in

زندگینامه کیت وینسلت

بیوگرافی کیت وینسلت

زندگی نامه بازیگران و افراد مشهور همواره مورد توجه همگان بوده است. افراد مشهور هر کدام به شیوه ای معروف شده اند. بیشتر بازیگران سینما، در ابتدا با بازی در یک فیلم مخصوص، به اوج خود رسیده اند. کیت وینسلت نیز از این بازیگران است که با وجود فیلم های زیادی که بازی کرده است، با بازی در یک فیلم عالی به نام تایتانیک بسیار معروف شد. خواندن زندگینامه کیت وینسلت می تواند برای همه ی شما جذاب و خواندنی باشد.

او یکی از معروف ترین و پر افتخار ترین بازیگران هالیوود به شمار می آید. در بیوگرافی کیت وینسلت، جایزه ها و افتخارات زیادی دیده می شود. اما کیت وینسلت کیست؟

زندگینامه کیت وینسلت

زندگینامه کیت وینسلت

دوران کودکی

کیت الیزابت وینسلت، نام کامل این بازیگر زیبا و با استعداد هالیوودی است. او در ۵ اکتبر سال ۱۹۷۵ به دنیا آمد. محل تولد او ردینگ، بارکشر انگلستان است.

اما گفته می شود که او اصالتا بریتانیایی است و تبار ایرلندی از طرف پدر و تبار سوئدی از طرف مادر نیز دارد. در زندگینامه کیت وینسلت آمده است که پدرش زمانی که کیت ده سال داشت، در یک حادثه قایق رانی، بر پای خود به شدت آسیب وارد کرد. به طوریکه کار کردن برای او بسیار سخت بود.

همین موضوع باعث شد که کیت و خانواده اش در با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو شوند. به همین دلیل یک موسسه خیریه به نام اکترز چریتیبال چراست، از آن ها حمایت میکرد.

کیت وینسلت خیلی زود کار بازیگری را شروع کرد. او برای اولین بار در سن ۷ سالگی، حضور در تلویزیون انگلستان را تجربه کرد. پس از آن در یک سریال تلویزیونی نیز بازی کرد. سرانجام پس از ترک مدرسه، فعالیت بازیگری خود را به صورت رسمی شروع کرد.

دوران کودکی کیت وینسلت

خانواده:

در زندگینامه کیت وینسلت گفته شده است که او در یک خانواده هنر دوست به دنیا آمده است. پدر و مادر او هر دو بازیگر بودند که پس از مدتی برای کمک به خرج و مخارج خانواده، به کار های دیگر روی آورده بودند.

مادرش، سالی آن (که نام خانوادگی قبل ازدواج او بریجز بود)، پیش خدمت و پرستار بچه بود. پدرش، راجر جان وینسلت، که در ابتدا یک بازیگر کوشا بود، به کارگری مشغول بود. همچنین پدر بزرگ و مادر بزرگ مادری کیت نیز هر دو بازیگرانی بودند که کمپانی تئاتر رپرتوری ردینگ را اداره می کردند.

کیت وینسلت دو خواهر و یک برادر کوچکتر دارد. خواهران او با نام های آنا و بث نیز هر دو بازیگر هستند و برادرش جاس نام دارد. به گفته وینسلت، والدینش همیشه حامی او بوده اند.

خانواده کیت وینسلت

نوجوانی کیت وینسلت:

همانطور که گفتیم کیت در کودکی برای اولین بار در تلویزیون ظاهر شد. همچنین وینسلت با توجه به خانواده ای که در آن زاده شده بود، علاقه زیادی به بازیگری داشت. کیت در ۱۱ سالگی در مدرسه تئاتر ردروفس که در میدنهد قرار داشت قبول شد. این مدرسه به عنوان یک آژانس نیز فعالیت می کند که دانش آموزان را برای تجربه های بازیگری به لندن می برد.

از اولین کار های هنری او می توان به شرکت در تبلیغات شوگر پاف و همچنین دوبله فیلم های خارجی اشاره کرد. فعالیت هایی که او در مدرسه داشت می توان شرکت در نمایش های آلیس در سرزمین عجایب و شیر، کمد و جادوگر را نام برد. همچنین به عنوان نقش اصلی وندی دارلینگ در نمایش پیتر پن‌ نیز بازی کرد.

او در این سن قیافه ای تپل داشت به همین دلیل همواره مورد تمسخر دوستانش قرار می گرفت. اما خودش می دانست که آینده روشنی در انتظارش است.

کیت وینسلت در سال ۱۹۹۱، پس از پایان امتحاناتش، برای اولین بار در تلویزیون و در مجموعه علمی_تخیلی فصل تاریک از شبکه بی بی سی، به عنوان عضوی از گروه اصلی فعالیت کرد.

کیت درآمد زیادی از این فیلم دریافت نکرد و در سن ۱۶ سالگی با مشکل مالی روبه رو شد. سپس به دلیل کمبود بودجه، مجبور به ترک مدرسه ردروفس شد. پس از آن برای کسب درآمد، در یک فروشگاه اغذیه فروشی مشغول به کار شد.

درسال ۱۹۹۲ نقش کوتاهی در فیلم نگرش های آنگو_ساکسون داشت. او در آن زمان که ۸۴ کیلوگرم وزن داشت، نقش دختر یک زن چاق را ایفا کرد. پس از آن در سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳، به ترتیب در دو مجموعه تلویزیونی برگشتن و تلفات ایفای نقش کرد.

