in

بهترین لپ تاپ های گیمینگ – لیست ۱۰تایی

بهترین لپ تاپ ها برای گیمینگ

باتوجه به افزایش قیمت همه چیز، بخصوص لوازم دیجیتال، دقت در انتخاب درست یکی از مواردی است که به آن باید توجه زیادی داشته باشیم! لپ تاپ ها به دسته های مختلف تقسیم می شوند و می توان آن ها را در لیست های مختلف جای داد تا همین چند سال بهترین لپ تاپ های گیمینگ قیمتی حداکثر تا ۱۵ میلیون تومان داشتند و حالا ارزانترین آن ها حدود ۲۵ میلیون تومان به فروش می رسد.  در حالی که حالا اگر به لیست بهترین لپ تاپ های دانش آموزی نگاهی بی اندازید قیمت های زیر ده میلیون را به سختی پیدا خواهیدکرد. به همین منظور و برای ساده کردن کار شما تصمیم گرفتیم لیستی ده تایی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ روز بازار را برایتان تهیه کنیم.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

بیش از هر چیز به این نکته توجه کنید که یک لپ تاپ گیمینگ خوب خصوصیاتی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

ویژگی های لپ‌تاب‌های مخصوص بازی

  • بهره‌ بردن از پردازنده‌های توانمند
  • بهره بردن از یک پردازنده‌ گرافیکی پرقدرت
  • بهره بردن از حافظه پرسرعت SSD در کنار حافظه های HDD
  • بهره بردن از صفحه نمایش با رزولوشن و نرخ‌ تازه‌سازی بالا 
  • بهره بردن از سیستم خنک کننده قوی
  • داشتن عمر باتری مناسب
  • بهره بردن از صفحه کلید پرقدرت

لپ‌ تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره ‌مندی از پردازنده CPU و کارت گرافیک های توانمند، برای پردازش ها و کارهای گرافیکی و حتی کارهایی مانند ادیت و پردازش های چند رشته ای مناسب هستند. با این حال اگر اولویت اول شما بازی است انتخابتان لپ تاپ های گیمینگ باشد،در غیر این صورت مدل های بهتری برای کارهای گرافیکی و پردازشی وجود دارد. نگاهی داشته باشیم به ده مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار ایران.

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی

۱- لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506LI 

محصولی از شرکت ایسوس با قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان. لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل TUF GAMING FX506LI که از سری TUF شرکت ایسوس است از پردازنده اینتل Core i5 نسل ده بهره می برد. یک رم ۸گیگابایت از نوع DDR4 سرعت را برای شما تضمین می کند. البته باید به این نکته توجه داشت که دیگر ۸ گیگابایت رم حداقل میزان مورد نیاز یک لپ تاپ آن هم از نوع گیمینگ است. ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و در بهترین بخش این لپ تاپ داشتن یک کارت گرافیک جی فورس GTX 1650 با حافظه ۴ گیگابایت است. از لحاظ درگاه های متنوعی دارد که شما را لنگ نخواهد گذاشت. از HDMI گرفته تا USB 3 و USB-C.

از دیگر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با کیفیت فول اچ دی
  • بدنه تمام فلزی با کیفیت فوق العاده
  • خنک کننده مناسب

TUF Gaming FX506LI

۲- لپ تاپ ایسوس ROG Strix G531GT

لپ تاپی دیگر از شرکت ایسوس با قیمتی حدود ۳۸ میلیون تومان. از لحاظ سخت افزازی ROG Strix G531GT از یک پردازنده Core i7 نسل نهم با ۱۲ مگابایت کش بهره می برد. حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یک رم ۱۶ گیگ از نوع DDR4 تمام چیزی است که شما برای رسیدن به حداقل زمان بارگراری بازی ها به آن نیاز دارید. کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با حافظه اختصاصی گرافیکی ۴ گیگابایت نیز تمام چیزی است که شما به عنوان یک پردازنده گرافیکی قوی برای اجرای بازی هایتان به آن نیاز دارید.

