in

معرفی بهترین کتاب های خودشناسی – لیست ۱۰تایی

کتاب های برتر در حوزه خودشناسی

چقدر خودتان را می شناسید؟ شاید پاسخ دهید: خیلی زیاد! اما نکته این است که آیا شما می توانید یکی دو ساعت در مورد ویژگی‌های خودتان صحبت کنید؟ اینجا دقیقا زمانی است که ما متوجه می‌شویم خیلی هم خودمان را نمی‌شناسیم! به همین دلیل همه ما باید با بهترین کتا‌ب های خودشناسی آشنا شویم و بتوانیم با خود واقعی مان بیشتر آشنا شویم. به قول یکی از اساتید حوزه خودشناسی، زندگی بیرونی ما هر روز دستخوش تغییرات می شود.

به همین دلیل ما باید سعی کنیم که دنیای درون خود را با استفاده از خودشناسی، به ثبات برسانیم. در این صورت است که در هنگام مواجهه با چالش ها و خستی ها، کمتر آسیب خواهیم دید. آشنایی با بهترین کتاب های خودشناسی به شما کمک می کند سفری هیجان انگیز به درون خودتان داشته باشید.

بهترین کتاب های خودشناسی

۱- کتاب هنر علم رواشناسی

این کتاب توسط پیتر هالینز نوشته شده است و شما را به خوبی با مفاهیم خودشناسی آشنا می کند. نویسنده در این کتاب اشاره می کند که چه عواملی در شکل گیری شخصیت انسان اثر گذار است. او معتقد است که هر کدام از ما دارای خصوصیات منحصر به فردی هستیم که ما را متمایز می کند. با خواندن این کتاب شما می توانید مسیر زندگی خود را به گونه ای خاص خلق کنید.

کتاب هنر علم رواشناسی

۲- کتاب خودشناسی، یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

بدون شک کتاب خودشناسیِ آلن دوباتن، یکی از بهترین کتاب های خودشناسی است که تاکنون نوشته شده است. نویسنده دارای تحصیلات بالا در زمینه فلسفه است و به همین دلیل به خودشناسی، از زاویه دیگری نگاه می کند. این کتاب علاوه بر اینکه بسیار معروف است، با زبان ساده ای نیز بیان شده است. بدون شک با خواندن این کتاب دریچه تازه ای را به روی خود خواهید گشود.

کتاب خودشناسی آلن دوباتن، یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

۳- کتاب آزمون خودشناسی بانوان

این کتابِ خودشناسی، توسط راشین گوهر شاهی نوشته شده و مخاطب خاص آن بانوان هستند. نویسنده در این کتاب به خانم ها کمک می کند که به درون خودشان سفر کرده و خود را بشناسند. بانوان با استفاده از این کتاب می توانند با توانمندی ها و استعدادهای خود بیشتر آشنا شوند. همچنین برای خوانندگان خانم پیشنهاد می کنم که مطلب ۱۰ کتاب که هر زنی باید بخواند را از دست ندهند.

کتاب آزمون خودشناسی بانوان

۴- کتاب ارزش خود را بدانید

جول اوستین نامی آشنا در جهان بوده و شاید قسمت هایی از سخنرانی های دلنشین او را در شبکه های اجتماعی دیده باشید. جول اوستین در این کتاب به انسان ها توصیه می کند که ارزش خود را بدانند. او معتقد است که این کار با خودشناسی امکان پذیر است. در واقع اگر با خودشناسی به توانایی های خود پی ببرد، مسلما ارزش خود را بیشتر خواهید دانست.

کتاب خودشناسیِ ارزش خود را بدانید

۵- کتاب کیمیاگر، از جمله بهترین کتاب های خودشناسی

کتاب کیمیاگر پائولوکوئیلو یکی از معروف ترین کتاب های دنیا است. این کتاب داستان پسر چوپانی بوده که برای رسیدن به گنج، راهی سفر می شود. در حین سفر برای او ماجراهایی رخ می دهد که موفق به شناخت بیشتر خود می شود. از کیمیاگر به عنوان یکی از بهترین کتاب های خودشناسی یاد می کنند و شما را به فکر فرو می برد.

کمیاگر، یکی از بهترین کتاب های خودشناسی

۶- زندگی تان را با افکار خودتان خاق کنید

با خواندن عنوان کتاب می توان متوجه شد که نویسنده قصد دارد در مورد افکار و قدرت آن صحبت کند. وین دایر در این کتاب به یک جمله مهم اشاره می کند که خیلی ها از آن به سادگی عبور می کنند. او معتقد است که زندگی شما حاصل افکار شماست. اگر سفر خودشناسی را طی کنید و کمی به خودتان متمرکز شوید، مسلما به قدرت افکار خودتان پی می برید. در آنجاست که متوجه می شوید چرا زندگی شما مطابق میلتان نیست.

کتابِ خودشناسی زندگی تان را با افکار خودتان خلق کنید

۷- خودشناسی با روش یونگ

یونگ یکی از روانشناسان بزرگ جهان است و امروزه بسیار از نظریات او استفاده می کنند. پس جای تعجب ندارد که کتاب خودشناسی با روش یونگ، در لیست ما جای داشته باشد. او در این کتاب به معرفی انواع تیپ های روانشناختی پرداخته و هر یک را به خوبی بررسی می کند. یونگ سعی کرده است که نگاهی متفاوت و دقیق تری به واژه «خود» یا «من» داشته باشد.

خودشناسی با روش یونگ، از بهترین کتاب های خودشناسی

۸- نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

انسان موجودی اجتماعی است و به گونه ای خلق شده که باید با دیگران در ارتبط باشد. اما ممکن است گاهی در این ارتباطات مسائل ناخوشایندی برای ما پیش بیاید. مثلا کسی به ما نیش زبان بزند یا ما را در جمع تحقیر کند. آیا تا به حال فکر کرده اید که واکنش شما در آن لحظات چه خواهد بود؟ بعضی از افراد همانجا واکنش نشان می دهند و بعضی دیگر نیز تا مدت‌ها درگیر آن مسئله می شوند. آلبرت الیس در این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه بر احساسات خود مسلط شوید.

نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

۹- کتاب خودکاوی

 

خودکاوی، کتاب خودشناسی دیگری است که به زبانی ساده به شما در شناخت خودتان کمک می کند. با سرنخ های کارن هورنای، شما نگاهی دقیق به اعماق وجود خودتان انداخته و خودتان را تحلیل می کنید. این کار می تواند کمکی اساسی به شناخت شما از شخصیت خودتان بکند. همچنین نویسنده قصد دارد با تکنیک های خودکاوی به ما کمک کند که خودمان را در شرایط مختلف، بهتر مدیریت کنیم.

خودکاوی، از جمله بهترین کتاب های خودشناسی

۱۰- نیمه تاریک وجود، از بهترین کتاب های خودشناسی

دلیل کتاب خواندن شما هر چه که باشد، پیشنهاد می کنم کتاب نیمه تاریک وجود را حتما مطالعه کنید. دبی فورد نام کتاب خود را نیمه تاریک وجود گذاشته است و قصد دارد ما را به آن قسمت هیجان انگیز آشنا کند. نیمه تاریک وجود همان بخش از وجود ماست که حقیقت دارد ولی ما نمی خواهیم دیگران از آن مطلع شوند. در واقع ما دوست نداریم که دیگران با ویژگی های منفی ما آشنا شوند. هدف اصلی این کتاب نیز این است که ما آن ویژگی های منفی را اصلاح کنیم و دیگر ترسی از خود واقعی مان نداشته باشیم.

نیمه تاریک وجود، در لیست بهترین کتاب های خودشناسی

سخن آخر

نکته جالب در دنیای امروزه این است که ما انسان ها با طرز کار و اجزای تشکیل دهنده یک گوشی همراه به خوبی آشنا هستیم. روزانه چندین ساعت با آن گوشی کار می کنیم و به همه بخش آن آشنایی کامل داریم. اما واقعا چرا برای شناخت خودمان وقت نمی گذاریم؟ اینکه ما چگونه فکر می کنیم، چه ویژگی هایی داریم و دارای چه توانمندی های به خصوصی هسیتم؟

خودشناسی مانند کَندن زمین است، هر چه بیشتر پایین می رویم، به لایه های عمیق تری از آن خواهیم رسید. مسلما با مطالعه بهترین کتاب های خودشناسی، این کار سریع تر پیموده خواهد شد. شما چقدر خودتان را می شناسید؟ دارای چه ویژگی های منحصر به فردی هستید؟ به نظر شما بهترین راه برای خوددشناسی کدام است؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.