in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه

قابلیت های مخفی اینستاگرام که نمیدانستید!

قابلیت های جذاب و مخفی اینستاگرام که نمیدانستید!

قابلیت های مخفی اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی فعال در بین مردم جهان است که به عنوان یک ابزار مناسب برای برقراری ارتباط با دوستان و غریبه ها از سرتاسر جهان شناخته میشه! باید بدونی که در این برنامه جذاب، کاربردهایی وجود داره که ممکنه ازش بیخبر باشی! اما به نظرت این قابلیت های مخفی اینستاگرام چیست؟ در این مطلب سعی شده که چند کاربرد جالب و قابلیت پنهان در این شبکه مجازی معرفی بشه. اگه از هواداران شبکه مجازی اینستاگرام هستی، بهتره با این قابلیت ها بیشتر آشنا بشی و یک قدم از بقیه جلوتر باشی!

آشنایی با قابلیت های مخفی اینستاگرام که نمیدانستید!

۱- پنهان کردن پست هایی که در آن تگ شدی!

پنهان کردن پست هایی که در آن تگ شدی!

در شبکه مجازی اینستاگرام، وقتی یه شخص تو رو تگ میکنه، به طور خودکار به پروفایلت اضافه میشه. اما اگه میخوای تصاویری که در آن تگ شدی رو مخفی کنی، لازمه که به پروفایلت بروی و روی سه نقطه موجود در سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنی و Hide Photos رو انتخاب کنی. حالا پستی که می خواهی رو از پروفایلت حذف کنی رو انتخاب کنی. حالا Hide From Profile رو بزنی. به همین راحتی میتونی پست هایی که در اون تگ شدی رو پنهان کنی.

۲- ایجاد کردن مجموعه ای از پست های ذخیره شده در اینستاگرام

پست های ذخیره شده در اینستاگرام

از قابلیت های مخفی اینستاگرام میشه به ایجاد مجموعه ای از پست های ذخیره شده اشاره کرد. برای این کار کافیه که به پروفایلت بروی و بر روی آیکون بوک مارک در منوی بالا و سمت راست کلیک کنی. سپس تب Collections رو انتخاب کنی و Create Collection رو بزنی.  حالا بایستی گزینه done رو انتخاب کنی و تصاویر مدنظرت رو به مجموعه دلخواهت اضافه کنی.

۳- زمانبندی پست ها از قابلیت های مخفی اینستاگرام

زمانبندی پست ها از قابلیت های مخفی اینستاگرام

شبکه مجازی اینستاگرام یکی از بهترین برنامه ها برای پست تصاویر و مطالب است. البته قابلیت جالب دیگری هم داره که زمانبندی پست ها و ارسال در زمان مشخص است! برای این کار میتونی از کامپیوتر شخصی ات استفاده کنی و پست ها رو زمانبندی کنی و در یک بازه زمانی مشخص منتشر کنی. البته باید توجه داشته باشی که این قابلیت در ابزارهای زمانبندی رسانه اجتماعی وجود دارد به شرطی که اکانتت تبدیل به اکانت تجاری شده باشد!! برای همین اگر پروفایل تجاری داری می تونی پست ها رو از قبل زمانبندی کنی.

۴- مخفی کردن آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

مخفی کردن آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

در برنامه اینستاگرام وقتی در دایرکت آنلاین باشی با یه نقطه سبز رنگ در کنار عکس پروفایلت مشخص میشه، اما اگه میخوای این آنلاین بودن رو مخفی کنی، لازمه که در گوشی اندروید به قسمت Setting اینستاگرام مراجعه کنی و در بخش Privacy and Security، بر روی Activity Status ضربه بزنی. همچنین در iOS، بایستی در ابتدا به بخش Privacy and Security بروی و سپس بر روی Activity Status ضربه بزنی، در نهایت گزینه‌ مورد نظرت رو غیرفعال کنی.

۵- ایجاد متن رنگین‌ کمانی در استوری‌ ها از قابلیت های مخفی اینستاگرام

از قابلیت های مخفی اینستاگرام

احتمالا میدونی که ایجاد متن چند رنگ در استوری اینستاگرام یک ترفند مخفی نیست! و برای خیلی از کاربران آشنا است. برای این کار لازمه که ابتدا ابزار تایپ رو انتخاب کنی، بعد از تایپ کاراکترها، هرکدام از حرف‌ ها یا کلمات رو انتخاب و سپس رنگشون رو تغییر دهی. اما جالبه بدونی که ایجاد متن رنگین‌ کمانی از این هم ساده تر است. برای این کار هم در ابتدا لازمه که متن رو تایپ کنی و بعد کل آن متن رو انتخاب کنی. سپس، یک انگشت شست رو روی اولین رنگ در سمت راست قرار بدهی و نگه داری تا ابزار گرادیان پدیدار بشه. انگشت شست دیگر رو هم بر گوشه‌ متن نگه داری و همزمان با تغییر رنگ، آن انگشت قرار گرفته بر متن رو حرکت بدهی تا به‌ راحتی متنت به یک متن با رنگ‌ های مختلف تبدیل بشه!

