in ,

بی نظیربی نظیر

این میوه ها را با پوست بخورید – لیست ۱۰تایی

آشنایی با میوه هایی با پوست خوردنی

مصرف میوه برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن و هضم غذا بسیار ضروریه. ما عادت کردیم که وقتی میوه می خوریم پوستش رو بگیریم و دور بندازیم. اما کی گفته که حتما میوه رو بدون پوست باید خورد و آیا لایه خارجی میوه ها ارزش غذایی ندارن؟ جالبه بدونین که بر اساس تحقیقات، گرفتن پوست میوه باعث کاهش ارزش غذایی اون میشه. شاید یکی از دلایل خوردن میوه بدون پوست، استفاده زیاد از سموم و کودهای شیمیایی و تجمع اونها روی پوست میوه باشه. اما در این مطلب میوه هایی رو به شما معرفی می کنیم که میشه با پوست خورد!

معرفی میوه هایی با پوست خوردنی

۱ – کیوی

شاید کمتر کسی باور کنه که مصرف پوست کرک دار کیوی برای بدن مفیده. ولی ترکیبات موجود در پوست میوه کیوی باعث از بین رفتن باکتری های خطرناکی چون استافیلوکوک در بدن میشه. هم چنین با خوردن پوست این میوه،  به راحتی می توان بدن رو از ابتلا به بیماری هایی با منشا باکتری محافظت کرد.

پوست میوه کیوی

۲ – هندوانه

دور انداختن پوست هندوانه از عادت های بدی هستش که موقع خوردن آن داریم. این میوه آبدار حاوی اسید آمینه ای با نام «سیترولین» است که برای قلب و سیستم ایمنی بدن بسیار مفیده. اما بخش زیادی از این ماده مفید در پوست هندوانه جمع شده! توصیه می کنم پوست هندوانه رو به همراه گوشت آن در مخلوط کن بریزین و با کمی آبلیمو میل بفرمایید.

خواص پوست میوه هندوانه

۳ – پوست میوه موز

پوست موز سرشار از پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف مقدار کمی از پوست موز، شما رو از ابتلا به پیر چشمی و افسردگی حفظ می کنه. اما چجوری میشه پوست تلخ مزه و سفت موز رو خورد؟ پوست موزهای رسیده (قهوه ای رنگ)، شیرین تر و نازک تر هستند و میشه اونها رو جوید. یه روش دیگه هم اینه که پوستش رو چند دقیقه جوشانده و بعدش تو ماهی تابه سرخ کنید.

موز

۴ – تجربه لاغری با پوست سیب

پوست سیب تازه سرشار از فیبره و باعث ایجاد سیری طولانی مدت در بدن میشه. با کندن پوست سیب ۲۵ تا ۳۰ درصد از ارزش غذایی این میوه از بین میره. از سیب و مواد موجود در پوست آن میشه برای کاهش وزن، جلوگیری از پوکی استخوان، بروز بیماری های قلبی و کاهش کلسترول بدن استفاده کرد. افرادی هم که به خوردن پوست سیب حساسیت دارن، می تونن با تهیه کمپوت و پختن آن از مواد مغذی آن بهره برند.

پوست میوه سیب

۵ – انار

انار جزو میوه هایی هستش که میشه اون رو با پوست خورد. البته منظورمون از پوست انار، پرده های سفید رنگ داخل اونه که بدلیل داشتن فیبر خوراکی زیاد، می تونه مشکلات دستگاه گوارش شما رو حل کنه. هم چنین این ماده در کنترل اشتها و رفع یبوست بسیار موثره. پس حتما خوشمزه ترین میوه پاییز رو با پرده های سفید رنگ داخلش میل کنید. از جوشونده پوست میوه انار هم میشه برای رفع گلو درد و درمان انگل استفاده کرد.

انار

۶ – خیار را با پوست بخورید

برای کسانی که به شادابی و شفافیت پوست خودشون اهمیت میدن، مصرف خیار ارگانیک با پوست رو توصیه می کنم. پوست خیار خاصیت کلاژن سازی داره و مصرف نوع ارگانیک آن باعث رفع چروک های سطحی پوست بدن میشه. از خیار بخاطر داشتن کالری بسیار پایین میشه برای تناسب اندام هم استفاده کرد.

پوست خیار

۷ – سیب زمینی میوه ای با پوست خوردنی

سیب زمینی یکی دیگه از میوه هایی هستش که میشه اون رو با پوست مصرف کرد. پوست سیب زمینی حاوی مقدار قابل توجهی آهن، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ث و ب۶ است که با کندن آن تقریبا ۹۰ درصد آهن آن دور انداخته میشه. سیب زمینی رو پس از گل گیری و شستن باپوست مصرف کنید تا ماده «بتاکارون» آن حفظ شود.

خواص پوست سیب زمینی

۸ – خواص پوست پرتقال

برای از بین بردن اثرات مضر اشعه فرابنفش خورشید، پرتقال رو با پوستش گاز بزنید! در پوست پرتقال ماده ای به نام «لیمونین» وجود داره که مصرف آن خطر ابتلا به سرطان پوست تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین A، کلسیم، منگنز و سلنیوم از دیگر مواد مفید در داخل پوست پرتقال است. پوست این میوه رو میشه به همراه گوشت آن و یا بصورت مربا مصرف کرد.

پوست میوه پرتقال

۹ – پوست میوه لیموترش

پوست لیموترش سرشار از کلسیم و ویتامین C است و از اون میشه برای بهبود سلامت استخوان استفاده کرد. سالوسترول و لیمونن موجود در پوست لیمو باعث از بین رفتن سلول های سرطانی در بدن میشه. سلامت قلب و پوست، پاک سازی کبد چرب و گردش خون منظم از دیگر فواید مصرف این میوه است. پوست لیمو رو میشه بصورت خام و یا نواری در غذاها استفاده کرد.

لیموترش

۱۰ – انبه میوه ای شیرین با پوستی خوردنی

انبه جزو میوه های لوکس و گران قیمت بحساب میاد که شاید تا حالا مصرف نکردین. اما جدا از طعم شیرین این میوه، ترکیبات موجود در پوست آن است که نظر ما رو به خودش جلب کرده. در پوست انبه مقادیر زیادی کورستین، امگاهای ۶ و ۳، پلی فنول ها و اسیدهای چرب اشباع نشده وجود داره که در قیاس با گوشت آن بیشتر است.

انبه

مهمترین اصل در زندگی سلامتی و شادابی شماست. حتی تجربه زیباترین آرزوها بدون سلامتی، هیچ ارزشی نداره. هدف از نوشتن این مطلب و اشاره به خواص موجود در پوست میوه، کمک به سلامتی شما عزیزان بود که امیدوارم مفید بوده باشه. در دیگر بخش های نت نظر در مورد خواص میوه خشک شده بیشتر بخونین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..