in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف بامزهبامزه

معروف ترین بازیگران هندی – لیست ۲۰تایی

بازیگران معروف بالیوود

پیشرفت چشمگیر سینمای هند در چند دهه اخیر بر کسی پوشیده نیست. همچنین شاهد این موضوع هستیم که کارگردانان با بهره گیری هرچه بیشتر از معروف ترین بازیگران هندی فیلم های جذاب تر و باکیفیت تری نسبت به قبل می سازند. این موضوع باعث شده است که سینمای بالیوود امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی داشته باشد. هنر برندسازی بازیگران معروف هندی نیز در یافتن اعتبار و محبوبیت آن ها در بالیوود نقش بسیار مهمی دارد. اما محبوب ترین بازیگران هندی کدام ها هستند؟

بازیگران هندی

معروفترین بازیگران هندی

۱- آمیتاب باچان، محبوب ترین بازیگر هندی

آمیتا باچان بازیگر، تهیه کننده و مجری هندوستانی است که در الله آباد هند به دنیا آمد. او متولد ۱۱ اکتبر سال ۱۹۴۲ است. او از معروف ترین بازیگران بالیوود است که در توییتر بیش از ۲۰ میلیون هوادار دارد. باچان از سال ۱۹۶۹ با فیلم سات هندوستانی وارد حرفه بازیگری شد. او را به عنوان پدر سینمای هند نیز می شناسند. تعداد فیلم هایی که باچان در آن ها نقش آفرینی کرده بیشتر از ۱۹۰ فیلم است.

او تا به حال توانسته دوازده بار جایزه فیلم فیر، جایزه اصلی فیلم های هندی را از آن خود کند. بازی آمیتاب باچان در فیلم های چوپکه چوپکه، امیر اکبر آنتونی، باغبان و برجسته تر از همه فیلم سیاه، واقعا تحسین برانگیز است.  

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های آمیتاب باچان

آمیتاب باچان، از معروف ترین بازیگران هندی

۲- عامر خان (امیرخان)

عامر خان بازیگر مسلمان هندی است که بیشتر او را با نام امیر خان می شناسند. او در ۱۴ مارس سال ۱۹۶۵ در بمبئی متولد شد. بازی حرفه‌ ای او در سال ۱۹۸۴ انجام شد و اولین بار در سال ۱۹۸۸ و با فیلم «از قیامت تا قیامت» با موفقیت تجاری روبه‌ رو شد. عامر خان با بازی در این فیلم جایزه بهترین تازه‌ وارد فیلم هند را به خود اختصاص داد. فیلم های پی کی و دانگال که او در آن ها به نقش آفرینی پرداخته، رکورددار فروش فیلم در کل تاریخ سینمای هند شدند. از دیگر فیلم های جذاب او می توان به فوق ستاره مخفی، موج ۳ و سه احمق اشاره کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های عامر خان

عامر خان، معروف ترین بازیگران هندی

۳- سلمان خان، مشهورترین بازیگر هندی

از معروف ترین ستاره های هندی دیگر می توان به سلمان خان اشاره کرد. عبدالرشید سلیم سلمان خان مجری، بازیگر، تهیه کننده و خواننده معروف هندوستانی است که به سلمان خان مشهور است. سلمان خان متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵ می باشد و بازیگر مشهور و جذابی است. او یک مسلمان بوده و در کنار عامر خان و شاهرخ خان از سه خان بزرگ بالیوود محسوب می شود. سلمان خان هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

او از سال ۱۹۸۸ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و تاکنون به خوبی درخشیده است. در سال ۱۹۸۹ با فیلم عاشقانه سورج برجاتیا که از پرفروشترین فیلم های تاریخ هند شد، به شهرت رسید. از دیگر فیلم های سلمان خان می توان به فراموشی، آنچه دل بخواهد، چرا من دوست دارم و دوباره همدیگر را خواهیم دید.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های سلمان خان