جوانی کیت وینسلت

کیت فعالیت خود در سینما را با بازی در فیلم موجودات آسمانی و ایفای نقش یک دختر قاتل شروع کرد. اما می توان گفت که دلیل اصلی مشهور شدن کیت وینسلت، بازی او در فیلم فوق العاده تایتانیک است.

کیت درسال ۱۹۹۷ نقش اول فیلم تایتانیک، یعنی رز را بازی کرد. این فیلم سال ها به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های جهان شناخته شد. او در این فیلم به یک بازیگر بسیار برجسته تبدیل شد.

جالب است بدانید که کیت پس از آشنایی با لئوناردو دی کاپریو و هم بازی شدن با او، دوستی خود را ادامه داد. به طوریکه گفته می شود لئوناردو، یکی از صمیمی ترین دوستان کیت محسوب می شود.

دوران جوانی

افتخارات:

در زندگینامه کیت وینسلت، افتخارات زیادی ثبت شده است. این بازیگر محبوب، در فیلم های پرفروشی مانند: موجودات آسمانی، عقل و احساس، هملت، تایتانیک، درخشش ابدی یک ذهن پاک، تعطیلات، سنت شکن و استیو جابز بازی کرده است. می توان گفت که این فیلم ها جزو بهترین فیلم های کیت وینسلنت می باشند.

همچنین در مراسم های جوایز اسکار نیز افتخارات زیادی کسب کرده است. که شامل:

۱. در ۶۸مین جشنواره جوایز اسکار، نامزد بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم عقل و احساس شد.

۲. در ۷۰مین جشنواره اسکار، نامزدی برای بهترین بازیگر زن برای فیلم تایتانیک

۳. ۷۴مین جوایز اسکار، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم آیریس.

۴‌. ۷۷مین جایزه اسکار، بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

۵. ۷۹مین جوایز اسکار، بهترین بازیگر زن برای نامزدی فیلم بچه های کوچک.

۶. ۸۱مین جوایز اسکار، دریافت اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم کتابخوان.

۷. ۸۸مین جوایز اسکار، بهترین نقش مکمل زن، نامزدی برای استیو جابز.

کیت وینسلت همچنین برنده سه جایزه بفتا نیز شد. از جوایز دیگر نیز می توان به دریافت پنج جایزه گلدن کلوب از طریق انجمن مطبوعاتی خارجی هالیوود اشاره کرد.

افتخارات

ازدواج و طلاق کیت وینسلت

کیت وینسلت در سن ۱۵ سالگی هنگام فیلم برداری فیلم فصل تاریک، با استیون تردرا آشنا شد. استیون نویسنده و بازیگر بود. با وجود فاصله سنی زیاد، کیت با استیون وارد یک رابطه عاطفی شد.

کیت همواره استیون تردرا را یکی از تاثیر گذارترین اشخاص در زندگی اش برمی شمارد. رابطه این دو در سال ۱۹۹۵ به جدایی ختم شد. یک سال پس از این جدایی، کیت در فیلم برداری فیلم موفرفری زشت، با جیم تریپلتون، که دستیار کارگردان فیلم بود، آشنا شد‌. این دو در نوامبر سال ۱۹۹۸ در مدرسه ابتدایی کیت ازدواج کردند. عمر این ازدواج نیز کوتاه بود به طوریکه در سال ۲۰۰۱ به جدایی کشیده شد.

بلافاصله پس از این جدایی، وینسلت با سم مندس ملاقات کرد. این کارگردان به او پیشنهاد بازی در نمایشی را داد؛ اما کیت قبول نکرد. با این وجود شروع به قرار گذاشتن با او کرد.

این زوج در سال ۲۰۰۴ ازدواج کردند‌. اما به دلیل گمانه زنی در خصوص خیانت مندس، آن ها در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند. کیت اعتراف کرد که از این جدایی دل شکسته است.

پس از آن وینسلت در سال ۲۰۱۱، در یک حادثه آتش سوزی، با ادوارد آبل اسمیت آشنا شد. آن دو در سال ۲۰۱۲ با هم ازدواج کردند. گفته می شود که کیت وینسلت علاقه زیادی به زندگی در روستا دارد. به همین دلیل او همراه با خانواده اش، تا سال ۲۰۱۵ در ملکی روستایی واقع در وست ویتترینگ زندگی می کردند.

ازدواج وینسلت

فرزندان:

اولین فرزند کیت، دختری به نام میا است که حاصل ازدواج او با جیم تریپلتون می باشد که در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده است.

دومین فرزند او پسری است به نام جو که حاصل ازدواج وینسلت با مندس می باشد، در سال ۲۰۰۳ به دنیا آمده است. سومین فرزند او نیز پسری به نام بیل است. بیل در سال ۲۰۱۲ به دنیا آمد که حاصل ازدواج کیت با ادوارد آبل اسمیت است‌.

فرزندان

کلام آخر

می توان گفت که کیت وینسلت یکی از تلاشگر ترین و سخت کوش ترین بازیگران تاریخ بوده است. این بازیگر با استعداد با وجود مشکلات زبادی که در زندگی داشت، توانست به اهداف بزرگ خود برسد. زندگینامه کیت وینسلت می تواند برای هر کسی آموزنده باشد.

ما در این مطلب بیوگرافی کیت وینسلت و همچنین آثار و افتخارات او را به شما معرفی کردیم. شما نیز می توانید سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله