in

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

لقب کدام شهر سیب بزرگ است

همه چیز درباره: سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

برچسب ها: لقب کدام شهر سیب بزرگ است , لقب شهر نیویورک

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “لقب شهر نیویورک” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “لقب کدام شهر سیب بزرگ است” یا “نیویورک سیب بزرگ” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

در میان مردم دنیا شهرهای بزرگ القاب خاصی دارند. البته این موضوع در کشور خودمان هم وجود دارد. مثل اصفهان که به نصف جهان معروف است یا شهر بروجرد که به آن پاریس کوچولو می گویند. در سمت غرب کشور هم بام ایران که بروجن است یا شهر کاشان که به شهر گل و گلاب معروف است. حتی بعضی از شهرها دو یا سه لقب دارند مثل یزد که دارالعباده یا دارالسلام و یا شهر بادگیرها شناخته می شود.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

در ادامه نگاهی داریم به لیست هفت شهر بزرگ دنیا و القابی که با آن در سطح جهان شناخته می شوند.

  • پاریس، شهر عشق و نور

پاریس پایتخت کشور فرانسه و یکی از مهمترین و بزرگترین شهرهای اروپا است. شهری با ۱۲ میلیون جمعیت که یکی از پرجاذبه ترین شهرها برای توریست ها در تمام جهان به شمار می رود. شهری که توانسته از میان اتفاقات و فراز و نشیب های فراوان خود را بیرون بکشد. یکی از تصاویری که ممکن است هر توریستی به آن فکر کرده باشد، حضور در شب های پاریس در کنار برج ایفل و قدم زدن در خیابان های این شهر است. یا حضور در موزه لوور پاریس برای کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند. به همین دلیل است که پاریس را شهر عشق و نور می نامند.
سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟
  • پراگ، شهر طلایی، قلب اروپا

پراگ پایتخت کشور جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. پراگ که به قلب اروپا معروف است جمعیتی حدود ۱.۳ میلیون نفر دارد با آب و هوایی معتدل اقیانوسی. پراگ یکی از مقاصد همیشگی توریست های جهان است. شهر پراگ به علت موقعیت راهبردی که داشت در جنگ جهانی بسیار مهم تلقی می شد. این شهر با توجه به ویژگی هایی که دارد یکی از شهرهایی است که سالانه غالب بر ۶ میلیون نفر را به خود جذب می کند. برج مراقبت «پترین» (Petřín)، «برج ژیژکوف» (Zizkov) که به عنوان منفورترین ساختمان معروف پراگ شناخته می شود، بنای «خانه رقصان» معروف و بزرگ‌ترین قلعه جهان که قدمتش به قرن نهم برمی گردد از آثار دیدنی شهر پراگ با لقب قلب اروپا است.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

  • نیویورک، سیب بزرگ

شهر نیویورک یکی از زیباترین شهرهای آمریکا است. حدود ۸٫۴ میلیون نفر در این شهر که حدود ۳۰۵ مایل مربع وسعت دارد، زندگی می کنند. نیویورک به نام های نیویورک سیتی یا شهر نیویورک شهرت دارد تا به این ترتیب با ایالت نیویورک اشتباه گرفته نشود. مقر سازمان ملل نیز در این شهر قرار گرفته است.لقب سیب بزرگ، توسط جان فیتز جرالد (John J. Fitz Gerald) در روزنامه نیویورک مورنینگ تلگراف (New York Morning Telegraph)، بر سر زبان ها افتاد.

او واژه سفر به سیب بزرگ را برای سفر خود به نیویورک به کار برده بود. داستان آن به این شرح است که: محققان مختلف در دانشگاه علوم و تکنولوژی میزوری (Missouri University of Science and Technology) به این نتیجه رسیده بودند که اسب ها به سیب علاقه ی زیادی دارند، و احتمالا به همین دلیل میدان های بزرگ اسب دوانی در نیویورک نیز به سیب معروف هستند. میدان های کوچک نیز به صحنه های گاوبازی شهرت دارند.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

  • شیکاگو، شهر بادی

شیکاگو (Chicago) شهر آسمانخراش های مدرن است. شیکاگو نام شهری کشور امریکا در کنار دریاچه میشیگان است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد. در شیکاگو به میزان زیادی باد می وزد که از این حیث به شهر بادی معروف شده است. یکی از شهرهای پراز جاذبه برای گردشگران. برج آب قدیمی، جاده ساحلی دریاچه شور، تالار شهر شیکاگو و یکی از مهمترین آثار این شهر Cloud Gate یا دروازه ابری است که بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ ساخته شده.

