in

بهترین شغل دوم برای کارمندان – لیست ۱۰تایی

شغل دوم آنلاین برای کارمندان

افراد زیادی در جامعه امروز ایران به دنبال شغل دوم می‌ گردند. آن هم با وجود اینکه در جایی به صورت ثابت مشغول به کار هستند. آگهی های زیادی در خصوص بهترین شغل دوم برای کارمندان می بینیم. تمایل و تقاضا برای شغل دوم در بین افراد شاغل چند دلیل مهم دارد: نیاز مالی، داشتن علاقه به شغلی دیگر و داشتن زمان اضافه بعد از ساعت کار و آخر هفته، تمایل به سرمایه گذاری در یک کسب و کار سودآور و یا پیدا کردن مهارت و تجربه جدید.

وب سایت های کاریابی زیادی نیز وجود دارند که برای بهترین شغل دوم برای کارمندان پیشنهاد های مناسبی ارائه می دهند. اما پیدا کردن شغل دوم زمانی بهترین نتیجه را خواهد داشت که چند نکته مهم را در نظر بگیرید و پیش از هر اقدامی به آنها خوب فکر کنید:

  • زمان آزاد شما چقدر است؟
  • آیا می توانید دو شغل را از نظر فکری و مسئولیت از هم تفکیک کنید؟
  • تصمیم دارید با سرمایه شخصی کسب و کاری را راه اندازی کنید یا ترجیح می دهید برای شخص دیگری کار کنید؟
  • تمایل دارید شغل دوم را در منزل انجام دهید یا خارج از خانه؟
  • شغل دوم را برای دنبال کردن علاقه شخصی انتخاب می کنید یا درآمد بیشتر؟
  • چه مهارت ها و توانایی هایی دارید؟
  • شغل آنلاین را ترجیح می دهید یا آفلاین؟

بهترین شغل برای کارمندان

بهترین شغل دوم برای کارمندان

بعد از پاسخ دادن به موارد گفته شده در بالا و فکر کردن و حتی یادداشت برداشتن درباره آنها نوبت به انتخاب شغل دوم می رسد و بررسی دقیق تر از حوزه انتخابی شغل دوم. در ابتدا به شغل های آنلاین می پردازیم، مشاغلی که می توانید در منزل یا محل کار انجام دهید و تنها نیاز به اینترنت و یک دستگاه موبایل یا لپ تاپ دارید.

بهترین شغل دوم برای کارمندان کسب درآمد از اینترنت است. همانطور که از نامش مشخص است به مهارت کار با اینترنت و شناخت فرصت های شغلی این حوزه مرتبط است. شغل های آنلاین بیشتر مناسب کارمندانی است که ترجیح می دهند شغل دوم را در منزل یا حتی در محل کار فعلی خود انجام دهند.

البته فرصت های شغلی در این حوزه بسیار زیاد و متنوع شده اند و افراد زیادی حتی در منزل و به صورت دور کار شغل های آنلاین را به عنوان شغل ثابت بعهده دارند.

علاوه بر این پیدا کردن کار در فضای آنلاین و دور کار فرصت بسیار خوبی برای دانشجویانی است که به دنبال کسب درآمد در ضمن تحصیل هستند و زمان کافی برای پرداختن به یک شغل پاره وقت را دارند.

شغل آنلاین

۱- مترجمی یک شغل مناسب در کنار شغل اصلی

اگر به زبانی غیر از زبان فارسی تسلط دارید و می توانید به صورت آکادمیک آن را بخوانید و بنویسید، فرصت خوبی است که از طریق ترجمه کسب درآمد کنید.

با مراجعه به دارالترجمه ها و وب سایت های ترجمه، اطلاعات تماس خود را (تلفن همراه یا ایمیل) در اختیار سایت یا مشتریان احتمالی قرار دهید و از سفارش های آنها باخبر شوید و در صورتی که زمان کافی داشتید متن درخواستی را ترجمه کنید.

۲- تولید محتوا شغل مناسب کارمندان

بسیاری از وبلاگ ها و وب سایت ها مانند وب سایت های فروش محصولات آنلاین و غیره نیاز به فردی دارند که توضیحی درباره محصول آنها بنویسد، یا ترجمه کند و یا حتی در مورد موضوعی مقاله بنویسد.