یک صفحه نمایش فول اچ دی از نوع IPS-level panel با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و بهره بردن از وردی های HDMI و سه پورت USB 3,2 هم امکاناتی است که این لپ تاپ در بخش اتصالات به شما می دهد.

از دیگر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی هیبریدی و خوش ساخت بدنه
  • بهره بردن از تاچ پد و صفحه کلید با کیفیت
  • داشتن پورت های متنوع

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل G531GT پردازنده Core i7 رم 16GB حافظه 512GB SSD گرافیک 4GB

۳- لپ تاپ  ایسر Predator Helios PH315 

لپ تاپی محصول شرکت ایسر با پردازنده اینتل Core i7 نسل ۱۰ با فرکانس پردازنده ۲٫۶ گیگاهرتز. حافظه رم ۳۲ گیگ از نوع DDR4 و  ۲ ترابایت حافظه SSD. ایسر برای حافظه این لپتاپ از یک حافظه ۲ ترابایت از نوع SSD استفاده کرده و این یعنی از نظر سرعت خواندن مطالب از حافظه بی نظیر است. کارت گرافیک پرقدرت انویدیا GeForce RTX 2070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی که یعنی خیالتان بابت اجرای تمام بازی های حال حاضر و شاید تا یکی دو سال آینده راحت باشد. البته برای این کانفیگ از محصول باید چیزی حدود ۵۵ میلیون تومان بپردازید!

از نظر اتصالات هم یک درگاه USB 3.1، دو درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB-C به علاوه یک وردوی HDMI همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید.

صفحه نمایش فول اچ دی مات از نوع IPS LED-backlit LCD هم این ترکیب را برای اجرای بازی بدون دردسر و با خیال راحت کامل می کند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیبورد خوش ساخت و با کلیدهای با قابلیت برنامه ریزی
  • عملکرد سیستم خنک کننده عالی و ضد گرد وغبار
  • گرافیک فوق العاده و پردازنده نسل ۱۰ اینتل

لپ تاپ ایسر 15.6 اینچی مدل PH315 پردازنده Core i7 10750H رم 32GB حافظه 2TB SSD گرافیک 8GB

۴- لپ تاپ اچ پی Pavilion Gaming 15

محصول پرقدرت اچ پی با قیمتی کمتر از ۳۵ میلیون تومان توانسته خود را در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ جای دهد. لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی از نوع WLED Backlit. پردازنده Core i7 اینتل نسل ۱۰ با ۱۲ مگابایت حافظه کش پردازنده. ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4  و یک حافظه ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD سرعت را برای شما تضمین خواهد کرد. کارت گرافیک هم مانند دو مدل اول لیست یک GTX 1650 GDDR6 با ۴گیگابایت حافظه از شرکت انویدا است.

سه درگاه USB 3.1 و یک درگاه USB-C به علاوه درگاه HDMI همه آن چیزی است که برای بخش اتصالات به آن نیاز دارید.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش مات
  • پردازنده نسل ۱۰ اینتل
  • رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع Full HD

Pavilion Gaming 15 DK1095-C از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

۵- لپ تاپ MSI GP75-10SDK Leopard

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ با صفحه نمایش بزرگتر از ۱۵ اینچ می گردید. انتخاب شما می تواند GP75 شرکت MSI باشد.

لپ تاپی با قیمتی کمتر از ۴۸ میلیون تومان با صفحه نمایش مات ۱۷٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برای لمس بهتر تصاویر.

پردازنده اینتل Core i7 نسل ده اینتل با ۱۲ مگابایت حافظه کش اختصاصی. این محصول بزرگ MSI از ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و حافظه داخلی ۱ ترابایت از نوع SSD بهره می برد تا خیال شما را از بابت سرعت سیستم راحت کند. کارت گرافیک هم یک انویدیا GTX 1660 Ti  با ۶ گیگابایت حافظه در نظر گرفته شده که جزو بهترین کارت گرافیک ها در میان لپ تاپ های گیمنگ بازار است.

