in

بررسی مهم ترین دلایل خیانت مردان – لیست ۱۰تایی

علت خیانت مردان چیست؟

متأسفانه زمانی که بحث دلایل خیانت مردان مطرح می شود؛ بعضی ها آن را خیلی جدی نمی گیرند. شاید یکی از دلایل آن، مقایسه کردن بحث خیانت مردان با خیانت زنان باشد که در مورد دومی حساسیت بیشتری وجود دارد. اما بحث خیانت در ازدواج مسئله مهمی بوده باید به طور دقیق بررسی شده و دلایل آن روشن شود. به هر حال نمی توان انکار کرد که بررسی علت خیانت مردان، برای خانم ها (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن) بسیار مهم است.

به همین دلیل در یک مطلب که الان مشغول خواندن آن هستید؛ به بررسی دلایل خیانت مردان خواهیم پرداخت. مسلما آگاهی از این عوامل و تلاش برای رفع آن‌ها، می تواند احتمال خیانت مردان را به شدت کاهش دهد.

چرا مـردان خیانـت می کنند؟

دلایل خیانت مردان

۱- احساس ناامنی، از دلایل خیانت در مردان

آیا من هنوز خوش تیپ هستم؟ جذابیت من کم شده است؟ آیا هنوز می توانم توجه زن ها را به خود جلب کنم؟ این ها سوالاتی هستد که با افزایش سن آقایان، در ذهن آن ها ایجاد می شود. این حالت که به آن بحران میان سالی می گویند؛ یکی از دلایل خیانت در مردان است. در این هنگام بعضی از آقایان برای اینکه مطمئن شوند که هنوز جذاب هستند؛ دست به خیانت می زنند. اگر او در این کار موفق باشد؛ به آرامش خیال خواهد رسید.

ناامنی، از دلایل خیانت مردان

۲- مردان نابالغ

با اینکه شروع ازدواج به معنی آغاز یک رابطه متعهدانه است؛ اما بعضی از آقایان آن را جدی نمی گیرند. در واقع او نمی داند که این کارش، چه تأثیرات منفی را بر زندگی‌اش خواهد گذاشت. به صورت خلاصه این مردان هنوز به اندازه کافی به بلوغ نرسیده اند که اهمیت رابطه متعهدانه را درک کنند.

نابالغی؛ از علت های خیانت در مـردان

۳- دوستی با افراد ناباب – علت خیانت در مردان

می توان تأثیر دوستان ناباب را یکی از مهم ترین دلایل خیانت مردان دانست. دوستی با افراد متأهلی که خود اهل خیانت هستند؛ می تواند فرد را به آن سو سوق دهد. همچنین گاهی مردان، دوستان مجردی دارند که اهل رابطه های متعدد بوده و کم کم دوست متأهل خود را نیز به انجام رابطه های پنهانی تشویق می کنند.

دوستان ناباب - علت خیانت مردان

۴- یک روش برای پایان دادن به رابطه

بعضی از مردان علت خیانت خود را یک روش منطقی برای پایان دادن به رابطه تعریف می کنند! یعنی مرد پیش خود به این نتیجه رسیده است که باید به ازدواج خود پایان دهد. در این صورت به جای صحبت کردن و حل مشکلات، خیانت را انتخاب می کند. البته در این هنگام کاری می کند که همسرش متوجه شده و بدین طریق زودتر به خواسته خود (جدایی) برسد. بعضی ها نیز به این دلیل خیانت می کنند که اگر طلاق گرفتند؛ معشوق دومی را انتخاب کرده باشند.

خیانـت مـردان، یک روش برای پایان دادن به رابطه

۵- نداشتن دوستان صمیمی از جنس خودشان

ازدواج نمی تواند به تنهایی همه نیازهای مردان را برطرف کند؛ هر چند بعضی از آن ها همچین توهمی دارند! مردان علاوه بر ارتباط با همسر خود، نیاز به ایجاد رابطه های اجتماعی با افرادی از هم جنس خود نیز دارند. در این حالت آن مردان به این نتیجه می رسند که همسرشان زمان کافی را برای آن ها اختصاص نمی دهد. در این حالت به دنبال رابطه های دیگر می روند تا شاید نیازهای خود را از آن طریق برطرف کنند.

نداشتن دوستان صمیمی؛ از دلایل خیانت مردان

۶- خودخواهی، از جمله دلایل خیانت در مردان

خودخواهی یک خصوصیت بد است که وجود آن در مردان می تواند یکی از دلایل خیانت در آن ها باشد. در این مواقع مرد فقط به خود و نیازهایش توجه کرده و به احساسات همسرش اهمیتی نمی دهد. این مردان کسانی هستند که بعضا بدون پشیمانی و حسرت به همسر خود خیانت می کنند.

خودخواهی؛ از عوامل ایجاد خیانـت در مـردان

۷- انتظار بیش از حد از همسر

ازدواج یک رابطه مشترک بین مرد و زن است. اما به این معنی نیست که هر کدام از آن ها نباید زندگی خصوصی داشته باشند. برخی از آقایان فکر می کنند که همسرشان باید تمام وقت خود را برای رفع نیازهای او صرف کند.

در حالی که همسر او نیز دارای یک زندگی شخصی بوده و حق دارد گاهی برای خود زمان صرف کند. در این حالت مرد به اشتباه متوجه می شود که همسرش او را دوست ندارد. بنابراین به دنبال فرد دیگری می رود تا شاید او را بیشتر دوست داشته باشد.

انتظار بیش از حد از همسر؛ از عوامل خیانـت در مـردان

۸- انتقام گرفتن

یکی دیگر از دلایل خیانت در مردان می تواند گرفتن انتقام از همسر خود باشد. یعنی مرد از همسرش عصبی بوده و به دنبال فرصتی است که از او انتقام بگیرد. در این حالت اقدام به ایجاد یک رابطه عاشقانه یا جنسی، با زنی دیگر می کند. البته او تمام تلاش خود را انجام می دهد که همسرش ماجرا را متوجه شود. چون در این حالت است که احساس می کند که درست حسابی از همسر خود انتقام گرفته است!

انتقام گرفتن؛ علت به وجود آمدن خیانـت در مـردان

۹- توجه زیاد زن به خانواده اش

مردان علاقه دارند که همسرشان او را نسبت به دیگران اولویت قرار دهد. مثلا اگر مسئله مهمی برای او به وجود آمده است؛ ابتدا با شوهرش مطرح کند. اما بعضی از خانم ها درست همانند دوران مجردی؛ مسائل مهم را ابتدا با خانواده مطرح می کنند. در این مواقع مرد احساس بی توجهی از همسر خود کرده و ممکن است که به خیانت روی آورد.

توجه زیاد زن به خانواده اش؛ علت خیانت مردان

۱۰- عدم توجه کافی زن به مسائل زناشویی؛ از مهم ترین دلایل خیانت در مردان

رابطه جنسی ابتدایی ترین هدف برای ازدواج و تشکیل خانواده است. البته تأثیر زیادی هم بر دوام پیدا کردن آن رابطه دارد. اما برخی از خانم ها به اندازه کافی به این مسئله توجه و اهمیت نشان نمی دهند. این بی توجهی، ممکن است هم مربوط به کمیت رابطه باشد و هم کیفیت آن. به هر حال عدم داشتن رابطه زناشویی کافی و با کیفیت را می توان یکی از دلایل خیانت مردان دانست.

عدم توجه به مسائل زناشویی؛ از دلایل ایجاد خیانـت در مـردان

۱۱- زنان امر و نهی کننده

بعضی از خانم ها همسرانی هستند که نقش رئیس یک کارخانه را ایفا می کنند! این خانم ها معمولا دارای روحیه دستور دهنده هستند. یعنی آن ها علاقه دارند که مانند یک رئیس امور کل زندگی را در دست گرفته و همه چیز طبق نظر آن ها باشد. این کار برای مردانی که تمایل بیشتری برای در دست گرفتن امور دارند؛ سخت است. اگر این رفتار زن ادامه پیدا کند؛ بعید نیست که یک علت خیانت مردان باشد.

زنان نهی کننده؛ از عوامل خیانـت کردن مـردان

۱۲- زنان تحقیر کننده

بعضی از زن ها تمایل دارند که مدام از همسر خود عیب جویی کنند. آن ها نقاط ضعف همسر خود را پیدا کرده و مانند یک پتک بر سر او می زنند. البته نشان دادن عیب دیگران به آن ها، در ذات خود کار خوبی است. اما زمانی که این کار به قصد تحقیر و با روش مسخره کردن انجام می شود؛ تأثیرات بدی را بر جای می گذارد. این عامل باعث می شود که مرد علاقه خود را نسبت به همسرش از دست داده و به او خیانت کند.

زنان تحقیر کننده - دلایل خیانـت مـردان

۱۳- شک داشتن به شوهر؛ از دلایل خیانت در مردان

متأسفانه با توجه به مسائلی که به وجود آمده است؛ بعضی از خانم ها به همسر خود شک می کنند. اما به جای اینکه با صحبت یا کمک گرفتن از یک مشاور موضوع را حل کنند؛ دست به دامن روش هایی مانند تعقیب کردن با چک کردن گوشی همسر خود می شوند. ادامه دادن این کار باعث سرد شدن رابطه شده و می تواند زمینه ساز بروز خیانت باشد.

۱۴- نداشتن وقت کافی برای همسر

کار کردن یا نکردن زنان بحث دیگری است؛ اما بعضی از خانم ها خود را زیادی درگیر کار می کنند. این کار به مرور باعث می شود که او به عنوان یک همسر، نیازهای شوهر خود را فراموش کنند. در این مواقع باید یک تعادل بین زندگی شخصی و خصوصی برقرار شده تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

نداشتن وقت کافی با همسر؛ از دلایل خیانـت کردن مـردان

 ۱۵- تنوع طلبی؛ از دلایل خیانت در مردان

خصوصیت تنوع طلبی، یکی دیگر از مهم ترین دلایل خیانت مردان محسوب می شود. البته در موارد زیادی، آقایان هیچ مشکلی با همسر خود نداشته و اتفاقا او را دوست دارند. اما به دلیل تنوع گرایی و علاقه اش به ایجاد رابطه های متعدد، به خیانت کشیده شود. در این گونه موارد کمک گرفتن از یک مشاور می تواند در کاهش این میل، تأثیرات خوبی داشته باشد.

تنوع طلبی؛ دلایل خیانت مردان

۱۶- عدم قدرت نه گفتن

در مقاله ۱۰ خصوصیت مردان خیانت کار مهم ترین نشانه های مردان خیانت کار را معرفی کرده ایم. با این وجود، ناتوانی در نه گفتن، از مهم ترین دلایل خیانت مردان محسوب می شود. بعضی از مردان با وجود اینکه ازدواج کرده اند؛ نمی توانند در مقابل بعضی از موقعیت ها مقاومت کنند. در واقع آن ها اراده ضعیفی داشته و این عامل می توانند احتمال بروز خیانت را افزایش دهد. به علاوه باید به دنبال راه های تقویت نه گفتن نیز باشید.

عدم توانایی در نه گفتن، دلایل ایجاد خیانـت در بین مـردان

۱۷- عدم وجود صمیمیت بین زن و شوهر

رابطه ای که در آن صمیمیت وجود نداشه باشد؛ شانس زیادی برای تداوم نخواهد داشت. متأسفانه رابطه برای شوهر دیگر جذابیتی نداشته و رو به سردی می رود. در این حالت است که بعضی از آقایان برای رفع نیاز خود، به ایجاد رابطه جدیدی روی می آورند. البته در اینگونه شرایط صحبت کردن با همسر، می تواند تا حدودی مشکل را حل نماید.

عدم صمیمیت بین زن و شوهر - علت خیانت مردان

۱۸- کمبود اعتماد به نفس

کمبود اعتماد به نفس می تواند علت خیانت مردان باشد که خیلی به آن توجه نمی شود. در این مواقع به دلیل نبود رابطه صمیمی با همسر و تحقیر شدن توسط زن، اعتماد به نفس شوهر کم می شود. این شرایط می تواند بهانه ای برای بعضی از آقایان باشد که با ایجاد رابطه جدیدی، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. پیشنهاد می شود سری به مطلب راه های افزایش اعتماد به نفس بزنید.

کمبود اعتماد به نفس - از دلایل خیانـت در مـردان

۱۹- ازدواج اجباری

امروزه شاهد پایان یافتن ازدواج هایی هستیم که با عشق شروع شده اند. حال تصور کنید ازدواجی صورت گیرد که مطابق میل یک یا هر دوی طرفین نیست. این ازدواج ها معمولا به علت اصرارهای خانواده یا رسومات سنتی، صورت می گیرد.

به هر حال این عامل از اصلی ترین دلایل خیانت مردان محسوب می شود. چون او به همسر خود علاقه ندارد. بنابراین به دنبال فرد دیگری می گردد که بتواند او را دوست داشته باشد.

ازدواج اجباری؛ از عوامل حیانـت در مـردان

۲۰- جلب توجه زن با خیانت

حسادت رفتاری بوده که در همه افراد وجود داشته اما در زنان به صورت قوی تر دیده می شود. بعضی از مردان به دلیل ندیدن علاقه از هسرشان، به دنبال راهی هستند که آتش حسادت او را روشن کنند. در این هنگام آن ها به خیانت روی می آورند و کاری می کنند که همسرشان نیز مطلع شود. آن ها فکر می کنند که در این حالت حس حسادت زن ها گل کرده و بیشتر به شوهر خود عشق می وزرند. اما تجربه نشان داده است که این کار نتیایج تلخ دیگری را هم به همراه خواهد داشت.

خیانـت مـردان برای جلب توجه همسرشان

جلوگیری از خیانت مردان

یکی از عواملی که باعث جلوگیری از خیانت مردان می شود؛ این است که به او بگویید که به او اعتماد دارید. این کار باعث می شود که او در شرایط خاص به شما وفادار بماند. یعنی شما به او گفته اید که ارزش اعتماد کردن را دارد.

دومین عامل این است که رابطه خود یعنی ارتباط با همسرتان را در اولویت قرار دهید. همچنین دقت داشته باشید که به هیچ عنوان او را سرزنش نکنید؛ مخصوصا در حضور دیگران. عامل دیگری که بسیار مهم است و احتمالا به عنوان یک خانم آن را می دانید؛ زیبا کردن خودتان است. شما باید همواره از نظر ظاهری به خودتان برسید و در وجود شوهرتان شوق ایجاد کنید.

سخن آخر

امروزه به دلیل پیشرفت ارتباطات و به وجود آمدن شبکه های اجتماعی، خیانت نیز افزایش یافته است. بنابراین انتظار می رود که در این مواقع دلایل خیانت مردان با جدیت مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد. علت خیانت مردان هر چه که باشد؛ شما به عنوان یک زن می توانید با آموزش دیدن، از وقوع آن جلوگیری کنید. آیا شما دلایل دیگری نیز می شناسید که می تواند زمینه ساز خیانت مردان باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.