in

بهترین فیلم های فرار از زندان که حتما باید ببینید – لیست ۱۰تایی

آشنایی با فیلم های موفق با موضوع فرار از زندان

هنگامی که مشغول نوشتن مطلب در مورد بهترین فیلم های فرار از زندان بودم، مدام تصویر زندان و فضای درون آن در ذهنم مجسم میشد. زندان مکانی است پر از خشم، ناامیدی و تنهایی که آن را گهگاهی در فیلم‌ها یا مستند ‌های متنوع دیده‌ایم. به طور حتم، هیچ کس علاقه ای ندارد که زندگی خود را در زندان ادامه دهد. بنابراین تنها آرزوی افرادی که به حبس های طولانی یا ابد محکوم می‌ شوند؛ خلاصی از آن مکان بی رحم است.

خیلی از آن ها با دیدن دیوارهای بلند و نگهبانان اسلحه به دست، فکر فرار نیز از ذهنشان پاک می‌شود. با این وجود افرادی وجود داشته اند که با طراحی نقشه‌های بسیار حرفه‌ای، از امنیتی ترین و عجیب ترین زندان‌های دنیا فرار کرده اند. بعد ها فرار از زندان تبدیل به یک سوژه نزد فیلم سازها شد. آنها توانستند بر اساس این موضوع، فیلم های مهیج و دیدنی را بسازند. در این مطلب شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های فرار از زندان آشنا خواهیم کرد.

فیلم محکوم به مرگی گریخته است، از جمله بهترین فیلم های فرار از زندان

بهترین فیلم های فرار از زندان

۱۰- فرار از پرتوریا

فیلم فرار از پرتوریا، یکی از جدید ترین فیلم های فرار از زندان است که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد. فرانسیس آنان، کارگردانی فیلم را بر عهده داشته و دنیل ردکلیف و دنیل وبر، دو نقش اصلی این فیلم هستند. داستان این فیلم در مورد فرار چند زندان سیاسی در سال ۱۹۷۹ است. دو مرد به دلیل انجام اعمال غیر قانونی به زندان پرتوریا برده می‌شوند. آن دو سپس تصمیم می‌گیرند که با کمک یکدیگر، از آن جا فرار کند.

فرار از پروتریا - از جمله فیلم های فرار از زندان

۹- لوک خوش دست

استوارت روزنبرگ در سال ۱۹۶۷ فیلم لوک خوش دست را ساخت. پل نیومن و رابرت دانر از بازیگران این فیلم به شمار می روند. لوک جکسون فردی است که در حالت مستی، اقدام به شکستن چند دستگاه پارکومتر می کند. او به دلیل انجام این کار به دو سال حبس محکوم شده و اقدام به فرار از زندان می کند.

فیلم لوک خوش دست، از جمله معروف ترین فیلم های فرار از زندان

۸- محکوم به مرگی گریخته است

فیلم محکوم به مرگی گریخته است، در ژانر درام و جنگی و به کارگردانی روبر برسون ساخته شد. این فیلم بر اساس خاطرات آندره دوینی ساخت شده که یکی از زندانیان جنگ جهانی دوم است. این فرد به همراه فونتن (از دیگر شخصیت های اصلی فیلم) توسط نازی ها دستگیر و به زندان می افتند.

فیلم محکوم به مرگی گریخته است، از جمله بهترین فیلم های فرار از زندان

۷- فرار به سوی پیروزی

جان هیوستون در سال ۱۹۸۱ یکی از مهیج ترین فیلم های فرار از زندان را تولید کرد. داستان فیلم از این قرار است که در سال ۱۹۴۱ مسابقه فوتبال بین نازی ها و متفقین برگزار می شود. در حین مسابقه، قرار است که نقشه فرار بازیکنان تیم متفقین از زندان نازی ها عملی شود. مایکل کین و سیلوستر استالونه از بازیگران اصلی این فیلم به شمار می روند.

فیلم فرار به سوی پیروزی

۶- قطار سریع السیر نیمه شب

قطار سریع السیر نیمه شب فیلمی است که در آن برد دیوس، زندگی واقعی بیلی هیر را بازی می کند. این فیلم در سال ۱۹۷۸ و به کارگردانی آلن پارکر ساخته شد. بیلی هیر یک دانشچوی آمریکایی است که به دلیل داشتن دو کیلو حشیش همراه خود، دستگیر می شود. او یک بار قصد فرار می کند ولی دستگیر شده و به زندان دیگری منتقل می شود. او در زندان با چند نفر دوست شده و در نهایت موفق به فرار می شود.

قطار سریع السیر نیمه شب، از مله بهترین فیلم های فرار از زندان

۵- پاپیون، از بهترین فیلم های فرار از زندان

بدون شک پاپیون را می توان از بهترین فیلم های فرار از زندان و یکی از موفق ترین آثار کلاسیک جهان دانست. آلن پارکر کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و استیو مک کوئین نقش اصلی فیلم را بازی می کند. هانری شاریر فردی است که به دلیل جرم مرتکب نشده، محکوم به قتل می شود.

او در زندان با فردی دیگری به نام لوئیس دگا آشنا شده و بین آنها دوستی شکل می گیرد. پاپیون (اسم مستعار زندانی) در نهایت بعد از چندین سال زندگی بسیار سخت در زندان، موفق به فرار می شود.

بهترین فیلم های فرار از زندان - فیلم پاپیون

۴- فرار بزرگ

جان استرجس کارگردانی است که فیلم موفق فرار بزرگ را در سال ۱۹۶۳ جزو اثار خود قرار داد. اسیتو مک کوئین و جیمز گارتنر از جمله بازیگران معروف این فیلم به شمار می روند. داستان فیلم در مورد ۷۶ زندانی انگلیسی است که در جنگ جهانی دوم، توسط نازی ها به زندان افتاده اند. آن ها با کندن یک مسیر در زیر زمین، موفق به فرار می شوند، اما اتفاقات دیگری رخ می دهد.

فرار بزرگ - فیلم های فرار از زندان

۳- فرار از آلکاتراز از بهترین فیلم های فرار از زندان

دان سیگل در سال ۱۹۷۹ فیلم فرار از آلکاتراز را با هنر نمایی تمام عیار کلینت ایستوود، تقدیم سینما کرد. این فیلم را خودم دیدم و به نظرم یکی از بهترین فیلم های فرار از زندان بوده و ارزش تماشا دارد. فرانک موریس زندانی است که به دلیل فرارهای مکرر از زندان، به آلکاتراز منتقل می شود. رئیس زندان به او گوشزد می کند که فرار از آلکاتراز، به هیچ عنوان امکان ندارد. اما فرانک با همکاری چند نفر دیگر، موفق به این کار شده و همه را شگفت زده می کند.

فرار از آلکاتراز - فیلم های فرار از زندان

۲- حفره، از جمله بهترین فیلم های فرار از زندان

فیلم حفره یکی از قدیمی ترین فیلم های فرار از زندان بوده که در سال ۱۹۶۰ توسط ژاک بکر ساخته شد. میشل کنستانتن و ژان کرودی از بازیگران این فیلم جذاب هستند که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. موضوع فیلم در مورد چندین زندانی است که به حبس ابد محکوم شده و با طراحی نقشه، قصد فرار دارند. از نظر برخی از سایت ها، فیلم حفره بهترین فیلم فرار از زندان به شما می رود.

فیلم حفره - بهترین فیلم های فرار از زندان

۱- رستگاری در شاوشنک، از بهترین فیلم های فرار از زندان

رتبه نخست این لیست، متعلق به فیلم رستگاری در شاوشنک است که با قطعیت، از بهترین فیلم های فرار از زندان به شمار می رود. این فیلم با امتیاز ۹٫۳ عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را با خود به یدک می کشد. موضوع اصلی این فیلم در مورد امید است،

چیزی که در هر جایی وجود دارد به جز زندان. فرانک دارابونت این فیلم را در سال ۱۹۹۴ تولید، و تیم رابینز و مورگان فریمن از بازیگان اصلی آن هستند. فیلم در مورد مردی به اسم اندی است که به خاطر جرم مرتکب نشده، به حبس ابد محکوم می شود. او در طول ۲۰ سال با یک نقشه زیرکانه و باور نکردنی، اقدام به فرار از زندان شاوشنک می کند.

فیلم رستگاری در شاوشنک؛ از بهترین فیلم های فرار از زندان

سخن آخر

دیدن بهترین فیلم های فرار از زندان در عین جذابیت، حامل یک پیام خیلی مهم هستند. این پیام که اگر فردی واقعا به کار خود ایمان داشته باشد؛ موفق به انجام آن خواهد شد. درست است که فرار از زندان، به خودی خود کار مثبت و توصیه شده ای نیست. اما این فیلم ها به ما نکته مهمی را منتقل می کنند و آن تلاش و ایمان زیاد به کاری است که انجام می دهیم.

همانطور که آن افراد توانستند از زندان های فوق امنیتی فرار کنند، شما هم می توانید از زندان هایی که برای خود ساخته اید، فرار کنید. منظورم، زندان هایی مانند ترس، ناامیدی، بی ایمانی و غیره است.

شما کدام یک از این فیلم را دیده اید؟ به نظر شما چه فیلم های دیگری با موضوع فرار زندان ساخته شده است که باید در لیست ما قرار بگیرد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

2 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.