سلمان خان، از محبوب ترین بازیگران هندی

۴- راجش خانا، نخستین سوپراستار هندی

راجش خانا نخستین سوپر استار هند لقب داشت و در ۲۹ دسامبر سال ۱۹۴۲ در امریتسار هند به دنیا آمد. او سیاستمدار، بازیگر و تهیه کننده معروف هندوستانی بود که در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲ فوت کرد. او در طول دوران بازیگری خود در ۱۶۰ فیلم نقش آفرینی کرد که دو فیلم دل های شکسته و گلستان در ایران بسیار محبوب بودند.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های راجش خانا

راجش خانا، از معروف ترین بازیگران هندی

۵- شاهرخ خان، از محبوب ترین بازیگران هندی

شاهرخ خان یکی از معروف ترین بازیگران بالیوود است که در پایتخت هندوستان یعنی دهلی به دنیا آمد. او مسلمان است و متولد ۲ نوامبر سال ۱۹۶۵ است. شاهرخ خان در کار تهیه کنندگی و مجریگری نیز فعال است. او از سال ۱۹۸۸ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و از بهترین فیلم های شاهرخ خان می توان به فیلم های من خان هستم و سرزمین مادری اشاره کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های شاهرخ خان

شاهرخ خان، از بازیگران معروف هندی

۶- اجی دیوگن از معروف ترین بازیگران هندی

از معروف ترین بازیگران هندی دیگر که می توان به آن اشاره کرد، اجی دیوگن است. این بازیگر و تهیه کننده بالیوودی در ۲ آوریل ۱۹۶۹ در هندوستان به دنیا آمد‌. دیوگن همسر بازیگر معروف، کاجول است و از سال ۱۹۹۱ شروع به فعالیت کرده است.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های آجی دیوگن 

اجی دیوگن، از معروف ترین بازیگران هندی

۷- آنیل کاپور

آنیل کاپور بازیگر معروف هندی است که در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۵ به دنیا آمد. او در فیلم های بالیوودی زیادی بازی کرده و سابقه نقش آفرینی در فیلم های بین المللی را نیز در کارنامه دارد‌. آنیل کاپور اولین جایزه فیلمی اش را در سال ۱۹۸۴ میلادی برای اجرای بهترین نقش مکمل مرد در فیلم مشعل به کارگردانی یاش چوپرا دریافت کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های آنیل کاپور

آنیل کاپور، از بازیگران معروف هندی

۸- آیشواریا رای، زیباترین بازیگر بالیوودی

بدون شک امروزه همه آیشواریا، بازیگر زیبای هندی را می شناسند و نام او را شنیده اند. او در ۱ نوامبر سال ۱۹۷۳ در منگلور به دنیا آمد. آیشواریا همسر آبیشک باچان، بازیگر هندی است و عروس هنرپیشه معروف، آمیتاب باچان است. آیشواریا تنها بازیگر زن سینمای بالیوود است که به عنوان داور جشنواره کن انتخاب شد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های آیشواریا رای

آیشواریا، زیباترین بازیگر زن هندی

۹- کاجول

کاجول، با نام کامل کاجول موکرجی در ۵ اوت ۱۹۷۴ در بمبئی به دنیا آمد. او فعالیت در بالیوود را از سال ۱۹۹۲ با بازی در فیلم بی تابی آغاز کرد. او توانست ۱۱ بار نامزد دریافت جایزه فیلم فیر شود که ۶ بار موفق به دریافت آن شد. از فیلم های مطرح او می توان به گاهی خوشی گاهی غم، دلداده و من خان هستم اشاره کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های کاجول 

کاجول از معروف ترین بازیگران هندی

۱۰- کارینا کاپور

کارینا کاپور بازیگر خوش چهره بالیوودی است که در ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۸۰ به دنیا آمد. اولین فیلم کارینا کاپور پناهنده می‌ باشد که در آن در کنار آبیشک باچان که او هم اولین تجربه خود را کسب می‌ کرد بازی کرده‌ است. او بعد از آیشواریا بیشترین دستمزد را در بین بازیگران زن هندی دریافت می‌کند. کارینا در سال ۲۰۱۲ با سیف علی خان که یک مسلمان هندی است، رسما ازدواج کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های کارینا کاپور

