in

بامزهبامزه

موفق ترین افراد جهان چه کسانی هستند؟

معرفی افراد موفق جهان

مطالعه ی نحوه ی زندگی افراد موفق باعث ایجاد انگیزه در افراد بی انگیزه میشود. به همین دلیل مطالعه ی بیوگرافی آن ها بسیار مهم است. موفق ترین افراد جهان کسانی هستند که دنیا را در جهتی مثبت تغییر می‌دهند و زندگی را برای میلیون‌ها انسان بهتر و راحت‌تر می‌سازند.

معرفی افراد موفق جهان

۱. بیل گیتس Bill Gates، یکی از موفق ترین افراد جهان

یکی موفق ترین افراد جهان در عرصه ی نرم افزار ها و برنامه های کامپیوتری، بیل گیتس است. او یکی از بنیانگذاران اصلی شرکت مایکرو سافت است.  همچنین یکی  از برنامه نویسان  نویسندگان برتر جهان‌ است. بیل تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد نیمه تمام گذاشت و تمام انرژی اش را صرف برنامه نویسی و بنیانگذاری شرکت مایکرو سافت گذاشت. گیتس تا مدت ها ثرتمند ترین فرد جهان بود.بیل گیتس، یکی از ثروتمند ترین افراد جهان

 

۲. استیو جابز Steve Jobs     

یکی دیگر از موفق ترین افراد جهان، استیو جابز است. استیو  بنیان‌گذار اپل و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در دنیای فناوری است. همچنین لقب مغز دیجیتال را نیز به او داده بودند.

شرکت اپل یکی از برند های معروف جهانی در زمینه ی تولید گوشی های همراه، لپ تاپ، تبلت و غیره است. جابز همیشه به تمام افرادی که از او یک نصیحت می‌خواستند می‌گفت: «به دنبال آرزوهایتان بروید، به‌دنبال رؤیاهایتان، هرقدر که رؤیاهایتان بزرگ باشد، می‌توانید به آن برسید.»

شرکت استیو در راه موفقیتش، شکست های فراوانی را متحمل شد. اما در پایان کار نام او در بین موفق ترین افراد جهان و همچنین یکی تاثیر گذار ترین ثروتمندان‌ در دنیا، برای همیشه در دنیای علم و فناوری باقی ماند. 

استیو جابز، یکی از موفق ترین‌افراد جهان

۳. ایلان ماسک Elon Musk

ایلان ماسک طراح صنعتی، مهندس، مخترع شخصی مشهور در زمینه ی تجارت در صنایع پیشرفته امریکایی و جزو ۱۰ فرد تاثیر گذار جهان است. او یکی از بزرگ ترین استارت آپ های تاریخ دنیا به حساب می آید و اکنون هم یکی از ثروتمندترین افراد آمریکاست.

ایلان مالک شرکت هایی مثل اسپیس ایکس و تسلا موتورز است که شرکت اسپیس اکس وی قراردادهای سنگینی با سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به امضاء رسانده است. 

او در کودکی در سن ۱۲ سالگی کار خود را با ساختن یک بازی ویدیوئی شروع کرد. ترکیبی از جاه طلبی و هوش تجاریِ بالای ایلان ماسک او را تبدیل به مردی کرده است که امروزه می شناسیم. ایلان ماسک اکنون یکی از موفق ترین افراد جهان است و جزو ۵ نفر ثروتمند دنیا به شمار می آید.  

۴. هنری فورد Henry Ford

امروزه در صنعت اتوموبیل، فورد یکی از پیشتازان این عرصه به شمار می آید.  بد نیست بدانیم که موسس این شرکت فردی به نام هنری فورد است. هنری پس از شکست های پی در پی توانست مجموعه ی موفق کنونی را شکل دهد. او در اولین کسب و کاری که راه انداخت شکست خورد. او همچنین ۵ بار دیگر طعم شکست و ور شکستگی را چشید تا بالاخره توانست برند موفق Ford را خلق کند. 

۵. جی کی رولینگ J.K Rowling

جوآن رولینگ رمان نویس، فیلم‌ نامه نویس و بشر دوست اهل بریتانیا است که با نام هنری جی. کی . رولینگ فعالیت میکند. بیشتر شهرت وی به دلیل نوشتن مجموعه داستان های هری پاتر است. این مجموعه ی جالب و خواندنی، به ۶۵ زبان زنده ی دنیا و به طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون جلد منتشر شده است. نوشتن این کتاب حدود یک سال طول کشید.

