in

مدل مو مناسب شما چیست؟ ( خانم ها بخوانند)

انواع مدل مو برای خانم ها

مدل مو را نمی توان بر اساس مد روز و سلیقه شخصی انتخاب کرد، چون ممکن است نتیجه اصلا مورد رضایت شما نباشد. ملاک اصلی برای انتخاب مدل مو، شکل صورت شماست. اگر از ظاهر همیشگی خود خسته شده اید می خواهید تغییر بزرگی در خود ایجاد کنید، تغییر در مدل و فرم موی سرتان پیشنهاد ماست. ولی در ابتدا باید خوب بررسی کنید که با توجه به فرم صورتتان کدام مدل مو ها برای شما مناسب تر است. در زیر به بررسی انواع فرم های صورت و مدل موهای مناسب هر صورت می پردازیم.

انواع مدل مو، مناسب صورت های مختلف

• مدل مو برای صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد است باید موهای خود را طوری بیارایید که صورتتان را کشیده تر و باریک تر نشان دهد تا پهنای صورتتان کمتر به نظر آید. مدل های چتری دار و خرد شده برای صورت شما مناسب تر است چون صورت شما را لاغرتر نشان می دهد. مدل چتری شما نباید بلندتر از صورتتان باشد و بهتر است کوتاه باشد. ترجیحا از مدل موهای کوتاه و پسرانه خودداری کنید، چون گردی صورتتان را مشخص تر نشان می دهند.

مدل موی چتری برای صورت گرد

• صورت مستطیلی شکل

در این فرم صورت خط گونه و چانه بسیار مشخص هستند و گوشه های تندی دارند. به همین دلیل باید از مدل موهایی استفاده کنید که صورتتان را پهن تر و کوتاه تر نشان دهد. بنابراین باید مو تا کناره های چانه بیاید و هر چقدر بلندی موهایتان کمتر باشد بهتر است. کسانی که صورت کشیده ای دارند باید موهایشان را تا حد امکان کوتاه و پرپشت نگه دارند تا از کشیدگی صورتشان اندکی کم کنند.

مدل موی صورت مستطیلی

• مدل مو برای صورت قلبی

ویژگی اصلی این فرم صورت داشتن چانه تیز است، پس بیشتر تلاش شما باید این باشد که نگاه اطرافیانتان را به سمت چشم و گونه هایتان ببرید. باید کاری کنید که چانه شما کم عرض تر جلوه کند. کسانی که فرم صورتشان قلبی شکل است بهتر است موهای های خود را چتری کنند و به صورت چپ و خرد شده روی پیشانی خود بریزند. برای صورت های قلبی شکل مدل موهای فر و حالت دار که قاب صورت را دربرگیرد نیز مناسب خواهد بود.

مدل مو برای فرم صورت قلبی شکل

• صورت لوزی

فرم صورت لوزی شکل به گونه ای است که که گونه های پهن و چانه و پیشانی باریک تری دارند. اگر صورتتان دارای این فرم است باید از مدل موهایی استفاده کنید که چانه شما برجسته تر شود. مدل موی مناسب این فرم صورت چتری کوتاه است یا می توانید قد موهای خود را یک دست کوتاه کنید. اگر خواهان زیبایی بیشتر هستید می توانید آخر موهای خود را با دستگاه های فر کننده مو، موجی کنید.

• چند مدل مو برای صورت بیضی

کسانی که دارای فرم صورت بیضی شکل هستند باید خوشحال باشند، زیرا فرم صورتشان به گونه ای است که تقریبا تمام مدل موها مناسب آن هاست. اگر دارای این فرم صورت هستید و می خواهید بر زیبایی خود بیفزایید موهای نزدیک به گونه، چانه و لب هایتان را کوتاه تر کنید تا زیباتر به نظر برسید. همچنین اگر لب های برجسته و زیبایی دارید موهای سرتان را به کناره ها ببرید تا دیده شوند.

مدل مو برای صورت بیضی

 

• صورت مربعی

برای کسانی که صورت مربعی شکل دارند مدل موهای ساده و یک دست که بلندی آن تا زیر شانه است مناسب تر است. مدل موهای کوتاه برای این افراد مناسب نیست، زیرا مدل های کوتاه مربعی بودن صورت را بهتر نشان می دهند. برای شما مدل موهایی که روی فرق سر برجسته می شوند نیز مناسب خواهد بود.

کلام آخر:

این مطلب برای ارایه توضیحاتی در مورد شکل صورت خانم ها و مدل مو های مناسب آن ها نوشته شد. تا بتوانند با توجه به شکل و فرم صورتشان بهترین مدل مو را برای خود انتخاب کنند و به زیبایی ظاهریشان بیفزایند. در ادامه توصیه می کنم مطلب انواع رنگ مو را بخوانید تا بتوانید زیباترین رنگ را برای موهایتان انتخاب کنید.

2 دیدگاه

نظر بده
  1. حالب بود ، ممنون .ولی من صورتشم بین گرد یا مربع است است ،واقعا نمیدونم چتری به من نمیاد چرا؟

    • سپاس. بهتره اگه صورت گرد و مربعی دارید از مدل موهای چتری کوتاه دوری کنید. چون فرم صورت شما پهنه و چتری کوتاه صورتتون رو پهن تر نشون میده. بهتره از مدل چتری های بلند استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.