in

بیوگرافی رابرت کیوساکی اقتصاددان و نویسنده معروف

رابرت کیوساکی را بیشتر بشناس!

در دنیای امروزی ممکن است با افراد زیادی مواجه شده باشید که مسیر تجارت را برگزیده و در این راه موفقیت‌های زیادی بدست آورده اند. یکی از تاجران موفق حال حاضر دنیا، رابرت کیوساکی است که تفکر تازه ای را وارد دنیای تجارت کرد. او نویسنده ۲۶ کتاب است که امروزه به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده اند. بیوگرافی رابرت کیوساکی پر از نکته های جالب و آموزنده است که ذوق هر خواننده ای را برمی انگیزد.

پس اگر به خواندن زندگینامه افراد موفق علاقه دارید، حتما زندگینامه رابرت کیوساکی را مطالعه کنید، تا با او بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی رابرت کیوساکی

بیوگرافی رابرت کیوساکی

در بیوگرافی رابرت کیوساکی می خوانیم که این اقتصاددان، نویسنده و سرمایه گذار معروف، در ۸ آوریل سال ۱۹۴۷ در هاوایی به دنیا آمد. او یک دورگه ژاپنی – آمریکایی می باشد که در یک خانواده مرفه و تحصیل کرده بزرگ شده است.

او پس از آن که دوره تحصیلی دبیرستانش را به اتمام رساند، به قصد ادامه تحصیل به نیویورک رفت. در بخش دیگر بیوگرافی رابرت کیوساکی آمده که رابرت در سال ۱۹۶۹ به عنوان افسر عرشه در مقطع کارشناسی فارغ‌ التحصیل شد. پس از آن رابرت مدت کوتاهی را در ارتش آمریکا به خدمت پرداخت.

خانواده رابرت کیوساکی

مطابق گفته های رابرت، پدرش «رالف ا.کیوساکی» مدرک دکترا داشته و فردی تحصیل کرده بوده است. علاوه بر این مادرش «مارجوری ا.کیوساکی» نیز یک پرستار بود. رابرت، دو خواهر با نام‌ های ایمی و بث و یک برادر به نام جان دارد.

سال ۱۹۹۴ بود که رابرت با کیم کیوساکی ازدواج کرد. اما در این میان، فردی که زندگی رابرت و حتی افراد زیادی از سراسر جهان را تغییر داد، پدرخوانده رابرت بود. پدرخوانده رابرت بر خلاف پدر واقعی‌اش، تحصیلات دانشگاهی نداشت و به اجبار توانسته بود تا کلاس هشتم درس بخواند.

این در حالی است که رابرت پدرخوانده‌اش را «پدر پولدار» خطاب می‌کند و تا به امروز از آموزه‌ها و نکات او به عنوان درس‌ هایی از تجارت در زندگی‌ خود استفاده کرده است.

خانواده رابرت کیوساکی

مروری بر شکست های رابرت

پس از جنگ آمریکا و ویتنام، رابرت تصمیم گرفت از ارتش جدا شود‌. بعد از آن مدتی به عنوان فروشنده در شرکت زیراکس آغاز به کار کرد. در سال ۱۹۷۴ همچنان که کارمند شرکت زیراکس بود، توانست شرکت خود را تاسیس کند.

فعالیت اصلی این شرکت در زمینه املاک بود که طبق گفته خودش، امروزه بیش از ۱۰۰۰ آپارتمان دارد که درآمد آن‌ ها به بیش از میلیون ها دلار در سال می رسد. در سالی که رابرت مشغول فروش دستگاه زیراکس بود، در سمینارهای آموزشی «ارهارد» شرکت کرد. شرکت در این سمینار را می توان نقطه عطف زندگی رابرت دانست.

پس از آن، رابرت به جای ذخیره کردن پول خود در بانک، شرکت های جدیدی را افتتاح کرد. در سال ۱۹۷۷ شرکتی را تاسیس نمود که کیف پول های مردانه را با ترکیبی از «نایلون و ولکرو» تولید می کرد و به بازار عرضه می کرد.

این محصول بعد ها به یک محصول چند میلیون دلاری تبدیل شد. اما این پایان کار نبود و خوشحالی رابرت خیلی طول نکشید که شرکت او ورشکست شد. با این حال او بیکار ننشست و یک تجارت خرده فروشی اعم از تی شرت و کلاه و از این نوع محصولات را راه انداخت. اما متاسفانه این شرکت نیز در سال ۱۹۸۰ ورشکست شد.

موفقیت های رابرت کیوساکی

پس از آن رابرت تصمیم گرفت شرکت «سمینارهای آموزشی ارهارد» را که در ایالات متحده بسیار معروف بود، خریداری کند. کیوساکی از شهرت این شرکت برای معرفی آموزش تجارت، کارآفرینی و سرمایه گذاری استفاده کرد.

سومین ایده‌ او برای راه اندازی کسب و کار شخصی‌اش با موفقیت رو به رو شد و شرکت او درآمد قابل توجهی از فروش سمینارها به دست آورد. در سال ۱۹۹۴ بود که رابرت این شرکت را نیز فروخت. سال ۱۹۹۶ در حالی که رابرت تنها ۴۷ سال سن داشت، خود را بازنشست کرد.

اما این پایان موفقیت های او نبود. در همان سال بود که او کتاب موفق «پدر پولدار و پدر فقیر» را منتشر نمود.

او دوران بازنشستگی خود را با سرمایه گذاری در شرکت های مورد علاقه اش، یعنی شرکت های سهامی عام گذراند و سرمایه گذاری در شرکت های نفت و طلا و نقره از علایق او به شمار می آید.

