in ,

بهترین سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا – لیست ۲۰تایی

سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا

در دو سه سال اخیر زندگی انسان تفاوت های بسیاری کرده است. ویروس منحوسی به نام کرونا، جریان و روال زندگی بشر را مختل کرده است. در این عصر جدید نظم عادی زندگی و کارهای ما به هم ریخته است. ما مجبوریم از انجام خیلی از کارهایی که قبل از این عادی به نظر می آمده اند، صرف نظر کنیم مانند بیرون رفتن از خانه. اما همین مسئله، ناخواسته باعث شده است به بعضی از کارها و علایق خود بیشتر بپردازیم، مثل فیلم و سریال دیدن. در این مطلب شما را با سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا آشنا می کنیم. با ما همراه باشید تا چند سریال برای دوران کرونا به شما معرفی نماییم.

بهترین سریال های دوران کرونا

دوره قرنطینه کرونا چه مزیت هایی داشت؟

همان طور که اشاره کردیم، همه گیری کرونا با همه بدی هایش باعث شده است بیشتر به علایق و دلبستگی هایمان بپردازیم. چه بسیارند افرادی که به خاطر مشغله های کاری نتوانسته اند سریال ها و فیلم های مورد علاقه خود را دنبال کنند.

اما شیوع این بیماری موجب شده است بتوانند ده ها فیلم برای دوران کرونا ببینند. شاید بتوان همین موضوع را از تاثیرات مثبت کرونا بر زندگی مردم دانست. این مطلب را دنبال کنید تا بیست سریال برای دوران کرونا به شما پیشنهاد کنیم.

بهترین سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا

۱- پایتخت ۶

اولین سریال برای دوران کرونا که به شما معرفی می کنیم، پایتخت ۶ است. این سریال در نوروز ۹۹ پخش شد و با وجود درگذشت نویسنده چیره دستی همچون مرحوم خشایار الوند و غیبت وی در میان نویسندگان سریال، انتظارها آن چنان که باید از پایتخت ۶ برآورده نشد. تیم آشنای بازیگران این سریال به جز علی رضا خمسه در این سری هم ایفای نقش کرده بودند.

یکی از حواشی این سریال، بازسازی بعضی صحنه های فیلم های قبل از انقلاب بود که با انتقادات فراوانی رو به رو شد. نکته قابل توجه دیگر، عدم اتمام فیلم برداری بخش هایی از سریال به دلیل کرونا و موکول شدن آن به زمان دیگری شد.

سریال پایتخت

۲- زیرخاکی

این سریال را جلیل سامان کارگردانی کرده است. زیرخاکی در ماه رمضان سال ۹۹ از شبکه یک روی آنتن رفت. سامان، سازنده سه گانه ارمغان تاریکی، پروانه و نفس است. زیرخاکی سریالی در گونه کمدی بود که با بازی پژمان جمشیدی در نقش فریبرز باغ بیشه دیده شد. داستان این سریال در تهران دهه ۵۰ اتفاق می افتاد.

شخصیت اصلی در این سریال به دنبال یک عتیقه می گردد. از بازیگران دیگر سریال می توان به هادی حجازی فر، ژاله صامتی، نادر فلاح، اصغر نقی زاده و گوهر خیراندیش اشاره کرد. زیر خاکی را می توان از بهترین فیلم های کمدی و از بهترین سریال ها برای دوران کرونا دانست.

زیرخاکی

۳- زیرخاکی ۲ از بهترین سریال های دوران کرونا

زیرخاکی دو به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان ساخته شد. آغاز پخش این سریال از هفتم خرداد سال ۱۴۰۰ بود. زیرخاکی دو در ادامه فصل اول این اثر است که با خروج فریبرز از مرز و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز می شود.

در این قسمت هم با اتفاقات طنز دیگری روبرو هستیم. از بازیگران این سری هم می توان به پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، ستاره پسیانی، هومن برق نورد و نسرین نصرتی اشاره کرد.

بهترین سریال های دوران کرونا

۴– نون خ ۲ از بهترین سریال های کمدی

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا که به شما برای تماشا پیشنهاد می شود، نون خ ۲ است. این سریال دنباله دار را سعید آقاخانی ساخته است. فصل اول این سریال در نوروز ۹۸ پخش شد. فصل دوم آن در بهار سال ۹۹ که از اولین ماه های شروع کرونا بود به پخش رسید.

