in

پاساژهای معروف تهران – لیست ۱۰تایی

با بهترین پاساژهای تهران آشنا شوید

شهر تهران علاوه براین که پاییتخت کشور است، یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران نیز محسوب می شود. فروشگاه ها و مراکز خرید کوچک و بزرگ بی شماری در شهر تهران وجود دارد. برخی از این مراکز خرید با عنوان معروفترین پاساژهای تهران شناخته می شوند. در اینجا سعی داریم پاساژهای معروف تهران را به شما معرفی کنیم.

پاساژ های تهران

معروف ترین پاساژهای تهران

۱- ایران مال یکی از پاساژهای معروف تهران

ایران مال یکی از جاهای دیدنی تهران و در لیست پاساژهای معروف تهران و در غرب تهران و در مسیر شهر کرج قرار دارد. ایران مال در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس در منطقه‌ی ۲۲ قرار گرفته است و دسترسی به آن برای ساکنین کرج و تهران ساده است. در انتهای اتوبان خرازی می توان به این مجتمع تجاری بزرگ رسید.

از عنوان های کسب شده توسط ایران مال در این چند سال اخیر می توان به کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چند منظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC اشاره کرد.

ایران مال همچنین جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان را دریافت کرده است.

ایران مال

با رفتن به ایران مال نه تنها می توانید از بهترین برند های موجود در ایران خرید کنید بلکه می توانید از بهترین معماری های ایران دیدن کنید.

هر گوشه از این مجموعه بزرگ الهام گرفته از یکی از جذابه های گردشگری شهر های ایران و جهان هست که با بهترین متریال و کیفیت طراحی و اجرا شده است.

رنج قیمت: هم اجناس لوکس و هم اجناس با قیمت مناسب

فضاها:

هایپر استار: طبقه‌ی ۱ G

لوازم و دکوراسیون منزل: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و ۲ G (تیمچه‌ی حاج علی اکبر)

محصولات فرهنگی و تفریحی: طبقه‌ی G ۳

کفش و محصولات چرمی: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و۳ G

لوزام خانگی و الکترونیکی: طبقه‌ی  G۰

جواهرات، ساعت و زیورآلات: طبقه‌های G ۰ و G ۱

محصولات زیبایی و سلامت: طبقه‌های G ۱،G ۲ و G ۳

مد، پوشاک و لوازم ورزشی: طبقه‌ی G ۳؛ در مجاورت مجموعه ورزشی

دسترسی به این مجموعه بزرگ:

  1. دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی
  2. دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ
  3. دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو
  4. دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

دسترسی با مترو:

خط پنج مترو یا ایستگاه ایران خودرو

ایران مال
ایران مال

۲- مگامال از پاساژهای معروف تهران

فروشگاه مگامال اولین بازار بزرگ ایرانی است و از پاساژهای معروف تهران است که مبتنی بر بازارهای بین المللی ساخته شده است. اگر قرار باشد جایی برویم که هم تفریح کنیم و هم خرید قطعا مگامال در لیست ما جای دارد.

امکانات متنوع، در کنار معماری بی‌نظیر و زیبای این مجموعه، می تواند خرید و روز خوبی را برای شما رقم بزند. مگامال دارای پنج طبقه بزرگ و گسترده بوده که شامل فضای تجاری، فضای تفریحی، عمومی، سرگرمی و فرهنگی است.

فضاها:

فضای ورزشی

پردیس سینمایی

فروشگاه های برند

هایپر مارکت

رستوران و فودکورت

رنج قیمت: هم اجناس لوکس و هم اجناس با قیمت مناسب

دسترسی به این مجموعه:

  1. دسترسی از اتوبان نیایش یا حکیم

دسترسی با مترو:

از خط چهار خط زرد رنگ ایستگاه اکباتان

مگامال۱-

۳-مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران است، که در خیابان مقدس اردبیلی در محله زعفرانیه واقع شده است. در واقع تنها یک مرکز خرید نیست و علاوه بر آن فروشگاه های متعدد، امکانات تفریحی بسیاری را نیز در خود جای داده است. و یکی از پاساژهای معروف تهران است.

پالادیوم یکی از مراکز تجاری-تفرحی شهر تهران محسوب می شود. این مجموعه در ۱۳ طبقه طراحی و اجرا شده است که در حال حاضر در دسترس شهروندان تهرانی است.

پالادیوم شامل بخش های ورزشی، فرهنگی و تجاری بسیاری است که از بهترین برند های دنیا و ایران در آن فعالیت دارند. مرکز خرید پالادیوم دو مورد از بهترین فودکورت های تهران را در خود جای داده است که در طبقات همکف و سوم قرار دارند.

رنج قیمت: رو به بالا

دسترسی به این مجموعه لوکس:

  1. خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف

دسترسی با مترو: از خط یک خط قرمز ایستگاه مترو تجریش

پالادیوم

۴- سام سنتر از پاساژهای تهران

مرکز خرید سام سنتر، یکی از مجتمع های تجاری‌ و تفریحی لوکس و پرطرفدار تهران است که افراد زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب کرده است. سام سنتر یکی از پاساژهای معروف تهران به شمار می رود.

مجتمع تجاری سام سنتر با الگو برداری از یک سازه خارجی در اوایل دهه ۹۰ در خیابان فرشته تهران تاسیس و راه اندازی شد، به سرعت رونق گرفت و فروشگاه‌های لوکس مختلفی را در خود جای داد.

این مرکز خرید دارای ۹ طبقه و فقط ۲۶ فروشگاه می باشد. ۴ رستوران در این مجتمع قرار دارد و دید بسیار جذابی از شهر را به شما می دهد. این فروشگاه به جزیره لاکچری ها شهرت دارد.

رنج قیمت : رو به بالا

دسترسی به این مجموعه زیبا

  1. الهیه، خیابان فرشته

دسترسی با مترو:

خط یک مترو خط قرمز ایستگاه مترو قیطریه

معروف ترین پاساژهای تهران

۵- مرکز خرید بام لند

بام لند تهران یکی از زیباترین و خوش دسترسی ترین مکان‌های تفریحی در تهران و جزو پاساژهای معروف تهران است که در یکی از نقاط خوب تهران قرار دارد. برای رسیدن به آن کمترین ترافیک را تحمل خواهید کرد. بام لند در مجاورت پارک چیتگر و دریاچه چیتگر قرار دارد که به تازگی احداث شده است و طرفداران زیادی دارد.

این مرکز خرید بزرگ در قالب ۱۲ ویلای دو طبقه مستقل که مجموعه‌ای جذاب و معتبر از نام‌ها و برندهای تجاری مختلف را در کنار هم قرار داده است.

مراکز تفریح جذاب مثل حقیقت مجازی و رستوران های بین المللی و پرتنوع بام لند جذابیت این مجموعه را چندین برابر کرده است. در اسکله بام لند می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و لذت گردش و خریدتان از بام لند را چند برابر کنید.

رنج قیمت: هم اجناس لوکس و هم اجناس با قیمت مناسب

دسترسی به این مجموعه پر طرف دار:

  1. مسیر بزرگراه شهید خرازی
  2. میدان موج، بلوار ۴۵ متری کاشانی جنوب، خیابان هوانیروز

دسترسی بامترو:

خط پنج مترو گلشهر ایستگاه چیتگر

بام لند-

۶- مرکز خرید گالریا ولنجک

اگر به دنبال مرکز خریدی هستید که اجناسی لوکس، معماری زیبا و دسترسی راحتی داشته باشد مرکز خرید گالریا گزینه مناسبی برای شما می تواند باشد.

از امکانات منحصر به فرد این مجموعه لوکس می توان به شهربازی روبوکیدز، سینما کودک، پردیس سینمایی اشاره کرد.

مرکز خرید گالریا یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید تهران است که در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و شامل دو ساختمان تجاری و اداری است.

این مرکز خرید در ولنجک قرار دارد و دارای فروشگاه‌های متعدد از بهترین برند های جهان را در خود جای داده است و امکانات تفریحی و متنوعی را دارد. که علاوه بر خرید می توانید از این امکانات استفاده و روز خوبی را کنار همراهانتان سپری کنید.

در مرکز خرید گالریا می‌توانید به مناسبت‌های مختلف همچون تولد، سالگرد عقد، سالگرد ازدواج، عزیزانتان را سوپرایز و خوشحال کنید.

فضاها:

پردیس سینمایی

سینمای کودک

فروشگاه های برند

رنج قیمت: اجناس لوکس و گران

رفتن به این مجموعه:

  1. ولنجک، انتهاى خیابان سیزدهم شرقی، پلاک پنج

دسترسی با مترو:

خط یک مترو خط قرمز ایستگاه تجریش

دسترسی با بی آرتی

خط شماره ۴ پایانه جنوب -افشار ایستگاه پمپ بنزین

پاساژهای معروف تهران

۷- مرکز خرید نصر (گیشا) از پاساژ های معروف تهران

مرکز خرید بزرگ نصر که با نام پاساژ گیشا نیز شناخته می‌شود و جزو پاساژهای معروف تهران است در ۲ طبقه با حدودا ۴۰۰ واحد تجاری که بیشتر آنها در زمینه فروش پوشاک زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند. ولی هر چیزی که نیاز داشته باشید تقریبا می توانید در این پاساژ پیدا کنید طلا فروشی، گل فروشی، و…

مرکز خرید گیشا یک بازارچه سنتی هم دارد که در آن می تونید انواع محصولات سنتی، صنایع دستی، کاردستی های هنری، لوازم تزئینی، محصولات چوبی حکاکی شده و لباس های سنتی را خریداری کنند.

و فروشگاه هایی نظیر تعمیرات و فروش موبایل، اسباب بازی فروشی، پوشاک بچه گانه، وسایل آشپزخانه، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، پوشاک مردانه، کیف و کفش چرم، لباس ورزشی و شال و روسری فروشی در این مجتمع به مشتریان خدمات ارائه می کنند.

فضاها:

فروشگاه ها

بازارچه سنتی

رستوران و فست فود

رنج قیمت: متوسط

دسترسی به این بازار بزرگ:

  1. کوی نصر (گیشا)، نرسیده به جلال آل احمد

دسترسی با مترو.:

خط ۷ مترو ایستگاه تربیت مدرس

پاساژهای معروف تهران

۸- پاساژ ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ یک پاساژ بسیار خاص و با معمار منحصر به فرد است که در یکی از پر رفت و آمدترین و شلوغ‌ترین مناطق تهران قرار دارد. این پاساژ دقیقا در ضلع شمالی میدان تجریش و خیابان سعد آباد واقع شده است،

این سازه در ۵ طبقه مجلل و طبق استاندارد های روز جهان طراحی و ساخته شده است و نمای خاص و اجرای بی نظیر آن منظری مدرن و اروپایی را به منطقه بخشیده است.

فضا ها:

فروشگاه انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، بدلیجات، طلا و جواهر،

لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه

فروشگاه عینک

فروشگاه برندها و مارک‌های معروف دنیا

شهربازی

فود‌کورت، رستوران و کافی شاپ

سالن آمفی

رنج قیمت: رو به بالا

دسترسی ها:

  1. میدان تجریش، خیابان آیت‌ الله ملکی (سعد آباد)

نزدیکترین مترو:

خط یک مترو ایستگاه تجریش

بی آرتی

خط راهن- تجریش ایستگاه آخر

ارگ

۹- مرکز خرید اسکای سنتر لواسان

مرکز خرید اسکای سنتر، یکی از لاکچری‌ ترین و لوکس ترین پاساژهای شمال تهران در لواسان محسوب می‌شود. که با طراحی عالی و کاربردی تمام نیاز منطقه را می تواند برآورده کند.

امکانات فضاهای عالی و مجلل خرید و گردش را برای بازدید کننده ها و مشتریان دلچسب می کند. این پاساژ در ۹ طبقه با امکانات مختلف راه اندازی شده است. می‌توانید با قدم زدن در طبقه اول این پاساژ از منظره زیبای سد لتیان یا طبیعت سرسبز لواسان دیدن کنید و لذت ببرید.

فضا ها:

کتاب فروشی

هایپرت مارکت

رستوران و کافی شاپ

رنج قیمت: رو به بالا

دسترسی به این مجموعه زیبا

  1. تهران، لواسان، بلوار امام خمینی

پاساژهای معروف تهران

۱۰- مرکز خرید میلاد نور از پاساژهای معروف غرب تهران

پاساژ میلاد نور شهرک غرب یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین مراکز خرید در غرب تهران است. یکی از طبقات این مجموعه، اختصاصی برای خرید طلا و جواهر و یک طبقه مختص کالاهای خواب است. و طبقه بالای مجموعه مخصوص رستوران و کافه است که چشم اندازی زیبا را از منطقه به شما می دهد.

دسترسی به این مجموعه راحت و سریع بوده و تنوع کالا و قیمت دست شما را در خرید باز می گذارد و به راحتی می توانید از تنوع لذت برده و خرید کنید.

فضاها:

فروشگاه پوشاک

طبقه اختصاصی کالای خواب

طبقه اختصاصی طلا و جواهر

رستوران و کافه رو باز با چشم انداز زیبا

رنج قیمت: متوسط

دسترسی به این مجموعه نسبتاً قدیمی

  1. شهرک قدس (شهرک غرب)، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرحزادی

دسترسی مترو:

خط ۷ مترو ایستگاه میدان صنعت

میلادنور

سخن آخر

قطعا تعداد پاساژهای خوب و معروف تهران به همین لیست محدود نیست و پاساژهای بیشتری می تواند به لیست ما اضافه شود. شما تجربه خرید از کدام مراکز خرید را داشته اید؟ با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ساناز ارویش

من ساناز هستم. تحصیلاتم رو تو رشته مرمت بناهای تاریخی به پایان رسوندم. عاشق ساختمان های جدید و بناهای تاریخی هستم به سفر و گردشگری علاقه دارم و از مطالعه فرهنگ و معماری حال حاضر دنیا و گذشته آنها لذت می برم.