best animation 2020
in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ – لیست ۲۰تایی

انیمیشن های برتر سال 2020

شاید به عنوان یک ده شصتی اینکه هنوز هم علاقمند به دیدن کارتون ها و انیمیشن های سه بعدی باشم تعجب آور باشد! دوران کودکی ما دهه شصتی ها و هفتادی ها با دیدن کارتون ها و انیمیشن های بیشتر ژاپنی مانند فوتبالیست ها، پسر شجاع و … سپری شد. اما حالا با پیشرفت تکنولوژی انیمیشن های سه بعدی فرصت کمتری را به انیمیشن های دو بعدی می دهند. در هر صورت من فکر می کنم که دیدن انیمیشن خوب سن و سال نمیشناسد و به همین منظور لیستی ۲۰تایی از بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ را برای شما آماده کردم که دیدن هر کدام از آن ها را حداقل یک بار و انیمشن هایی مانند روح را برای دیدن چندباره توصیه می کنم. اگر به نظر شما انیمیشنی باید در لیست ۲۰تایی بهترین ها قرار می گرفت و جای آن خالی است در کامنت ها بنویسید.

بهترین انیمیشن های 2020

انیمیشن های برتر ۲۰۲۰

۱- Sonic the Hedgehog – سونیک خارپشت

خیلی از ما نام سونیک را از زمان پلی استیشن یک به خاطر داریم. کاراکتر آبی رنگ و تیز و فرضی که همیشه در حال دویدن بود. تجربه نشان داده که اصولا فیلم ها یا انیمیشن هایی که بر اساس بازی های رایانه ای ساخته می شوند، نمی توانند انتظارات را برآورده کنند. سونیک هم تا حدودی درگیر این مشکل شده است! تکیه به سبک و خط داستانی بازی در انیمیشن سونیک خارپشت یکی از نکات منفی بازی است.

داستان از این قرار است که سونیک در حال فرار از دست شخصیت منفی داستان با بازی جیم کری است و در این راه پلیس ماجراجویی به نام تام به او کمک می کند. در سوی دیگر حضور کاراکتر جذاب و دوست داشتنی سونیک در کنار جیم کری بازیگر معروف و بامزه که حالا در نقش کاراکتر منفی بازی حضور دارد، باعث می شود از دیدن این انیمیشن لذت ببرید.

بهترین انیمیشن های 2020

۲- scoob – اسکوب

برخلاف کاراکتر سونیک که خیلی از ما از دوران کودکی و نوجوانی با آن خاطره داریم، یا حتی بچه های متولد اوایل دهه نود هم آن را می شناسند. نام اسکوبی زیاد برای ایرانی ها آشنا نیست. طی سالیان گذشته چند نسخه سریالی و انیمیشن از این کاراکتر و دوست او «شگی» ساخته شده است و حالا اسکوب ۲۰۲۰ بازگشته تا در یک انیمیشن سه بعدی خاطرات را زنده کند.

در این انیمیشن هم سازندگان به نسخه های قبل وفادار بوده و تمام تلاششان را برای شباهت هر چه بیشتر به نسخه های قبل کرده اند. از اکشن های بامزه کاراکتر ها و معماهای بی مزه و لوس تا درگیری هایی در سطح انیمیشن های کودک و نوجوان همه و همه در یک انیمیشن خوش ساخت کنار هم آمده تا این اسکوب را در لیست ۲۰ تایی من قرار دهد. اثری که برای تمام نسل ها ساخته شده و بزرگترها هم از دیدن آن لذت خواهند برد و می تواند لحظات مفرحی را در برای اعضای خانواده در کنار هم فراهم کند.

