in

برترین کشتی گیران فرنگی ایران – لیست ۱۰تایی

پر افتخار ترین کشتی گیران فرنگی تاریخ ایران

برای نوشتن یک مطلب جذاب برای معرفی برترین کشتی گیران فرنگی ایران بهتر است که به سال های قبل برگردیم. جایی که انسان های نخستین برای محافظت از خود در مقابل حیوانات یا دیگر انسان ها، به کشتی روی آوردند. کشتی را می توان یکی از با سابقه ترین ورزش ها در جهان دانست. ورزشی که در کشورها، شهرها و حتی روستاها و قبیله ها دارای انواع گوناگونی است. کشتی فرنگی نیز از جمله انواع این ورزش بوده که دارای طرفداران زیادی در جهان است.

در این ورزش دو انسان به صورت غیر مسلحانه رو به روی یکدیگر قرار می گیرند. آن ها باید با استفاده از قسمت بالا تنه خود و انجام حرکاتی، رقیب خود را ضربه فنی کنند. کشتی فرنگی در کشور خودمان ایران نیز دارای سابقه طولانی و درخشانی است. مردهایی بوده اند که در یک گوشه از ایران متولد شده و توانسته اند در این ورزش، خودی نشان دهند. در ادامه شما را با برترین کشتی گیران فرنگی ایران آشنا خواهیم کرد و مطمئنم که لذت خواهید برد.

برترین کشتی گیران فرنگی تاریخ ایران

برترین کشتی گیران فرنگی ایران

۱۰- سامان طهماسبی

سامان طهماسبی از برترین کشتی گیران فرنگی است که در سال ۱۳۶۴ در سنندج متولد شد. او تا سال ۲۰۱۰ برای کشور ایران برروی تشک رفت و موفق به افتخار آفرینی هایی نیز شد. او بعد از سال ۲۰۱۰ بنا به تصمیم شخصی خود به آذربایجان رفت و برای آن کشور کشتی گرفت. از جمله افتخارات طهماسبی برای کشور ایران، می توان به دو نشان برنز قهرمانی جهان در المپیک ۲۰۰۸ اشاره کرد.

سامان طهماسبی، از جمله برترین کشتـی گیـران فرنگی

۹- علی اشکانی، از برترین کشتی گیران فرنگی ایران

علی اشکانی در سال ۱۳۵۷ در اردبیل به دنیا آمد و ورزش کشتی را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرد. وی درسال ۱۳۹۵ پس از کناره گیری محمد بنا، به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برگزیده شد. او در کارنامه خود، ۳ مدال طلا و یک مدال نقره قهرمانی آسیا و یک مدال قهرمانی جهان را دارد.

علی اشکانی - برترین کشتی گیران فرنگی تاریخ ایران

۸- مجید رضا سیم خواه

سیم خواه در سال ۱۳۴۸ در نوشهر به دنیا آمد و از برترین کشتی گیران فرنگی ایران قلمداد می شود. او در حال حاضر مربی فعلی کشتی فرنگی ایران نیز است. او دارای یک مدال طلا نقره در مسابقات جهانی و دو مدال را نیز در مسابقات آسیایی کسب کرده است.

وی در مسابقات جهانی در سال ۲۰۰۷ به عنوان سرمربی کشتی ایران هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. ایران در آن سال موفق به گرفتن یک مدال طلا و دو مدال برنز شد.

مجید رضا سیم خواه، از • برترین کشتـی گیـران فرنگی تاریخ ایران

۷- محمد بنا از برترین کشتی گیران فرنگی ایران

آقای محمد بنا در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد و از برترین کشتی گیران فرنگی تاریخ ایران است. او در حال حاضر مسئولیت سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. در المپیک سال ۲۰۱۲ لندن، تیم ملی توانست با هدایت او، موفق به دریافت ۳ مدال طلا شود.

جالب است بدانید که محمد بنا از سوی فدراسیون جهانی کشتی، عنوان بهترین مربی جهان را از آن خود کرد. او در سال های فعایت خود به عنوان کشتی گیر، موفق به دریافت یک مدال نقره در مسابقات جهانی و یک مدال طلا در مسابقات آسیا شد.

محمد بنا، از جمله برترین کشتی گیران فرنگی ایران

۶- محمد پذیرایی، از جمله برترین کشتی گیران فرنگی ایران

محمد پذیرایی در سال ۱۳۰۸ در شهر اردبیل به دنیا آمد. پذیرایی موفق به دریافت اولین مدال برنز کشتی فرنگی ایران در سال ۱۹۶۰ شد. او در سال ۱۹۸۳ مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز بود. او همچنین عنوان مقام پنجمی یوکوهاما ژاپن در سال ۱۹۶۱ را دارد. کسب نشان برنز در مسابقات جهانی رم (ایتالیا ۱۹۶۴) از دیگر افتخارات وی است. محمد پذیرایی متأسفانه در سال ۱۳۸۰ چشم از جهان فرو بست.

محمد پذیرایی - • برترین کشتـی گیـران فرنگی

۵- فیروز علی زاده

فیروز علی زاده نخستین ایرانی است که موفق به دریافت مدال قهرمانی کشتی فرنگی در سال ۱۹۶۹ می شود. او در سال ۱۳۲۵ متولد شد و در سال ۱۳۸۴ به دلیل تصادف با موتور درگذشت. او ابتدا وارد ورزش زورخانه‌ای شد و سپس به کشتی فرنگی علاقه مند و آن را ادامه داد. بعد از فیروز علی زاده ایران تا ۳۲ سال موفق به دریافت مدال طلا نشد؛ تا اینکه حسن رنگرز بلاخره رکورد را شکست.

۴- حسن رنگرز از برترین کشتی گیران فرنگی

حسن رنگرز که به قسمتی از افتخارات او در قسمت قبل اشاره کردم، سال ۱۳۵۹ در نوشهر به دنیا آمد. او هنگامی که کودک بود؛ به ورزش کاراته علاقه  مند شد و تصمیم داشت که آن را جدی دنبال کند. اما هنگامی که ۱۰ ساله بود؛ با پدرش به مسابقات کشتی  می‌رود و در آن جا عاشق کشتی می شود.

او در مسابقات کشتی در رده نونهالان در سال ۱۳۷۳، عنوان ستاره مسابقات را دریافت کرد. وی در سال ۲۰۰۱ مدال طلا و سال ۲۰۰۱ مدال برنز را برای کشور ایران به ارمغان آورد. او همچنین دارای لیسانس مدیریت ورزشی است.

برترین کشتی گیران فرنگی - حسن رنگرز

۳- امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در سال ۱۳۶۶ در سراب به دنیا آمد. او در سال ۲۰۱۰ موفق به دریافت مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان و همچنین مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ را در کارنامه خود دارد.

در سال ۲۰۱۳ برای دومین بار تست دوپینگ او مثبت اعلام شد و فدراسیئون جهانی، مدال طلای قهرمانی جهان را از او گرفت. هر چند خود او معتقد بوده که این موضوع شایعه ای بیش نیست. او علاوه بر کشتی، در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی نیز شرکت و موفقیت هایی نیز کسب کرد.

امیر علی اکبری، از جمله • برترین کشتـی گیـران فرنگی

۲- رحیم علی آبادی

علی آبادی در سال ۲۱۳۲۱ در اردبیل به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۲ موفق به دریافت مدال نقره المپیک شد. او همچنین دارای مدال نقره در مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال ۱۹۶۹ است. علی آبادی در سال ۱۹۸۳ مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود. رحیم علی آبادی هم اکنون عضو شورا و کمیته تیم ملی کشتی فرنگی ایران است.

رحیم علی آبادی، ز برترین کشتی گیران فرنگی تاریخ ایران

۱- حمید سوریان، از برترین کشتی گیران فرنگی ایران

اما نوبتی هم که باشد، نوبت حمید سوریان بوده که به طور یقین از برترین کشتی گیران فرنگی ایران است. سوریان در سال ۱۳۶۴ در شهر ری متولد و تحت تأثیر دو برادر خود، به کشتی علاقه مند شد. او در سال ۲۰۲۱ موفق به دریافت عنوان قهرمانی در مسابقات المپیک شد.

همچنین وی دارای شش مدال طلای قهرمانی جهان است که از این حیث در بین دیگر کشتی گیران، رکورددار است. الکساندر کارلین که یکی از برترین کشتی گیران جهان است، سوریان را در این رشته ورزشی، برترین می داند.

 حمید سوریان، از جمله • برترین کشتـی گیران فرنـگی تاریخ ایران

سخن آخر

ورزش کشتی از جمله محبوب ترین رشته های ورزشی بوده که افراد زیادی مسابقات آن را از طریق تلوزیون دنبال می کنند. کشور عزیزمان ایران نیز در طول سالیان دراز، ستاره هایی را در این ورزش به جهان معرفی کرده است. آشنایی با برترین کشتی گیران فرنگی ایران، درس های زیادی را به جوانان می آموزد. درس پهلوانی، امید، تلاش و افتخار آفرینی.

این نکته که همه قهرمانان ایرانی مانند همه ما یک روزی در این کشور متولد شده و زندگی کرده اند. اما با تلاش خستگی ناپذیر موفق شدند که برای خود و کشورشان مدال ها و افتخارات زیادی را به ارمغان آورند.

آیا ورزش کشتی برای شما هم دارای جذابیت است؟ به نظر شما چه اسامی دیگری از کشتی گیران فرنگی ایرانی است که در لیست ما جای ندارد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.