in

بهترین مراکز خرید در جهان – لیست ۲۰ تایی

معرفی زیباترین و بهترین مراکز خرید در جهان

بهترین مراکز خرید در جهان چیست؟ خرید کردن یکی از جذاب ترین و سرگرم‌ کننده‌‌ ترین فعالیت‌ ها در جامعه امروزی است که البته خانم ها علاقه بیشتری به این فعالیت دارند! برای همین در جستجوی شیک ترین و لوکس ترین مراکز خرید هستند تا بتونند برندهای معروف و معتبری رو تهیه کنند. اما به نظرت زیباترین و بهترین مراکز خرید در جهان کدام است؟ مراکز خریدی که بتونی هم لذت خرید رو تجربه کنی و هم از طبیعت بی نظیرش بهره مند بشی! در این مطلب سعی شده تا بزرگترین و بهترین مراکز خرید در جهان معرفی بشه تا بتونی انتخاب های متنوعی برای خرید  داشته باشی.

معرفی زیباترین و بهترین مراکز خرید در جهان

۱- بورلی سنتر (Beverly Center) از لوکس ترین و بهترین مراکز خرید در جهان و آمریکا

بورلی سنتر(Beverly Center) از لوکس ترین و بهترین مراکز خرید در جهان و آمریکا

بورلی سنتر لس‌ آنجلس یکی از لوکس‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان و آمریکا است. این مرکز خرید زیبای ۸ طبقه ای دارای بیش از ۱۶۰ فروشگاه و بوتیک است!! و برند های معروف دنیا مثل: هوگوبوس Hugo Boss ، Louis Vuitton و گوچی Gucci در این مکان به فروش میرسه. جالبه بدونی که پشت‌ بام بورلی یک‌ چشم انداز فوق العاده زیبا از هالیوود هیلز، مرکز شهر لس‌ آنجلس و لس‌ آنجلس وست ساید دارد.

۲- مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal) در لاس‌ وگاس آمریکا

مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal)

مرکز خرید گراند کانال در لاس وگاس آمریکا یکی از مراکز خرید جذاب با طبیعت بکر و تماشایی است. این مرکز خرید لوکس در داخل هتل ونشین (Venetian) قرار دارد. این مرکز قدیمی در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده است. برای خرید از فروشگاه های این مرکز میشه از کانال‌ های آبی و قایق هایی که در این مکان قرار گرفته، استفاده کرد. در واقع هم فال و هم تماشاست!!

۳- مرکز خرید GPO ملبورن (Melbourne’s GPO) در استرالیا

مرکز خرید GPO ملبورن

 GPO ملبورن در مرکز منطقه تجاری ملبورن واقع شده که طراحی و معماری بی نظیری دارد. این ساختمان کلاسیک که اداره پست شهر بوده، در سال ۱۸۶۷ ساخته‌ شده است و همچنین در فهرست سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. البته امروزه این مرکز، خانه‌ بسیاری از خرده‌ فروشی‌ ها و برند های تجاری لوکس از سراسر جهان است.

۴- مرکز خرید لوکس و زیبای ویلاجیو (Villagio Mall) در دوحه‌ قطر

ویلاجیو (Villagio Mall) در دوحه‌ قطر

ویلاجیو در دوحه‌ قطر یکی از لوکس ترین و بهترین مراکز خرید در جهان است که در سال ۲۰۰۶ افتتاح‌ شده است. در این مرکز میتونی از برند های تجاری و فروشگاه‌ های لوکس دیدن کنی. طراحی شگفت انگیز این مرکز خرید، برگرفته از یک طرح ایتالیایی است. در این مرکز خرید میتونی با استفاده از قایق ها و کانال های آبی به فروشگاه ها سر بزنی و از منظره زیبای این مکان لذت ببری. همچنین پارک گاندولانیا Gondolania هم استراحتگاه مناسبی برای بعد از خرید است!

۵- مرکز خرید دبی از بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید دبی از بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید دبی از بزرگترین و لوکس‌ ترین مراکز خرید دنیا است که دارای ۱۲۰۰ فروشگاه، هتلی با ظرفیت ۲۵۰ اتاق لوکس، ۱۲۰ رستوران، ۲۲ سینما، اکواریوم، پیست اسکیت سواری، فضای پارکینگ با گنجایش ۱۴هزار ماشین و امکانات بی شمار دیگر است. همچنین این مرکز تونسته به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه توسعه فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی و طراحی فضای داخلی به شهرت برسه و جوایز متعددی رو دریافت کنه.

