in

ویزای رایگان سن پترزبورگ برای سفر اتباع ایرانی

ویزای رایگان سن پترزبورگ برای سفر اتباع ایرانی

ویزای رایگان سن پترزبورگ چیست؟ آیا سفر اتباع ایرانی با ویزای رایگان سن پترزبورگ ممکن است؟ سن پترزبورگ یکی از مکان های پر جاذبه و دیدنی کشور روسیه است که هر ساله پذیرای مسافران ایرانی و خارجی از تمام نقاط جهان است. اما به تازگی طبق اعلامیه کشور روسیه، امکان اخذ ویزای رایگان سن پترزبورگ فراهم شده است. به نظرت این خبر واقعیت داره؟ با دنبال کردن این مطلب میتونی از صحت این خبر برای رفتن به جذاب ترین مکان روسیه مطمئن بشی.

اخذ ویزای رایگان سن پترزبورگ برای اتباع ایرانی

ویزای رایگان سن پترزبورگ برای ایرانیان

ویزای رایگان سن پترزبورگ

دولت روسیه به تازگی اعلام کرده است که اتباع ایرانی و ۵۲ کشور دیگر اجازه دارند با ویزای الکترونیکی رایگان به سن پترزبورگ و استان لنینگراد سفر کنند. این تصمیم طبق مصوبه دولتی روسیه در تاریخ دهم سپتامبر ۲۰۱۹ گرفته شده است. اسم کشورهای ایران، ژاپن، آلمان، فنلاند، بلغارستان، واتیکان، مجارستان، یونان، دانمارک، هند، اندونزی، ایرلند، ایسلند، ایتالیا،مالزی، لوکزامبورگ، کویت، سوییس، چک، صربستان، کره شمالی، هلند، نروژ و اسپانیا در این لیست دیده می شود.

اطلاعیه دولت روسیه برای ویزای رایگان سن پترزبورگ

این مصوبه توسط وزارت خارجه روسیه و به دستور ولادیمیر پوتین در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۱۹ درخصوص شرایط ورود و خروج اتباع خارجی به مبادی ورودی سن پترزبورگ و استان لنینگراد تنظیم شده است. با این تصمیم، دولت روسیه امیدوار است که توریست های خارجی بیشتری به این مناطق سفر کنند. همانطور که در سال گذشته بیشتر از هشت میلیون گردشگر خارجی به سن پترزبورگ سفر کرده اند. اگر قصد سفر به سن پترزبورگ و روسیه رو داری میتونی برای اخذ ویزای سن پترزبورگ اقدام کنی.

مدارک جهت اخذ ویزای رایگان سن پترزبورگ

مدارک جهت اخذ ویزای رایگان سن پترزبورگ

برای دریافت ویزای سن پترزبورگ به مدارکی از قبیل: اصل پاسپورت، یک قطعه عکس ۴ × ۳، بلیط هواپیما، واچر هتل، مشخصات فردی مسافر و امضا مسافر در پاسپورت نیاز داری. باید بدونی که شرایط ویزا برای سفر به کشورهای خارجی دو نوع است: کشور مربوطه از اتباع ایرانی درخواست ویزا می‌ کند ‌یا به موجب قرارداد های فی‌ مابین، اتباع دو کشور از دریافت ویزا معاف هستند. پس اولین قدم برای سفرهای خارجی این است که مشخص کنید کشور مورد نظر از شما ویزا می‌خواهد یا خیر‌؟

معرفی انواع ویزا برای درخواست ویزای سن پترزبورگ

معرفی انواع ویزا برای درخواست ویزای سن پترزبورگ

ویزا با توجه به هدف سفر و ارائه مدارک، انواع مختلفی دارد و برحسب نوع درخواست میتونی ویزا دریافت کنی. ویزاهای معمول عبارتند از: ویزای توریستی،‌ دانشجویی،‌ تجاری، ‌پژوهشی و…‌ برای اینکه در طول سفر دچار مشکل احتمالی نشی، توصیه می کنیم که از ابتدا با توجه به هدف سفرت در مورد مراحل اخذ ویزا و روادید تحقیق کنی.

ویزای رایگان سن پترزبورگ

ویزا میتونه به صورت single صادر بشه که در این صورت فقط یک بار اجازه ورود به آن کشور رو داری! همچنین‌ ممکنه ویزات از نوع multiple باشد که به این ترتیب، امکان ورود و خروج متعدد به کشور صادر کننده ویزا رو در طی مدت اعتبار ویزا خواهی داشت. برای همین بهتره دقت کنی که اگر نیاز به مسافرت بعدی به کشور مورد نظرت داری، سعی کنی ویزایی با مدت اعتبار طولانی‌ تر و به صورت multiple بگیری.

منبع خارجی:

اخذ ویزای کشورهای دنیا

امیدوارم بتونی با اخذ ویزای سن پترزبورگ به کشور زیبای روسیه سفر کنی و لحظات نابی رو در کنار عزیزانت تجربه کنی و برامون از تجربیات زیبای سفرت بنویسی.

مطالب مرتبط:

بهترین دیدنی های روسیه

جاذبه های گردشگری لهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.