بهترین انیمیشن های 2020 - اسکوبی

۳- The Croods: A New Age 2 – غارنشینان: عصر جدید ۲

انیمیشن غارنشینان ۲ هم یکی از جذاب ترین های لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ است. داستان از این قرار است که خانواده کرودها که حالا به دنبال یافتن خانه ای برای زندگی هستند، بعد از پیدا کردن محل مناسب برای زندگی متوجه می شوند که پیش از آن ها افراد دیگری به آن مکان رسیده اند. بعد از آشنایی دو خانواده توسط خانواده دیگری با نام بترمن ها که ادعا دارند بهتر و تکامل یافته تر از خانواده کرود هستند، به مبارزه دعوت می شوند.

زمان فیلم با رقابت و نمایش ویژگی های هر یک از این دو خانواده برای نشان دادن برتری ها سپری می شود. موقعیت های طنز و جذاب در کنار کاراکترهای دوست داشتنی از ویژگی های این انیمیشن خانوادگی است. فیلم از سایت IMDB امتیاز خوب ۷٫۱ را کسب کرده و با صداپیشگی بازیگران شاخصی از جمله رایان رینولدز کاراکتر دوست داشتنی ددپول، همه چیز را برای سپری کردن لحظات جذاب برای شما آماده می کند. انیمیشن از لحاظ گرافیکی و طراحی هم بسیار عالی و نوآورانه عمل کرده است. با این حال داستان سریع و پر از اتفاق باعث می شود که کمتر به جنبه  بصری بازی دقت کنیم.

بهترین انیمیشن های 2020 - غار نشنینان 2

۴- The SpongeBob Movie: Sponge on the Run – باب اسفنجی: در حال فرار

باب اسفنجی شلوار مکعبی چند سالی است که به بخشی جدا نشدنی از تمام شبکه های کودک و پخش انیمیشن در جهان تبدیل شده است. از نسخه های سریالی دو بعدی کوتاه و بلند تا انیمیشن های سه بعدی و حتی تلفیقی از واقعیت و انیمیشن. بعد از ۱۲ فصل سریال و دو نسخه سینمایی با فوت استیون هیلنبرگ خالق این مجموعه دوست داشتنی، دغدغه اصلی سازندگان یافتن داستانی جذاب برای بالا نگه داشتن سطح رضایت طرفداران این مجموعه بود.

داستان از این قرار است که باب اسفنجی و دوست دیرین او پاتریک برای نجات دوستشان گری که یک حلزون خانگی است به شهر گمشده آتلانتیک می روند و تصمیم دارند که او را از چنگال پادشاه پوسایدن نجات دهند. در کنار این خط داستانی شما در جریان آشنایی و زمان کودکی و زمان آشنایی اولیه کاراکتر های بازی از جمله اختاپوس، پاتریک، سندی و آقای خرچنگ هم قرار می گیرید.

انیمیشن باب اسفنجی به شوخی های بی مزه بین کاراکترها که به نظر از حجم بالای بیمزگی افراد را به خنده می اندازد معروف است. حضور بازیگر معروف کیان ریوز هم در نقش یک بوته خار غلتان برگ برنده دیگری است از سازندگان باب اسفنجی شلوار مکعبی برای جذب مخاطبین و پنهان کردن و کمرنگ کردن کمبود های احتمالی. با این حال این انیمیشن جزو بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ است و دیدن آن در کنار خانواده و فرزندان خالی از لطف نیست.

بهترین انیمیشن های 2020

۵- Onward – به پیش

شرکت پیسکار یک بار دیگر یک انیمیشن درجه یک را تولید کرده است. که شاید در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ ما بتواند جزو ۵تای اول باشد. داستان در آنوارد یا به پیش حرف اول را می زند. ورود به دنیایی جادویی با دو برادر که تلاش می کنند یک بار دیگر به وسیله جادو با پدر خود ملاقات داشته باشند. مشکلی که این انیمیشن با آن دست و پنجه نرم می کند تا حدی یک نواخت بودن آن است به طوری که در لحظات حساس شما را شک نمی کند. با این حال زیبایی های چشم نواز گرافیکی و طراحی و داستان قابل قبول آن می تواند همه کم و کاستی ها را بپوشاند.

