in

جاذبه های گردشگری کرمانشاه – لیست ۱۰تایی

بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه

اگر میخواهید در طی یک سفر هم تاریخ را لمس کنید و هم در زیبایی های طبیعت بکر زاگرس غرق شوید و با فرهنگ قوم کورد آشنایی پیدا کنید. شما باید به کرمانشاه سفر کنید. استانی که مکان هایی فوق العاده با اصالت و زیبا در دل خود دارد که این امر باعث شده توریست های زیادی سالانه از سراسر دنیا به این نقطه ی زیبای ایران سفر کنند. اگر شماهم شیفته این فرهنگ و این قدمت دیرینه هستید با من همراه باشید تا جاذبه های گردشگری کرمانشاه را بهتر بشناسیم. بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه کجاست؟

چگونه به کرمانشاه سفرکنیم؟

اگر با خودروی شخصی سفر می کنید، در بهترین و سریعترین حالت باید به سمت اتوبان ساوه حرکت کنید. بعد به سمت جیحون آباد حرکت کنید. در ادامه بعداز گذشتن از قهاوند، جوکار و گودین وارد اتوبان کرمانشاه همدان می شوید که با ادامه دادن این مسیر، بعد از گذشت شش ساعت از تهران به شهر کرمانشاه، به مرکز استان کرمانشاه می رسید. مسیر دارای تابلو های نشان دهنده مسافت و جهت میباشد. اما اگر بار اولتان است که این مسیر را طی میکنید، یک اپلیکیشن مسیریاب یا یک نقشه راه همراه خود ببرید.

اگر قصد سفر با اتوبوس رادارید، اتوبوس ها و شرکت های تعاونی زیادی هستند که روزانه به کرمانشاه می روند و شما خیلی راحت میتوانید با تهیه بلیط در زمان دلخواهتان، درمدت زمان هفت الی هشت ساعت از تهران به کرمانشاه برسید. اگر ترجیح میدهید که با قطار سفر کنید، یک خط راه آهن از تهران به کرمانشاه وجود دارد که باعث میشود شما با ریسک کمتر و آسودگی بیشتر به کرمانشاه سفر کنید. زمان سفر شما با قطار به کرمانشاه ده  ساعت خواهد بود.

همچنین شما این امکان را داید که با هواپیما به شهر کرمانشاه سفر کنید. چند خط هوایی این مسیر را پوشش میدهند و شما میتوانید با تهیه بلیط،  به وسیله هواپیما در عرض یک ساعت به فرود گاه کرمانشاه برسید.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

۱- گوردخمه صحنه

گوردخمه صحنه از جاذبه های گردشگری کرمانشاه

در ایران گوردخمه های زیادی وجود دارد که گوردخمه صحنه یکی از منحصربه فرد ترین آنهاست. مردم محلی از این گوردخمه با عنوان های قبر کیکاووس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد یاد می کنند. این گوردخمه یکی از نادر ترین گوردخمه های ایران است که از زمان ماد ها به جای مانده است. در نزدیکی اسن گوردخمه مکان های بسیار سرسبزی وجود دارد که باعث می شود شما اوقات بسیار خوشی را در این مکان سپری کنید. قابل ذکر است که شهرستان صحنه فاصله بسیار بسیار کمی با شهر کرمانشاه دارد و شما خیلی راحت میتوانید به این شهر سفر کنید.

۲- سراب صحنه از جاذبه های گردشگری کرمانشاه

سراب صحنه از جاهای دیدنی کرمانشاه

صحنه یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرستان های استان کرمانشاه است که در قلب آن، سراب سرسبز و وسیعی وجود دارد که با عنوان دربند صحنه آنرا می شناسند. در این مکان برای استقرار بازدیدکنندگان فضاهایی تعبیه شده که شما میتوانید در آنجا و لب آب استراحتی دلچسب داشته باشید. آب آشامیدنی، بوفه، رستوران و موسیقی شاد و سنتی از دیگر امکانات دربند صخنه است. در قسمت ورودی، وسایل نقلیه دوچرخ و سه چرخ وجود دارد که شما می توانید وسایلتان را از قسمت پارکینگ به هر قسمتی که قصد نشستن دارید ببرید. امیدوارم روز شادی را دراین مکان داشته باشید.