۶- جواهر استانبول از بزرگترین و شیک ترین مراکز خرید دنیا

جواهر استانبول از بزرگترین و شیک ترین مراکز خرید دنیا

مرکز خرید جواهر استانبول یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید در جهان است که شامل ۶ طبقه و بیشتر از ۳۰۰ فروشگاه است. البته برند های معروف و مطرح دنیا رو هم میتونی در جواهر شعبه پیدا کنی. همچنین میتونی علاوه بر خرید از این مرکز جذاب و لوکس، از بازارهای معروف، سینماها و کافه های دیدنی اش استفاده کنی. سقف شیشه ای این مرکز خرید تونسته جذابیت این مکان رو دو چندان کنه.

۷- مرکز خرید اس ام آسیا از باشکوه ترین و جذاب ترین مراکز خرید در دنیا

مرکز خرید اس ام آسیا از باشکوه ترین و جذاب ترین مراکز خرید در دنیا

اس ام آسیا سال ۲۰۰۶ در کشور فیلیپین ساخته شد که امروزه یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در آسیا محسوب میشه. جالبه بدونی که این مرکز پیشرفته و لوکس، مجهز به تکنولوژی‌ های جذابی مثل واگن برقی برای گردش در اطراف بازار و صفحه نمایش سه بعدی است!! همچنین امکانات تفریحی دیگری مثل پیست اسکی روی یخ هم در این مرکز وجود دارد. به نظر میرسه که این مرکز خرید لوکس در واقع مکان مفرحی برای همه سنین است.

۸- مرکز خرید تجاری (West Edmonton) در ادمونتن، کانادا از بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید تجاری (West Edmonton) در ادمونتن، کانادا از بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید وست ادمونتن در آلبرتای کانادا، یکی از بزرگترین مراکز خرید در بین سال‌ های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ بوده است و در حال حاضر هم بزگترین مرکز تجاری محسوب میشه. در این مرکز جذاب و دیدنی، تعداد ۸۰۰ فروشگاه، ۱۸ زمین گلف کوچک، یک سالن سینما و یک سالن بولینگ با انواع سرویس‌ های خدماتی، پارک سرپوشیده تفریحی، بزرگترین پارک آبی دنیا و قصر یخی وجود دارد!

۹- مرکز خرید و فروشگاه مجلل (Galeries Lafayette) در پاریس

مرکز خرید و فروشگاه مجلل (Galeries Lafayette) در پاریس

فروشگاه مجلل Galeries Lafayette در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان است. این فروشگاه با معماری تاریخی و بی نظیرش تونسته به عنوان یکی از باشکوه ترین و جذاب ترین مراکز خرید در پاریس شناخته بشه. اگه میخوای پاریس رو در یه نمای کلی تماشا کنی، میتونی از تراس این مرکز استفاده کنی تا از این شهر جذاب و شگفت انگیز دیدن کنی.

۱۰- فروشگاه شیک و لوکس  (Harrods) از مراکز خرید معروف در لندن

فروشگاه شیک و لوکس  (Harrods) از مراکز خرید معروف در لندن

مرکز خرید Harrods در شهر لندن با کیسه های سبز رنگش به شهرت جهانی رسید. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های لوکس از برندهای مشهور جهان است که محصولات معتبر و ویژه ای رو به فروش می رسانند! و مردم از سرتاسر جهان برای خرید به این مرکز مراجعه می کنند.

۱۱- مرکز خرید شانگری لاپلازا (Shangari-La Plaza) در فیلیپین

مرکز خرید شانگری لاپلازا (Shangari-La Plaza) در فیلیپین

یکی از مدرن ترین و شیک ترین مراکز خرید آسیا در Mandaluyong فیلیپین قرار دارد. این مرکز در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده و بیشتر از ۳۰۰ فروشگاه در ۸ طبقه اصلی و بیشتر از ۱۰ طبقه در بال شمالی اش دارد. در این مرکز میتونی از برند های تجاری لوکس، رستوران‌ های محلی و بین‌ المللی دیدن کنی. همچنین فروشگاه Rustan در این مرکز یکی از فروشگاه های معتبر و معروفی است که بسیاری از مارک‌ های پرطرفدار رو عرضه می کند.

۱۲- مرکز خرید Okhotny Ryad در مسکوی روسیه

مرکز خرید Okhotny Ryad در مسکوی روسیه

اگه میخوای یه مرکز خرید با ترکیبی از نمای معماری مدرن و سنتی رو ببینی، میتونی از مرکز خرید Okhotny Ryad در مسکوی روسیه دیدن کنی. در فروشگاه‌های این مرکز میتونی برندهای مطرح و معروف رو خرید کنی. نکته جالب توجه در مورد این مرکز این است که این مرکز خرید در اعماق زمین ساخته‌ شده است! به همین دلیل هم گردشگران متعددی به این مرکز مراجعه می کنند.

۱۳- مرکز خرید (Isetan) در توکیو از  محبوب ترین و بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید (Isetan) در توکیو از  محبوب ترین و بهترین مراکز خرید در جهان

گشت زدن در مرکز خرید Isetan در شهر توکیو میتونه یه تفریح هیجان انگیز و  لذت بخش باشد. این فروشگاه بزرگ یکی از معروف‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان و توکیو است. در این مرکز میتونی جدیدترین مدهای روز دنیا رو پیدا کنی و همچنین از تخفیف‌ های ویژه‌ اش بهره مند بشی.