بهترین انیمیشن های 2020

۶- Soul – روح

انیمیشنی که امسال با تعریف های بسیاری همراه شد. از کارشناسان کودک تا نظرات مثبت منتقدین. جو کاراکتر اصلی داستان در ابتدای فیلم با یک سقوط به دنیای پس از مرگ می رود. جایی که همه ارواح در انتظار شاید مرحله بعد در آن به انتظار ایستاده اند. داستان بر این اساس ساخته شده که جو تصمیم ندارد با دیگران همراه شود و تمام تلاش خود را برای بازگشت به جهان ما شروع می کند. جهانی که روح جو در آن قرار دارد بخشی از روحی بزرگتر است که تلاش می کند تا روح هایی همچون جو را برای بازگشت به زندگی با روحیه و تفکر جدید و پر ثمر تربیت کند. این فیلمی است که تماشای آن را به شدت در کنار اعضای خانواده توصیه می کنم.

انیمیشن روح

۷- Trolls World Tour 2020 – تور جهانی ترول ها

یونیورسال حالا بعد از گذشت ۴ سال قسمت دوم این انیمیشن را ساخته تا در ان به دنبال نو آوری های جدید برود. موسیقی عالی و مهمترین بخش بازی زیبایی بصری بازی با رنگ های بسیار و طراحی کاراکترهای بامزه و متنوع مخاطبین را به شدت جذب تماشای این انیمیشن زیبا می کند.  داستان درباره اهالی جنگلی است که عاشق جشن و موسیقی هستند و در طی یک ماجرا باید در مقابل اتفاقات از رسم و رسوم سرزمین خود دفاع کنند. انیمیشنی پر از شعر و موسیقی و رقص و شادی که شما را به شدت هیجان زده می کند.

بهترین انیمیشن های 2020

۸- Jiang Ziya – جیانگ زیا

انیمیشنی ساخت کشور چین که توانسته امتیاز خوب ۶٫۴ را از سایت معتبر IMDB دریافت کند و شایسته  قرار گیری در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ است. کاراکتر افسانه ای و محبوب چینی ها جیانگ زیا در حالی که تلاش می کند که با از بین بردن روباه نه دم فرمانی که از بهشت به او داده شده را اجرا کند متوجه می شود که زندگی روباه نه دم بزرگترین خطر برای جهانیان با روح یک دختر بی گناه در ارتباط است و این موضوع جیانگ زیا را در یک دوراهی قرار می دهد. انیمیشنی که از لحاظ طراحی محیط و کارکترها نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

جیانگ زیا

۹- WolfWalkers – ولف والکرز

انیمیشنی با داستانی عمیق که توانسته لقب بهترین انیمیشن سال ۲۰۲۰ را در میان لیست بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد! برخلاف اکثر انیمیشن های لیست یک انیمیشن دو بعدی که پرچم آن ها را بالا برده است. انیمیشنی که درباره یک شکارچی جوان است که برای از بین آخرین گروه گرگ ها راهی سفری می شود و درمیان راه با دختری آشنا می شود که گفته شده شب ها به گرگ تبدیل می شوند. داستان آنقدر عمیق و زیباست که هر بیننده ای تا انتها آن را دنبال خواهد کرد. به نظرم چندبار دیدن این انیمیشن به درک بهتر داستان و فلسفه آن کمک می کند.

لیست بهترین انیمیشن ها

۱۰ – The Willoughbys – ویلوبی ها

انیمیشن خانواده ای مو قرمز و بامزه که سر تاسر پر از طنز و صحنه های کوتاه و خنده دار است. داستان درباره خانواده  ویلوبی است که مجبور به تغییر خانه و حضور در فضا و محیط جدیدی برای زندگی هستند. مکان هایی مانند کارخانه ملانوف تا کوهستان های سرد و شهر شلوغ! داستان جذاب شوخی های بامزه و محیطی پر از رنگ و طراحی هاو کیفیت فوق العاده همه چیزی است که شما از یک انیمیشن انتظار دارید و ویلوبی همه موارد ذکر شده را در خود دارد.