۳- رود سیروان

رود سیروان از جاذبه های کرمانشاه

از مکان های دیدنی کرمانشاه که بسیار جذاب بوده، رود سیروان است که در شهرستان پاوه قرار گرفته. این رود از بخش رزاب و مریوان کرمانشاه سرچشمه میگیرد. رودخانه بزرگی که از کردستان سرچشمه گرفته در کرمانشاه جاری و وارد کردستان عراق میشود. مطمئنا تصاویر زیبا و زیادی از شهر پاوه دیده اید که باعث شده شما به فکر سفر به این نقطه از ایران را داشته باشید. رود سیروان شناسه زیبای شهرستان پاوه است و مطمئنا اوقات خوشی را درکنار این رود خواهید داشت.

۴- سد داریان از جاذبه های طبیعی کرمانشاه

سد داریان کرمانشاه

بر روی رود سیروان که قبلا به معرفی آن پرداختیم، سدی احداث شده که به زیبایی ها و جاذبه های گردشگری شهرستان پاوه و استان کرمانشاه اضافه کرده است. سد داریان چشم انداز بسیار زیبایی دارد. زیرا که درکنار آن صخره هایی وجود دارد و این صخره ها نمای بسیار زیبایی به آب سد داده است. بعد از سفر به شهرستان پاوه، خاطرات و عکس های بسیار زیبایی از این سفر خواهید داشت.

۵- بیستون یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه

بیستون از دیدنی ترین مکان های کرمانشاه

از بهترین نقاط دیدنی ایران و از معروف ترین مکان های گردشگری کرمانشاه، سنگ نبشته بیستون است. بزرگترین سنگ نوشته جهان، نماد خالصی از فرهنگ اساطیری و تاریخ ایران زمین که در این مکان وجود دارد و سالانه جمعیت زیادی از  سراسر جهان برای دیدن این بنا و لمس تاریخ ایران راهی بیستون میشوند. این اثر از زمان سلسله هخامنشیان به جای مانده که شرح پیروزی داریوش بزرگ بر گئومات مغ و به بند کشیدن یاغیان را نشان میدهد. دیدن این کتیبه با ارزش و رفتن به شهرستان بیستون را به شدت به شما پیشنهاد می کنم.

۶- کاروانسرای عباسی

کاروانسرای عباسی از مکان های دیدنی کرمانشاه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهرستان بیستون، کاروانسرای عباسی در نزدیکی کوه بیستون است. مکانی تاریخی، زیبا و آرامش بخش. این کاروانسرا درست در کنار کوه بیستون قرار دارد. شما میتوانید به راحتی به این مکان بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید. در این مکان در اوایل فصل پاییز جشن سنتی و زیبای انار برگزار میشود که شما میتوانید با سفر در این فصل، علاوه بر دیدن زیبایی های تارخی این بنا ،در جشن انار هم شرکت کنید و لذت ببرید.

۷- طاق بستان از معروف ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه

طاق بستان از زیباترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه

مشخصه و نماد شهر کرمانشاه مطمئنا طاق بستان است. یکی از قدیمی ترین و ارزنده ترین مکان های گردشگری و تاریخی ایران که در قلب شهرستان کرمانشاه واقع شده است. در هر کجای شهر کرمانشاه که باشید مطمئنا تابلوی طاق بستان را مشاهده خواهید کرد و به راحتی میتوانید به دیدن این بنا بروید. طاق بستان سنگ نوشته هایی از دوران ساسانی است.

این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده که نقوشی از جمله تاج گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و چند سنگ نوشته به زبان پهلوی کتیبه ای و مراسم شکار گراز و نواختن چنگ بر آن حک شده است. وجود چشمه و کوه و رودخانه ای کوچک، زیبایی خاصی به این بنا افزوده است.

۸- تکیه معاون الملک از بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه

تکیه معاون الملک از جاهای دیدنی کرمانشاه

یکی از ابنیه تاریخی که در دل شهر کرمانشاه وجود دارد تکیه معاون الملک است. این اثر دلنشین از دوران قاجار به جای مانده که اشیا و تصاویر زیبایی که در آن هست کارکردی موزه مانند هم به این بنا داده است. روزانه دانشجویان معمار و علاقه مندان به سبک سنتی معماری قاجاری، عکاسان و علاقه مندان دیگر به دیدن این بنا می روند و توصیه میشود که شما هم به این مکان سر بزنید و زیبایی های آنرا از نزدیک ببینید.

۹- مسجد شافعی

مسجد امام شافعی

از جذابیت های کرمانشاه این است که افراد با مذاهب و فرقه های گوناگونی در آن زندگی می کنند. به همین خاطر سبک های زندگی و فرهنگ های گوناگونی در این شهر وجود دارد. مسجد امام شافعی، مسجد جامع اهل سنت است که در مرکز شهر کرمانشاه قرار دارد. در ساخت این مسجد از سبک معماری امپراتوری عثمانی الهام گرفته شده است. در این بنا شما نمود این سبک را در این مسجد به خوبی مشاهده خواهید کرد. در کل، این مسجد به دلیل سبک ساختش تفاوت هایی با دیگر مساجد دارد که دیدن آن صفایی ویژه دارد.

۱۰- تکیه بیگلربیگی از مکان های تاریخی کرمانشاه

تکیه بیگلربیگی از مکان های تاریخی کرمانشاه

یکی دیگر از مکان های گردشگری شهر کرمانشاه که بسیار دیدنی و جذاب است، تکیه بیگلربیگی یا فراش باشی نام دارد. این تکیه به دلیل برخورداری از آینه کاری زیبا و معماری . سنتی و اصیلش از محبوبیت و جذابیت خاصی بهره مند می باشد. این بنا به همت عبدالله خان ملقب به بیگلربیگی در دوران قاجار ساخته شده که برای دیدن آن باید به محله فیض آباد، یکی از محله های قدیمی شهر کرمانشاه بروید. مانند تکیه معاون الملک، این تکیه نیز به موزه تبدیل شده و اکنون به موزه خط و کتابت و موزه پارینه سنگی کرمانشاه معروف است.

کلام آخر

در آخر باید اضافه کنم جاذبه های گردشگری کرمانشاه و مکان های دیدنی این استان به این لیست محدود نمی شود. شما با سفر به این استان از جاذبه های بی شماری دیدن خواهید کرد. استان کرمانشاه فرهنگ اصیل و بافت سنتی بسیار زیبایی دارد. مطمئنا با سفر به این استان تجربه ی سفری دلچسب برای شما ثبت خواهد شد. لطفا پس از خواندن این مطلب نظرتان را درباره استان کرمانشاه برای ما کامنت کنید و اگر تجربه ی سفر به این استان را دارید یا اگر اهل کرمانشاه هستید، تجربه های خودتان را باما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: فاطمه گرجی

فاطمه گرجی هستم دبیر جامعه شناسی و اقتصاد. از کودکی به نوشتن و سرودن علاقه داشتم و همچنان در کنار کار و مشغله های دیگر، می نویسم. اواخر سال 1399 به واسطه یکی از دوستانم با نت نظر آشنا شدم و عضو نویسنده های این سایت شدم. بیشتر به نوشتن درباره گردشگری و مطالب آموزشی علاقه دارم و بیشتر متن هایی که می نویسم دراین رابطه است.