in

جنبش جمعه ها برای آینده چیست؟

جمعه ها برای آینده!

تغییرات آب و هوایی از مشکلاتی است که این روز ها همه مردم شاهد آن هستند. همین موضوع بر زندگی همه انسان ها اثر گذار است. از این رو بسیاری از انسان ها در برابر این موضوع سکوت نکرده اند و جنبشی به نام جنبش جمعه ها برای آینده را راه انداخته اند. این جنبش هر ساله در ماه میلادی آگوست قرار است اجرا شود. این در حالی است که این جنبش در همین سال ها به راه افتاده است و قدمت طولانی ندارد. ترجمه انگلیسی آن یا نام علمی این جنبش Fridays for Future می باشد.

اثرات منفی تغییرات آب و هوایی

اثرات منفی تغییرات آب و هوایی

نکته ای که همه باید در نظر داشته باشند آن است که تغییرات آب و هوایی به مرور زمان اتفاق می افتد. همانطور که می دانید تغییرات آب و هوایی می تواند سبب افزایش درجه حرارت در جهان شود. همچنین ممکن است با پدیده افزایش سطح دریا مواجه شویم. ذوب شدن یخ های قطبی، زیاد شدن بیماری ها، کم شدن آب آشامیدنی، بیابان زایی خاک و غیره از دیگر اثرات تغییرات اقلیم است.

نکته دیگر آن است که هیچ کدام از این پدیده ها به یکباره رخ نمی دهد بلکه به مرور زمان اتفاق می افتد. همه انسان ها می توانند برای پیشگیری از این تغییرات منفی اقدامات مثبتی انجام دهند. به جهت تشویق دولت ها مردم جهان دست به دست هم داده اند و تظاهراتی را به نام جنبش جمعه ها برای آینده به راه انداخته اند.

جنبش جمعه ها برای آینده چیست؟

جنبش جمعه ها برای آینده چیست؟

اقدام دولت ها از نکاتی است که دولت ها در جهت مثبت می توانند نسبت به آن اقدام کنند. از این رو جنبش جمعه ها برای آینده توسط جوانان راه اندازی شده است. در این جنبش از دولت ها تقاضای اجرای دگرگونی هایی در اقلیم و اوضاع منفی آن می شود. این جنبش زمانی شروع شد که یک نوجوان به نام گرتا تانبرگ در روبروی ساختمان پارلمان استکهلم کشور سوئد نشست کرد. علتی که سبب شد این تظاهرات شکل گیرد بی توجهی در ارتباط با معضل آب و هوایی گزارش شده توسط یک سیاره دیگر بود. در حقیقت اقدام گرتا سبب شد که توجهات به صورت اساسی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی شکل گیرد.

در طی چند ماه اقدامات نوجوان سوئدی یعنی گرتا تانبرگ بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و سبب شد که به یک جنبش عمومی و همگانی تبدیل شود. اقدام این دختر نوجوان باعث شد که بی توجهی ها به وضعیت زیست محیطی و کره زمین کاهش یابد و دولت ها نیز به این فکر باشند که حتماً سلامت جوی و زمینی را جدی بگیرند. همچنین هرگونه اقدامی را که سبب صدمه رسیدن به محیط زیست می شود را به طور جدی با آن ها مقابله کنند.

جنبش جمعه ها برای آینده در حال حاضر در بسیاری از کشور های دنیا اجرا می شود. در این جنبش تعداد زیادی از جوانان با گرد هم جمع شدن، تظاهراتی را برای سلامت و حفظ کره زمین و آب و هوا انجام می دهند. جوانان در این جنبش شعار هایی را مانند «آینده ما را نسوزان»، «سرمایه داری سیاره را می کشد»، «پلاستیک بیشتر از عقل سلیم است»، «برق تجدید پذیر» و غیره را سر می دهند.

سخن آخر

سخن آخر

آیا تغییرات آب و هوایی واقعا نگران کننده است؟ از مطالبی که در این مقاله خواندید می توان نتیجه هایی را گرفت. بی توجهی انسان ها به محیط زیست می تواند به نابودی کره زمین منتهی شود. هرچه رفتار انسان ها در نگهداری از اقلیم جدی تر باشد سلامت آن برای آیندگان بیشتر تضمین می شود.

از شما دوست نت نظری برای ارائه نظر خود دعوت می کنیم. که اگر در رابطه با راه های نگهداری از اقلیم و طرز استفاده درست از آن نظری دارید حتماً برای توسعه مطالب ما و روشن ساختن جواب سوالات دوستان، عقیده خود را در قسمت نظرات ارائه دهید. همچنین اگر درباره جنبش جمعه ها برای آینده مطالبی دارید خوش حال می شویم که برای ما و دوستان نت نظری دیگر مطالبتان را ارائه نمایید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امیرحسین باروت کوب

امیرحسین هستم. به نویسندگی علاقه زیادی دارم و در رابطه با موضوعات مختلف نویسندگی می کنم.