اگر دست به قلم هستید، با مراجعه به سایت های کاریابی می توانید تعداد زیادی از مدیران شرکت ها را پیدا کنید که به دنبال کپی رایتر می گردند یا همان شخصی که محتوای خاص برای وبلاگ یا وب سایت آنها تولید کند.

۳- ادمین شبکه های اجتماعی بهترین شغل دوم برای کارمندان

شبکه های اجتماعی این روزها نقش پررنگی در اطلاع رسانی و کسب و کار افراد دارند و با بزرگ شده این حوزه مشاغل مربوط به ان نیز زیادتر شده است و به عنوان بهترین شغل دوم پردرامد می توانید به آن نگاه کنید.

فروشگاه ها و کسب و کارهای زیادی برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان شبکه های اجتماعی را انتخاب کرده اند و به دنبال شخصی می گردند که اداره این شبکه ها را بعهده بگیرد و همیشه در دسترس باشد. ابزار کار شما یک دستگاه موبایل و اینترنت است در هر جایی می توانید مشغول به کار باشید.

بهترین شغل دوم

۴- پیاده‌سازی متن یا تولید زیر‌نویس

از دیگر مشاغل آنلاین که از منزل می توانید انجام دهید تایپ کردن یک متن شنیداری است. فایل های صوتی و تصویری زیادی برای آپلود شدن در وب سایت ها نیاز به زیرنویس دارند و این فرصت خوبی است برای افرادی که زمان کافی برای شنیدن و تایپ کردن دارند.

با یادگرفتن یکی از نرم افزارهای زیرنویس ویدیو نیز می توانید این حرفه را کامل کنید و فایل زیرنویس شده را به کارفرما تحویل دهید.

۵- کار گرافیکی، طراحی بنر، ادیت عکس

اگر به نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ و ایلاستریتور تسلط دارید و کمی ذوق هنری، می توانید برای پیج های اینستاگرام، شبکه های اجتماعی و وب سایت ها ادیت عکس انجام دهید.

یا بنر های گرافیکی طراحی کنید و بدون حضور در محل کار از طریق اینترنت به دست کارفرما برسانید. برای انجام این کار کمی ذوق و دید هنری داشته باشید کافی است تا با یاد گرفتن نرم افزار های مربوط به ادیت عکس، درآمد خوبی کسب کنید.

شغل دوم

۶- وب سایت های دریافت سفارش کار

وب سایت هایی مانند «انجام میدم» و «پونیشا» پل ارتباطی بین کارجو و کارفرما هستند. شما با هر حرفه و هنری می توانید در این وب سایت ها پروفایل داشته باشد و سفارش های مربوط به حرفه خود را دریافت کنید. بهترین سایت های فریلنسری را پیدا کرده و شغل مناسب خود را پیدا کنید.

اپلیکیشن هایی مانند آچاره و سنجاق نیز محل خوبی برای ارائه هنر دست و توانایی شما هستند. اگر با مهارت های فنی مانند خیاطی، برقکاری، کار با دریل و کارهایی از این دست آشنا هستید، می توانید از این طریق با افراد نیازمند به حرفه خود در ارتباط باشد.

۷- آنلاین شاپ بهترین شغل دوم برای کارمندان

می دانید که در سال های اخیر با وجود اینترنت بسیاری از افراد زمان کافی برای رفتن به مراکز خرید شلوغ یا بازارهای بزرگ را ندارند. شما می توانید با یک صفحه آنلاین شاپ در شبکه های اجتماعی یا وب سایت نیاز‌ افراد را پوشش دهید.

خرید از مراکز عمده فروشی، قرار دادن عکس و توضیحات کالا در پیج یا وب سایت و تبلیغ مراحل کار آنلاین شاپ است. البته با توجه به تعداد زیاد این فروشگاه های اینترنتی باید صبور باشید و روی تبلیغات خود تمرکز کنید.

۸- تدریس یک شغل مناسب برای کارمندان

در قسمت مقدمه گفتیم پیش از انتخاب شغل مهارت های خود را بنویسید. حالا در کنار مهارت ها یادداشت کنید که دانش کدام مهارت را می توانید انتقال دهید؟ نقاشی؟ ریاضی؟ ادبیات؟ زبان خارجی؟

در این مرحله باز هم می توان با کمک گرفتن از اپلیکیشن ها و سایت های آموزش اطلاعات تماس خود را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دهید.

آنها نیز به راحتی شما را پیدا می کنند. با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ و زوم نیز نیازی به خارج شدن از منزل ندارید، حتی برای تدریس ورزش.

شغل دوم در منزل

۹- پشتیبانی سایت بهترین شغل دوم برای کارمندان

وب سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی در کوتاه یا بلند مدت به روز می شوند و اطلاعات جدید روی آنها بارگذاری می شود. صاحبان این وب سایت ها معمولا به شخصی احتیاج دارند که اطلاعات نوشته و عکس های آماده شده را در سایت بارگذاری کند.

سایت را به روز رسانی کند، سوالات مشتریان را پاسخ دهد، نظرات را تایید و منتشر کند، تغییر قیمت ها را انجام دهد و در یک کلام پشتیبانی سایت را بعهده داشته باشد. یادگرفتن کار با پلتفرم سایت ها به زمان زیادی نیاز ندارد و در مدتی کوتاه حتی از طریق ویدیوهای آموزشی می توان آن را آموخت.

بسیار از موارد گفته شده در بالا در دسته مشاغل فریلنسر قرار می گیرند. اما تفاوت فریلنسری با کارمندی ؟ فریلنسر شخصی است که در استخدام شرکت یا کارفرما نیست و به صورت آزاد کار می کند. زمان و مکان انجام کار را شخص فریلنسر مشخص می کند و معمولا پیش از انجام کار با سفارش دهنده بر سرقیمت توافق می کند.

شما نیز اگر حرفه ای را در حد عالی می توانید انجام دهید و تمایلی به کار در شرکت یا اداره را ندارید دست به کار شوید و به عنوان فریلنسر حرفه خود را به دیگران معرفی کنید.

فریلنسر چیست؟

۱۰- مشاغل آفلاین

فرصت های شغلی دیگری نیز وجود دارند که نیازی به اینترنت ندارند و به اصطلاح آفلاین هستند. این شغل‌ ها را در خارج از منزل و در خانه می توان انجام داد. در مورد شغل های آفلاین نیز باید به موارد زیادی دقت کنید.

چرا که این مشاغل به دو دسته انجام کارهای سفارشی دیگران و درآمد زایی در منزل با سرمایه شخصی تقصیم می شوند. برای هر دو دسته ابتدا باید زمان بندی مناسب داشته باشید. سپس مهارت ها و توانایی های خود را بسنجید تا بتوانید شغلی را انتخاب کنید که به راختی از عهده آن برآیید.

عکاسی و فیلمبرداری:

اگر به دوربین حرفه ای دسترسی داری و آموزش عکاسی نیز دیده اید، این شغل ایدآلی برای شماست که در ساعات غیر کار سفارش عکاسی قبول کنید. در مراسم ها شرکت کنید یا برای گرفتن عکس محصولات به فروشگاه ها و انبارها بروید.

آنلاین شاپ های زیادی نیز وجود دارند که برای پست های اینستاگرام و محتوای وب سایت نیاز به عکاسی از محصول دارند اما ترجیح می دهند با آتلیه های گران قیمت و قدیمی کار نکنند و هزینه کمتری بپردازند. با پیدا کردن این فروشگاه ها وارد یک بازی برد برد می شوید.

تدریس خصوصی:

همانطور که در مورد تدریس آنلاین گفتیم اگر دانش یا مهارتی دارید که می توانید به دیگران انتقال دهید، آموزشگاه های زبان، کنکور و فنی حرفه ای موقعیت های مناسبی در اختیار شما می گذارند تا ساعاتی را در آنجا تدریس کنید.

زمان بندی این شغل با شماست و درآمد قابل قبولی نیز کسب خواهید کرد. در واقع اگر به دنبال شغل دوم عصر هستید آموزشگاه ها موقعیت خوبی پیش روی شما قرار می دهند.

آشپزی و شیرینی پزی:

اگر به دنبال بهترین شغل دوم در خانه می گردید و با تهیه مواد اولیه اندک مشکلی ندارید و به حرفه آشپزی و شیرینی پزی تا حدودی مسلط هستید، راه خوبی برای درآمد زایی پیش پای شماست.

می توانید با کافه های اطراف محل زندگی خود برای ارائه کیک و شیرینی و کوکی صحبت کنید. یا با شرکت ها برای تامین غذای پرسنل قرارداد ببندید. در این زمینه نیز وب سایت هایی مانند مامان پز وجود دارد که می توانید از طریق آن سفارش تهیه غذا بگیرید.

بسته بندی محصولات در منزل:

اگر علاقه ای به کار با اینترنت ندارید و تمایل دارید در زمان آزاد خود در منزل کاری انجام دهید، بسته بندی و ساخت یک سری محصولات گزینه ای است که می توانید روی آن حساب کنید. برای این کار نیازی به تهیه مواد اولیه ندارید. محصولات در اختیار شما قرار می گیرند و تنها ساخت یا بسته بندی آنها بعهده شما خواهد بود.

ساخت و فروش بدلیجات و سایر محصولات تزئینی:

اگر هنرمند هستید و ذوق هنری برای ساخت صنایع دستی دارید، این حرفه را جدی بگیرید. شما می توانید مواد اولیه بدلیجات، ظروف سفالی، آیینه های تزئینی و سایر موارد را به صورت عمده تهیه کنید.

بعد از ساخت و آماده کردن محصولات، آنها را برای فروش در اختیار فروشگاه های مختلف و کتاب فروشی ها بگذارید، آنلاین شاپ خود را راه اندازی کنید و یا از سایر پیج های مشابه بخواهید محصول شما را نیز در صفحه خود قرار دهند.

بهترین شغل دوم برای کارمندان

اگر به دنبال شغل دوم در تهران باشید و به سایت های کاریابی سر بزنید با مشاغل آفلاین دیگری نیز برخورد خواهید کرد که شاید مناسب موقعیت شما باشند، مانند:

  • تاکسی های اینترنتی
  • تعمیر وسایل الکترونیکی (در صورتی که دست به آچار هستید)
  • نگهداری از کودکان یا سالمندان در منزل
  • پرورش و فروش گل و گیاه زینتی یا دارویی
  • آشپزی
  • تهیه ترشی و مربا و شیرینی
  • صنایع دستی و سایر موارد

اما با وجود همه این گزینه ها، چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین تصمیم در انتخاب شغل دوم برسید.

  • داشتن شناخت نسبی از بازار کاری که انتخاب می کنید یا مشورت با افرادی که پیش از شما شغل دوم را انتخاب کرده اند.
  • آزمایش کردن کار مورد نظر یا فروش محصول در کوتاه مدت، برای اینکه بتوانید زمان بندی و درآمد زایی را ارزیابی کنید.
  • پیدا کردن شغل دوم ترجیحا در محلی نزدیک به محل زندگی یا کار.

شغل دوم آفلاین

کلام آخر

در نهایت بعد از در نظر گرفتن موارد بالا با خود روراست باشید. فکر کنید که آیا توانایی و زمان یادگرفتن حرفه یا مهارت جدید را دارید؟ داشتن شغل دوم برای شما چقدر لذت بخش یا ضروری است؟

توصیه نهایی این که مرز بین زندگی شخصی و کار را مشخص کنید. تا بتوانید شغل دوم را بدون خستگی و در طولانی مدت انجام دهید.

مطالب مرتبط:

3 دیدگاه

نظر بده
  1. فوق العاده بود . خیلی سپاسگزارم از اطلاعات مفیدتون، همیشه بهترین مطالب رو در سایت شما پیدا میکنم . شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط .همراهان شما هم میتوانند عضوی از خانواده نامبروان تم شوند. فقط کافیست به آدرس http://www.number1theme.ir مراجعه کنید .

  2. ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدید. شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط . شما هم عضوی از خانواده نامبروان تم شوید فقط کافیست به آدرس http://www.number1theme.ir مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: پریسا ایرانی