این سریال روایت گر داستان نورالدین خان زاده و مردم کرمانشاه بوده که به تهیه کنندگی مهدی فرجی ساخته شد. سعید آقاخانی، حمید رضا آذرنگ، سیروس میمنت و هدیه بازوند از بازیگران سری دوم آن بودند.

بهترین سریال های دوران کرونا

۵- صفر بیست و یک از سریال های دوران کرونا

یکی دیگر از سریال های کمدی تلویزیون در دوران کرونا و سال ۹۹ سریال صفر بیست و یک بود. این سریال ساخته مشترک سیامک انصاری و جواد رضویان بود که با استقبال چندانی رو به رو نشد.

بازیگران اصلی سریال خود انصاری و رضویان بودند که از شبکه سه پخش شد. از بازیگران دیگر سریال می توان به نگار عابدی، امیر حسین رستمی و رویا میر علمی اشاره کرد.

۰۲۱

۶- سریال سرجوخه

این سریال در سال ۱۴۰۰ از شبکه سه پخش شد و کارگردانی آن را احمد معظمی بر عهده داشت. این سریال در ژانر پلیسی و امنیتی ساخته شده است. بازیگرانی مانند آرش آصفی، حمید رضا محمدی، سامان صفاری، قربان نجفی، علی اوسیوند و حبیب دهقان نسب در آن بازی می کنند.

تهیه کننده این سریال امنیتی، جاسوسی هم ابوالفضل صفری است. این چهارمین کاری است که صفری و معظمی به عنوان تهیه کننده و کارگردان با هم همکاری می کنند.

۷- شرم از بهترین سریال ها برای دوران کرونا

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی برای دوران کرونا که به شما معرفی می کنیم، سریال شرم است. پخش این سریال از اوایل آذر ۹۹ از شبکه سه آغاز شد. این ملودرام ساخته احمد کاوری بود.

بازیگرانی مثل فاطمه گودرزی، ابوالفضل پور عرب، فریبا متخصص، سیاوش طهمورث و زنده یاد سیروس گرجستانی در آن ایفای نقش می کردند. سیروس گرجستانی در این سریال ایفاگر آخرین نقش خود در تلویزیون است. با مرگ وی بازی او در سریال ناتمام ماند و سیاوش طهمورث جایگزین وی گشت.

سریال شرم

۸- خانه امن از بهترین سریال های تلوزیونی برای دوران کرونا

این سریال هم به کارگردانی احمد معظمی ساخته شده است. قصه این سریال درباره دو مامور امنیتی است که کمال و افشین نام دارند. نقش های این دو را به ترتیب حمید رضا پگاه و امین زندگانی ایفا می کنند. در این سریال داستان عملیات های تروریستی داعش که قرار است در ایران به راه بیندازند، روایت می شود.

از بازیگران دیگر سریال می شود به سیما تیر انداز، سامان صفاری، پرویز فلاحی پور و شهره سلطانی اشاره کرد.

خانه امن

۹- سریال گاندو ۲

این سریال را هم مانند سری اول آن جواد افشار کارگردانی کرد. نویسنده آن هم آرش قادری بود. اولین قسمت این سریال در سی ام اسفند ماه ۹۹ از شبکه سه پخش شد. البته به جهت بعضی اعتراضات، ادامه پخش آن به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول شد و در نهایت از ۳۱ تیر سال ۱۴۰۰ از شبکه سه پخش شد.

این سریال به اشخاص دو تابعیتی و جاسوس در وزارت خارجه کشور و گروه مذاکره کننده هسته ای و موضوعات دیگر می پردازد. از بازیگران این سریال می شود به داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، خسرو شهراز، پندار اکبری، شهرام قائدی، مجید نوروزی و حسن میرباقری اشاره نمود.

سریال گاندو

۱۰- بچه مهندس ۳

سری سوم این سریال به کارگردانی علی غفاری و نویسندگی حسن وارسته در رمضان ۹۹ از شبکه دوم تلویزیون پخش شد. این اثر با استقبال زیادی رو به رو گردید. از بازیگران این سری می توان به روزبه حصاری، مهشید جوادی، کامران تفتی، فرهاد قائمیان و ثریا قاسمی اشاره کرد. فصل سوم بچه مهندس در دهه نود می گذرد و به دوران دانشگاه جواد جوادی و اختراعات او و سایر قسمت های زندگی اش می پردازد.