جوآن بعدازاینکه کتابش را تمام کرد آن را برای انتشارات مختلف فرستاد تا آن را چاپ کنند. ۱۲ ناشر با چاپ کردن کتاب او مخالفت کردند. اما او نا امید نشد. سرانجام ماه‌ها بعد، انتشاراتی به نام «بلومزبری» پذیرفت که کتاب رولینگ را منتشر کند. اولین کتاب رولینگ به نام «هری پاتر و سنگ جادو» در ژوئن ۱۹۹۷ در ویترین کتاب‌ فروشی‌ها قرار گرفت.

خوشبختانه نخستین جلد از مجموعه کتاب های هری پاتر به نام« هری پاتر و سنگ جادو » حدود۱۲۰ میلیون نسخه به فروش رفت. در نتیجه رولینگ تصمیم گرفت ادامه ی این داستان هیجان انگیز را بنویسد.

از مجموعه کتاب های او میتوان به تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و شاهزاده دورگه، هری پاتر و یادگاران مرگ اشاره کرد. مجموعه کتاب های هری پاتر جزو پرفروش ترین‌ کتاب های جهان قرار گرفتند و چند سری از فیلم های هری پاتر نیز ساخته شدند که آن ها نیز مانند کتاب هایش پرطرف دار بودند.جی. کی. رولینگ، یکی از موفق ترین نویسندگان جهان

 

۶.توماس ادیسون Thomas Alva Edison

توماس ادیسون ، مخترع برق، یکی از تاثیر گذارترین افراد در جهان به شمار می آید. او مثالی عالی برای کسی است که به حرف هیچ کسی گوش نکرد و شکست را قبول نکرد. ادیسون هیچ گونه تحصیل رسمی نداشته است. به گونه ای که معلمان او می گفتند توماس احمقی بیش نیست. اما او شکست را قبول نکرد و به تلاش خود ادامه داد.

او پس از هزاران بار شکست، سرانجام‌ موفق شد. زمانی که‌ از او درمورد شکست هایش سوال می کردند، او میگفت: من شکست نخورده ام بلکه هزاران راه را پیدا کردم که به موفقیت ختم نمی شدند.

۷. آلبرت انیشتین Albert Einstein

آلبرت انیشتین یکی از برترین و موفق ترین افراد جهان در زمینه ی فیزیک بود. این در حالیست که او تا سن ۴ سالگی در ارتباط برقرار کردن با اطرافیانش مشکل داشت. او حتی تا سن‌۷ سالگی نمی توانست خواندن را یاد بگیرد. اما همین فرد موفق شد لقب پدر علم فیزیک دنیا را به خود اختصاص دهد و جایزه ی نوبل جهانی را به دست آورد.ازاوهمیشه به عنوان برترین دانشمند جهان یاد می شود. آلبرت انیشتین، یکی از موفق ترین دانشمندان‌جهان

 

۸. مایکل جردن Michael Jordan  

بدون‌شک یکی از ماندگار ترین‌ چهره های دنیای بسکتبال، مایکل جردن است. او برای رسیدن‌ به خواسته هایش بار ها شکست خورد. اما نا امید نشد. او زمانی که در دبیرستان بود، هرگز موفق نشد عضو تیم بسکتبال مدرسه اش شود.  جردن در اظهار نظری معروف در رابطه با موفقیت هایش چنین می گوید: «من در طول مدت ورزشم بیش از ۹ هزار شوت را به بیرون زده ام. نزدیک به ۳۰۰ بازی را باخته ام. در ۲۶ بازی زمانی که می توانسته ام با شوت خود تیمم را برنده کنم، ضربه را هدر دادم. من در زندگیم بارها و بارها و بارها شکست خورده ام و این همان دلیل موفقیت من است.»مایکل جردن، یکی از موفق ترین‌افراد جهان

۹. کریستیانو رونالدو Cristiano Ronaldo، یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان 

کریستیانو رونالدو یا کریس رونالدو شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است که در پست مهاجم برای یوونتوس و تیم ملی فوتبال پرتغال بازی می‌کند. او فوتبالش را در نوجوانی در تیم آندورینها آغاز کرد.

