in

پودری که باعث انفجار می شود

نام پودری که باعث انفجار میشود

همه چیز درباره: پودری که باعث انفجار می شود؟

پودری که باعث انفجار می شود.؟

برچسب ها: پودر انفجاری , پودری که باعث انفجار میشود شهر بانو

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “پودر انفجاری” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “پودرهای انفجاری” یا “پودری که باعث انفجار می شود” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

حتما در حل مجلات و یا بازی های آنلاین مثل بازی های کلمه یاب با این سوال برخورد کرده اید که کدام پودر است که باعث انفجار می شود؟ ما در این مطلب از نت نظر به این سوال پاسخ می دهیم که کدام پودر می تواند باعث انفجار شود و کاربرد آن چیست و از چه موادی تشکیل شده است.

پودری که باعث انفجار می شود

اگر تا به حال در این باره چیزی نشنیده اید، ما در این مطلب از نت نظر به این سوال پر تکرار پاسخ داده ایم.

باید بدانید که مواد زیادی هستند که می توانند باعث انفجار شوند. اما یکی از پرکاربرد ترین موادی که باعث ایجاد انفجار می شود و در سطوح و اندازه های کم و زیاد کاربر صنعتی دارد، پودر باروت است. باروت همان پودری است که در پشت مرمی گلوله های جنگی و حتی انواع سلاح های جنگی بزرگ قرار گرفته و با ایجاد جرقه ای کوچک باعث انفجار می شود.

مواد تشکیل دهنده باروت

باروت سیاه ترکیبی از ۱۰ درصد گوگرد، ۱۵ درصد کربن و ۷۵ درصد پتاسیوم نیترات است.  در این میان هر کدام از این مواد وظیفه خاصی را بر عهده دارند، به عنوان مثال گوگرد وظیفه فراهم آوردن گرمای مورد نیاز برای واکنش را انجام می دهد.

البته باید به این نکته اشاره داشت که پودرها و مواد زیادی وجود دارند که باعث انفجار می شوند. به عنوان مثال TNT ماده ای است که توسط شخص آقای نوبل کشف شد، کسی که حالا جایزه سالانه نوبل به احترام و یاد او به نفرات برتر در رشته های مختلف اهدا می شود.

اما در این مطلب پاسخ مد نظر ما باروت است که به صورت پودر است.

مطالب مرتبط:

تپه ونوس کجاست؟


این سوال با کد ( ID=4689 ) از آی پی ۳۷٫۵۹٫۱۰۵٫۹۰ در ۲۷/۱۰/۱۴۰۰ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “ماده ای که باعث انفجار می شود” پودر انفجاری” و “پودری که باعث انفجار میشود شهر بانو” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.