نقطه ضعف این لپ تاپ را می توان اتصالات ناکافی دانست. فقط ۲ درگاه USB 3.0 و یک درگاه HDMI.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد عالی کیبورد با نور زیبای RGB و تاچ پد باکیفیت.
  • ارزش خرید بالا نسبت به امکانات
  • حافظه ۶ گیگابایت اختصاصی گرافیکی

لپ تاپ ام اس آی 15.6 اینچی مدل GT63-10SF Raider RGB پردازنده Core i7 رم 32GB حافظه 512TB 1TB گرافیک 8GB- از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

۶- لپ تاپ اچ پی OMEN 15t

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15t مدل DC100 G2-H1 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار است. صفحه نمایشی با اندازه ۱۵٫۶ اینچی و از جنس IPS LED-backlit LCD، ضد تابش نور با فریم باریک همه چیز را برای تجربه بازی به بهترین شکل ممکن حتی در فضای آزاد فراهم می کند. پردازنده نسل ۹ سری Core i7 اینتل با فرکانس پردازنده ۲٫۶ گیگاهرتز و فرکانس حالت توربو ۴ گیگاهرتز و ۱۲ مگابایت کش یک قلب تپنده پرقدرت را به شما هدیه می دهد.

۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۵۰۰گیگابایت حافظه SSD در کنار حافظه HDD باظرفیت یک ترابایت همه چیز را برای یک اجرای پر سرعت فراهم می کند. گرافیک این محصول هم GeForce RTX 2060 با حافظه اختصاصی ۶ گیگابایت است. سه درگاه USB 3.1 ، یک درگاه USB-C و درگاه HDMI ، درگاه mini Display و Thunderbolt همه چیزی است که شما در بخش اتصالات در اختیار خواهید داشت.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپیکر استریو از برند Bang & Olufsen
  • سیستم خنک کننده جدید HP با تکنولوژی گاز آرگون
  • بهره بردن از پورت Mini Display
  • باتری لیتیوم- یون با ظرفیت ۶۶ وات ساعت

Omen 15t

۷- لپ تاپ ایسوس ROG G752 – سنگین وزن ترین در  لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ

یکی از سنگین وزن های گیمینگ لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ما راگ جی ۷۵۲ است. با وزن ۴٫۴ کیلوگرم.
یکی دیگر از لپ تاپ های با صفحه نمایش ۱۷ اینچ آن هم از نوع LED Blacklit با کیفیت ۴K. بله این بهترین صفحه نمایش میان مدل های ارائه شده است با تکنولوژی G-SYNC و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰٫

پردازنده اینتل Core i7 نسل ۶ با ۲٫۷ گیگاهرتز فرکانس درحال معمولی و ۳٫۶ گیگاهرتز در حالت توربو و ۸ مگابایت حافظه کش.

حافظه رم ۳۲ گیگابایت از نوع DDR4، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۱ ترابایت حافظه SATA.  قلب گرافیکی این محصول نیز یک کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 با ۸ گیگابایت حافظه است. بهره بردن از درایو نوری BlueRay-RW در کنار ۴ درگاه USB 3.0 ، یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI، درگاه Mini Dsplay و Thunderbolt یک لپ تاپ گیمینگ با اتصالات کامل را به شما ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیبورد با قابلیت anit-ghosting
  • سیستم خنک کننده با ضد گرد و غبار
  • صفحه نمایش فوق العاده
  • طراحی جذاب و بی نظیر

لپتاپ ایسوس مدل راگ جی 752 وی اس با پردازنده i7

۸- لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR III G731

صفحه نمایش مات فول اچ دی ۱۷٫۳ اینچی از نوع LED-backlit یکی از نکات مثبت لپ تاپ SCAR III G731 ایسوس است. پردازنده اینتل Core i7 نسل ۹  با فرکانس پردازنده ۲٫۶ درحالت معمولی و ۴٫۵ گیگاهرتز در حالت توربو با ۱۲ مگابایت کش پردازدنه مشخصات قلب این محصول است. رم ۳۲ گیگابایت DDR4 و یک حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در کنار یک ترابایت حافظه SSHD سرعت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در عین حال یکی از قوی ترین کارت گرافیک های انویدیا یعنی مدل RTX 2070 با ۸گیگابایت حافظه پردازش های گرافیکی شما را در هنگام بازی بر عهده دارد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا و نورپردازی زیبا
  • پردازنده گرافیکی بسیار قوی
  • صفحه نمایش با کیفیت

rog strix scar iii g731

۹- لپ تاپ دل Inspiron 5593 سبک ترین در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ

سبک ترین لپ تاپ در میان لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ما Inspiron 5593 با ۱٫۸ کیلوگرم وزن است. اندازه صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS LED-backlit LCD و روزلوشن ۱۹۲۰در ۱۰۸۰ یک صفحه نمایش مناسب را ارائه می دهد.

پردازنده Core i7 نسل ده اینتل با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز در حال معمولی و ۳٫۹ گیگاهرتز در حالت توربو به علاوه ۸ مگابایت کش پردازنده همان چیزی است که یک لپ تاپ گیمینگ به آن نیاز دارد. ۳۲ گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه SSD در کنار ۱ ترابایت حافظه HDD با سرعت چرحش ۷۲۰۰ دور بر دقیقه از دیگر مشخصات این محصول دل است.

کارت گرافیک انویدیا Geforce MX230 با حافظه ۴ گیگ و بهره بردن از اتصالاتی چون دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB و ورودی HDMI از دیگر موارد قابل ذکر این محصول است.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • سخت افزار قدرتمند
  • وزن پایین و اندازه مناسب

بهترین لپ تاپ های گیمینگ -Dell Inspiron 15 5593 -

۱۰- لپ تاپ اچ پی ZBook 17 G4 Mobile Workstation – دارای بالاترین حافظه رم در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ

یک لپ تاپ ۱۷٫۳ اینچی دیگر در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ما. صفحه نمایش با کیفیت IPS LED-backlit LCD با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ و ضد بازتابش نور با بهره مندی از تکنولوژی HP DreamColor با توناژ رنگ sRGB و Adobe RGB 100% و تنوع رنگ ۱٫۷ میلیارد رنگ. پردازنده Core i7 اینتل نسل ۷ با فرکانس ۲٫۹ در حالت معمولی و ۳٫۹ گیگاهرتز در حالت توربو با حافظه کش ۸ مگابایت.

۶۴ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD که سرعت خارق العاده را برای شما به ارمغان می آورد. کارت گرافیک انویدیا Quadro P5000 GDDR5 با حافظه ۱۶ گیگابایت. ۴درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 3.1 و یک درگاه USB-C، درگاه VGA، HDMI و دو عدد پورت Thunderbolt 3 اتصالات این  لپ تاپ پرقدرت است.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای Point Stick در مرکز کیبورد برای کار با دستکش
  • کیفیت بالای کیبورد و  نور پس زمینه
  • بلندگوهای استریو با فناوری HP Audio Boost ساخت شرکت Bang & Olufsen

 HP ZBook 17 G4 - بهترین لپ تاپ های گیمینگ

کلام آخر

لیست بالا بر اساس لپ تاپ های پرطرفدار گیمینگ چند ماه اخیر بازار و نظرات کارشناسان فروش لپ تاپ در این زمینه جمع آوری شد. با این حال با توجه به دامنه قیمتی بسیار زیاد ممکن است جای خالی لپ تاپ های خوب گیمینگ دیگر نیز در این لیست خالی باشد. به نظر شما ملاک انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ خوب کدام قطعه لپ تاپ است؟ در بخش نظرات، اگر تجربه بازی یا خرید با لپ تاپ های گیمینگ را دارید با ما در میان بگذارید. به نظر شما آیا برای گیمینگ خریدن لپ تاپ به صرفه تر است یا یک سیستم خانگی؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.