in

زندگینامه الکساندرا داداریو

زندگی شخصی الکساندرا داداریو

صنعت فیلم سازی آمریکا چهره های سرشناسی دارد. بازیگرانی که با بازی در نقش و کاراکترهای مختلف، برای همیشه در ذهن علاقمندان به فیلم و سریال ماندگار شدند. الکساندرا داداریو، یکی از این بازیگران و مدل معروف آمریکایی است که با بازی در مجموعه فیلم های پرسی جکسون و گارد ساحلی به شهرت رسید. اما این آثار هنری، آغاز ماجراجویی داداریو در حوزه سینما و تلویزیون بود و امروزه او را می توان از بازیگران با تجربه سینمای هالیوود دانست. در ادامه بیشتر در خصوص بیوگرافی الکساندرا داداریو و زندگی شخصی اش می خوانیم.

بیوگرافی الکساندرا داداریو

کودکی و نوجوانی

الکساندرا آنا داداریو (Alexandra Anna Daddario) ملقب به الکس، یکی از زیباترین بازیگران سینمای هالیوود است که در ۱۶ مارس ۱۹۸۶ در شهر نیویورک سیتی به دنیا آمد. او فرزند ارشد یک خانواده پنج نفره است و پدر و مادرش، کریستینا و ریچارد داداریو، هر دو در حوزه حقوقی مشغول به فعالیت هستند. الکساندرا یک خواهر به اسم کاترین دارد و برادرش متیو، هم چون خواهر هنرمند خود به حرفه بازیگری مشغول است.

کودکی الکساندرا داداریو

اجداد الکساندرا ایتالیایی، اسلوواکی، ایرلندی و انگلیسی بودند و پدربزرگ پدری او یکی از مردان سیاسی آمریکا بود که سابقه عضویت در حزب دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در ایالت کنتیکت را داشت. داداریو دوران کودکی خود را در آپر ساید منهتن سپری کرد و در مدرسه های بریرلی و حرفه ای کودکان تحصیل کرده است و اولین تجربه تئاتر خود را رقم زد. کالج مریمونت منهتن، دانشگاهی بود که الکساندرا برای گذراندن تحصیلات آکادمیک خود انتخاب کرد و در همان جا تکنیک بازیگری مایزنر را آموزش دید.

شروع بازیگری

در بیوگرافی الکساندرا داداریو آثار هنری متعددی را می توان یافت که در سنین مختلف به نمایش درآمده اند. اما اولین کار الکساندرا در سن ۱۶ سالگی و با بازی در سریال روزانه «تمام بچه های من» شروع شد. این سریال از کانال ای بی اس پخش می شد. او در این مجموعه نمایشی، نقش یک نوجوان قربانی به نام «لوری لوئیس» را بازی می کرد. سریال های بعدی اکساندرا داداریو «نظم و قانون» و «سوپرانوز» بودند که کم کم از الکس، یک بازیگر باتجربه ساختند.

الکساندرا تا به امروز در ۱۰ سریال بازی کرده است. مهمترین آنها نقش «کیت موریو» در یقه سفید و «لیزا» در کارآگاه حقیقی بودند. به طوری که بعد از بازی در سریال یقه سفید، کارگردان فیلم فانتزی «پرسی جکسون و المپ ‌نشینان: دزد صاعقه» به او بازی در نقش «آنابث چیس» را پیشنهاد کرد. نقشی که در زندگینامه هنری الکساندرا داداریو بسیار مهم بود و سکوی پرتاب او به سوی موفقیت به حساب میاد.

بیوگرافی الکساندرا داداریو

تاریخچه بازیگری داداریو در فیلم های سینمایی

اولین اثر سینمایی داداریو به سال ۲۰۰۵ میلادی و فیلم «ماهی مرکب و نهنگ» بر می گردد. یک اثر درام اجتماعی که به بررسی تاثیرات طلاق بر اعضای خانواده می پرداخت و داداریو در این فیلم نقش دختر زیبا را بازی می کرد. اما داداریو شهرت خود را مدیون بازی در نقش «آنابث چیس» فیلم پرسی جکسون و المپ نشینان است. به طوری که سه سال بعد، در نسخه دیگری از این فیلم بازی کرد و جلوی دوربین رفت.

بازی در سریال «کارآگاه حقیقی»، یکی دیگر از شانس های زندگی الکساندرا بود. چون او توانست با ایفای نقش معشوقه شخصیت اصلی داستان، شانس بازی در کنار بزرگانی چون متیو مک کانهی و وودی هارلسون را پیدا کند. نقش او در این سریال به قدری آموزنده بود که اکثر طرفدارانش آن را نقطه عطف زندگی الکساندرا داداریو می دانند.

داداریو یکی از زیباترین بازیگران آمریکایی به حساب می آید و در سال ۲۰۱۶ او رتبه اول را در میان ۱۰۰ زن زیبای جهان کسب کرد. مهمترین شاخصه زیبایی الکس، چشم های درشت و آبی اوست. در کنار این ویژگی، اکثرا علاقمندان به فیلم و سریال، او را با قدی ۱۷۳ سانتی متری و وزن ۶۰ کیلویی، به عنوان یکی از مدل ها و مانکن های آمریکایی می شناسند. این ویژگی به الکساندرا کمک کرد تا بتواند بدون هیچ ابایی در فیلم های باز و خاص بازی کند. فیلم های «گارد ساحلی»، «انتخاب» و «توقفگاه» آثاری از این دسته هستند.

فیلم های الکساندرا داداریو

بهترین فیلم های الکساندرا داداریو

به طور کلی فیلم های الکساندرا داداریو را می توان در سه ژانر فانتزی، ترسناک و کمدی-اکشن تقسیم بندی کرد. این موضوع ریشه در علایق این بازیگر دارد. الکساندرا عاشق فیلم های فانتزی است و از تماشای فیلم ها ترسناک لذت می برد. به همین دلیل اکثر فیلم های او در چنین ژانرهایی هستند.

اما اگر بخواهیم بر اساس امتیاز سایت IMDB، چند فیلم الکساندرا داداریو را به شما معرفی می کنیم. «ماهی مرکب و نهنگ»، «انتخاب» و «وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم» جزو اولین ها خواهند بود. در بخش های دیگر سایت نت نظر می توانید با لیستی ۱۰ تایی از بهترین فیلم های الکساندرا داداریو آشنا شوید.

بیوگرافی الکساندرا دادریو

ازدواج الکساندرا

در حالت کلی اطلاعات زیادی در خصوص ازدواج این بازیگر زیبا وجود ندارد. این موضوع را می توان بخش گنگ بیوگرافی الکساندرا داداریو دانست. داداریو در خانواده ای سختگیر بزرگ شده است. والدینش تا سن ۱۸ سالگی به او اجازه برقراری هیچ رابطه ای را نداده اند. جیسون فاکس، اولین دوست پسر او بود که الکساندرا دوست ندارد حتی در موردش حرف بزند!

اما پس از بازی در چند گانه پرسی جکسون، شایعاتی در خصوص رابطه او با همبازی اش لوگان لرمن وجود داشت. او درنهایت سال ۲۰۱۶ با لوگان لرمن نامزد کرد اما این دو از هم جدا شدند. به تازگی شایعاتی مبنی بر رابطه ی او با زک افرون منتشر شده که هنوز تایید نشده است.

سخن آخر

با بررسی بیوگرافی الکساندرا داداریو می توان او را بازیگری معروف دانست که بیشتر شهرتش را مدیون زیبایی اش است. اما هنر الکساندرا تنها محدود به بازیگری نیست. او در حوزه های صدا پیشگی کتاب و بازی های کامپیوتری هم شانس خود را امتحان کرده است. داداریو هم اکنون در لس آنجلس زندگی می کند. یک سگ به نام لوون دارد. او با سگش به گردش می رود و بیشتر اوقات فراغتش را با این حیوان خانگی اش می گذراند. اگر نکته ناگفته ای در ارتباط با زندگینامه الکساندرا داداریو می دانید که از قلم افتاده، لطفا در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..