in

بهترین رستوران های اصفهان – لیست ۱۰تایی

معروف ترین رستوران های اصفهان کدام ها هستند؟

اگر قصد سفر دارید و می خواهید به یکی از شهرهای ایران سفر کنید، پیشنهاد می کنم حتما سفر به اصفهان را در برنامه خود قرار دهید. این شهر با داشتن مکان های تفریحی فراوان و امکانات بی نظیر خود، می تواند لحظات زیبایی را برای شما رقم بزند. علاوه بر این می توانید خوشمزه ترین غذاها را در بهترین رستوران اصفهان امتحان کرده و یک تجربه عالی را به همراه خانواده و دوستان کسب کنید.

رستوران های اصفهان از تازه ترین و بهترین مواد غذایی استفاده کرده و عالی ترین غذاها را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. اما بهترین رستوران های اصفهان کدام ها هستند؟

بهترین رستوران اصفهان

بهترین رستوران های اصفهان

در شهر بزرگی همچون اصفهان رستوران های زیادی وجود دارد که می توان آن ها را از بهترین و عالی ترین رستوران های این شهر به حساب آورد. اما در ادامه ۱۰ تا از بهترین آن ها را انتخاب کرده و ویژگی های خاص آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

۱) رستوران خوان گستر

اگر می خواهید در محله ارمنی ها و در یک رستوران شیک و سنتی طعم یک غذای عالی را بچشید، رستوران خوان گستر یک گزینه عالی خواهد بود‌. این رستوران با داشتن دو شعبه در هتل جلفا و سیتی سنتر، یکی از لاکچری ترین رستوران های این شهر محسوب می شود.

دکوراسیون این رستوران با منوی آن بسیار هم خوانی داشته و تلفیقی از غذاهای سنتی و بین المللی است. پیشنهاد می کنم اگر به این رستوران رفتید حتما کباب کوبیده آن به همراه سالاد شیرازی را امتحان کنید، طعم خاص آن را هرگز از یاد نخواهید برد.

  • آدرس شعبه ۱: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، سیتی سنتر، طبقه سوم
  • شماره تماس:  ۳۶۵۵۰۰۲۵-۰۳۱
  • آدرس شعبه ۲: اصفهان، خیابان کلیسای وانک، جنب کلیسای وانک
  • شماره تماس: ۳۶۲۷۸۹۸۹-۰۳۱
رستوران خوان گستر، بهترین رستوران اصفهان
رستوران خوان گستر

۲) رستوران شهرزاد

یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های اصفهان که در میان مسافران و گردشگران بسیار معروف است، رستوران شهرزاد است. کاشی کاری های خاص و زیبای این رستوران همراه با طرح ها و نقش و نگارهای قجری در چهار باغ عباسی، ذهن هر گردشگری را به خود جذب می کند.

غذاهای این رستوران قیمت مناسبی داشته و طعم عالی غذاهای آن مانند: ته‌ چین و باقالی پلو با ماهیچه شهرزاد، باعث شده است گردشگران فراوانی به این رستوران سر بزنند. پس اگر به دنبال یک جای دنج و خلوت هستید و می خواهید چند ساعتی از وقت خود را در آن جا بگذرانید، به سراغ رستوران شهرزاد نروید؛ زیرا بسیار شلوغ و پر ازدحام است.

  • آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد
  • شماره تماس: ۳۲۲۰۴۴۹۰-۰۳۱
رستوران شهرزاد

۳) رستوران نقش جهان، بهترین رستوران اصفهان

یکی از زیباترین مکان گردشگری شهر اصفهان، میدان نقش جهان است. در واقع این قسمت از شهر اصفهان به نمادی برای این شهر تبدیل شده است. این میدان با زیبایی خاص خود هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می کند.

رستوران بزرگ نقش جهان نیز در اطراف این میدان قرار گرفته و بهترین غذاها را برای مهمانان خود سرو می کند. پس اگر می خواهید هنر و تنوع غذاهای ایرانی را به یک گردشگر خارجی نشان دهید یا در یک محیط عالی طعم غذاهای خاص را بچشید، این رستوران یک گزینه شگفت انگیز خواهد بود.

علاوه بر این رستوران نقش جهان برای روزهای گرم تابستان تراس بسیار زیبایی را در اختیار مهمانان قرار می دهد، تا در هنگام خوردن غذا از زیبایی میدان نقش جهان نیز لذت ببرند.

  • آدرس: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف الله
  • شماره تماس: ۳۲۲۰۰۷۲۹ -۰۳۱ ، ۳۲۲۰۳۳۴۵ -۰۳۱
رستوران نقش جهان

۴) رستوران ترنج اصفهان

یکی دیگر از بهترین رستوران اصفهان، رستوران ترنج یا مجموعه رستوران هوانس است ‌که در محله جلفا قرار دارد. رستوران ترنج در واقع یک خانه قدیمی بوده و در کنار کلیسای هوانس قرار گرفته است.

معماری این رستوران بسیار خاص است و از دو قسمت ساخته شده است که بخش غربی آن قدمت بیشتری دارد. اگر می خواهید در روزهای گرم سال از خوردن یک نوشیدنی خنک لذت ببرید، حیاط این رستوران بهترین لحظات را برای شما رقم خواهد زد.

  • آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)
  • شماره تماس: ۳۶۲۹۳۷۸۸ -۰۳۱
رستوران ترنج اصفهان
رستوران ترنج

۵) رستورانی بریانی اعظم، از بهترین رستوران های اصفهان

پخت غذای بریانی در اصفهان قدمت ۴۰۰ ساله دارد و یکی از پاتوق های پخت این غذا نیز رستوران معروف بریانی اعظم است. این رستوران یکی از پرازدحام‌ترین رستوران های شهر اصفهان است که همه آن را به خاطر بریانی های خاص و بی نظیرش می شناسند. این رستوران از سال ۱۲۹۵ آغاز به کار کرد و تا به امروز توانسته ۴ شعبه خود را نیز در شلوغ ترین خیابان های این شهر افتتاح کند.

شما در این رستوران می توانید طعم یک بریانی عالی یا آبگوشت بریانی را با دوغ محلی خوشمزه بچشید. به علت شلوغ بودن این رستوران بهتر است چند ساعت قبل به این رستوران مراجعه کرده یا غذای خود را به صورت بیرون بر تحویل بگیرید.

آدرس شعبه ۱:‌

  • اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
  • شماره تماس:۳۲۲۰۲۰۷۰ -۰۳۱

آدرس شعبه ۲:

  • اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
  • شماره تماس:۳۳۳۸۳۰۷۰ -۰۳۱

آدرس شعبه ۳:

  • اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزی
  • شماره تماس:۳۲۱۲۵۷۳۰ -۰۳۱

آدرس شعبه ۴:

  • اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
  • شماره تماس: ۳۶۲۸۰۹۳۹ – ۰۳۱
رستوران بریانی اعظم اصفهان
رستوران بریانی اعظم

۶) رستوران ملک سلطان جارچی باشی

در سال ۱۳۸۲ حمام سنتی ملک سلطان که مربوط به دوره صفویه بود، بازسازی شد و مرمت آن ۸ سال طول کشید. حاج سید احمد افتخاری هزینه زیادی، بالغ بر ۴ میلیارد را صرف بازسازی این حمام کرد تا بتواند آن را به یک رستوران گردشگری سنتی تبدیل کند.

این رستوران ظرفیت پذیرایی از ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر را به طور همزمان دارد و بهترین غذاها را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد.

  • آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۷۴۱۸
رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان
رسوران جارچی باشی

۷) کافه رستوران هوگر

در عمارت تاریخی دهدشتی اصفهان یا کافه رستوران هوگر، لحظات به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. این رستوران بیش از ۴۰۰ سال قدمت داشته و در بخش رستوران آن غذاهای سنتی و خوش طعم اصفهان و در کافی شاپ آن بهترین شربت‌ها و دمنوش هایی خوش‌ طعم و باب میل طب سنتی را امتحان خواهید کرد.

اگر به اصفهان سفر کردید پیشنهاد می کنم حتما به این رستوران سر بزنید و از غذاهای عالی آن بچشید.

  • آدرس: دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره ۱
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۴۲۰۸۰۰۴
کافه رستوران هوگر، بهترین رستوران اصفهان
رستوران هوگر

۸) رستوران شب نشین اصفهان

یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان که در سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد، رستوران شب نشین است. این رستوران بیش از ۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و فضای سرسبز آن هر گردشگری را به خود جذب می کند.

در رستوران شب نشین انواع غذاهای ایرانی، دریایی و بومی با کیفیت مطلوب توسط آشپزان ماهر طبخ شده و با تزئینی شیک و زیبا در اختیار مهمانان قرار می‌ گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌ های بسیار جذاب این رستوران، امکان نوشتن یادگاری برای مهمانان وجود دارد.

  • آدرس: اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه، باغ رستوران شب نشین
  • شماره تماس: ۳۳۳۹۳۶۳۳-۰۳۱
رستوران شب نشین اصفهان
رستوران شب نشین

۹) رستوران قصر منشی

یکی از قدیمی ترین رستوران های شهر اصفهان، رستوران قصر منشی است. قدمت این رستوران تاریخی به عهد قاجار برمی گردد و با سرو غذاهای بسیار خوشمزه و عالی توانسته نظر مثبت گردشگران را جلب کند.

این رستوران در زمان قاجار خانه یکی از وزیران بوده که با گذشت زمان بازسازی شده و به یک رستوران سنتی تبدیل شده است.

  • آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، هتل قصر منشی
  • شماره تماس: ۳۱۳۱۱۱۳-۰۳۱
رستوران قصر منشی اصفهان
رستوران قصر منشی

۱۰) رستوران هرمس، بهترین رستوران اصفهان

طعم بهترین پیتزای ایتالیایی را می توانید در رستوران هرمس اصفهان بچشید. این کافه رستوران ایتالیایی علاوه بر طبخ پیتزا، با استیک های آبدارش نیز معروف شده است.

اگر بعد از یک روز پر گشت و گذار به دنبال جایی برای نوشیدن قهوه های خوشمزه هستید، رفتن به کافه رستوران هرمس می تواند یک گزینه عالی باشد. این رستوران دارای ۳ شعبه بوده و در شلوغ ترین بخش های اصفهان قرار دارد‌‌.

آدرس شعبه ۱:

  • اصفهان، نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک
  • شماره تماس: ۳۵۵۵۵۵۵۵-۰۳۱

آدرس شعبه ۲:

  • اصفهان، سیتی سنتر، طبقه اول، هرمس برو بار

آدرس شعبه ۳:

  • ‎اصفهان، خیابان میر، چهار راه آب٢۵٠
  • شماره تماس: ۳۶۶۱۱۱۵۱-۰۳۱
رستوران هرمس اصفهان
رستوران هرمس

سخن آخر

در شهر بزرگی همچون اصفهان پیدا کردن باشکوه ترین و بهترین رستوران، کار چندان سختی نخواهد بود‌. این شهر با قدمت چندین ساله خود ده ها رستوران را در خود جای داده و بهترین غذاها و امکانات را در اختیار گردشگران و مهمانان قرار می دهد. اگر شما نیز رستورانی را می شناسید که جایش در لیست ما خالیست، خوشحال می شویم آن را به ما معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.