in

انقلاب مشروطه در زمان کدام پادشاه بود؟

تاریخ انقلاب مشروطه

همه چیز درباره: انقلاب مشروطه در زمان کدام پادشاه بود؟

انقلاب مشروطه در زمان کدام پادشاه بود؟

برچسب ها: انقلاب مشروطه , تاریخ انقلاب مشروطه

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “انقلاب مشروطه چه سالی اتفاق افتاد؟” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “انقلاب مشروطه” یا “تاریخ انقلاب مشروطه” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

جنبش یا انقلاب مشروطه از نیمه دوم سده سیزدهم خورشیدی شروع شد.

انقلاب مشروطه در زمان کدام پادشاه بود؟

مرحله اول، موسوم به انقلاب مشروطه، منجر به امضای فرمان مشروطه به دست مظفرالدین شاه قاجار در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۲۸۵ شد. بعد از آن تلاش‌ ها تا دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل پادشاهی مطلقه به پادشاهی مشروطه ادامه پیدا کرد و منجر به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور ایران شد. پس از آنکه محمدعلی شاه قاجار مجلس را به توپ بست و مشروطه خواهان را سرکوب کرد، مرحله دوم جنبش آغاز شد. سپس مشروطه خواهان محمدعلی شاه را شکست دادند و تبعید کردند و فرزندش احمدشاه را به تخت نشاندند.

اولین واحد پول ایران چیست؟

بعد از مظفرالدین شاه چه کسی پادشاه شد؟

خواجه ها چه کسانی بودند؟


این سوال با کد ( ID=3883 ) از آی پی ۸۹٫۱۶۵٫۴٫۱۶۵ در ۰۵/۰۳/۱۴۰۰ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “انقلاب مشروطه چه زمانی رخ داد؟” و یا هر سوالی درباره “انقلاب مشروطه” و “تاریخ انقلاب مشروطه” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

2 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: نت نظر