in

معروف ترین طراح لباس جهان – لیست ۱۰تایی

موفق ترین طراحان لباس در جهان

آیا با معروف ترین طراح لباس جهان آشنایی دارید؟ دنیای مد و لباس بسیار متنوع و جذاب است. چون سلیقه افراد در انتخاب نوع و سبک پوشش بسیار متفاوت است و لباس های موجود در بازار، باید پاسخ گوی تمام این نیازها باشد. به همین دلیل افراد زیادی هستند که حوزه فعالیت آنها طراحی مد و لباس است. چنین افرادی همواره سعی دارند با ارائه طرح ها و مدل های جدیدی از لباس، پوششی زیبا و خاص را برای جامعه مشتریان خود ایجاد کنند. چون پوشاک نقش مهمی در تعیین شخصیت و لایف استایل افراد دارد.

پس طراح لباس باید به تمامی این نیازها و سبک های پوشش دقت داشته و محصول نهایی خود را بر اساس چنین مواردی به بازار عرضه کند. پس نقش طراحان لباس در فرآیند تولید یک پوشاک بسیار مهم است و آنها باید در خلق یک لباس جدید، به روحیات، علایق و شخصیت افراد توجه داشته باشند. در این زمینه افرادی زیادی فعالیت دارند و در ادامه لیستی از معروف ترین طراح لباس جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

طراح لباس معروف جهان

موفق ترین و بهترین طراحان لباس جهان را بشناسیم

۱ – کلوین کلاین (Calvin Klein)، از معروف ترین طراحان لباس در جهان

کلوین ریچارد کلاین یکی از طراحان معروف مد آمریکایی در جهان است. کلوین در زمینه مد آقایان و بانوان فعالیت دارد و بسیاری از علاقمندان به مد و لباس، محصولات او را با برند CK می شناسند. این طراح مد سرشناس، فعالیت خود را از سال ۱۹۸۶ میلادی و با افتتاح فروشگاهی از کت های زنانه و مردانه در نیویورک شروع کرد.

اما به تدریج زمینه فعالیت خود را گسترش داد و در مدت زمان کوتاهی توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد. به طوری که امروزه شاهد اکسسوری ها، لباس های لاکچری، ساعت و عطر با مارک CK در بازار هستیم.

کالوین کلاین
کالوین کلاین

۲ – دناتلا ورساچه (Donatella Versace)

شاید در بازار گردی خود برای خرید لباس، با مارک Versace مواجه شده باشید. این مارک متعلق به دناتلا ورساچه یکی از معروف ترین طراحان لباس در جهان است. دناتلا اصالتی ایتالیایی دارد و خواهر جیانی ورساچه، مالک قبلی شرکت ورساچه است. او به تنهایی مالک ۳۰ درصد از سهام این شرکت معتبر بود و پس از مرگ برادرش، ۵۰ درصد دیگر از سهام این شرکت به دخترش رسید.

او مدیر عامل و اولین طراح این برند معتبر در حوزه لباس و پوشاک است. دناتلا را می توان اولین طراحی دانست که برای معرفی محصولات خود از سلبریتی های سرشناس در فشن شوهای شرکت خود استفاده کرد. چهره هایی مانند مدونا و جنیفر لوپز که به معرفی برند و محصولات شرکت او کمک زیادی کردند.

۳ – مارک جیکوبز (Marc Jacobs)

به سراغ معرفی یکی دیگر از طراحان لباس آمریکایی با نام مارک جیکوبز می رویم. جیکوبز جزو چهره های سرشناس در صنعت مد و لباس است که تحصیلات خود را در دانشکده ی طراحی پارسونز در سال ۱۹۸۴ گذراند.

او مدتی به عنوان «مدیر نوآوری» در شرکت لویی ویتون فعالیت داشت و در حال حاضر، طراح اصلی برند Marc Jacobs است. اولین محصول پرفروش او، بلوزهای بافتنی و شیکی است که خود مارک آنها را طراحی کرده بود. در سال ۲۰۱۰، مارک جیکوبز در لیست ۱۰۰ نفر برتر جهان قرار گرفت.

مارک جیکوبز، از معروف ترین طراح لباس جهان
مارک جیکوبز

۴ – آگاتا رویز دلا پاردا (Agatha Ruiz de la Prada)

پاردا یکی از دیزاینرهای مشهور اسپانیایی در جهان است که او را با لقب ملکه رنگ ها می شناسند. دلیل این نامگذاری، سبک کاری و منبع الهام پذیری او برای خلق طرح های جدید از لباس و کیف است. پاردا توجه خاصی به طبیعت دارد و اکثر مدل های لباس او برگرفته از رنگ ها و زیبایی های موجود در طبیعت هستند.

او برای طراحی لباس و کیف برند خود، از طرح های رنگی و بچه گانه استفاده می کند و برند Prada برای بسیاری از بانوان علاقمند به مد و فشن شناخته شده است.

آگاتا رویز دلا پاردا
آگاتا رویز دلا پاردا

۵ – گابریل بونور «کوکو» شانل (Gabrielle Bonheur “Coco” Chanel)

فرانسه را به عنوان کشور زیبایی ها در جهان می شناسند. کشوری که به واسطه مد و اسانس های عطر فوق العاده اش در جهان شناخته می شود. پس بی شک رسیدن به این سطح از موفقیت در صنعت مد و لباس فرانسه، به خاطر وجود طراحان برجسته لباس در این کشور است. گابریل بونور «کوکو» شانل، یکی از چهره های سرشناس فرانسوی در طراحی لباس است.

شانل موسس برند Coco Chanel است که فعالیت خود را با فروش کلاه های مدرن شروع کرد. عمده شهرت این طراح لباس، به خاطر آمیزش طراحی های لباس زنانه با روحی مردانه است. البته شانل به زنانه بودن طراحی های خود تاکید دارد و با سبک خاص خود توانست تغییری بزرگ در سبک پوشش بانوان جهان ایجاد کند.

کوکو شانل، طراح معروف لباس با سبکی خاص
کوکو شانل

۶ – دولچه و گابانا (Domenico Dolce & Stefano Gabbana)

در ادامه لیست خود، به سراغ معرفی یک زوج مشهور در صنعت مدل و لباس در جهان می رویم. دولچه و گابانا، جزو شناخته ترین چهره ها در حوزه طراحی لباس هستند. این دو شخصیت، کار خود را با طراحی البسه کش باف آغاز کردند و مالک اصلی برند دی اند جی (D&G) هستند.

برندی معتبر در حوزه پوشاک و البسه که به تدریج با کت و شلوارهای مردانه، ماکسی های کار شده و کروات های خاص، توانست به جایگاهی شایسته در بازار پوشاک برسد.

دولچه و گابانا زمانی با یکدیگر آشنا شدند که در یک شرکت مد و فشن با یکدیگر همکار بودند. جدیدترین کار این دو نفر، عطری با امضای خود آنها است که مورد استقبال علاقمندان به مد و فشن قرار گرفت.

دولچه و گابانا، از معروف ترین طراح لباس جهان
دولچه و گابانا

۷ – روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli) از معروف ترین طراح لباس جهان

روبرتو کاروالی، یک طراح لباس ایتالیایی است که با عرضه البسه سنگ شور توانست برند خود را مطرح کند. کاوالی در طراحی محصولات خود از نشانه های خاصی از حیوانات و یا رنگ های طبیعی استفاده می کند.

حوزه فعالیت این شرکت محدود به لباس نیست و در اقدامی جدید، در زمینه دکوراسیون کشتی و خودرو نیز دست به فعالیت زده است. البته عطر و لوزام جانبی چرمی بسیار متفاوتی از شرکت روبرتو کاوالی در بازار وجود دارد که می تواند نظر علاقمندان به مد و فشن را به خود جلب کند.

روبرتو کاوالی
روبرتو کاوالی

۸ – کریستیان دیور (Christian Dior) طراح لباس معروف

دیور، یکی دیگر از طراحان مد فرانسوی لیست ما است. شخصیتی که او را به عنوان بنیان گذاران خانه مد در جهان می شناسند و با برند Dior در صنعت مد شهرت دارد. کریستیان در طراحی های خود برای پوشاک و البسه، از ساحل و منظره دریا الهام می گرفت.

او نقش مهمی در تبدیل شدن فرانسه به مرکز مد در جهان داشت و درآمد سالیانه اش به ۲۰ میلیون دلار آمریکا می رسید. البته انتقادهایی نیز به طراحی های او وارد شده است. یکی از این انتقادات، پوشیدگی بیش از اندازه بدن در لباس های با مارک دیور بود.

دیور
دیور

۹ – پیر کاردین (Pierre Cardin) از معروف ترین طراح لباس های جهان

کاردین یک طراح لباس ایتالیایی-فرانسوی بود که در سال ۱۹۹۲ متولد شد. او سبک طراحی بسیار خاصی داشت و در طراحی های خود از اشکال هندسی استفاده می کرد. عمده شهرت این طراح لباس، به خاطر طراحی های آوانگارد و توسعه مدل های جنسیت واحد در جهان بود.

تمامی این ویژگی های باعث شد که امروز پیر کاردین رو به عنوان یکی از معروف ترین طراح لباس جهان بشناسیم. کاردین در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ و به خاطر کهولت سن درگذشت.

پیر کاردین
پیر کاردین

۱۰ – الکساندر مک کوئین (Lee Alexander McQueen)

مک کوئین یکی از چهره های شناخته شده در صنعت مد جهان و از معروف ترین طراح لباس جهان است. یک شخصیت انگلیسی تبار که چهار بار توانست جایزه طراح مد سال بریتانیا را کسب کند. مک کوئین در جوانی برای خواهران خود لباس می دوخت و از همان زمان تصمیم گرفت تا فعالیت خود را به عنوان طراح لباس به صورت حرفه ای دنبال کند.

تحصیلات او در رشته تخصصی مد و لباس باعث پیشرفت چشمگیر او در این حوزه شد. موضوعی که در طراحی های مک کوئین بیشتر به چشم می آید، نوع خاصی از خلاقیت و نوآوری است که آثار او را متمایز می کند.

مک کوئین، معروف ترین طراح لباس جهان
الکساندر مک کوئین

کلام آخر

دنیای مد و فشن بسیار جذاب و متنوع است. به همین دلیل افرادی زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که با تکیه بر خلاقیت خود، توانسته اند به شهرت برسند.

اسامی که در این لیست معرفی کردیم، تنها تعداد محدودی از معروف ترین طراح لباس جهان هستند. شما هم می توانید با معرفی برند یا شخصیتی مشهور در این زمینه، به تکمیل شدن لیست ما کمک کنید. در بخش نظرات منتظر دیدگاه های سازنده شما عزیزان هستیم.

مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..