in

گرمسار کجاست؟

شهرستان گرمسار

همه چیز درباره: گرمسار کجاست؟

گرمسار کجاست؟

برچسب ها: گرمسار کجا قرار دارد , شهرستان گرمسار

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “گرمسار کجاست؟” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “گرمسار کجا قرار دارد” یا “شهرستان گرمسار” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

اگر از سمت تهران به سوی مشهد حرکت کرده باشید، حتما از شهر گرمسار عبور کرده اید. شهری با جازبه های گردشگری و زیبایی های خاص خود. گرمسار یکی از شهرهای استان سمنان و مرکز شهرستان گرمسار است. در قدیم به آن خوار می گفتند که یکی از ایالات ملک ری بوده است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۹ هزار نفر بوده است.

مردم شهر گرمسار فارسی زبان هستند. اما در نقاط دیگر شهرستان گرمسار مانند مرکز و روستاهای بخش ایوانکی، تات‌ها ساکنند و به زبان تاتی صحبت می کنند. شهر ایوانکی مرکز تات زبانان استان سمنان است. اقوام طبری (مازندرانی‌ها، الیکایی‌ها و شهمیرزادی‌ها) نیز به گویش الیکایی از زبان طبری (مازندرانی) گویش می کنند. از دیگر اقوام شهرستان گرمسار می توان به مردمان آذری (اصانلو، پازوکی و نفر)، عرب زبانان، گیلک های منطقه قالیباف، لرهای شادوند و وکیل وند را نام برد.

شما نیز می توانید روی گرمسار به عنوان یکی از مقاصد سفرهای خود حساب کنید. و حتی سفری چند روزه به این شهر زیبا اما گرم داشته باشید.

برج لاجیم کجاست؟

پریون چیست؟


این سوال با کد ( ID=4371 ) از آی پی ۲٫۱۷۷٫۲۳۰٫۶۹ در ۰۲/۰۷/۱۴۰۰ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “گرمسار کجاست؟” و یا هر سوالی درباره “گرمسار کجا قرار دارد” و “شهرستان گرمسار” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: نت نظر