in

بهترین آهنگ های مایکل جکسون – لیست ۱۰تایی

آهنگ های معروف مایکل جکسون

مایکل جکسون از بزرگ ترین خواننده های آمریکایی می باشد. او تا به حال آهنگ های زیادی خوانده است. میزان محبوبیت او به حدی است که حتی پس از مرگش هم طرفدارانش را از دست نداده است و خیلی ها هستند که همچنان علاقه وافر خود را به او و آهنگ هایش نشان می دهند. در این مطلب به معرفی ۲۰ مورد از بهترین آهنگ های مایکل جکسون می پردازیم. در حقیقت این آهنگ ها از آهنگ های معروف مایکل جکسون به شمار می آیند.

بهترین آهنگ های مایکل جکسون - لیست ۱۰تایی

بهترین آهنگ های مایکل جکسون

۱- Billie Jean

بیلی جین نام یکی از آهنگ‌های بسیار معروف مایکل جکسون است. این آهنگ در آلبوم تریلر که از پرفروش‌ترین آهنگ های تاریخ موسیقی است قرار گرفته. در سال ۱۹۸۳ این آهنگ به عنوان یکی از تک آهنگ های پرفروش سال تبدیل شد. این آهنگ جوایز ارزنده‌ای را دریافت کرده است که می‌توان به دو جایزه گرمی اشاره نمود. قسمتی از متن این آهنگ به شرح ذیل است:

«مردم همیشه به من میگن که مواظب کارهایت باش؛ و دور و برشکستن قلب دختران جوان نرو؛ و مادرم همیشه به من میگه مواظب کسی که دوست می‌داری باش. مواظب کارات باش چون که دروغ‌ها یکدفعه به واقعیت تبدیل می‌شود. بیلی جین عشق من نیست. او دختری است که ادعا می‌کند که من همان شخص هستم [که فرزندش را دارم]. اما آن بچه، پسر من نیست».

۲- We Are The World

۲- We Are The World

آهنگ «ما جهانیم» از بهترین آهنگ‌های مایکل جکسون می‌باشد که به همراه تعدادی از خواننده‌های دهه ۸۰ سروده و اجرا شد. خوانندگانی چون مایکل جکسون، لایونل ریچی، تینا ترنر، کنی راجرز، پل سیمون، ری چارلز، بروس اسپرینگستین، استیو واندر، باب دیلان، سیندی لوپر، کیم کارنس، دیون وارویک، دایانا رأس، بیلی جول، استیو پری و ویلی نلسون در اجرای این آهنگ نقش داشتند. بخشی از متن این آهنگ به شرح زیر است:

زمانی میاید
آنگاه که صدای روشنی را می‌شنویم
آنگاه که جهان باید بهم بپیوندد

۳- Heal The World

موزیک «دنیا را التیام بده» از آهنگ‌های معروف مایکل جکسون است. این آهنگ در سال ۱۹۹۲ منتشر شده است. مایکل جکسون در سال ۲۰۰۱ به هواداران خود اعلام می‌کند که به این آهنگ خود افتخار می‌کند. وی اقدام به افتتاح سازمانی با همین نام برای بهبود بخشیدن به زندگی کودکان کرده است. برخشی از متن این آهنگ به این شرح است:

جایی در قلبتون وجود داره/ و میدونم که اون چیزی نیست جز عشق/ و اون میتونه حتی از فردا هم درخشانتر باشه/ و اگر واقعاً سعی کنید

۴- Beat It

۴- Beat It

این آهنگ در سال ۱۹۸۴ به انتشار در آمد. همچنین از بهترین آهنگ‌های این خواننده آمریکایی شناخته شد. آهنگ Beat It به معنای بزن به چاک از آهنگ‌های معروف در آلبوم Thriller است. بخشی از متن آهنگ به این شرح است:

اونا بهش گفتن دیگه اینجاها پیدات نشه
دوست نداریم دوباره قیافتو ببینیم
بهتره اینجا آفتابی نشی
آتشو تو چشماشون ببین
حرفاشون خیلی جدیه
پس بزن به چاک، فقط بزن به چاک

۵- آهنگ زیبای They Don't Care About Us

۵- آهنگ زیبای They Don’t Care About Us

آهنگ «اهمیتی به ما نمی‌دهند» یا «آنها درباره ما نگران نیستند» از آهنگ‌هایی است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شده است. این آهنگ از جنجالی‌ ترین آهنگ‌های مایکل جکسون است. طوری که در آمریکا خیلی‌ها آن را از آهنگ‌های یهود ستیزانه به شمار آورده‌اند. البته مایکل جکسون نسبت به این انتقادات واکنش نشان داده و گفته تفسیر افراد درباره آهنگ او نادرست است. قسمتی از متن این آهنگ به این قرار است:

شلاقم بزنید، ازم متنفر باشید
اما هرگز نمی تونید منو در هم بشکنید
قصد جونم رو کنید! منو به لرزه بندازید
اما هیچوقت نمی تونید منو بکشید
تمام چیزی که میخوام بگم اینه که
اونها اصلاً به ما اهمیت نمیدن

۶- آهنگ زیبای Who is it

این آهنگ از بهترین آهنگ‌های مایکل جکسون قلمداد می‌شودبه واسطه این آهنگ، مایکل محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا کسب کرده است. آهنگ who is it از آلبوم This is it است که در سال ۲۰۰۹ دقیقاً سالی که وی درگذشت به انتشار در آمده است. بخشی از این موزیک زیبا که از آهنگ‌های معروف مایکل جکسون است به این شرح پخش می‌شود:

براش مایه گذاشتم/ براش وقت گذاشتم/ بهش هر چیز که در قلب یه نفر می‌شد پیدا کرد رو دادم/ تمام احساساتم رو بهش دادم/ روح حقیقم رو/ تمام قولها و رازهایی که به هیچکس نداده بودم/ و اون بهم قول داد که برای همیشه/ یکی خواهیم شد وبا هم زندگی خواهیم کرد/ به همدیگه قول دادیم

۷- آهنگ Say Say Say

۷- آهنگ Say Say Say

موسیقی say say say از دیگر موسیقی‌های مایکل جکسون است که به همراهی Paul McCartney به اجرا در آمده است. این موسیقی پاپ نیز از بهترین آهنگ‌ های مایکل جکسون است که در حال حاضر هم طرفداران بسیار زیادی دارد. با این که حدود ۴۰ سال از آن می‌گذرد. این آهنگ در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و حدود شش هفته در جدول بیلبورد به عنوان هفتمین آهنگ شناخته می‌شدقسمت‌های زیبای این آهنگ به این شرح است:

بگو بگو بگوبگو بگو بگو چیزی رو که میخوای ولی با احساساتم بازی نکن
بگیر بگیر بگیر چیزی که لازم داری ولی بی دلیل ترکم نکن
تمام لحظاتی که تنها هستم با تلفنم توی خونه منتظرت میشینم
در تمام این سال‌ها چه طور تونستی به ایستی و دفاعم از خودت رو بشنوی

۸- آهنگ زیبای Earth Song از بهترین آهنگ هاس مایکل جکسون

این آهنگ یکی از آهنگ های بسیار پرطرفدار مایکل است که در رابطه با حمایت از محیط زیست و حیوانات سروده شده است. نقدهای فراوانی در ارتباط با این آهنگ صورت گرفت. برخی ها می گفتند که این موزیک بر ضد خداوند خوانده شده است. به این دلیل که مایکل در این موزیک به گیاهان و حیوانات زندگانی می بخشد. به همین دلیل مورد نکوهش عده ای واقع شد. بخشی از متن این آهنگ به این شرح است:

در مورد طلوع آفتاب چی؟
بارون چی؟در مورد همه چی چطور؟
تو گفتی ما چی بدست میاریم؟
میادین جنگی چطور؟
وقتی هست؟
در مورد همه چی چطور؟
چیزایی که گفتی مال منو و تو هستن.

۹- آهنگ Smooth Criminal

۹- آهنگ Smooth Criminal

آهنگ «مجرم دو رو» در آلبوم Bad در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. حقیقت این آهنگ در رابطه با خانمی با نامانی که در ساختمانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این آهنگ یکی از بهرتین آهنگ‌های سال شناخته شد. به طوری که در جدول بیلبورد جزء برترین‌ها بود. همچنین موزیک ویدیوی آن از بهترین موزیک ویدیوهای سال بوده است. بخشی از متن این آهنگ به این شرح است:

ای یک جیغ بلند بود/ ان مرد آمد کنار اپارتمانش/ لکه خون را روی قالی بر جای گذاشت/ ان زن به طرف زیر میز دوید/ آن مرد می‌توانست ناتوانی زن را

ببیند/ بنابراین ان زن به سوی اتاق خواب دوید/ آن زن از پا در اومده بود (نقش بر زمین شده بود)، این سرنوشت بد او بود.

۱۰- آهنگ Stranger In Moscow

جالب است بدانید که آهنگ Stranger In Moscow از زیباترین و البته احساسی‌ ترین آهنگ‌های مایکل جکسون بوده است. در سال ۱۹۹۲ وقتی مایکل به مسکو سفر می‌کند در آنجا متهم به کودک آزاری می‌شود. البته این اتهامات هیچوقت به اثبات نرسیدند و مایکل جکسون از آن‌ها تبرعه شده است.

بخشی از متن این آهنگ به این شرح است:

زیر باران پرسه می‌زدم/ (پست) نقاب زندگی (که به صورت داشتم)، دیوانه شده بودم/ سریعی و ناگهانی شخصیتو از دست دادم/ روزهای آفتابی دور به نظر میان/ سایه کریملین (کاخ سلطنتی مسکو) بهم احساس پوچی منتقل میکنه/ مقبره استالین منو به حال خودم رها نمیکنه/ آمد و آمد و آمد/ کاشکی باران ولم می‌کرد/ این چه حسی داره؟ این چه حسی داره؟/ این چه حسی داره؟ این چه حسی داره؟

زندگینامه مایکل جکسون

زندگینامه مایکل جکسون

مایکل جکسون کیست؟ مایکل جکسون یکی از خوانندگان، ترانه نویسان و رقصندگان آمریکایی بود. این چهره برجسته موسیقی پاپ در ۲۹ اوت ۱۹۵۸ به دنیا آمد. او به مدت ۴۰ سال در صنعت موسیقی درخشندگی های زیادی را به خود اختصاص داد. از ۵ سالگی کار موسیقی خود را آغاز کرد تا اینکه در ۵۰ سالگی یعنی در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ به علت ایست قلبی درگذشت.

مایکل جکسون در طول دوران خوانندگی اش ۱۰ آلبوم موسیقی را از خود منتشر کرد. با انتشار این آلبوم ها که شامل بهترین آهنگ های مایکل جکسون بودند شهرت وی جهانی شد. مایکل جکسون در سال ۲۰۰۶ توانست در کتاب جهانی گینس رکورد موفق ترین صحنه ساز و سرگردانی تاریخ را به نام خود ثبت کند.

آیا مایکل جکسون واقعا مرده است؟

آیا مایکل جکسون واقعا مرده است؟

شایعاتی وجود دارد که مایکل جکسون نمرده و هنوز زنده است. البته این شایعات به هیچ عنوان مورد اثبات قرار نگرفتند. چیزی که ارجح است مرگ حتمی مایکل می باشد. حقیقت ماجرا آنجاست که مایکل در خانه ای اجاره ای در لوس آنجلس در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ مصادف با ۴ تیر ۱۳۸۸ با ایست قلبی از دنیا رفت.

پزشکی قانونی علت مرگ او را خودکشی معرفی کرد. یک روز پس از درگذشت مایکل، کنگره آمریکا برای محترم شمردن جایگاه او به مدت یک دقیقه در حالت ایستاده سکوت اختیار نمودند. همچنین در قالب یک بیانیه درگذشت او را تسلیت نمودند و گفتند: خدا را شکر می‌کنیم که به ما اجازه داد تا در زمان و مکانی زندگی کنیم که مایکل جکسون در آن زندگی می‌کرد.

سخن آخر

به طور کلی مایکل جکسون از خوانندگان سرآمد در دنیای موسیقی به شمار می‌رود. این در حالی است که ده‌ها سال نیز از مرگش می‌ گذردبا این حال بسیاری از افراد هستند که همچنان او را دوست دارند و علاقه زیادی به آهنگ‌های وی نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که آهنگ «مجرم دو رو» از بهترین آهنگ های مایکل جکسون محسوب می‌شود.
با اینکه در سال ۱۹۸۸ منتشر شده ولی هم اکنون نیز طرفداران زیادی دارد. مایکل جکسون را می‌توان از اسطوره‌های دنیای موسیقی پاپ در دنیا قلمداد کرد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم اگر در زمینه شخصیت و موسیقی‌های این خواننده، نظری دارید حتماً در قسمت نظرات همین مطلب برای ما و دوستان نت نظری دیگر عنوان کنید.

مطالب مرتبط:

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امیرحسین باروت کوب

امیرحسین هستم. به نویسندگی علاقه زیادی دارم و در رابطه با موضوعات مختلف نویسندگی می کنم.