کارینا کاپور

۱۱- ریتیک روشن

ریتیک روشن هنرپیشه معروف هندوستانی است که ۱۰ ژانویه ۱۹۷۴ در بمبئی متولد شد. ریتیک علاوه بر این که در بازیگر بسیار مشهور است، در رقص نیز مهارت زیادی دارد. وی فرزند راکیش روشن از هنرپیشه های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی است. او در سال ۲۰۰۰ با سوزان خان ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۴ میلادی از او جدا شد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های ریتیک روشن

ریتیک روشن بازیگر معروف هندی

۱۲- رانی موکرجی، از معروف ترین بازیگران هندی

از دیگر بازیگران زن معروف هندی می توان به رانی موکرجی اشاره کرد. او متولد ۲۱ مارس ۱۹۷۸ میلادی است و از هنرپیشه های زیبای هند محسوب می شود. رانی موکرجی چند بار به عنوان دختر شایسته هند معرفی شد و جایزه ملکه زیبای هند را نیز دریافت کرده است. از فیلم های او نیز می توان به مردانگی، سکسکه و تلاش اشاره کرد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های رانی موکرجی

رانی موکرجی

۱۳- کاترینا کایف

کاترینا کایف در ۱۶ جولای ۱۹۸۴ در هنگ کنگ از مادری انگلستانی و پدری هندوستانی متولد شد. این بازیگر دو رگه اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم بوم بدست آورد. در سال ۲۰۱۰ بود که کاترینا برای فیلم نیویورک نامزد بهترین بازیگر در مراسم فیلم فیر هند شد.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های کاترینا کایف

کاترینا کایف از محبوب ترین بازیگران هندی

۱۴- عرفان خان، هنرمند سرشناس بالیوود

عرفان خان متولد ۷ ژانویه سال ۱۹۶۷ است که در جی پور به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد رشته بازیگری داشت و از فیلم های جذاب او می توان به میلیونر زاغه نشین، زندگی پی و دنیای ژوراسیک اشاره کرد. عرفان خان دو سال بود که از بیماری سرطان رنج می برد که سرانجام در سال ۲۰۲۰ در بمبئی از دنیا رفت.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های عرفان خان

عرفان خان، هنرمند سرشناس بالیوود

۱۵- تمنا باتیا، از محبوب ترین بازیگران هندی

تمنا باتیا از بازیگران خوش چهره هندوستانی است که در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۹ در بمبئی به دنیا آمد. خانم باتیا در کار مدلینگ نیز فعالیت دارد. او حرفه بازیگری را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرد. از فیلم های جذاب این بازیگر هالیوودی می توان به اکشن، ۱۰۰ درصد عشق اشاره کرد.

تمنا باتیا

۱۶- دیلیپ کومار

از بازیگران معروف هندی دیگر که می خواهیم به او اشاره کنیم دیلیپ کومار است. او از تهیه کننده ها و بازیگران خوب بالیوودی است که در ۱۱ دسامبر سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد. او در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از بهترین آن ها می توان به گنگا و جمنا و عصر جدید اشاره کرد. آمیتا باچان دلیپ کومار را نهاد بالیوود می دانست. سرانجام این بازیگر بزرگ در سن ۹۲ سالگی در سال ۲۰۲۱ از دنیا رفت.

در نت نظر بخوانید: بهترین فیلم های دیلیپ کومار

دیلیپ کومار

۱۷- راج کاپور، از معروف ترین بازیگران هندی

راج کاپور از معروف ترین بازیگران هندی بود که ۱۴ دسامبر ۱۹۲۴ در دهلی نو به دنیا آمد. او از سال ۱۹۳۵ شروع به فعالیت کرد و در ۵۰ سال زندگی حرفه ای خود جوایز نفیسی را دریافت کرد. او ۶۳ سال سن داشت که در سال ۱۹۸۸ از دنیا رفت. از فیلم هایی که این بازیگر بزرگ بالیوودی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان دو جاسوس، بیمار عشق، دیوانه و غیره را نام برد.

راج کاپور

۱۸- سانجیو کومار

۹ ژوئیه ۱۹۳۸ بود که سانجیو کومار، هنرپیشه معروف بالیوودی در سورات هند به دنیا آمد. او از سال ۱۹۶۰ شروع به فعالیت کرد و طی فعالیت حرفه ای ۲۵ ساله خود، در فیلم های زیادی ایفای نقش کرد. از معروف ترین آن ها می توان به همای سعادت اشاره کرد که با بازیگر بزرگ ایران یعنی فردین، همبازی بود‌. ۶ نوامبر ۱۹۸۵ بود که این بازیگر بزرگ از دنیا رفت.

سانجیو کومار

۱۹- ایلیانا دی کروز، از معروف ترین بازیگران هندی

ایلیانا دی کروز هنرپیشه و مدل معروف هندوستانی است که در ۱ نوابر ۱۹۸۷ در بمبئی متولد شد. او از سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت کرد و در فیلم های زیادی همچون رستم و من قهرمان تو هستم، بازی کرده است.

ایلیانا دی کروز

۲۰- شرادها کاپور

شرادها کاپور از دیگر بازیگران خوش چهره و معروف هندوستانی است که در زرآباد به دنیا آمد. او متولد ۳ مارس ۱۹۸۹ است و از سال ۲۰۱۰ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. از فیلم های جذاب این بازیگر می توان پرواز جت، باغی و یک تبهکار را نام برد.

شرادها کاپور

سینمای بالیوود

بالیوود نام غیر رسمی صنعت فیلم سازی در شمال هند است که با اهداف تجاری و فرهنگی رشد و نمو پیدا کرد. محصولات این کمپانی بیشتر به زبان های انگلیسی، اردو و هندی تولید می شوند. بالیوود از بزرگ‌ ترین فیلمسازهای جهان است که بیش از سه و نیم میلیارد مخاطب و علاقه‌ مند در سراسر جهان دارد. بالیوود هر ساله بیش از هزار فیلم می سازد و نام آن از هالیوود، صنعت فیلم سازی آمریکا اقتباس شده است.

ستاره شدن در بالیوود کارآسانی نیست. صعود و سقوط در آن جا به سرعت اتفاق می افتد. تنها عده ی انگشت شماری هستند که به بت های سینمایی بدل می شوند و می توانند در کار خود موفق شوند.

کلام آخر

در مطلب سعی کردیم شما را با سینمای بالیوود و معروف ترین بازیگران هند آشنا کنیم و آن ها را به شما معرفی کنیم. بدون شک بازیگران معروف دیگری نیز وجود دارند که از نظر شما بهترین هستند. اگر بازیگر هندی دیگری می شناسید که در لیست ما نیست، می توانید در بخش دیدگاه ها او را به ما معرفی کنید.

مطلب مرتبط:

17 دیدگاه

نظر بده
  1. پس چرا اریکا فرناندز و پارث سامثان نیستن تو لیست اون ها هم ستارگان هند هستن خیلی مشهور هستن

  2. طبق نظر کدوم کره خر در جهان این لیست نوشته شده
    واقعا نویسنده ای که اکشی کومار رو جز لیست خصوصا صدر لیست ننوشته خری بیش نبوده

  3. چقد خوبه بازیگر مورد علافه ی آدم دومین بهترین بازیگر کشورش باشه.
    واقعا باعث افتخاری عامر خانننننن♥️♥️♥️

  4. تعجب میکنم چطور مدهوری دیکشیت رو فراموش کردید .. جوهی چاولا،کاریشما کاپور، سری دیوی، آکشی کومار .. اینها هم ستارگان بزرگی هستند.

  5. من از زمان طفولیتم عاشق بازیگر شدن بودم.همیشه این رویایم بوده و هست که چگونه به یک بازیگر مشهور مبدل شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.