بچه مهندس

۱۱- بچه مهندس ۴

این قسمت هم در ادامه سری های قبلی بچه مهندس است. حسن وارسته نویسنده آن است ولی کارگردانی این سری بر عهده احمد کاوری بوده است. آغاز پخش این سریال از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ بود و در رمضان همین سال پخش شد.

محمد رضا رهبری، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، مهشید جوادی، سیما خضر آبادی و سهند جاهدی از بازیگران این قسمت هستند. این سریال در سی قسمت ساخته شده است. بچه مهندس ۴ یکی از بهترین سریال های تلوزیونی برای دوران کرونا بود.

بچه مهندس

۱۲- باخانمان یکی از بهترین سریال های تلوزیونی دوران کرونا

یک مجموعه تلویزیونی است که به کارگردانی برزو نیک نژاد ساخته شده است. تهیه کننده آن هم زینب تقوایی بوده است. این سریال در زمستان ۹۹ از شبکه سه پخش شد. این سریال راوی قصه زندگی یک استاد دانشگاه است که مسعود نام دارد. بازیگر نقش مسعود حسام محمودی است. او تصمیم گرفته با دختر عمویش سمانه ازدواج نماید.

البته اختلافات و مخالفت ها مانع سرگیری این وصلت شده است، ولی در ادامه اتفاقات تازه ای رخ می دهد. حسن پور شیرازی، شهره لرستانی، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان و مارال فرجاد از دیگر بازیگران این سریال هستند. این سریال در سی قسمت تولید شد.

 

سریال باخانمان

۱۳- سریال کامیون

کامیون یک سریال تلویزیونی است که به کارگردانی مسعود اطیابی ساخته شد. این سریال در نوروز ۹۹ و در دوران کرونا از شبکه دوم تلویزیون به پخش رسید. نویسنده این کار شهاب عباسی است. مهدی هاشمی بازیگر اصلی فیلم است. او نقش یک پیشکسوت فوتبال را بازی می کند که مدتی با یک کامیون باربری فعالیت کرده است.

وی به طور تصادفی با سه دانشجو که با مشکلاتی روبرو هستند، آشنا می شود و در این بین اتفاقات مختلفی رخ می دهد. از دیگر بازیگران سریال می توان به لعیا زنگنه، جهان بخش سلطانی، بیتا سحرخیز و سپند امیر سلیمانی اشاره کرد.

سریال کامیون

۱۴- پدر پسری

این سریال در رمضان ۹۹ و در دوران کرونا از شبکه پنج تلویزیون پخش شد. فیلمنامه این اثر اقتباسی از کتاب مهرداد صدفی است که آخرین نشان مردی نام دارد. این سریال در گونه طنز و به صورت اپیزودیک در چهل قسمت روی آنتن رفت. کارگردان این سریال محمد رضا حاجی غلامی است.

محمد جواد جعفر پور، عزت الله مهرآوران، مهران رجبی و مریم سرمدی از بازیگران آن بودند. این سریال راوی قصه دانشجویی است که می فهمد برای تحویل پایان نامه اش فقط یک ماه مهلت دارد و همین مسئله او را با اتفاقات طنزی رو به رو می کند.  

سریال پدر پسری

۱۵- سریال بوم و بانو و پخش در دوران کرونا

این سریال تلویزیونی را سعید سلطانی کارگردانی کرده است. تهیه کننده آن آرمان زرین کوب بوده و نویسندگی آن را شعله شریعتی بر عهده داشته است. نخستین قسمت این سریال در پانزده شهریور ۹۹ از شبکه دو تلویزیون پخش شد.

داستان این مجموعه در دوران پهلوی اول می گذرد. از بازیگران سریال می توان به مسعود رایگان، دیبا زاهدی، مهدی احمدی، ساغر قناعت، بهنام تشکر و آتیلا پسیانی اشاره کرد. تیتراژ پایانی سریال را شهاب مظفری خوانده است.

