار قوی تشکیل شده است، بنابراین نگهداری سهام عدالت و عدم فروش آن، می تواند در آینده سود به مراتب بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به هر حال برای افرادی که قصد فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت در بانک رو دارند، نحوه فروش سهام عدالت برای افرادی که پیش از این روش فروش سهام عدالت را انتخاب کرده بودند، عنوان شد تا بتوانید از آن استفاده نمایید. سامانه سعدی فروش سهام هم در دسترس است و می توانید از آن هم در راستای فروش سهام عدالت در بورس بهره بگیرید.

در انتها امیدوارم از این مطلب آموزشی نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص فروش سهام عدالت داشتید، از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با من و دیگر مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید و اگر هم سوالی ندارید، تجربه خودتون در مورد فروش سهام عدالت رو برای ما بنویسید تا دوستان تازه وارد تر هم بتوانند استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.