چند سال بعد پس از بازی در تیم های مختلف، وقتی در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی میکرد،  توجه الکس فرگوسن، مربی تیم منچستر یونایتد را به خودش جلب کرد. او پس از چند سال بازی در تیم منچستر و موفقیت های پیای پی در این تیم، در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادی ۹۴ میلیون یورویی، با باشگاه رئال مادرید به توافق رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان را شکست. او یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکورددار بلندترین پرش در بین بازیکنان فوتبال جهان است. او اکنون دارای رکورد ۵ توپ طلا نیز می‌باشد.

او همچنین در مصاحبه‌ای که با فاکس اسپورت آرژانتین داشت فاش کرد که از سن یازده سالگی به این نتیجه رسیده که یک سروگردن از دیگران بالاتر است و در آن زمان شک نداشته که با بازیکنان هم رده‌اش متفاوت است و تاکنون بر این اعتقاد مانده‌است.

 

۱۰. مارک زاکربرگ  Mark Elliot Zuckerberg، یکی از جوانترین افراد موفق جهان 

مارک زاکر برگ بنیانگذار فیسبوک است . او زمانی که در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل بود، یک وبگاه کوچک را همراه با دوستانش طراحی کرد که در مدت خیلی کوتاه به شهرت جهانی رسید و به محبوب ترین شبکه ی اجتماعی در جهان تبدیل شد. مارک‌ از جوانترین   افراد موفق جهان به شمار می آید که دارای ثروتی قریب به ۶۲.۳ میلیارد دلار است.مارک زاکر برگ، یکی از جوانترین افراد موفق جهان

۱۱. دکتر مارتین لوتر کینگMartin Luther King, Jr

کینگ جونیور رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بود. پدر و پدربزرگ وی از رهبران فرقهٔ باپتیست (تعمیدگرا) بودند و همین تمایلات مذهبی موجب ادامه تحصیل وی در رشتهٔ علوم دینی شد.

وی در سال ۱۹۶۴ موفق به دریافت جایزه ی نوبل شد. به این ترتیب به عنوان جوانترین فردی که جایزه ی نوبل را دریافت کرده شناخته میشد. در سال ۱۹۵۷ به‌همراه ۶۰ رهبر سیاهپوست دیگر سازمانی را بنیان گذاشت که بعدها به کنفرانس رهبران مسیحی جنوب شناخته شد. وی در زمینه ی تصویب قانون حقوق مدنی بسیار تلاش  کرد. 

در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان،   معروفترین سخنرانی خود را به‌نام «رؤیایی دارم» انجام داد که از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید. دکتر لوتر کینگ در این سخنرانی، که در آن عبارت «رؤیایی دارم» تکرار می‌شد، دربارهٔ آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی آمریکا طبق آرزوهای خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان‌ها را به چشم ببیند.

۱۲. ماهاتما گاندیMohandas Karamchand Gandhi

ماهانداس کارامچاند گاندی یکی از مهم ترین و موفق ترین افراد جهان در زمینه ی سیاست بود. گاندی فارغ التحصیل رشته ی حقوق از کشور لندن بود. پس از چند سال در لندن به آفریقای جنوبی رفت و در این کشور وکالت می‌کرد. در همین سال‌ها بود که اندیشه‌های آزادی‌خواهانه و مبارزه با ظلم و استعمار در او شکل گرفت و درنهایت درحالی‌که سرش پر از فکرهای بزرگ برای کشورش بود به هندوستان بازگشت. 

او ملت هند را برای رسیدن به هدف آزادی از استعمار و امپراطوری بریتانیا یاری کرد. گاندی توانست با استفاده از شیوهٔ ضد خشونت نافرمانی مدنی استقلال هند را از بریتانیا بگیرد و در نهایت دست امپراتوری بریتانیا را از هند کوتاه کند.

تعدادی از کتاب‌های به جا مانده از او شامل: ترس از مرگ و مویه بر آن، خدا آن گونه که من می‌فهمم، نیایش، همه مردم برابرند. گاندی اکنون در سراسر جهان به عنوان سمبل آزادگی شناخته میشود.

مهاتما گاندی

۱۳. آلفرد نوبل Alfred Bernhard Nobel

آلفرد نوبل شیمی دان، مخترع، مهندس، مبتکر و اسلحه ساز سوئدی است که همه او را به عنوان مخترع دینامیت میشناسند. او تا زمان مرگش صاحب اصلحه سازی  بوفورس بود. ولی بعد ها بر اساس تغییرات اعمال شده، از یک‌ کارخانه ی ذوب آهن‌ به یک توپ خانه سازی مدرن و‌ یک‌کارخانه ی تولید مواد شیمیایی تبدیل شد.

در سال ۱۸۸۸ زمانی که برادر آلفرد در گذشت، سر تیتر یک روزنامه خبر مرگ آلفرد نوبل را داده بود که به این صورت بود: (سوداگر مرگ مرد!). آلفرد دوست نداشت‌ که با وجود خدمات بسیارش اینگونه از او یاد شود، به همین دلیل بخش اعظم از ثروت خویش را برای بنیانگذاری جایزه ی نوبل اختصاص داد.

او با اختصاص دادن ۹۴ درصد میراثش مبلغ ۳۱ میلیون و ۲۲۵ هزار کرونی را صرف راه‌اندازی پنج جایزه‌ نوبل پزشکی‌، شیمی‌، ادبیات‌، فیزیک و صلح کرد. این جایزه قرار شد هر ساله با در نظر گرفتن ملاک‌های آلفرد نوبل که در وصیت‌نامه‌اش قید شده به موفق ترین افراد جهان بدون درنظر گرفتن ملیت آن‌ها اعطا شود. 

۱۴. گرتا تونبرگ  Greta Tintin Eleonora Ernman Thunberg

گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی فعالیت می کند. او یک‌ فعال محیط زیستی است که به خاطر فعالیت برای آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، و با سؤال از سیاستمداران برای پاسخگویی به عدم اقدام خود در مورد بحران آب و هوا، مشهور است.

او در ۱۵ سالگی به نشانه ی اعتراض، مدرسه ی خود را ترک کرد و در خارج از پارلمان سوئد، تابلویی را در دست گرفت که خواستار اقدام شدیدتر در زمینه اقلیم شد . بعد از آن در مناطق مختلف جهان، دانش آموزان زیادی  اعتراضات مشابهی را انجام دادند که با نام《جمعه ها برای آینده》فعالیت می کردند.

در ماه مه سال ۲۰۱۹، مجله تایم روی جلد خود او را به عنوان «رهبر نسل بعدی» معرفی کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری گرتا را یک شخصیت الهام‌ بخش و الگو می‌دانند. برخی رسانه‌ها تأثیر وی در صحنهٔ جهانی را «اثر گرتا تونبری» توصیف کرده‌اند. اوهمچنین اکنون نامزد جایزه ی صلح نوبل است.گرتا تونبرگ

۱۵. چارلی چاپلینSir Charles Spencer Chaplin

 یکی از موفق ترین‌افراد جهان در صنعت سینما، چارلی چاپلین‌است. او یکی از بزرگترین و‌معروف ترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگ ساز برتر هالیود است. او همچنین برنده ی جایزه ی اسکار نیز شده است. او در طول زندگی اش سختی های زیادی کشیده است. با این حال به هنرمند معروفی تبدیل شد که بین عموم محبوبیت فراوانی داشت.

چارلی کار خود را در سالن ویکتوریای انگلستان، با عنوان پسری که در فقر مطلق است و خانواده ی خوبی هم ندارد، شروع کرد و کارش را تا سن ۸۷ سالگی ادامه داد. چاپلین ۷۷ سال در زمینه ی تئاتر و سینما کار کرد. او یکی از محبوب ترین و معروف ترین بازیگران در قرن بیستم میلادی بود که ۳ بار موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد. 

چارلی چاپلین، یکی از موفق ترین افراد جهان

کلام آخر

ما در ابن مطلب به طور خلاصه به بررسی بیوگرافی ۱۵ نفر از افراد موفق جهان پرداختیم. از مطلب ۵ ویژگی افراد موفق در نت نظر نیز برای افزایش اطلاعات خود دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله