in

ایده دکور برای خانه اجاره ای – لیست ۱۰ تایی

تزئین خانه اجاره ای

خیلی از افراد جامعه وجود دارند که در خانه اجاره ای و آپارتمانی زندگی می کنند. شما‌ ممکن‌ است در یک خانه اجاره ای زندگی کنید که فضای کوچکی دارد و ممکن است نتوانید باب میل خود دکوراسیون منزل را بچینید. همچنین با توجه به دائمی نبودن منزل شما، هر گونه تغییری نیز امکان پذیر نیست. اما با این وجود شما با دانستن ایده دکور خانه اجاره ای درست، می توانید به راحتی منزل خود را زیبا تر کنید.

این واقعیت وجود دارد که تزئین خانه اجاره ای سخت تر از خانه های دیگر است. همچنین دکوراسیون خانه اجاره ای کوچک نیز سخت تر نیز می باشد. به همین دلیل شما با دانستن روش های دکوراسیون و همچنین ایده فنگ شویی، می توانید به خوبی این کار را انجام دهید. اما باید بدانیم که روش های دکوراسیون منزل و همچنین فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

معنی لغوی:

فنگ شویی یک اصطلاح چینی است تلفظ درست آن فِنگ شویی (feng shui) است. این کلمه به معنای، روشی برای ساخت منزل یا روشی برای درست چیدن لوازم منزل بر اساس اصول خاص تعریف شده است.

همچنین این کلمه در فرهنگ چینی به معنای باد و آب نیز می باشد. این روش در مواقعی به کار می رود که بتوان بهترین چیدمان و دکوراسیون را برای منازل، باغ، مجتمع های تجاری، مسکونی و غیره استفاده می شود تا بهترین اثر را بر روی سلامتی، موفقیت، انرژی، شادی و غیره بگذارد.

فنگ شویی چیست

مفهوم اصلی فنگ شویی:

فنگ شویی مفهموم خاصی دارد. می توان گفت‌ که فنگ شویی یک سیستم شبه فلسفی و متافیزیکی دارد. هدف آن نیز این است که افراد و محیط را با یکدیگر هماهنگ کند. همین ویژگی فنگ شویی دلیل ارتباط تنگاتنگ با متد فلسفه است. چون تائو نیز به اصل ارتباط افراد و اشیا اعتقاد دارد. در زبان چینی فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است. پس این عبارت به دو عنصر آب و باد اشاره می کند.

محققی به نام جئو پو ریشه این عبارت را در کتاب ها و بقایای دفن شده خارج کرد می گوید: فنگ شویی یکی از پنج هنر متافیزیک چینی است که به عنوان علم هوش و فراست طبقه بندی شده است.

این‌ گفته نشان دهنده این است که فنگ شویی ترکیبی از هنر و علم است. اگر شما به طور مکرر تمرینات فنگ شویی را به طور مکرر انجام دهید، شما را از نیروهای نامرئی بهره مند می کند و جریان حرکت در مسیر طبیعی جهان را برای شما می سازد.

مفهموم فنگ شویی

تزئین خانه اجاره ای

اگر شما در خانه اجاره ای زندگی می کنید، قطعا مشکلات زیادی برای تزئین منزل خود دارید. وجود مشکلاتی مانند قوانین صاحب خانه و یا هزینه های زیاد ممکن است مانع آن شود که شما منزل خود را به درستی تزئین کنید. اما شما با دانستن روش مفید و ایده دکور خانه اجاره ای، می توانید به خوبی منزل خود را زیبا تر کنید. همچنین ضروری است که شما چند نکته مهم و کاربردی قبل از اجاره کردن خانه را نیز بدانید تا با مشکلات کم تری روبه رو شوید. 

۱۰ روش برای تزئین خانه اجاره ای

۱. سرمایه گذاری بر روی وسایلی که می توانید با خود به خانه دیگر ببرید:

می توان‌گفت که یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که شما باید به آن توجه کنید، این است که بر روی وسایلی سرمایه گذاری کنید که بتوانید آن ها را با خود به خانه بعدی ببرید. وسایلی مانند کمد های دیواری و کابینت های ثابت گزینه مناسبی برای شما نیستند.

شما‌ می توانید از کمد های دیواری غیر ثابت و قابل حمل استفاده کنید. اما دانستن این‌ نکته مهم است که اینگونه وسایل، بهتر است کارکرد های مختلفی داشته باشند و همچنین سبک و انعطاف پذیر نیز باشند. در غیر این صورت حمل و نقل آن ها نیز سخت است و ممکن است به وسیله شما آسیب جدی وارد شود.

۲. تغییر فرش های منزل:

یک ایده دکور خانه اجاره ای راحت، تغییر فرش های منزل است. یکی از لوازمی که هواره امکان تعویض آن وجود دارد، فرش است. شما با تعویض فرش های خود، به راحتی می توانید منزل خود را زیبا جلوه دهید. امروزه با وجود برنامه های دیجیتالی موجود، به راحتی می توانید جنس های قدیمی خود را بفروشید. پس با این‌ وجود، در خصوص هزینه ها مشکل و نگرانی نداشته باشید. زیرا بخشی از هزینه ها از این طریق برای شما جبران می شود.

۳. استفاده از مبلمان رنگی:

در خانه اجاره ای، با توجه به محدودیت های موجود، امکان رنگ کردن دیوار های منزل وجود ندارد. پس با این وجود بهتر است از مبلمان رنگی استفاده کنید. شما با استفاده از مبلمان و وسایل رنگی، می توانید تنوع و زیبایی خاصی به منزل خود ببخشید.

استفاده از مبلمان رنگی یک ایده دکور خانه اجاره ای

۴. استفاده از تابلو ها و کاغذ دیواری های قابل تعویض برای تزئین دیوار:

یکی دیگر از روش های تزئین خانه اجاره ای، استفاده از تابلو های دیواری برای زیبا تر نشان دادن دیوار است. شما می توانید از تابلو های دست سازی که در بازار موجود است، به تنوع و زیبایی منزل شما می افزاید. همچنین شما به جای رنگ کردن دیوار ها، می توانید از کاغذ دیواری های قابل تعویض استفاده کنید.

استفاده از تابلو، ایده مناسب برای دکور خانه اجاره ای

۵. استفاده از پرده های مناسب:

اگر منزل شما از معماری خاصی برخوردار نیست و یا از دیوار های رنگ سفید منزل خود خسته شده اید، می توانید با استفاده از یک پرده مناسب و زیبا، منزل خود را آراسته کنید و یک دکور مدرن داشته باشید.

استفاده از پرده های زیبا و متناسب با دکور منزلتان می تواند یک ایده دکور خانه اجاره ای عالی باشد. برای پیدا کردن یک پرده مناسب، شما باید به تمام جزئیات پرده توجه کنید. برای مثال اندازه پرده باید کمی بلند تر و عریض تر از چارچوب پنجره باشد. همچنین با استفاده از پرده شما‌ می توانید رنگ و طرح مناسبی به فضای خانه ببخشید.

استفاده از پرده مناسب، یک ایده دکور برای خانه اجاره ای

۶. استفاده از گیاهان تزئینی، روشی مفید برای تزئین منزل:

از نظر روانشاسی گفته می شود که وجود گل و گیاه در منزل انرژی زیادی به شما‌ می بخشد. با توجه به میزان ‌علاقه خود می‌توانید از گل‌ و گیاه آپارتمانی استفاده کنید. استفاده شما از گل و گیاهان آپارتمانی در منزل می تواند همواره طراوت و زیبایی خاصی به منزل شما ببخشد.

نکته قابل توجه این است که در زمان‌ انتخاب گل و گیاه آپارتمانی، به میزان‌ نور، رفت و آمد و محیط منزل خود توجه داشته باشید. زیرا هر گل و گیاهی با شرایط خاصی سازگار است تا زیبا و با طراوت بماند.

گیاهان تزئینی

۷. تغییر دکوراسیون لوازم قدیمی:

بعضی از افراد وجود دارند‌ که در طولانی مدت از یک وسیله منزل استفاده می کنند. به عنوان مثال شاید شما به مدت ۷ الی ده سال از یک‌ میز استفاده کنید و آن را تغییر ندهید، به همین دلیل شاید دکوراسیون منزلتان کمی خسته کننده باشد. بعضی از افراد وجود دارند که ترس تغییر و و از دست دادن دارند به همین دلیل دست به تغییرات منزل نمیزنند.

در اینگونه‌ مواقع شما می توانید یک دکوراسیون جدید برای وسایل خود انتخاب کنید. این کار انرژی زیادی به شما‌ می بخشد و روحیه و حال و هوای منزل را تغییر می دهند.

۸. پوشاندن کف پوش های قدیمی با روش های مختلف:

بعضی از خانه ها کف پوش هایی قدیمی و پارکت های کهنه ای دارند که ظاهر منزل را زشت و بی روحیه کرده اند. در منازل اجاره ای، با توجه به قوانین، امکان تغییر این موارد وجود ندارد. به همین دلیل شما نمی توانید آن ها را تغییر دهید.

اما روش های زیاد دیگری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و یک دکور مدرن داشته باشید. به عنوان‌ مثال می توانید از کف پوش های موقت استفاده کنید. همچنین استفاده از فرش ها و قالیچه های بزرگ نیز می تواند روش مناسبی باشد. با این کار هم کف پوش های زشت را پوشانده اید هم زیبایی خاصی به منزل خود بخشیده اید.

۹. اضافه کردن کتابخانه به بخشی از منزل:

ایجاد یک‌ کتابخانه کوچک یا بزرگ، می تواند جذابیت محیط خانه شما را چند برابر کند. اگر شما اهل کتاب خواندن و مطالعه هم نباشید، حداقل برای زیبایی منزل خود یک‌ کتابخانه به دکور منزل اضافه کنید. کتابخانه، یک ایده دکور خانه اجاره ای مناسب و عالی است. زیرا شما می توانید از یک‌ کتابخانه متحرک و زیبا استفاده کنید.

یک ایده دکور خانه اجاره ای، استفاده از کتابخانه

۱۰. استفاده از یک فضای نگهدارنده مخفی:

خواه نا خواه در هر خانه ای، چه اجاره ای و چه ثابت، بعضی از وسایل وجود دارند که به ندرت استفاده می شوند. این وسایل و ابزار ها، بهتر از دور از چشم باشند. زیرا شلوغ بودن منزل و به هم ریخته بودن آن، تاثیر زیادی بر روحیه انسان می گذارد و به زشتی منزل می افزاید. به همین دلیل وجود یک فضا و حداقل یک کمد نگهدارنده مخفی وجود داشته باشد تا اینگونه وسایل را در آن جا مخفی کنید و به زیبایی و مرتبی منزل خود را دو چندان کنید.

کلام آخر:

در جامعه ای که زندگی می کنیم، بیشتر مردم منزل شخصی خود را ندارند تا بتوانند آنگونه که دوست دارند منزل خود را بیارایند. بیشتر افراد در خانه ها و آپارتمان های اجاره ای سکونت دارند. در منازل اجاره ای لزومی ندارد که شما هزینه زیادی مصرف کنید‌.

ایده دکور خانه اجاره ای بسیار متنوع است شما می توانید از آن ها استفاده کنید. فقط کافیست شما با این روش های گفته شده منزل خود را بیارایید. همچنین شما نیز می توانید روش های دیگری به ما معرفی کنید و در قسمت نظرات بنویسید.

مطلب مرتبط:

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله