بیوگرافی کیمیا علیزاده
in

بیوگرافی کامل کیمیا علیزاده دختر قهرمان تکواندو

زندگینامه کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده دختر قهرمان تکواندوی ایران که متاسفانه چندی پیش برای همیشه ترک زادگاه کرد. کیمیا با انتشار بیانیه ای عجیب و علنی کردن خبر مهاجرتش به کشور آلمان، جامعه ورزش و به نحوی همه مردم را به شکی عجیب فرو برده است. اما شاید بیوگرافی کیمیا علیزاده دختر قهرمان تکواندو که افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کرده بود، برای شما جالب باشد. به خصوص که کیمیا هم اکنون در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور داره و به رقابت مشغول است. در این مطلب سعی داریم تا کمی بیشتر در خصوص زندگینامه کیمیا علیزاده صحبت کنیم.

بیوگرافی کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده متولد نوزدهم تیر ماه ۱۳۷۷ است. این جوان با استعداد توانسته با داشتن تنها با ۲۳ سال سن در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور یافته و پیش از آن نیز افتخارات زیادی برای کشورمان به همراه داشته باشد. کیمیا در شهر کرج به دنیا آمد و تا قبل از مهاجرات نیز در این شهر زندگی می کرد. کیمیا علیزاده در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه خوارزمی کرج تخصیل کرده و از سن ۸ سالگی به دلیل علاقه شدید به ورزش وارد این رشته ورزشی شده است.

کیمیا علیزاده در سن ۱۸ سالگی موفق شد به عنوان اولین بانوی مدال آور المپیک تاریخ کشور موفق به کسب مدال برنز المپیک باشد. همین موضوع موجب استقبال و تجلیل بی نظیر از وی در شهر کرج و شهرهای دیگر شد. کیمیا علیزاده ۱۸۳ سانتی متر قد و ۵۷ کیلوگرم وزن دارد. کیمیا اگرچه در کرج به دنیا آمده و زندگی کرده. اما پدر و مادر او اصالتا ترک زبان هستند.

مادر کیمیا اهل استان اردبیل و پدرش اهل زنوز از شهرهای مرند استان آذربایجانی شرقی است. کیمیا علیزاده تنها یک برادر کوچکتر از خود به نام کیان دارد. کیمیا علیزاده هم اکنون با همسرش حامد معدنچی در آلمان زندگی می کند. کیمیا در سال ۱۳۹۷ و در سن ۲۰ سالگی با حامد معدنچی که او هم ورزشکار است ازدواج کرد. حامد معدنچی ورزشکار ۲۹ ساله سابق والیبال کشورمان است.

بحث علت و چرایی مهاجرت کیمیا در بیوگرافی او و در این مطلب نمی گنجد. زیرا در این خصوص حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. اما به طور کلی طبق آنچه که کیمیا در صفحه رسمی اش در اینستاگرام بیان کرده، به دلیل وجود مشکلات و مصائب و عدم توجهی که در ایران داشته، به درخواست همسرش تصمیم به مهاجرت بی بازگشت کرده است.

شروع تکواندو در ۸ سالگی

در یکی از روزهای تابستانی در سال ۱۳۸۵ روزهایی که کیمیا تنها ۸ سال داشت، مادرش از او خواست تا به عنوان یک ورزش و یا تفریح تابستانه، یک رشته ورزشی انتخاب کند. اینجا زمانی بود که کیمیا رشته تکواندو را انتخاب کرد. جالب است بدانید که کیمیا علیزاده در ابتدا اصلا به تکواندو علاقه نداشته و حتی به بهانه هایی مثل آب خوردن، کلاس های ورزشی خود را دور میزده است. اما به گفته خودش، بعد از مدت زمانی که به این رشته ورزشی علاقه مند شده است.

کیمیا علیزاده در مصاحبه ای در خصوص بیوگرافی خودش گفته که تکواندو را با خانم مهرو کمرانی آغاز کردم و تمام پیشرفتم را مدیون او هستم. خیلی زود پیشرفت کردم و به قهرمانی کشور رسیدم. کیمیا موفق شد در سن ۱۶ سالگی برای اولین بار، مدال قهرمانی خود را کسب کند. در سال ۱۳۹۳ کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال طلای المپیک جوانان در نانجینگ چین [۲۰۱۴] شد.

جالب است که بدانید کیمیا علیزاده در سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده ایران برای شرکت در بازی های آسیای ۲۰۱۴ در اینچئون کره فرستاده شد. اما به دلیل تمام نشدن ۱۸ سال، موفق به حضور در این مسابقات نشد.

موفقیت پشت موفقیت، رقابت با قهرمان المپیک

کیمیا هرگز دست از تلاش نکشید. این اعجوبه تکواندوی ایران در سال ۲۰۱۵ در کشور روسیه موفق به کسب مدال برنز شد. در این رقابت ها کیمیا علیزاده موفق شد تا جونز، قهرمان تکواندو زنان در المپیک لندن به مدال برنز برسد. اما شاید بتوان بزرگترین و مهم ترین موفقیت کیمیا علیزاده که لازم است به آن اشاره کنیم، کسب مدال برنز در المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ است.

خانم علیزاده در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ توانست با ۱۸ سال سن بعنون اولین بانوی ایرانی در المپیک به مدال برنز مسابقات دست یابد. او می گوید در المپیک ۲۰۰۸ وقتی ۱۰ سال داشتم با دیدن مسابقات هادی ساعی آرزو می کردم که یک روزی مثل او در این میدان بدرخشم. کیمیا علیزاده بارها در مصاحبه های مختلفی که داشته از آموزش و پرورش انتقاد کرده است. به گفته خودش، کیمیا ناچار شده تا مقطع دوم دبیرستان را دوبار بخواند. به این دلیل که با شرکت در تمرین ها، اردوها و مسابقات مختلف، موفق نشده بود تا خود را برای امتحانات پایان ترم آماده کند.

ازدواج کیمیا علیزاده با حامد معدنچی

بیوگرافی کیمیا علیزاده

در این متن با بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو ایران که در حال حاضر در تیم پناهندگان در المپیک توکیو حضور دارد، صحبت می کنیم. کیمیا علیزاده در سن ۲۰ سالگی با حامد معدنچی ازدواج کرد. حامد معدنچی متولد ۹ آذر ۱۳۶۸ در کرج است که والیبال را از آلومنیوم المهدی شروع کرد تا اینکه بخاطر مصدومیت مجبور شد از بازی در این رشته خداحافظی کند. وی تا مدتها به عنوان یک مربی در مدرسه والیبال فعالیت کرد.

کیمیا علیزاده حدود یک سال بعد از ازدواج با حامد معدنچی در تاریح ۱۸ دی ۱۳۹۸ در سفری بی بازگشت به همراه همسرش راهی کشور هلند شد و پس از آن به کشور آلمان رفت و اعلام پناهندگی کرد. در ادامه بیوگرافی کیمیا علیزاده دعوت می کنیم تا به بخشی از گفته های خودش در مصاحبه های دیگر توجه کنید.

از سوسک میترسم!

من از سوسک میترسم. اما وقتی مردم من را در حال خرید می‌ بینند می گویند مگر قهرمان هم خرید می کند! یا وقتی از سوسک می ترسم طعنه می زنند که قهرمان مملکت که از سوسک بترسد وای به حال بقیه مردم! کیمیا در کنار تکواندو عاشق کوهنوردی است و دوست دارد تا بخشی از زمان خود را صرف این کار کند.

کیمیا علیزاده و المپیک ۲۰۲۰ توکیو

کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده به کشور آلمان اعلام پناهندگی کرده است. اگرچه عملا می بایست به عنوان عضوی در تیم ملی آلمان فعالیت کند. اما طبق قوانین تکواندو بایستی ۳ سال از عضویت وی در تیم ملی سابق گذشته باشد. به همین دلیل است که کیمیا در سال ۲۰۲۰ و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر پرچم المپیک و در گروه پناهندگان در حال رقابت است.

کیمیا و ناهید کیانی

زندگینامه کیمیا علیزاده

بر اساس رنکینگ اعلام شده کیمیا علیزاده با پرچم المپیک و ناهید کیانی ورزشکار ایرانی در دور نخست بازی های المپیک رودروی یکدیگر قرار گرفتند. تا رودرویی تراژدیک دو ملی پوش پرافتخار ایرانی (یکی سابق و یکی هم اکنون) را شاهد باشیم. این بازی حساس با برتری ۱۷ بر ۸ کیمیا تمام شد و با باخت نماینده ایران هماه بود.

اما کیمیا در نهایت در دیدار رده بندی با واگذاری ۸ بر ۶ بازی به نماینده ترکیه به مقام چهار المپیک ۲۰۲۱ توکیو رسید. و از گرفتن مدال برنز ناکام ماند. بدین ترتیب کیمیا در المیپیک ۲۰۲۰ موفق به کسب مدالی نشد. از این که تا پایان بیوگرافی کیمیا علیزاده با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

مطالب مرتبط:

جدول توزیع مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: زهرا قره گزلو

متولد دی ماه هستم و عاشق سفر کردن. غیر از سفر دوست دارم که زمانم رو پشت لپ تاپ و با کندو کاو کردن تو دنیای اینترنت بگذرونم. از بچگی آرزو داشتم که هکر باشم. مثل کرکترهای فیلما. اما این علاقه تو همه این سال ها با تجربه ها و مهارت های مختلف کنار هم جمع شد. الان به جایی رسید که میتونم خودم رو به عنوان نویسنده، سئو کار و طراح سایت معرفی کنم. دنیای اینترنت برام مثل سفر کردنه. هر چقدر که جاهای مختلفی میرم، تجربه های بیشتری به دست میارم. اینجا هم هرقدر که بیشتر اسکرول میکنم و به تخصص های مختلف سرک میکشم، پخته تر میشم و علاقه م روز به روز بیشتر میشه.