با توجه به این که کیوساکی موفقیت های زیادی را در فروش کتاب پدر پولدار پدر فقیر به دست آورده بود، تصمیم گرفت یک موسسه بین‌ المللی تحت عنوان «پدر پولدار» تاسیس کند. این موسسه در هفت کشور دنیا شعبه دارد که مباحث تجارت و سرمایه گذاری را به علاقمندان می‌ آموزد. ثروت رابرت کیوساکی در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده که بخش عمده‌ آن را املاک و مستغلات تشکیل می‌ دهد.

آثار و افتخارات رابرت کیوساکی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، کتاب پدر پولدار پدرفقیر موفق‌ ترین اثر رابرت کیوساکی است که یکی از پرفروش‌ ترین کتاب‌ های جهان به شمار می آید‌. این کتاب تا امروز به بیش از ۵۰ زبان دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شده و ۲۷ میلیون بار در سراسر جهان تجدید چاپ شده است.

از آثار دیگر رابرت کیوساکی می‌ توان به کتاب‌ های «چرا ثروتمندان ثروتمند تر می شوند»، «هوش مالی یک میلیاردر را داشته باشید» و «کودکان هوشمند و ثروتمند» اشاره نمود. او علاوه بر کتاب، در مجلات و روزنامه‌ها مقالات زیادی درباره‌ راه‌ های کسب ثروت و کارآفرینی را نیز منتشر کرده است.

در سال ۲۰۰۶ بود که رابرت با همکاری دونالد ترامپ کتاب «چرا می‌ خواهیم شما هم ثروتمند باشید» را نیز به چاپ رساند. او از طرفداران سیاست‌ های ترامپ به شمار می آید و معتقد است دیدگاه‌ های اقتصادی ترامپ با پایین‌ ترین ریسک ممکن منافع زیادی را برای ایالات متحده به همراه داشته باشد.

آثار رابرت کیوساکی

آثار دیگر کیوساکی

۱) اگر می‌ خواهید ثروتمند و شاد باشید به مدرسه نروید | تضمین امنیت مادام‌ العمر برای خود و فرزندانتان (۱۹۹۲)

۲) راهنمای پدر خوب برای آزادی مالی (که در ایران با عنوان چهارراه پول‌ سازی ترجمه شده است.) (۲۰۰۰)

۳) راهنمای پدر ثروتمند برای سرمایه گذاری | ثروتمندان در چه زمینه‌ ای سرمایه گذاری می کنند و چرا طبقه فقیر و متوسط، آن را ​​انجام نمی‌ دهند! (۲۰۰۰)

۴) دانشکده تجارت برای افرادی که دوست دارند به مردم کمک کنند (مارس ۲۰۰۱)

۵) داشتن فرزندانی باهوش (۲۰۰۱)

۶) جوان اما پولدار بازنشسته شوید (۲۰۰۲)

۷) پیشگویی پدر ثروتمند | چرا بزرگ‌ ترین سقوط بازار سهام تاریخ، هنوز از راه نرسیده است؟ (۲۰۰۲)

۸) داستان‌های موفقیت‌آمیز پدر خوب (۲۰۰۳)

۹) شما می‌ توانید انتخاب کنید که ثروتمند شوید (۲۰۰۳) سریال‌های، صوتی ۱۲ سی‌دی و سه کتاب

۱۰) چه کسی پول من را برداشت؟ | چرا سرمایه گذاران آهسته از دست می‌ دهند و سریع پول به دست می‌ آورند! (۲۰۰۴)

۱۱) پدر ثروتمند، پدر فقیر برای نوجوانان | اسرار پول که شما در مدرسه یاد نمی‌ گیرید! (۲۰۰۴)

۱۲) توصیه‌ های پدر ثروتمند قبل از اینکه شغل خود را ترک کنید | ۱۰ درس زندگی واقعی که هر کارآفرین باید در مورد ایجاد یک تجارت چند میلیون دلاری بداند (۲۰۰۵)

۱۳) فرار پدر ثروتمند از مسابقه موش | طنزی برای کودکان (۲۰۰۵)

۱۴) پدر ثروتمند ضریب هوشی مالی شما را افزایش می‌ دهد | نسبت به پول خود با دقت رفتار کنید (۲۰۰۸)

۱۵) توطئه پدر ثروتمند | ۸ قانون جدید پول (۲۰۰۹)

۱۶) برادر پولدار، خواهر پولدار (۲۰۰۹) کتابی که با همکاری خواهرش ایمی کیوساکی به اشتراک نوشته شد.

۱۷) کتاب واقعی املاک و مستغلات | کارشناسان واقعی، داستان‌ های واقعی، زندگی واقعی (۲۰۰۹)

۱۸) یک مزیت ناعادلانه | قدرت آموزش مالی (۲۰۱۱)

کلام پایانی

نمی دانم تا چه میزان به خواندن زندگینانه چنین افرادی علاقه دارید. اما من به شخصه از خواندن بیوگرافی افراد موفق بسیار لذت می برم. بیوگرافی رابرت کیوساکی و کتاب هایش سرشار از اندیشه های افتصادی و جالب است که می تواند راه و رمز موفقیت در تجارت را به شما بیاموزد.

کتاب هایی که هر کدام یک تجربه جدید را در اختیار شما قرار می دهند. شما کدام یک از کتاب های رابرت کیوساکی را تا به حال مطالعه کرده اید؟ خوشحال می شویم نظرات خود را درباره این نویسنده و اقتصاد دان بزرگ با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.