in

زندگینامه عباس برزگر

بیوگرافی عباس برزگر

شاید بیشتر مردم با زندگینامه عباس برزگر آشنا باشند. جوان روستایی که زمانی کارش دستفروشی و دوره گردی بود و در اتفاقی معجزه آسا او میلیاردر شد. امروزه عباس برزگر کارآفرین و فعال در حوزه صنعت گردشگری است و فیلمی مستند با عنوان “من می خوام شاه بشم” برگرفته از زندگینامه عباس برزگر است.

زندگینامه عباس برزگر

زندگینامه عباس برزگر جوان میلیاردر روستایی

عباس برزگر جوان روستایی، در تاریخ ۱۳۵۶ در شیراز به دنیا آمد. عباس برزگر ساکن روستای بزم شهرستان بوانات استان فارس است. او زندگی اش را با دستفروشی و دوره گردی سپری می کرد و درآمدش روزانه ۳ هزار تومان بود. اما در اتفاقی معجزه آسا به درآمد چشمگیری رسید و به کارآفرین میلیاردی در صنعت گردشگری تبدیل شد.

عباس برزگر و روستایش را امروزه مردم با نام “دهکده گردشگری و اقامتی خانواده عباس برزگر” میشناسند و به شهرت جهانی رسیده و بیشتر گردشگران خارجی سعی می کنند در سفر به ایران حتما به این اقامتگاه سر بزنند.

دهکده گردشگری عباس برزگر

داستان پولدار شدن عباس برزگر

در شبی بارانی دو گردشگر آلمانی با موتور که در مسیر کرمان گم شده بودند و سوپرمارکت کوچک عباس برزگر را دیدند و به او پناه بردند. عباس آن شب آنها را به کلبه فقیرانه خود برد و با دمپختک گوجه و ترشی لیته و چای زنجبیلی از آنها پذیرایی کرد.

عباس بسیار شرمسار بود از اینکه نه گوشتی برای غذا داشت و نه اتاق جداگانه ای برای مهمانانش. دو گردشگر آلمانی دو روز را آنجا ماندند و به سبک روستایی زندگی کردند و برای آنها تجربه منحصر به فرد و جذابی بود و سریعا این موضوع را رسانه ای کردند.

چند ماه بعد انبوهی از مسافران آلمانی همراه با مترجمشان به خانه عباس آقا می روند و از او کته گوجه و یک شب اقامت در خانه اش را درخواست می کنند. آن شب بود که عباس فهمید مهمانان غربی بیشتر علاقه مند به غذاهای بدون گوشت و میوه ها و سبزی های محلی هستند.

از آن شب به بعد عباس به فکر افتاد که روستا و مکان های دیدنی اش و خوراکی های بومی آنجا را به بهترین مکان توریستی برای گردشگران خارجی تبدیل کند.

عباس با تلاش و سختی های فراوان توانست خانه اش در روستای بزم را به مرکز پذیرایی برای گردشگران خارجی تبدیل کند. همسر و فرزندانش نیز به او کمک کردند تا کسب و کار موفقی در صنعت گردشگری داشته باشد.

به گفته عباس برزگر مهمانخانه او اولین مهمانسرای بومی گیاه خواری در ایران است. در کنار آغلی پر از مرغ و خروس و بز، کندوهای عسل و چندین هکتار سبزی کاری و ۳۷ اتاق کاهگلی برای اجاره دارد.

عباس برزگر کارآفرین

اشتغال زایی عباس برزگر

عباس برزگر که تا دیروز شغلش دستفروشی بود و سوپرمارکت کوچکی داشت، بالاخره با سعی و تلاشش توانست برای بیشتر از ۲۵ هزار نفر اشتغال زایی کند.

کارآفرین موفقی که برای بیش از ۹ هزار نفر از ساکنان شهرستان بوانات اشتغال ایجاد کرده است و حالا ۱۵ هزار خانواده ی دیگر در درآمد و کسب و کار او شریک می شوند. طبق گفته عباس همه درآمدها به صورت عادلانه بین همه مجموعه تقسیم می شود.

اشتغال زایی عباس برزگر

کلام آخر:

در این مطلب به زندگینامه عباس برزگر  پرداختیم. کارآفرین موفق و فعال در صنعت گردشگری کشور که در یک شب وارد مسیر جدیدی از زندگی شد. اگر نظری در رابطه با زندگینامه عباس برزگر دارید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوین چوگلی

اوین هستم، بهمن ماهی و عاشق کار با لب تاب و کارهای اینترنتی هستم. به نویسندگی علاقه ی چندانی نداشتم ولی از وقتی با نت نظر آشنا شدم به کار نویسندگی علاقه پیدا کردم. عاشق گردش و تجربه های جدید هستم.