in

روش های افزایش رشد مو

چگونه رشد موهای خود را افزایش دهیم؟

مو نقش مهمی در زیبایی ظاهر شما دارد و اگر موهایتان چرب یا خشک است آن ها را تقویت کنید. ریزش مو یکی از شایع ترین مشکل پوست و مو در جهان است. این مشکل فقط مختص آقایان نیست و خانم ها نیز از این مشکل رنج می برند. گاهی ریزش مو به حدی پیشرفت می کند که به طاسی می رسد. در ادامه به بررسی روش هایی برای افزایش رشد مو می پردازیم که با انجام مرتب این روش ها به نتایج خوبی خواهید رسید.

چند روش برای افزایش رشد مو

افزایش رشد مو

• ماساژ پوست سر با روغن های عصاره ای

با سلیقه خود یک روغن مناسب انتخاب کنید. ماساژ دادن پوست مو با روغن های ولرم مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن زیتون و … پوست سر را تقویت و بازسازی می کند و باعث بهبود گردش خون در پوست سر می شود. این روش باعث افزایش رشد مو می شود و پیاز مو را قوی می کند و باعث بلند و درخشان شدن آن می شود.

• نوک گیری موها به صورت دوره ای برای افزایش رشد مو

برای افزایش رشد مو بهتر است به صورت دوره ای و دو ماه یک بار، نوک موها و موخوره های آن را کوتاه کنید. شاید برای کسانی که می خواهند موهایشان بلند شود، کوتاه کردن مو غیر عقلانی به نظر برسد، اما این کار برای رشد متعادل مو بسیار مهم است. اگر موهایتان موخوره دارد به دلیل شکننده و نازک کردن مو، باعث می شود که موهایتان رشد نکند و باعث ریزش مو می شود. پس برای افزایش رشد مو و جلوگیری از موخوره حتما نوک موهای خود را کوتاه کنید.

نوک گیری موها برای افزایش رشد مو

• آبکشی موها با آب سرد بعد از اتمام حمام

این کار واقعا به افزایش رشد مو، افزایش درخشندگی و استحکام آن می شود. شاید این کار ناچیز به نظر برسد ولی پس از حمام با نگه داشتن موهایتان برای چند ثانیه زیر آب سرد، تاثیر آن را خواهید دید. آب سرد سطح مو را صیقل می دهد و مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به آن می شود.

• استفاده از رژیم غذای موثر برای افزایش رشد مو

مو از پروتئین تشکیل شده است و برای افزایش رشد و درخشندگی آن، باید پروتئین کافی در دسترس باشد. سلامت آن نیز مانند سلامت بدنتان به مواد غذایی که مصرف می کنید بستگی دارد. پس سعی کنید برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که غذاهایی که مصرف می کنید سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باشد. از این قبیل غذا ها می توان به دانه غلات، انواع سبزیجات برگ دار، حبوبات، ماهی و مرغ اشاره کرد.

مواد غذایی برای افزایش رشد مو

• استفاده از ماسک تخم مرغ

سعی کنید برای افزایش رشد مو حداقل ماهی یک بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ سرشار از پروتئین، سولفور، زینک و فسفر و آهن است و باعث تقویت پیاز مو می شود. همچنین قدرت مرطوب کنندگی آن مانع خشکی و نازک شدن تارهای مو می شود. شما می توانید تخم مرغ را با ماست یا روغن زیتون مخلوط کنید و ماسک های مفیدی برای موهای خود درست کنید.

ماسک تخم مرغ برای افزایش رشد مو

• مصرف آب زیاد

سعی کنید در روز حتما ۸ لیوان آب بنوشید. آب به بدن کمک می کند تا راحت تر سموم را دفع کند و عملکرد درستی داشته باشد. از آن جا که موهای سرتان برای حفظ رطوبت خود به بدن متکی است، پس با نوشیدن آب کافی رطوبت بدنتان را متعادل نگه دارید. با این کار افزایش رشد مو های خود را تضمین کرده اید.

خوردن آب برای افزایش رشد مو

• کاهش استرس، روشی مهم برای افزایش رشد مو

داشتن استرس زیاد باعث اختلال در رشد مو و در نهایت ریزش مو می شود. این یعنی تارهای مو در مراحل اولیه رشد آن گونه که باید، رشد کنند نمی کنند. استرس به دلیل عوامل فیزیولوژیکی به وجود می آید و علاوه بر آسیب رساندن به سلامت روح و جسم، باعث کدر و ضعیف شدن تارهای مو نیز می شود. شما می توانید با انجام منظم یوگا و ورزش هایی از قبیل و گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه یتان و خواب کافی، موجب آرامش ذهنتان شوید.

• طرز صحیح شانه زدن

موهایتان را به گونه ای شانه بزنید که انگار رشته هایی از طلا هستند. شانه زدن دایمی موها اصلا به نفع آن نیست و ممکن است باعث آسیب رساندن به آن شود. هنگامی که موهای خیس را شانه کردید، از پایین به سمت بالا حرکت کنید. چون شانه کردن موها از بالا به سمت پایین باعث می شود گره های کوچک به گره های بزرگ تبدیل شو و تار مو کنده شود.

شانه کردن موی سر

• استفاده صحیح از شامپو

بیشتر افراد از شامپو برای شست و شوی موهای خود استفاده می کنند و تصور می کنند اگر موهای خود را بیشتر بشویند، به نفع موهای آن هاست. اما این یک باور اشتباه است و مصرف زیاد شامپو باعث از بین رفتن چربی هایی نیز می شود ‌‌که برای استحکام و نرمی موهایتان ضروری است.

به جای این کار برای افزایش رشد مو، سعی کنید بیشتر از شامپوهای تقویت کننده استفاده کنید و مصرف سایر شامپوها را به حداکثر دو بار در هفته کاهش دهید.

• استفاده از کاندیشنر

هر بار پس از استفاده از شامپو حتما از کاندیشنر استفاده کنید. استفاده نکردن از محصولات نگهدارنده مو پس از هر بار استفاده از شامپو، ردترین کاری است که میتوانید برای موهای خود انجام دهید. نرم کننده ها به بازسازی پروتئین و چربی های لازم سطح تارهای مو کمک می کنند و مانع آسیب بیشتر به آن میشوند.

استفاده از کاندیشنر

کلام آخر:

این مقاله جهت معرفی چند راهکار برای افزایش رشد مو به شما نوشته شد. شما می توانید از مطلب خواص روغن کنجد نیز دیدن کنید تا از خواص روغن کنجد برای سلامتی پوست و موهای خود مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.