۶- مشاهده کردن تمام پست‌ هایی که در اینستاگرام لایک کردی

پست‌ هایی که در اینستاگرام لایک کردی

از بهترین قابلیت های مخفی اینستاگرام، مشاهده کردن تمام پست هایی است که لایک کردی! برای این کار، در ابتدا بایستی به قسمت پروفایلت بروی، بعد با ضربه زدن بر آیکونی که به شکل سه خط عمودی قرار داره، گزینه Setting رو انتخاب کنی. البته در گوشی های اندروید لازمه که در بخش Accounts بر روی گزینه Posts You’ve Liked ضربه بزنی و در iOS، روی بخش Accounts و سپس بر Posts You’ve Liked ضربه بزنی. به همین راحتی میتونی تمام پست‌ ها و ویدیوهایی که لایک کردی رو مشاهده کنی.

۷- آپلود کردن ویدیوهای طولانی در استوری‌ ها

آپلود کردن ویدیوهای طولانی در استوری‌ ها

اگه از کاربران اینستاگرام هستی حتما میدونی که استوری اینستاگرام فقط ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ ای رو قبول میکنه! اما ممکنه علاقمند باشی که ویدیوهای با مدت زمان طولانی تر رو آپلود کنی، برای این کار چه باید کرد؟ به نظر میرسه که با استفاده از قابلیت های مخفی اینستاگرام میشه که ویدیوهایی با مدت زمان بیشتری رو بارگذاری کرد. برای این کار، لازمه که ویدیوی موردنظرت رو آپلود کنی و اگر بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد، الگوریتم اینستاگرام به صورت خودکار فیلم آرشیوی رو به قسمت‌ های ۱۵ ثانیه ای تقسیم میکنه. سپس لازمه هر کدام از آن‌ ها رو انتخاب کنی و به‌ صورت جداگانه ویرایش کنی و در نهایت بر روی گزینه Next ضربه بزنی. با این کار، مجموعه‌ ای از ویدیوها به‌ صورت پشت سر هم نمایش داده میشه.

۸- اشتراک‌ گذاری استوری‌ های آرشیوی از قابلیت های مخفی اینستاگرام

اشتراک‌ گذاری استوری‌ های آرشیوی از قابلیت های مخفی اینستاگرام

در برنامه اینستاگرام اگه این بخش رو غیرفعال نکرده باشی، تمام استوری‌ ها در بخش آرشیو اکانت ذخیره میشه و به سادگی میتونی استوری‌ های قدیمی رو دوباره به اشتراک بگذاری. برای این کار، لازمه در بخش پروفایل بر روی آیکون آرشیو (که به شکل یک ساعت است) ضربه بزنی و سپس بخش Stories Archive در اندروید یا Stories در iOS رو انتخاب کنی. در این بخش میتونی تمام استوری‌ های ذخیره‌ شده رو مشاهده کنی، آنها رو دانلود کنی، دوباره به اشتراک بگذاری یا با استفاده از آنها Highlights ایجاد کنی.

۹- آنفالو کردن بدون اینکه واقعاً چنین کاری را انجام بدهی!

آنفالو کردن در اینستاگرام

یکی از جالب ترین قابلیت های مخفی اینستاگرام، آنفالو کردن کاربرانی است که از دست پست ها و استوری هایش عاصی شدی اما نمیخواهی هم بلاکش کنی!! در این روش برای میوت کردن کاربر مورد نظر، لازمه انگشتت رو بر روی استوری شخص مورد نظرت در تایم‌ لاین قرار دهی تا گزینه‌ Mute پدیدار بشه. سپس با ضربه زدن بر روی آن، میتونی فقط استوری یا استوری به همراه پست‌ های کاربر مذکورت رو میوت کنی تا دیگه برای تو نمایش داده نشه!

۱۰- صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و اینترنت در فاضی مجازی اینستاگرام

صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و اینترنت

حتما میدونی که اینستاگرام یه برنامه ای پرطرفداریه که به‌ سرعت شارژ باتری و حجم اینترنت موبایل رو تموم میکنه! اما چاره چیست؟ به نظر میرسه که اگه میخواهی سرعت این روند رو کاهش دهی، با فعال کردن یک گزینه میتونی کاری کنی که اینستاگرام حجم اینترنت کمتری رو مصرف کند که این کار منجر به کاهش سرعت مصرف شارژ باتری هم میشه. برای این کار در گوشی های اندروید، بایستی به بخش پروفایل و سپس قسمت Setting مراجعه کنی، در این بخش بایستی گزینه Account رو پیدا کنی و بر روی Cellular Data Use ضربه بزنی. در گوشی های iOS هم با مراجعه به بخش Account و سپس ضربه زدن روی Cellular Data Use میتونی گزینه Use Less Data رو فعال کنی.

منبع خارجی:

سایت رسمی اینستاگرام

امیدوارم با استفاده از این کاربردهای جذاب و قابلیت های پنهان در شبکه مجازی اینستاگرام بتونی لحظات خوشی رو در کنار عزیزانت سپری کنی و پست ها و استوری های جذابی رو به اشتراک بگذاری.

مطالب مرتبط:

آموزش روش های افزایش فالوور در اینستاگرام

آموزش گذاشتن آهنگ روی عکس در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.