in

جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰ چیست؟

جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰ چیست؟ بدون شک ویزای شینگن یکی از معروف‌ ترین ویزاهای معتبر در جهان است. با داشتن این نوع ویزا میتونی به ۲۶ کشور اروپایی سفر کنی! که از این تعداد، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند. باید بدونی که تعداد متقاضیان ویزای شنگن، همه ساله و به طور پیوسته در حال افزایش است. اگرچه دستیابی به این ویزا هم به این راحتی ها نیست و قوانین خاص خودش رو داره. به تازگی هم اتحادیه اروپا در حال تغییر قوانین ویزای شینگن یا کد ویزای شینگن (Schengen Visa Code) است. البته این تغییر به منظور تسهیل فرآیند اخذ ویزا برای متقاضیان اخذ ویزای شینگن و همچنین کارمندان سفارت است. برای آشنایی با جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰ بهتره که با ادامه این مطلب همراه باشی.

معرفی مهم ترین و جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

کدوم کشور ها عضو پیمان شینگن هستند؟

کدوم کشور ها عضو پیمان شینگن هستند؟

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدته ۹۰ روزه است  که دارنده‌ ویزا اجازه سفر به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا برای گردش و اقامت رو میتونه داشته باشه. کشورهای عضو پیمان شینگن برای اخذ ویزای شینگن عبارتند از:

۱- آلمان، ۲- اتریش، ۳- ایتالیا، ۴- اسپانیا، ۵- ایسلند، ۶- استونی، ۷- اسلواکی، ۸- اسلوونی، ۹- بلژیک ، ۱۰- پرتغال، ۱۱- یونان، ۱۲- دانمارک، ۱۳- سوئد، ۱۴- سوئیس، ۱۵-  فرانسه، ۱۶- فنلاند ، ۱۷- لتونی، ۱۸- لوکزامبورگ، ۱۹- لهستان، ۲۰- لیتوانی، ۲۱- نروژ، ۲۲- مالت، ۲۳- مجارستان، ۲۴- لیختن‌اشتاین،  ۲۵- هلند، ۲۶-جمهوری چک.

افزایش هزینه درخواست از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

افزایش هزینه درخواست از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰ میشه به افزایش هزینه درخواست اشاره کرد. طبق این قوانین، متقاضیان بزرگسال به جای ۶۰ یورو بایستی ۸۰ یورو پرداخت کنند. همچنین کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال که تاکنون ۳۵ یورو پرداخت می‌ کردند، هزینه‌ درخواست ویزا آنها هم به ۴۰ یورو افزایش پیدا کرده، کودکان زیر ۶ سال هم مثل سال های قبل از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند.

تایید و امضای فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین

تایید و امضای فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین

طبق قوانین جدید شینگن در سال ۲۰۲۰ برای درخواست ویزا از فرم به‌ روز شده‌ کد ویزای شینگن استفاده میشه. در واقع متقاضیان ویزای شینگن بایستی تکمیل فرم درخواست و امضا و تایید آن را به صورت آنلاین انجام دهند. این شکل از فرآیند درخواست ویزا در حال حاضر فقط در چند کشور حوزه شینگن به صورت آنلاین انجام میشه.

افزایش بازه‌ زمانی فرصت درخواست ویزا

افزایش بازه‌ زمانی فرصت درخواست ویزا

از مزایای خوب کد جدید ویزای شینگن برای متقاضیان ویزای شینگن میشه به افزایش فرصت زمانی درخواست ویزا قبل از سفر اشاره کرد! حتما میدونی که این مدت زمان تاکنون ۳ ماه بوده که از این به بعد به ۶ ماه افزایش پیدا میکنه.

حذف مهر ویزا از پاسپورت از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰ حذف مهر ویزا از پاسپورت شهروندان غیراروپایی به هنگام ورود به مرزهای شینگن است. البته نام مسافران و اطلاعات آنها به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحادیه اروپا در سامانه جامعی به نام سامانه ورود/خروج (EES) ثبت میشه و در نتیجه با جایگزینی این سیستم نیازی به درج مهر در پاسپورت‌ ها نخواهد بود!!

اهمیت بیمه مسافرتی شینگن برای اخذ ویزای توریستی

اهمیت بیمه مسافرتی شینگن برای اخذ ویزای توریستی

به نظر میرسه که داشتن بیمه مسافرتی طبق قوانین جدید همچنان اجباریه و نشان دهنده اهمیت بالای بیمه مسافرتی شینگن در کد جدید ویزای شینگن است. همچنین مسافرانی که درخواست ویزای چند بار ورود (multiple-entry visa) را دارند، باید ثابت کنند که بیمه مسافرتی شینگن معتبر و کافی متناسب با سفر خود دارند. به همین منظور در فرم‌ های جدید اتحادیه اروپا، اظهار نامه‌ای وجود دارد با این مظمون که:
“من از نیاز به یک بیمه خدمات درمانی سفر مناسب و کافی برای اولین سفر و نیز سفرهای بعدی خود به کشور عضو آگاه می‌ باشم.”

کد جدید ویزا شینگن به سود مسافران همیشگی اروپا

کد ویزای شنگن 2020

جالبه بدونی که طبق قوانین جدید در سال ۲۰۲۰، کشورهای عضو شینگن تصمیم گرفتند که هدیه ویژه برای مسافران خوشنام با سابقه سفری مناسب در نظر بگیرند!! این هدیه، ویزای چند بار ورود با اعتبار ۵ ساله است. البته شانس برنده شدن این هدیه با مسافرانی خواهد بود که وضعیت اقتصادی خوبی در کشور خود داشته باشند و قبل از انقضای ویزا، قلمرو کشورهای عضو شینگن رو ترک کنند!!

آیا کد جدید ویزای شینگن در ایران نیز اجرا خواهد شد؟

قوانین جدید ویزای شینگن

به نظر میرسه که قوانین جدید ویزای شینگن تا دو ماه آینده در سراسر دنیا از جمله ایران و در سفارت تمام کشورهای عضو شینگن لازم‌ الاجرا خواهد بود. هدف از طراحی و تصویب این قوانین، آسان تر کردن مراحل و شرایط اخذ ویزای شینگن برای درخواست کنندگان است.

راهکاری برای پذیرش مجدد مهاجران غیرقانونی

ویزای شینگن و مهاجران

کمیسیون اروپا، هر ساله و به طور منظم، در مورد همکاری کشورهای ثالث در زمینه پذیرش مجدد مهاجرین غیرقانونی بررسی میکنه و برای کشورهایی که همکاری‌ لازم رو انجام بدهند، امتیازاتی مثل کاهش بازه زمانی و هزینه‌ های اخذ ویزا و ساده‌ تر شدن مراحل صدور ویزا را دارد. اما کشورهایی که همکاری لازم را در این زمینه با اتحادیه اروپا نداشته ‌باشند، با جریمه‌ هایی مثل افزایش زمان و هزینه‌ های اخذ ویزا و همچنین سختگیری‌ های بیشتر در فرآیند اخذ ویزا مواجه خواهند شد!!

پیشرفته‌ تر شدن کنترل‌ های مرزی از جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

جدیدترین قوانین ویزای شینگن ۲۰۲۰

از قوانین جدید و جالب ویزای شینگن، سامانه تشخیص هویت بیومتریک فرودگاهی (Biometrics on the Move) است. در این روش مسافران نیازی به ارائه پاسپورت خود برای عبور از گذرگاه‌های مرزی ندارند! فقط کافیه که مسافران با نشان دادن صورت و اثر انگشت خود به یک نمایشگر تشخیص هویت، به سرعت از این مرحله عبور کنند. البته به‌ زودی برنامه هوش مصنوعی جدید به اسم iBorderCtrl در کنار ماموران مرزی شروع به کار خواهد کرد که کارکرد اصلی آن شناسایی هویت اصلی فرد است تا در صورت جعل روادید از ورود شخص به داخل کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

تعیین نماینده در کشور ثالث از قوانین جدید در سال ۲۰۲۰

از قوانین جدید ویزای شینگن

طبق کد جدید ویزای شینگن، همه اعضای حوزه شینگن ملزم به حضور در کشور ثالث هستند! کشور ثالث در واقع هرکشور دیگری است که تبعه‌ آن، برای ورود به کشور عضو شینگن نیاز به اخذ ویزای شینگن دارد.

حالا که با قوانین ویزای شینگن در سال ۲۰۲۰ آشنا شدی، میتونی به راحتی برای اخذ ویزای شینگن و سفر به اتحادیه اروپا اقدام کنی.

منبع خارجی:

سایت شینگن ویزا

مطالب مرتبط:

کشور های بدون ویزا برای ایرانی ها کدومه؟

ویزای رایگان سن پترزبورگ برای سفر اتباع ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.