این المان که از شکل یک قطره جیوه الهام گرفته شده است، در رویه فلزی بالایی اش آسمان و ساختمانهای بلند شهر و بر قسمت پایینی خود، منظری از پارک و افرادی که در آن هستند را منعکس می کند و بازدید کنندگان پارک می توانند در تمام اطراف و زیر این مجسمه ۱۱۰ تنی حرکت کنند.
نام دروازه ابری اشاره به همین انعکاس آسمان توسط سطح خارجی المان دارد که مانند دروازه ای، پلی بین ناظران و آسمان ایجاد می کند.
سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟
  • لس آنجلس، شهر فرشته ها

چرا لس آنجلس اغلب به عنوان “شهر فرشتگان” خوانده می شود در اینجا داستان ریشه های نام مستعار فرشتگان LA است.

ساده ترین و بدیهی ترین منشأ ترجمه مستقیم از آن است لس آنجلس، که به زبان اسپانیایی به معنی “فرشتگان” است. اما تاریخ نام لس آنجلس پیچیده تر از یک ترجمه ساده است – و نقش مهمی در شکل گیری این کلان شهر غربی ساحل دارد. حفر کردن اندکی عمیق تر در تاریخ شهر ، اولین قدم برای رمزگشایی معنایی است که در پس نام مشهور آن است.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

  • لندن، دود یا دود بزرگ

دود بزرگ لندن ، یا دود بزرگ ۱۹۵۲ ، یک آلودگی شدید هوا بود. رویدادی که در اوایل دسامبر سال ۱۹۵۲ پایتخت انگلیس را تحت تأثیر قرار داد. یک دوره هوای سرد و غیرمعمول ، همراه با ضد سیکلون و شرایط بدون باد، آلاینده های موجود در هوا را جمع کرد که بیشتر ناشی از استفاده از زغال سنگ بود و تشکیل یک لایه ضخیم از دود بالای شهر. از جمعه ۵ دسامبر تا سه شنبه ۹ دسامبر ۱۹۵۲ ادامه داشت ، سپس با تغییر هوا به سرعت پراکنده شد.

گزارش های پزشکی دولتی در هفته های بعدی تخمین زده اند که تا ۸ دسامبر، ۴۰۰۰ نفر در اثر دود مه آلوده جان خود را از دست داده اند و ۱۰۰۰۰۰ نفر دیگر به دلیل اثرات مه دود بر دستگاه دستگاه تنفسی انسان بیمار شده اند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که تعداد کل تلفات ممکن است بطور قابل توجهی بیشتر باشد ، یک مقاله نشان می دهد که در ماه های بعدی حدود ۶۰۰۰ نفر دیگر در اثر این واقعه جان خود را از دست داده اند. به همین دلیل است که لقب شهر لندن دود بزرگ است.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

  • بمبئی، شهر رویاها

مبئی هم برای مردم هند و هم برای تمام کشورهای مرزی و غیرمرزی به معنای شهر رویاها است. بمبئی یا همان شهر رویاها، نه تنها در گذشته بلکه امروزه نیز یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا است. از آنجایی که بمبئی مکانی جذاب برای مهاجران، وجود بالیود، معماری جذاب شهری، تاریخ این شهر و از آنجا که این شهر پایتخت هنرو سرگرمی است بمبئی را شهر رویاها می نامند.

سیب بزرگ لقب کدام شهر است؟

کلام آخر

همان طور که گفته شد شهرهای بزرگ دنیا هر کدام لقبی دارند که ما در این مطلب به هفت شهر با معروف ترین القاب اشاره کردیم. شما کدام شهرهای معروف را می شناسید که القاب خاصی دارند؟ نکته ای که به نظر در همه شهرهای بالا مشترک است وجود و پذیریش گردشگران زیاد است. اگر شما نیز شهرهای معروف دنیا را که القاب جذابی دارند می شناسید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد نت نظر:

شیرینی قرابیه چیست؟

مرتفع ترین شهر دنیا در کدام کشور است؟


این سوال با کد ( ID=3838 ) از آی پی ۱۵۱٫۸۰٫۹۳٫۱۶۲ در ۲۵/۰۲/۱۴۰۰ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “لقب سیب بزرگ” و یا هر سوالی درباره “لقب کدام شهر سیب بزرگ است” و “نیویورک سیب بزرگ” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.