۱۴- مرکز خرید  Ala Moana در هونولولو یکی ازبزرگترین مراکز خرید خارجی در دنیا

مرکز خرید  Ala Moana در هونولولو یکی بزرگترین مراکز خرید خارجی در دنیا

مرکز خرید  Ala Moana در هونولولو، بزرگترین مرکز خرید خارجی در دنیاست که نمای جذاب و شگفت انگیزی دارد. بازدیدکنندگان و خریداران این مرکز میتونن از طبیعت بکر و تفریحات جذاب اش نهایت لذت رو ببرند تا خریدی ماندگار در فضای سرسبز رو تجربه کنند.

۱۵- مرکز خرید سیام پاراگون از جذاب ترین و مدرن ترین مراکز خرید دنیا

مرکز خرید سیام پاراگون از جذاب ترین و مدرن ترین مراکز خرید دنیا

مرکز خرید سیام پاراگون در بانکوک در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و تا به امروز هم یکی از جاذبه های گردشگری در سطح جهان محسوب میشه. این مرکز خرید که شامل یک سالن اپرا، تئاتر، سینما، یک هتل بسیار لوکس، یک گالری هنری، آکواریوم و سالن بولینگ است، به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید در جهان شناخته میشه.

۱۶- مرکز خرید آلا موآنا جزو بی نظیرترین و بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید آلا موآنا جزو بی نظیرترین و بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید آلاموآنا که در شهر هونولولو هاوایی تاسیس شده، یکی از جذاب‌ ترین و لوکس ترین مراکز خرید در سطح دنیا است. این مرکز خرید روباز از فضای منحصر بفردی برخوردار است و به خاطر این چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایش جزو مراکز خرید جذاب و دیدنی جهان محسوب میشه.

۱۷- مرکز خرید CANAL CITY در فوکوآکای ژاپن

مرکز خرید CANAL CITY در فوکوآکای ژاپن

 این مرکز خرید زیبا و رنگارنگ رو در اطراف کانال‌ های آبی ساخته‌اند! تماشای فواره‌های زیبا، فروشگاه‌های لباس، رستوران و کافی‌ شاپ ها میتونه هر بیننده ای رو به خودش جذب کنه! از امکانات جالب این مرکز خرید میشه به مرکز موسیقی، مرکز بازی‌ های کامپیوتری و همچنین سینمای بزرگ اشاره کرد که مکانی مفرح و هیجان انگیز رو فراهم کرده است.

۱۸- مرکز خرید لوکس و پربازدید Bawadi Mall در العین

مرکز خرید لوکس و پربازدید Bawadi Mall در العین

مرکز خرید شیک و لوکس عربی در العین شامل ۴۰۰ رستوران و کافی شاپ، ۱۶ باشگاه بولینگ، سینمای چند بعدی و سالن مخصوص بازی‌ های کودکانه است. همچنین معماری شاهکار و اصیل این مرکز زبانزد دنیا است و بازدید کنندگان از این مکان میتونن با فرهنگ و هنر مسلمانان آشنا بشوند.

۱۹- بزرگترین مرکز خرید Berjaya Times Square در کوالالامپور

بزرگترین مرکز خرید Berjaya Times Square در کوالالامپور

این مرکز باشکوه یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است که در آن انواع کالاهای ارزان قیمت با برندهای معروف عرضه میشه. برجایا تایمز اِسکوئر به عنوان بزرگترین ساختمان جهان که به صورت تک فلزی ساخته شده، شناخته میشه. این ساختمان دارای امکانات جذابی مثل پارک موضوعی و سالن سینما آی مَکس است.

۲۰- مرکز خرید (The Landmark) در هنگ‌ کنگ از قدیمی‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید (The Landmark) در هنگ‌ کنگ از قدیمی‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان

مرکز خرید (The Landmark) یکی از قدیمی‌ ترین و بهترین مراکز خرید در جهان است که با اسم سنترال هم شناخته میشه و در شهر هنگ کنگ واقع شده است. در این مرکز خرید میتونی از امکانات ویژه مثل رستوران‌ ها و کافه‌ های شیک بهره مند بشی. همچنین میتونی با خرید هدایای زیبا و منحصربه‌ فرد از این مکان، از محیط جذابش هم دیدن کنی.

امیدوارم با خرید از شیک ترین و بهترین مراکز خرید در جهان بتونی یه خاطره ماندگار و هیجان انگیز رو ثبت کنی! اگه مراکز خرید معتبر و مشهوری دیگه ای هم میشناسی به ما معرفی کن تا به این لیست اضافه بشه.

منبع خارجی:

سایت توریستگاه

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.