in

بهترین رستوران های تجریش – لیست ۱۰ تایی

لیست بهترین رستوران های تجریش

در هر جای ایران که زندگی کنید، نام خیابان تجریش تهران را حتما شنیده اید. این خیابان قدیمی در منطقه ۱ تهران و شمال این شهر قرار گرفته و امام زاده صالح و بازار سنتی تجریش از مراکز معروف این محله هستند. همچنین در این منطقه بهترین رستوران های تجریش را مشاهده خواهید کرد که با طبخ بهترین غذاهای ایرانی و سنتی، در صدر بهترین رستوران های کشور قرار گرفته اند. تعداد رستوران های تجریش کم نیستند و شما با بررسی ویژگی های این رستوران ها، به راحتی می توانید بهترین آن ها را انتخاب کرده و طعم یک غذای عالی را تجربه کنید. اما انتخاب کدام یک از این رستوران ها، یک انتخاب عالی خواهد بود؟

بهترین رستوران های تجریش

بهترین رستوران های تجریش

رستوران های خوب تجریش را نمی توان از بهترین رستوران تجریش به بد ترین رستوران رتبه بندی کرد؛ زیرا ذائقه و سلیقه افراد برای انتخاب یک رستوران متفاوت است. ما در این مطلب به معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران های تجریش، که هرکدام می توانند باب میل یک سلیقه باشد، می پردازیم.

۱۰) رستوران باصفای عمو هوشنگ

اگر وارد یک رستوران شوید که چندان تمیز نیست و غذاهایش تنوعی زیادی نداشته باشد، اما حال و هوای آن بویی از تجریش قدیم را بدهد، بدون شک خوردن غذا در آن جا یک انتخاب خاص خواهد بود. رستوران عمو هوشنگ را به خاطر قیمه ها و املت های بی نظیرش در تجریش می شناسند.

املت‌های این رستوران با بربری تازه به خصوص در صبح‌ ها بی نظیر خواهد بود. طعم خاص املت های عمو هوشنگ با قیمت نه چندان زیادش آنچنان عجین شده که خیلی ها را به مشتری چندین و چند ساله عمو هوشنگ بدل کرده است.

املت عمو هوشنگ از جاهای دیگر اندکی گران تر است ولی در نهار قیمه‌ های خوشمزه آن دل هر کسی را می برد.

رستوران عمو هوشنگ تجریش

۹) رستوران اردک آبی

اگر در منطقه تجریش به دنبال یک رستوران لوکس و عالی می گردید، رستوران اردک آبی می تواند یک پیشنهاد جذاب و خاص باشد. این رستوران با داشتن بوفه صبحانه عالی و یک منوی خاص برای نهار و شام و سرو بهترین غذاها، می تواند یک مکان عالی برای دورهمی های دوستانه باشد.

محیط داخلی این رستوران بسیار خاص است و اگر می خواهید رستورانی را برای جشن تولد خود انتخاب کنید، رستوران اردک آبی را از دست ندهید.

رستوران اردک آبی تجریش

۸) رستوران ریبار

یکی از بهترین پشنهاد های ما برای صرف صبحانه ای فوق العاده و خوشمزه، رستوران ریبار است. ریبار محیط فوق العاده زیبایی در موزه زمان دارد. در واقع رستوران موزه زمان نام ریبار را به خود پذیرفته است و یکی از زیباترین محیط های باز رستورانی را در تجریش برپا کرده است.

ریبار را به خاطر صبحانه‌های کامل و بوفه دوست داشتنیش می‌شناسند. صبحانه‌ای که از غذا های بسیار خوشمزه و عالی تشکیل شده است. در این رستوران حجم غذا اصلا اهمیتی ندارد؛ زیرا ریبار یک بوفه کامل صبحانه است و انواع غذا های گرم و سرد مناسب صبحانه را در خود جای داده است.

اگر از صرف کله پاچه به عنوان بی کلاس ترین خوشمزه دنیا خسته شده‌اید، یک صبحانه خوشمزه را در ریبار تجربه کنید که یک تصمبم عالی خواهد بود.

رستوران ریبار تجریش

۷) رستوران شمرون، از بهترین رستوران های تجریش

کبابی و کباب خانه عضو جدا نشدنی تجریش بوده و هست. اساسا وقتی آبی در جویی زلال روان باشد و سایه چنار و چنارستانی هم گسترده، پای آتش زغال و گوشت خوش طعم گوسفند هم به میان می‌آید و تجریش از قدیم تا به امروز همه این عناصر دلربا را در کنار هم داشته و دارد.

از آن مهم تر بهترین رستوران تجریش را باید در میان چلوکبابی هایش جستجو کرد. شمرون کباب اسم مناسبی است برای کبابی که علاوه بر سرویس دادن در سالن بزرگ خود، می تواند در چندین منطقه تهران هم کباب داغ را به دست شما برساند.

کباب‌های مایه دار چاق و چله کوبیده با برنج زعفرانی در محیطی ساده و صمیمی این رستوران در سراسر تهران طرفداران زیادی دارد. البته باید بگوییم قیمت‌های این رستوران نسبتا بالا است و اگر نگران هزینه هستید بهتر است این رستوران را برای صرف کباب انتخاب نکنید.

شمرون کباب یکی از رستوران‌های خوب تجریش است که به سرعت کباب آبدار خوبی را پیش روی شما می‌گذارد و شما می توانید بعد از یک پیاده روی در تجریش خود را مهمان طعم پر قدرت کباب برگ و کوبیده شمرون کباب کنید.

یکی از خصوصیات مهم شمرون کباب که آن را نایب قهرمان رنکینگ بهترین رستوران های تجریش می‌ کند، جای پارک مناسب آن است. پارکینگ شهرداری و امام زاده بسیار نزدیک شمرون کباب است.

رستوران شمرون کباب، از بهترین رستوران های تجریش

۶) مقام قهرمانی برای رستوران مرشد، بهترین رستوران تجریش

در ابتدای خیابان جماران رستورانی بسیار با صفایی وجود دارد. بدون شک  رستوران مرشد را می توان بهترین رستوان تجریش دانست. در میان بهترین رستوران های تجریش، رستوران مرشد فضایی بسیار زیبا و عالی دارد که با طراحی کاملا ایرانی و صمیمی هر فردی را به وجد می آورد.

غذاهای بهترین رستوران تجریش دو ویژگی بسیار خاص دارد؛ یکی کیفیت ودیگری کمیت مناسب غذاهای خود را در کنار هم حفظ کرده است. رستوران مرشد از این رو بهترین رستوران تجریش است که خاطره رستوران های قدیم را زنده می‌ کند.

برنج ایرانی دم کشیده و معطر همراه با کباب های لذیذ آبدار این رستوران می تواند یک پیشنهاد فوق العاده و عالی باشد. اگر شما نیز سینی میکس کباب‌های رستوران مرشد را سفارش داده و یک پرس از چلوکباب های مرشد به همراه دوغ محلی معطر این رستوران خوب تجریش را امتحان کنید، به راحتی مدال طلای بهترین رستوران تجریش را به گردن مرشد می آویزید.

حتی در بحث قیمت هم مرشد با غذا های فوق العاده خود گل طلایی را زده است. زیرا از غذاهایی مانند قیمه که قیمتش کاملا اقتصادی است گرفته تا خوراک دست همایونی را در منوی خود گنجانده است.

رستوران مرشد تجریش

۵) رستوران منهتن گریل

بهترین فست فود های تهران را می توانید در رستوران منهتن گریل امتحان کنید. پس اگر عاشق این غذاها هستید، تجربه یک غذای عالی را در این رستوران از دست ندهید.

دکوراسیون این رستوران به شکل آمریکایی بوده و از دو فضا برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می کند. اگر می خواهید از خورد یک غذای عالی در یک فضای دوستانه و صمیمی لذت ببرید، رستوران منهتن گریل یک پیشنهاد عالی خواهد بود.

رستوران منهتن گریل تجریش

۴) رستوران فلوت، بهترین رستوران تجریش

اگر می خواهید طعم بهترین غذاهای اصیل ایرانی را بچشید، حتما این رستوران را برای صرف غذا امتحان کنید. با وجود این که دکوراسیون این رستوران چندان لوکس نیست، اما فضایی دوست داشتنی دارد و لحظات خوبی را برای شما رقم خواهد زد. سرو غذاهایی همچون: عدس پلو، کوفته تبریزی، دلمه و میرزا قاسمی این رستوران را جزو بهترین رستوران های تجریش کرده است.

رستوران فلوت تجریش

۳) رستوران روحی

یکی از کافه رستوران های تجریش که در تهران شعب متعددی دارد، کافه رستوران روحی است. این رستوران از فضای بسیار خاصی برخوردار بوده و یادآور دهه های ۵۰ و ۶۰ تاریخ است.

دکوراسیون خاص و سنتی این رستوران توجه هر فردی را به خود جلب می کند. غذاهایی مانند: قیمه نذری، لوبیا پلو، دیزی فرد اعلا، کوبیده انگشتی بازار و بسیاری غذاهای سنتی و خوشمزه دیگر در منوی این رستوران قرار دارند.

علاوه بر غذاهای خوشمزه، از نوشیدنی‌های متفاوت و جذاب این رستوران نیز می توانید لذت ببرید.

رستوران روحی تجریش

۲) رستوران ربلان، از رستوران های لوکس تجریش

رستوران ربلان برای کسانی به دنبال یک فضای بزرگ برای مهمانی های خود هستند و می خواهند یک شب عالی را برای خود و دوستانشان رقم بزنند،  یک پیشنهاد جذاب خواهد بود. این رستوران در طبقه هفتم پاساژ تندیس قرار دارد و از چشم انداز زیبایی برخوردار است. این رستوران برای انواع سیلقه ها بهترین غذا ها را سرو کرده و به کیفیت غذا بسیار اهمیت می دهد.

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی، عربی، ایرانی، ترکی و غیره وجود دارد که شما با خیال راحت می توانید مطابق میل خود یکی از آن ها را سفارش دهید.

رستوران ربلان تجریش

۱) چلو کبابی اطمینان

در بازار شلوغ تجریش یکی از قدیمی ترین و بهترین چلوکبابی های تجریش، یعنی چلوکبابی اطمینان وجود دارد. این رستوران به دلیل کیفیت عالی کباب هایش بیش از ۱۵۰ سال است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

وسایل پذیرایی این رستوران کاملا سنتی بوده و علاوه بر کباب، قیمه های خوشمزه ای نیز در این رستوران آماده می شود. پس اگر در بازار تجریش به گشت و گذار پرداختید، برای خوردن یک غذای عالی می توانید به این رستوران مراجعه کنید.

چلوکبابی اطمینان، از بهترین رستوران های تجریش

کلام آخر:

همانطور که گفته شد تجربش یکی از مناطق قدیم و بسیار بزرگ پایتخت است. تجریش بازارها و رستوران های زیادی را در خود جای داده است. ما در این مطلب تنها ۱۰ تا از بهترین رستوران های تجریش را به شما معرفی کردیم. اما رستوران های زیادی وجود دارند که در لیست ما نیستند. اگر تجربه خوردن یک غذای عالی در بهترین رستوران تجریش را دارید، حتما آن رستوران را به ما معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.