in

بی نظیربی نظیر

بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

بهترین بازی های 2021 کنسول PS5

بدون شک بازی های کامپیوتری درحال حاضر پرطرفدارترین امکان یا وسیله تفریحی و سرگرمی برای پر کردن اوقات فراغت کوچکترها و بزرگتر هاست. کنسول PS5 یا همان پلی استیشن ۵ آخرین نسل از کنسول های بازی است و بالاترین کیفیت در زمینه بازی های رایانه ای را ارائه می دهد. حالا بیش از هر کنسول دیگری نگاه ها به کنسول PS5 و بازی های آن در سال ۲۰۲۱ دوخته شده و باید دید بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ کدام ها هستند. بعد از گذشت یک سال از عرضه پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰، سال ۲۰۲۱ پر بود از بازی های با عناوین مختلف در ژانرهای متنوع. اما با وجود تعداد زیاد بازی عرضه شده، همیشه نمی توان به همه ی آن ها دست یافت و هم بودجه و هم زمان باعث می شود که به دنبال بهترین ها باشیم.

بازی های پلی استیشن 5

بهترین بازی های ۲۰۲۱ کنسول پلی استیشن ۵

۱- بازی Returnal

داستان بازی درباره زنی است به نام سلین که در یک چرخه زمانی در گوشه ای از فضا گیر افتاده و هر بار سقوط و مرگ دوباره زنده می شود با این تفاوت که هر بار که زنده می شود اتفاقات و محیط اطراف او دستخوش تغییراتی شده است. بازی یک اکشن سوم شخص در ژانر ترسناک است و شما باید در نقش سلین به مبارزه با موجودات ترسناکی که در فضا قرار دارد بپردازید و برای زنده ماندن تلاش کنید.

بازی Returnal

۲- بازی Resident Evil 8: Village

بازی Resident Evil 8 Village در سال ۲۰۲۱ برای PS5 عرضه خواهد شد. داستان نسخه جدید رزیدنت اویل چند سال پس از Resident Evil 7 با حضور Ethan رخ می دهد. و «میا» نیز در بازی حضور دارد. در ای نبازی کریس ردفیلد وارد شده و زنجیره ای از حوادث را به راه می اندازد که «اتان» را به یک دهکده مرموز برای یافتن پاسخ سوق می دهد و یاد آور بازی کلاسیک Resident Evil 4 خواهد بود.

Resident Evil Village بهترین بازی های ۲۰۲۱ کنسول پلی استیشن ۵

۳- بازی Deathloop

بازی داستان جالبی دارد، کلت «Colt» کاراکتر اصلی این بازی اول شخص در یک چرخه مرگ گیر افتاده است و با هر بار مردن باید مراحل را از ابتدا طی کند. او هشت هدف مختلف را باید طی ۲۴ ساعت از بین ببرد و در صورت مردن در این مسیر یا اتمام ۲۴ ساعت باید همه مراحل را از ابتدا طی کند. کل داستان در جزیره «بلک ریف» رخ می دهد و به نوعی می توان گفت او در این جزیره زندانی است. دشمنان یا اهداف کلت هر کدام شخصیت خاص خود را دارند و در بازی با نام Visonaries  شناخته می شوند. شما باید برای کشتن هر کدام از آن ها نقشه خاصی داشته باشید.

deathloop

۴- بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade

«اسکوئر انیکس» دست به تغییراتی در بازی زده از جمله افزایش تعداد کاراکترهای بازی و تغییراتی در گیم پلی، با این حال هسته اصلی بازی تغییر چندانی نداشته است. در کل داستان اصلی بازی تغییری نکرده و فقط با افزایش کاراکترها پرو بال بیشتری پیدا کرده است. شخصیت پردازی به گونه ای است که مخاطب به خوبی با هر یک از کاراکترها همزاد پنداری کرده و ارتباط برقرار می کند. و تغییرات متن داستان بخصوص در بخش های پایانی طرفداران و بازیکنان قدیمی فینال فانتزی را متعجب خواهد کرد. امکان سوییچ کردن بین کاراکترها در بازی وجود دارد و این به شما کمک می کند که از مهارت های همه کاراکترها به سرعت استفاده کنید که نتیجه آن شکست راحت تر دشمنان خواهد بود.

Final-Fantasy-VII-Remake-3-1

۵- بازی Ratchet & Clank: Rift Apart – عنوانی متفاوت در میان بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

بازی که در سال ۲۰۰۲ برای پلی استیشن ۲ عرضه شد و حالا با گذشت ۱۹ سال بلاخره نسخه جدید آن برای پلی استینش ۵ عرضه می شود. بازی در سبک بازی کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) است و به خوبی یک بازی پلتفرم را با المان های بازی های شوتر ترکیب می کند.

ratchet-and-clank-rift-apart-1

۶- بازی Kena: Bridge of Spirits

یکی از عناوینی که در زمان معرفی رسمی پلی استیشن ۵ به طرفداران کنسول های سونی معرفی شد بازی kena بود. محصول شرکت «امبرلب» با ۱۴ عضو ثابت که تا به حال تجربه ساخت بازی تا این حد حرفه ای را نداشته و تا پیش از این به تولید انیمیشن های کوتاه مشغول بودند. بازی kena با اینکه جز پلی استیشن ۵ برای کنسول نسل قبل سونی یعنی پلی استنیش ۴ و سیستم های خانگی یا PC نیز عرضه می شود اما تمرکز خود را بر نسخه PS5 گذاشته و قطعا بین دو نسخه PS4 و PS5 تفاوت هایی را خواهیم دید. از جمله در طراحی محیط ها در نسخه کنسول نسل قبل تراکم درختان و سبزه ها کمتر از نسخه PS5 است تا پردازش تصاویر با کاهش نرخ فریم مواجه نشود. باید ماند و دید که این بازی چه حرفی برای گفتن دارد.

Kena: Bridge of Spirits

۷- بازی Outriders – حاضر در لیست بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ ، سایت های معتبر

بازی که قرار بود ۱۲ بهمن عرضه شود که این اتفاق رخ نداد و بازی زیبای outriders یکی از بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ به بازار عرض شد. نکته جالب استقبال گیمرها از این بازی و رکورد بیش از ۱۱۰ هزار نفر بازیکن در روز اول این بازی به صورت آنلاین بود. بازی که در E3 2019 معرفی شد و سازندگان بازی بر این موضوع که outriders یک بازی کامل خواهد بود تاکید داشتند. تنها نکته منفی کراس پلی خودکار بین پلتفرم کامپیوتر و کنسول است که باعث می شود در بازی همه گیمرها یک به یک از بازی بیرون انداخته شوند و در حال حاضر سازندگان امکان کراس پلی خودکار بین پلتفرم های مختلف را غیرفعال کرده اند.

Outriders

۸- بازی Far Cry 6

طبق اطلاعات منتشر شده قرار بر این بود که Far Cry 6 در بهمن ۹۹ عرضه شود اما این اتفاق رخ نداد و این بازی نیز مانند خیلی از بازی هایی که به دلایل مختلف از جمله بیماری کرونا عرضه آن ها به تعویق افتاد با تاخیر در زمان عرضه مواجه شد.

بهترین بازی های PS5 سال 2021

۹- بازی Dying Light 2 از بهترین بازی های ۲۰۲۱ کنسول پلی استیشن ۵

ساخت ادامه ای بر بازی Dying Litght در مراسم E3 سال ۲۰۱۸ اعلام و معرفی شد. بازی در سبک آخرالزمانی و ژانر وحشت. البته قرار بود این بازی برای کنسول PS4 عرضه شود که حالا به نظر می رسد بازی برای آخرین نسل از کنسول های سونی خواهد آمد و توانسته جای خود را در میان لیست بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ پیدا کند. یک بازی اول شخص که یک بازی تعاملی خواهد بود به این معنی که رفتار بازیکن در بازی ادامه مسیر بازی را تغییر خواهد داد.

 Laptop Mag Dying Light 2

۱۰- بازی GTA 6

راک استار ید طولایی در مخفیانه پیش بردن تولیدات و بازی های خود دارد و GTA هم از این قائده جدا نیست. با این حال حدس و گمان هایی درباره این بازی از هر طرف به گوش می رسد که مهمترین آن عرضه بازی در سال ۲۰۲۱ است. نکته قابل توجه شایعه رخ دادن اتفاقات بازی در شهر Vice City و احتمالا شهری بر اساس طراحی شهر «ریو دو ژانیرو» در برزیل است. تعداد کاراکترها و عمق داستانی بازی بیشتر از نسخه GTA V خواهد بود. با این حال همه منتظر عرضه این بازی هستیم و باید دید راک استار چه خواهد کرد. بازی که از سال ۲۰۱۲ مراحل تولید آن شروع شده و تمام تیم های راک استار در سراسر دنیا روی آن کار می کنند.

بهترین بازی های PS5 سال 2021

آپدیت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱:

بهترین بازی های پلی استیشن 5 سال 2021

در این لیست ده تایی نگاهی داریم به بهترین بازی های پلی استیشن ۵ سال ۲۰۲۱ از نظر مجموع امتیاز در مقالات نقد بررسی در سایت های معتبر که سایت متاکریتیک به آن پرداخته است. همان طور که در مطالب بهترین بازی های پلی استیشن ۵ سال ۲۰۲۰ به برترین عناوین این کنسول بازی پرداختیم و در مطلب بهترین بازی های پلی استیشن ۵ سال ۲۰۲۲ ، برترین عناوین این سال را معرفی کردیم.

بازی های برتر PS5 سال ۲۰۲۱ به انتخاب مجله متاکریتیک:

۱- بازی Hades

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۱۳ آگوست ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۹۳
  • امتیاز کاربر: ۸٫۶
  • درباره بازی: با خروج از دنیای اموات، خدای مردگان را به چالش بکشید. هادس یک خزنده سیاه چال سرکش است که بهترین جنبه های عناوین تحسین شده Supergiant از جمله اکشن سریع Bastion، فضای غنی و عمق ترانزیستور و داستان سرایی شخصیت محور Pyre را ترکیب می کند. نبردی خارج از جهنم. شما به عنوان شاهزاده جاودانه دنیای زیرین، از قدرت ها و سلاح های اسطوره ای المپ استفاده می کنید تا از چنگال خدای مردگان رهایی پیدا کنید. در حالی که با هر تلاش فرار منحصر به فرد، قوی تر می شوید و بخش بیشتری از داستان را پیش روی خود باز می کنید.

بهترین بازی های PS5

۲- بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مارس ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۹۰
  • امتیاز کاربر: ۷٫۲
  • درباره بازی: تونی هاوک نمادین ترین بازی اسکیت بوردی است که تا به حال ساخته شده. شما می توانید Tony Hawk’s Pro Skater & Tony Hawk’s Pro Skater 2 را در یک مجموعه حماسی بازی کنید که از نو و با کیفیت باورنکردنی HD بازسازی شده است. همه اسکیت بازان حرفه ای، سطوح و ترفندهای این بازی جذاب به طور کامل بازسازی شده اند. اسکیت بازی با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p و یا ۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۴K هدیه ای است که این بازی برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از سایه‌های پویا و واضح‌تر، بازتاب ها و شعله‌ ور شدن لنز، به‌علاوه بافت های کاراکترهای بهبود یافته همه چیز شما را به خود جلب می کند.

بهترین بازی های PS5

۳- بازی Final Fantasy XIV: Endwalker

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۷ دسامبر ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۹۰
  • امتیاز کاربر: ۹٫۱
  • درباره بازی: Endwalker چهارمین بسته الحاقی برای FINAL FANTASY XIV Online است. اوج داستان هیدلین و زودیارک را تجربه کنید و در حین سفر به دوردست‌های هیدلین و حتی ماه، با فاجعه‌ای بزرگ‌تر از همیشه روبرو شوید.

 بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

۴- بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۹
  • امتیاز کاربر: ۸٫۳
  • درباره بازی: این نسخه از بازی فینال فانتزی، دنیای گسترش یافته و تماشایی بازی اصلی پلی استیشن را دوباره زنده می کند. این بازی به داستان فرار از Midgar می پردازد و اولین بازی در پروژه FINAL FANTASY VII REMAKE است. INTERGRADE که در پسوند نام بازی قراردارد یک بسته نرم افزاری است که هم شامل بازسازی و هم قسمت جدید با حضور Yuffie است. این نستخ از بازی آخرین نسل سخت افزار را به کار گرفته است. به طور خلاصه بازی ترکیبی از گرافیک فوق العاده، گیم پلی و بهبودهای سیستمی برای PS5 است. از نظر گیم پلی می توانید بین دو حالت گرافیک که بازی را با وضوح ۴K نمایش می دهد و حالت عملکرد که بازی روان را با سرعت ۶۰ فریم برثانیه مد نظر قرار می دهد تنظیم شده است.

بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

۵- بازی Disco Elysium: The Final Cut از بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۳۰ مارس ۲۰۲۱
  • امتیاز: متاسکور: ۸۹
  • امتیاز کاربر: ۷٫۷
  • درباره بازی: داستان بازی Disco Elysium شباهت زیادی به شروع داستان مکس پین دارد، داستان درباره کارآگاهی است که در یک منطقه ساحلی دور افتاده و قدیمی با سردرد شدیدی از خواب بیدار می شود و به نظر می رسد که بخش زیادی از حافظه اش را از دست داده. حالا شما در نقش این کارآگاه باید وارد دنیای منحصر به فرد بازی شده و با اتفاقات پیش رو مواجه شده و درمقابل آن ها واکنش مناسب را نشان دهید. موسیقی، گرافیک اولیه، و گیم پلی پر از اضطراب در این بازی گرد هم آمده تا داستانی را در تصاویر جان گرفته با سبک رنگ روغن برای شما رقم بزند.

بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

۶- بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۸
  • امتیاز کاربر: ۸٫۵
  • درباره بازی: اگر اهل بازی های سرگرم کننده با دیگر افراد خانواده هستید، Ratchet & Clank: Rift Apart یک ماجراجویی بین کهکشانی از شرکت بازی سازی شناخته شده Insomniac Games است. این بازی به صورتی طراحی شده تا سرعت پلی استیشن ۵ و همینطور تمام امکانات کنترلر بی‌سیم DualSense PS5 را به چالش بکشد. در سفری که به دنیای بازی دارید، کنترل‌کننده بی‌سیم DualSense، با بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی که حس درون بازی را به شما منتقل می‌کند، غوطه‌ ور شدن در نبرها و حس زنده بودن مبارزات را بیشتر حس می کنید.

 بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

۷- بازی It Takes Two

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مارس ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۸
  • امتیاز کاربر: ۹٫۱
  • درباره بازی: بازی جذاب It Takes Two یک ماجراجویی ابتکاری co-op است که در آن گیم پلی منحصر به فرد و داستان سرایی احساسی در یک سفر جذاب به هم آمیخته شده است. Hazelight  را همه به عنوان یک شرکت تولید کننده بازی هایی با توانایی جابجایی و عبور از مرز خلاقیت می شناسند. این استودیوی برنده جوایز زیادی از جمله طراحی فیلم‌های A Way Out و Brothers: A Tale of Two Sons است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. داستان بازی در مورد یک زوج جوان است که در مسیر جدایی هستند اما از طریق راه نامعلومی ذهن آن ها به دو عروسک منتقل می شود که دخترشان به عنوان آواتر  آن ها ساخته. حالا این دو زوج جوان باید راهی برای بازگشت به بدن خود بیابند، تلاشی که در غیرمنتظره ترین و خارق العاده ترین سفری که قابل تصور است، انجام خواهد شد.

۸- بازی Deathloop از بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۸
  • امتیاز کاربر: ۶٫۵
  • درباره بازی: بازی اکشن اول شخص “DEATHLOOP” شما را در یک مبارزه ابدی بین دو قاتل خارق العاده به جزیره بی قانون Blackreef منتقل می کند. محیط‌های خیره‌کننده و طراحی‌ ها بسیار دقیق هستند. گیم پلی بازی خارق العاده است و به شما امکان می‌دهد به هر جایی که دوست دارید نزدیک شوید.  داستان بازی در مورد یک چرخه بین مرگ و زندگی است، شما باید بدون مرگ هشت هدف را که در سرتاسر جزیره قرار دارند از سر راه خود بردارید، و هر بار که در این راه کشته شوید، باید بازی را از ابتدا آغاز کنید.

۹- بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۲۰ آگوست ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۷
  • امتیاز کاربر: ۷٫۱
  • درباره بازی: این نسخه از بازی روح تسوشیما شامل بازی کامل Ghost of Tsushima; گسترش جزیره Iki: داستان جدید، مینی بازی، انواع دشمن و حالت بازی آنلاین و…. که البته ویژگی های مخصوص نسخه پلی استیشن ۵ نیز وجود دارد که شامل وضوح ۴K پویا با نرخ تازه سازی ۶۰ فریم در ثانیه است. این ویژگی در کنار بازخورد لمسی کنترلر بی سیم DualSense و مقاومت ماشه تطبیقی. صدای سه بعدی (با هدفون استریو آنالوگ یا USB). همگام سازی لب برای صدای ژاپنی از دیگر ویژگی های این محصول بهبود یافته برای نسخه سال ۲۰۲۱ و اختصاصی برای کنسول PS5 است.

بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

۱۰- بازی The Nioh Collection

  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: ۵ فوریه ۲۰۲۱
  • امتیاز متاسکور: ۸۷
  • امتیاز کاربر: ۷٫۹
  • درباره بازی: با انتشار نسخه مخصوص پلی استیشن ۵ در  ۴ سالگی این فرنچایز می توانید با نسخه‌های بازسازی‌ شده هر دو بازی با پشتیبانی از کیفیت ۴K و حداکثر نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه از این بازی زیبا نهایت لذت را ببرید. اگر شما هم یک کنسول پلی‌استیشن ۵ خریداری کردید می‌توانید ماجراجویی کامل Nioh 2 را در Nioh 2 Remastered The Complete Edition به همراه نسخه بازسازی شده Nioh Remastered The Complete Edition را در یک پکیج کامل تجربه کنید. همه عناوین موجود در پلی استیشن ۵ از وضوح ۴K برای تصاویری شفاف، تا ۱۲۰ فریم در ثانیه گیم پلی برای داشتن مبارزات نرم، فوق العاده پشتیبانی می کنند. شما می توانید داده های خود را از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ منتقل کنید، تا ادامه مسیر را در این کنسول جدید تجربه کنید.

بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱

کلام آخر:

سال ۲۰۲۰ را می توان آخرین سال فرمان روایی PS4 دانست و با توجه به همین موضوع ما لیستی از بهترین بازی های PS4 سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کردیم.

سال ۲۰۲۱ پر از بازی های جدید برای کنسول پلی استنیش ۵ خواهد بود. با این حال به نظر شما جای خالی کدام بازی در بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ احساس می شود؟ اگر قرار باشد فقط یک بازی را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام خواهد بود؟ نظرات خود را درمورد این مطلب و بازی های سال ۲۰۲۱ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

به نظر شما نام کدام یک از عناوین بازی های منتشر شده برای پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ در لیست بهترین بازی های PS5 سال ۲۰۲۱ خالی است ؟ شما کدام یک از عناوین لیست بالا را بازی کرده اید؟ به نظر شما آیا ارتقاع کنسول پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ لازم است؟

مطلب مرتبط:

روش های کسب درآمد از بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.