سریال بوم و بانو

بهترین سریال های نتفلیکس برای دوران کرونا

۱۶- «Squid Game» یا بازی مرکب :

این سریال محصول  کشور کره جنوبی است که از ۱۷ ماه سپتامبر ۲۰۲۱ از شبکه جهانی «Netflix» انتشار یافت. نام دیگر این سریال، «Round Six» است. خلاصه داستان این سریال این است: از گروهی چهارصد و پنجاه و شش نفره به منظور بردن جایزه ای چند میلیون دلاری برای شرکت در مجموعه ای از بازی های کودکانه دعوت می شود.

این بازی ها پیامدهای ناخوشایندی دارند. نویسنده و کارگردان این سریال پرمخاطب، «Hwang Dong-hyuk» است. اسکوئید گیم در مدت کوتاهی توانست رکورد پربازدید ترین سریال تاریخ نتفلیکس را بشکند.

اسکوئید گیم

۱۷- «The Irregulars» یا غیر عادی ها

این سریال اثری در ژانر جنایی، درام و فانتزی می باشد. این سریال راوی قصه چند جوان ماجراجو است که در لندن دوران ویکتوریا زندگی می کنند. سریال غیر عادی ها هشت قسمت دارد و کارگردان آن «Tom Bidwell» است. از بازیگران آن می توان به «McKell David» و «Thaddea Graham» اشاره کرد. این سریال از بهترین سریال های خارجی در دوران کرونا است که برای شما جالب خواهد بود.

بهترین سریال های خارجی

۱۸- سریال پشت چشم هایش «Behind Her Eyes»

این سریال مهیج در شش قسمت ساخته شده است. کارگردان این سریال، «Erik Richter Strand» است. این سریال محصول کشور انگلستان است. قصه این سریال درباره مادری تنها است که با پسر خود زندگی می کند. او در مطب یک روان پزشک به طور پاره وقت فعالیت می کند.

سریال های خارجی برای دوران کرونا

۱۹- سریال «The Serpent»: 

کارگردان این درام مهیج و جنایی «Tom Shankland» است. این سریال ۸ قسمت دارد و هر هفته یک قسمت آن انتشار پیدا کرده است. داستان این سریال هیجان انگیز درباره یک قاتل سریالی است. این سریال در حقیقت محصول مشترک شبکه های «Netflix» و «BBC One» می باشد فرصت تماشای این سریال زیبا و تماشایی شبکه «Netflix» را از دست ندهید. این سریال از بهترین فیلم های با مضمون قاتل سریالی است.

سریال دوران کرونا

۲۰- «Ginny & Georgia»:

یکی دیگر از سریال های این شبکه، این اثر کمدی می باشد. این سریال ده قسمتی هم در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. کارگردان این سریال « Sarah Lampert» می باشد. زنی سی ساله که «Georgia» نام دارد، به همراه دختر خود «Ginny» و پسرش برای زندگی عازم شهر دیگری می شوند.

سریال جینی و جورجیا

کلام آخر

ما در این فهرست به سریال های تلویزیونی ایرانی و همچنین سریال های تلویزیونی شبکه «Netflix» که در دوران کرونا پخش و عرضه شده اند، اشاره کردیم. نظر شما چیست؟ جای چه سریال هایی در این فهرست خالی است؟ کدام سریال ها در این لیست به چشم نمی خورند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: زهرا قره گزلو

متولد دی ماه هستم و عاشق سفر کردن. غیر از سفر دوست دارم که زمانم رو پشت لپ تاپ و با کندو کاو کردن تو دنیای اینترنت بگذرونم. از بچگی آرزو داشتم که هکر باشم. مثل کرکترهای فیلما. اما این علاقه تو همه این سال ها با تجربه ها و مهارت های مختلف کنار هم جمع شد. الان به جایی رسید که میتونم خودم رو به عنوان نویسنده، سئو کار و طراح سایت معرفی کنم. دنیای اینترنت برام مثل سفر کردنه. هر چقدر که جاهای مختلفی میرم، تجربه های بیشتری به دست میارم. اینجا هم هرقدر که بیشتر اسکرول میکنم و به تخصص های مختلف سرک میکشم، پخته تر میشم و علاقه م روز به روز بیشتر میشه.