in

خاص ترین هتل های ایران – لیست ۱۰ تایی

هتل های خاص ایران کدام ها هستند؟

اگر عاشق سفر باشید بدون شک سعی می کنید در هر شهر متناسب با بودجه خود بهترین هتل را رزرو و یک سفر عالی را تجربه کنید. در کشور ما نیز با پیشرفت صنعت گردشگری، رفته رفته هتل های زیادی ساخته شد و صاحبان هتل ها سعی کردند هتل های خاص و زیبایی را بسازند ‌که از هر نظر با هتل های دیگر متفاوت باشد. اما خاص ترین هتل های ایران کدام ها هستند؟ چه چیزی باعث شده است این هتل ها از هر نظر با هتل های دیگر متفاوت باشند؟ شما در هتل های خاص ایران خلاقیت های زیادی را می بینید که سبب جذب توریست ها و مسافران می شود. امکانات خدماتی، رفاهی این هتل ها واقعا خاص است و باب میل و سلیقه بسیاری از مسافران است.

تعداد هتل های خاص ایران کم نیست و شما می توانید با بررسی آن ها، بهترین هتل را انتخاب کنید. اما سعی کنید نکات مهم برای رزرو هتل را رعایت کنید و تمام امکانات و تجهیزات آن ها را در نظر بگیرید. در ادامه ۱۰ تا از بهترین و خاص ترین هتل های ایران را به شما معرفی می کنیم.

خاص ترین هتل های ایران

خاص ترین هتل های ایران

۱- هتل عامری کاشان، از هتل های تاریخی خاص ایران

از قدیمی ترین خانه های کاشان می توان به هتل عامری اشاره کرد که یادگاری از عمارت خاص و زیبا در دوران زندیه است. این هتل قدمت طولانی دارد و در سال ۱۳۹۳ بازسازی شد و امروزه از خاص ترین هتل های ایران به شمار می آید.این خانه ۲۰۰ سال قبل ساخته شده اما اکنون، سرای عامری ها در کاشان، با بیست و هفت اتاق، دو رستوران، کافی شاپ و یک گالری هنری، مروارید کویر است.

معماری‌ جذاب و تماشایی اتاق‌های این هتل تاریخی و آیینه‌ کاری‌های زیبای آن، به همراه کاشی‌ کاری‌ های خوش نقش، همگی باعث شده است که بر زیبایی‌ های این هتل سرا افزوده شود. خانه عامری ها بلندترین بادگیر را در میان خانه های کاشان دارد و با سبک سنتی و متفاوت خود باعث می شود شما شبی خاطره انگیز را در این هتل تجربه کنید.

  • آدرس: کاشان، محله علوی، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم، پلاک صفر، طبقه همکف، کدپستی ۸۷۱۳۹۴۳۶۴۵

هتل عامری کاشان

۲- هتل ترنج کیش، از خاص ترین هتل های ایران

بدون اغراق می توانیم بگوییم هتل ترنج یکی از بهترین و خاص ترین هتل های ایران است. این هتل ۵ ستاره در شمال غربی کیش و در یک اکوسیستم طبیعی ساخته شده است. این هتل دو بخش دارد، که بخش اول آن روی آب ساخته شده و بخش دیگر آن شمال هتل ساحلی است و در حال ساخت می باشد.

علاوه بر این، هتل ترنج کیش امکانات تفریحی و محیط های بسیار عالی مانند رستوران ساحلی و کافه با فست فود، رستوران های بزرگ و کوچک و همچنین کافی شاپ روی دریا را برای مهمانان فراهم می کند که از منظره تماشایی غروب خورشید و دریای خلیج فارس، آبگرم و ماساژ لذت ببرند‌.

این هتل ۱۰۰ سوئیت دارد و کف تمام اتاق ها از شیشه نشکن ساخته شده تا مهمان ها دریا را زیر پاهای خود حس کنند. تمام سوئیت های این هتل با یک اسکله چوبی، که طول آن به یک کیلومتر می رسد به هم وصل شده اند. این اسکله به شکل یک گلدان گل ساخته شده و برای حمل مسافران و چمدان های آن ها از ماشین های برقی و ماشین های گلف استفاده می شود.

  • آدرس: کیش، جاده جهان، بعد از میدان جاسک

هتل ترنج کیش

۳- هتل اسپیناس آستارا

هتل اسپیناس آستارا را می توان یکی از بهترین و خاص ترین هتل های ۵ ستاره ایران دانست. طبیعت زیبای اطراف این هتل و امکانات فوق العاده آن، از نکات قابل توجه این هتل به شمار می آید. از دیگر امتیاز های این هتل می توان به چشم انداز زیبا و روبه رو بودن این هتل با دریاچه استیل اشاره کرد.

نمای بیرونی این هتل از معماری خاصی برخوردار است و از تخت جمشید برای ساخت آن الگو گرفته شده است. با رزرو اتاق های این هتل می توانید از پنجره مرغابی ها را ببینید و از صدای زیبای پرندگان لذت ببرید. همچنین می توانید در دریاچه اطراف هتل قدم بزنید و لحظات خوبی را در آن جا سپری کنید.

  • آدرس:  گیلان، آستارا، جنب پلیس راه آستارا تالش

هتل اسیناس آستارا از هتل های خاص ایران

۴- هتل ابیانه کاشان، هتلی با معماری بومی خاص

هتل ابیانه در سال ۱۳۸۶ بر بالای کوه های روستای ابیانه کاشان ساخته شد. این هتل ۴ طبقه و ۳۵ واحد اقامتی دارد. تمام اتاق های این هتل امکانات و تجهیزات کاملی دارند و شما می توانید با خیال راحت این هتل را رزرو کنید. با رزرو این هتل علاوه بر این که از امکانات خوب آن بهره خواهید برد، می توانید در روستای ابیانه نیز گردش کنید و با آداب و رسوم این روستا آشنا شوید. نمای بیرونی این هتل معماری خاصی دارد و در ساخت ان از مصالح بومی این روستا استفاده شده است. شما با انتخاب و رزرو این هتل اقامتی خاص و تکرار نشدنی را برای خود رقم خواهید زد.

  • آدرس: کاشان، شهرستان نطنز، روستای تاریخی ابیانه، هتل ابیانه

هتل ابیانه کاشان

۵- هتل لاله کندوان، از خاص ترین هتل های ایران در دل صخره ها

هتل صخره ای لاله در دل روستای کندوان قرار دارد و سومین هتل صخره ای جهان به حساب می آید. این هتل طراحی منحصر به فردی دارد و برای ساخت تمام اتاق های آن، دل کوه را تراشیده اند. اتاق های این هتل مانند غار هستند و کاملا لوکس می باشند. امکانات و معماری خاص این هتل هر کسی را وسوسه می کند تا به منطقه خوش آب و هوای کندوان سفر کند.

شما می توانید از سالم ترین غذا ها را در رستوران این هتل امتحان کنید و برای گردش نیز به کوچه های روستای کندوان و طبیعت اطراف آن بروید. کندوان یکی از بهترین آب های معدنی ایران را دارد و شما می توانید از اتاق های جکوزی دار آن، که با این آب پر شده اند، استفاده کنید.

  • آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، اسکو، دهکده توریستی کندوان، هتل صخره ای کندوان تبریز

هتل لاله کندوان، از خاص ترین هتل های ایران

۶- هتل کپری قلعه گنج

آرامش روزهای درخشان کویر، آسمان پرستاره شب، طلوع و غروب های رویایی و گله شترها در طبیعت می تواند برای افراد زیادی جذاب و دیدنی باشد. اگر می خواهید تجربه یک شب عالی را داشته باشید حتما این هتل را در لیست انتخابی خود قرار دهید. سوئیت های این هتل به شکل کپری ساخته شده تا موجب به هم ریختن طبیعت نشود و از جاذبه های این هتل به شمار می آید. شتر سواری، آفرود در شنزارهای کویری، پذیرایی شام در کویر، موزیک و رقص محلی و بازی محلی رمازا از امکانات و امتیاز های این هتل زیباست.

  • آدرس: کرمان، شهرستان قلعه گنج، روستای سرتک

هتل کپری قلعه گنج، از خاص ترین هتل های ایران

۷- هتل بام سبز رامسر، هتل خاص ایران

اگر می خواهید یک سفر خاص و متنوع در شمال ایران را تجربه کنید، ما هتل بام سبز رامسر را به شما پیشنهاد می کنیم‌. هتلی ۴ ستاره با مجموعه اقامتی عالی در رامسر، که در کوهستان های این شهر قرار دارد و فقط با تله کابین قابل دسترس است. این هتل در سال ۱۳۸۹ ساخته شد و دارای ۸ سوئیت وی آی پی، با منظره ای عالی و مشرف به دریای خزر است.

این هتل دارای ۳۲ کلبه کوچک و بزرگ با طراحی کلاسیک است. فضای دلنشین و استفاده از عناصر طبیعی مانند صخره ها در طراحی داخلی کلبه ها به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اقامتگاه به شمار می آید. هنگام صرف غذا در رستوران پشت بام این هتل می توانید از ویوی عالی جنگل های رامسر و دریای خزر نهایت لذت را ببرید و یک سفر عالی را تجربه کنید.

  • آدرس: مازندران، رامسر، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز، تله کابین رامسر

هتل بام سبز رامسر

۸- هتل وستا تنکابن

هتل وستا اولین ویلا هتل ایران است که یک مجموعه ویلایی را به جای سوییت در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. اگر به شمال سفر کردید و قصد داشتید در یک هتل خوب اقامت داشته باشید، حتما هتل وستا را انتخاب کنید. این هتل در بهترین منطقه و خوش آب و هوا ترین محل تنکابن قرار دارد و یک وبلای شخصی را در اختیار شما می گذارد. امکانات این هتل بدون نقص است و شما می توانید لحظات خوبی را در این هتل سپری کنید.

این مجموعه با استخر روباز چهارفصل، سالن اختصاصی سینما، سالن بدنسازی و بیلیارد، کلوپ کودک شامل سینما، کتابخانه و فضای بازی، اتاق خلاقیت و استخر مخصوص می تواند خود دلیل جذب گردشگران به این منطقه باشد. رستوران روف گاردن این هتل مشرف به کوه های سرسبز این منطقه است و منظره زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد. بدون شک انتخاب این هتل برای اقامت چند روزه، یک تجربه عالی را برای شما رقم خواهد زد.

  • آدرس: مازندران، تنکابن، ولی آباد، نعمت آباد، میدان امام، خیابان ولیعصر

هتل وستا تنکابن، از هتل های خاص ایران

۹- هتل کویری بالی

از دیگر هتل های خاص ایران می توان به هتل بالی اشاره کرد. این هتل معماری خاصی دارد و به خاطر الهام گرفتن از خانه های کویری شهرت یافته است. این مجموعه به منظور فراهم کردن امکانات رفاهی برای تورهای کویر نوردی احداث گردیده است. شما می توانید با سفر به این منطقه از موتور سواری در کویر، شتر سواری و گردش پیاده در شنزار ها و شب های شگفت انگیز آن، نهایت لذت را ببرید.

این هتل کاهگلی دو قسمت سنتی و مدرن و یک حیاط مرکزی بزرگ دارد. بخش سنتی آن به جای استفاده از مبل و تخت، از لحاف و تشک های مخملی برای مهمانان استفاده می کند. اگر سادگی سنتی بودن را دوست داشته باشید، بدون شک عاشق این هتل و غذاهای لذیذ آن خواهید شد.

  • آدرس: استان اصفهان، شهر خور و بیابانک، بلوار فاطمی، هتل کویری بالی

هتل کویر بالی

۱۰- هتل بین المللی لاله بیستون

اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید، به شما پیشنهاد می کنم هتل لاله را برای اقامت خود در این شهر انتخاب کنید. این هتل در ۲۵ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد که مرمت شده کاروانسرای دوره صفویه است‌. معماری این هتل بسیار خاص است و تلفیقی از فضای مدرنیته و سنتی می باشد. اقامت در اتاق های ۴۰۰ ساله این هتل که مشرف به فرهاد تراش و کوه بیستون هستند، می تواند لحظات زیبایی را برای شما به وجود آورد‌.

اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی محلی، وجود فروشگاه تجهیزات صخره نوردی و قرار گرفتن در سایت جهانی بیستون، از جمله جاذبه های گردشگری هتل بین المللی لاله بیستون می باشد.

  • آدرس: بیستون، محوطه داخلی سایت جهانی بیستون، کاروانسرای عباسی

هتل لاله بیستون

کلام آخر

بدون شک ایران بزرگ ما قابلیت های زیادی دارد و مکان های گردشگری آن زیاد است. با افزایش و رونق صنعت گردشگری و ساخت هتل های خاص، مناطق زیادی از کشور ما نیز مقصد بسیاری از مسافران خارجی و داخلی شده است. شما می توانید با سفر به مناطق زیبا، در خاص ترین هتل های ایران اقامت کنید و لحظات خوبی را تجربه کنید.

ما در این لیست تعدادی از این هتل ها را به شما معرفی کردیم اما بدون شک هتل های خاص دیگری نیز در کشور ما وجود دارند که نامشان در لیست ما نیست. اگر هتلی خاص دیگری را می شناسید و جای آن را در لیست ما خالی می بینید، آن را به ما معرفی کنید

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.