بهترین انیمیشن های سال 2020

۱۱- Over The Moon –  روی ماه

اگر به دنبال یک انیمیشن ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی، کمدی و…. خلاصه به دنبال یک انیمیشن هستید که همه سلیقه ها را به خود جلب کند و از هر در سخنی برای گفتن داشته باشد، من انیمیشن روی ماه را به شما پیشهاد می دهدم. داستان درباره فی فی دختر باهوش و جوانی است که بعد از شنیدن داستان الهه افسانه ای ماه تصمیم میگیرد سفینه ای ساخته و برای اثبات این افسانه راهی ماه شود. اما داستان به همینجا ختم نمی شود.

روی ماه

۱۲- Fearless – بی باک

بی باک انیمشنی است که من به شخصه آن را به همه خانواده ها توصیه می کنیم. انیمیشنی که در دل خود بچه ها را از خطر اعتیاد به فناوری آگاه می کند. و در کنار آن سعی می کند این موضوع را به کودکان بیاموزد که دنیای واقعی بسیار مهم تر است. داستان در مورد گیمیری است که متوجه می شود سه کاراکتر ابرقدرت از دنیای بازی های کامپیوتری وارد دنیای واقعی شده اند. این فیلم با گرافیک خوب و صداپیشگی یارا شهیدی خود را در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ قرار می دهد.

بهترین انیمیشن های سه بعدی

۱۳- Bigfoot Family – خانواده پاگنده

محصولی در ادامه انیمیشن موفق پسر پاگنده که ساخت اروپاست و حالا کم کم نشانه هایی از پیشرفت روز افزون ساخت انیمیشن های سه بعدی توسط شرکت های اروپایی دارد. در نسخه قبل پسر پاگنده به دنبال پدر خود می گشت و حالا در خانواده پاگنده این پدر است که اعضای خانواده را دور هم جمع می کند تا به دنبال پسرشان بگردند. کیفیت بالای ساخت و اثری مفرح و جذاب همه شرایط را فراهم می کند تا (خانواده پاگنده) در لیست ۲۰تایی بهترین های من قرار بگیرد.

خانواده پا گنده

۱۴- Little Vampire – خون آشام کوچولو

داستان خون آشام کوچولو برگرفته از کتاب کمیکی است که سال ۱۹۹۹ نوشته شد. و پیش از این سریالی بر اساس آن در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. داستانی درباره یک خون آشام ده ساله که براساس سبک زندگی خون آشامی هیچوقت پیر نمی شود و ارتباطی که این کاراکتر با یک پسر بچه یتیم دارد. کیفیت بالای این انیمشن در مقابل نسخه سریال و از همه مهم تر ویژگی های بصری این انیمیشن را به انیمیشنی دوست داشتنی و یک گزینه مناسب برای تماشا تبدیل می کند.

خون آشام کوچولو

۱۵- Peter Rabbite 2 – پیتر خرگوشه ۲

داستان پیتر خرگوشه ۲ در ادامه نسخه اول به طور خلاصه در مورد این است که مردم در مورد شما چه می گویند و درباره هویت افراد است. حضور بازیگرانی  مانند جیمز کوردن در نقش پیتر خرگوشه و مارکو رابی در نقش فلوپسلی خرگوشه این فیلم را بیش از بیش جذاب می کند. محصولی که تاریخ اکران آن به دلیل کرونا چند ماه به تعویق افتاد. کیفیت بالای گرافیکی و طنز موقعیت این انیمیشن من را مجاب کرد که آن را در لیست بهترین ها قرار دهم.

بهترین انیمیشن های سال

۱۶- The Voyage of Doctor Dolitte – سفر دکتر دلیتل

انیمیشنی که به دلیل ساخت عالی و کیفیت خوب و گرافیک جذاب مورد توجه همگان قرار گرفت. فیلمی که به دلیل بازی رابرت داونی جونیور از زمان تولید مورد توجه قرار گرفت اما متاسفانه به دلیل داستان و فیلم نامه نه چندان قوی خیلی ها را نا امید کرد. البته این موضوع هیچ چیزی از ارزش های سرگرم کننده و همان طور که گفته شد کیفیت بالای فیلم نمی کاهد و شما را با وجود خط داستانی کمی یک نواخت جذب خواهد کرد.

بهترین انیمیشن های جهان

۱۷- The Wishmas Tree – درخت آرزوها

انیمیشنی که با روایت داستان ساریق کوچکی اهمیت کارگروهی، تلاش برای جبران خطاهای گذشته و شجاعت را به کودکان می آموزد. ساریق داستان ما با اشتباهی که انجام می دهد باعث می شود تمام اهالی محل زندگی او منجمد شوند و حالا برای نجات جان آن ها راهی سفری خطرناک می شود. داستان و کیفیت بالای ساخت و رنگ های زیبا ومحیط های طراحی شده جذاب هم کودکان و هم خانواده ها را به دیدن این انیمیشن ساخت کشور استرالیا ترقیب می کند.

برترین انیمیشن های 2020

۱۸- Superman: Red Son – سوپر من پسر سرخ

یک فیلم دو بعدی دیگر در لیست بهترین انیمشین های ۲۰۲۰ قرار گرفته است. سوپر من پسر سرخ انیمیشنی است که حتی از منبع آن که داستانی کمیک است پیشی می گیرد. سوپر من پسر سرخ یکی از بهترین داستان های آثار انیمیشن شرکت دی سی را در چند سال اخیر ارائه می دهد با اینکه شاید از نظر طراجی و زیبایی های بصری حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. اگر از طرفداران سوپر من هستید پس این انیمیشن را شدت به شما توصیه می کنم. زیرا با جنبه های جدیدی از شخصیت این ابر قهرمان آشنا می شوید.

بهترین انیمیشن های 2020 - سوپر من

۱۹- Mortal Kombat legends: Scorpions Revenge – مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون

انیمیشنی در ژانر اکشن و ماجراجویی و سومین انیمیشن دو بعدی لیست بهترین های من. همان طور که از نام انیمیشن پیداست داستان درباره «اسکورپیون» یکی از کاراکترهای بازی مورتاب کامبت است که طرفداران بازی های مورتال کامبت با آن آشنایی دارند. اسکورپیون حالا پس از اینکه از مرگ بازگشته به خون خواهی خانواده و قبیله اش به مبارزه با دشمنان می پردازد. کیفت و صدا گذاری عالی در کنار داستانی روان این انیمیشن را بسیار جذاب کرده است.

مورتال کامبت

۲۰-  The One And Only Ivan – ایوان بی همتا

آخرین انیمیشن از لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰ من، به ایوان بی همتا تعلق دارد. انیمیشنی خوش ساخت که حضور بازیگرانی مانند آنجلینا جولی به جذابت آن افزوده است. داستان درباره گوریلی با نام ایوان است که ۲۰ سال در یک سیرک کوچک درون یک مجتمع تجاری حضور دارد و حالا بعد از گذشت ۲۰ سال کم کم نمایش های او جذابیت خود را از دست داده است و داستان از جایی شروع می شود که مدیر سییرک عضو جدیدی را به گروه نمایش حیوانات سیرک اضافه می کند.

امیدواریم که این لیست به شما در انتخاب هایتان کمک کند. این نکته قابل ذکر است که در لیستی که ارائه کردم این نکته در نظر گرفته شد که فیلم هایی که مورد توجه منتقدین و بینندگان قرار گرفته اند را در لیست خود جای دهم. اگر به نظر شما انیمیشنی لیاقت قرار گرفتن در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۰  را داشته و جایش خالیست با من از طریق کامنت ها در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.