in

مخترع ماشین حساب کیست؟

اولین ماشین حساب

همه چیز درباره: مخترع ماشین حساب کیست؟

مخترع ماشین حساب کیست؟

برچسب ها: مخترع ماشین حساب , اختراع ماشین حساب

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “مخترع ماشین حساب کیست؟” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “مخترع ماشین حساب” یا “اختراع ماشین حساب” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

اگر شما هم به مسائل علمی علاقه مند هستید و دوست دارید بدانید که مخترع ماشین حساب کیست تا انتهای این مطلب از نت نظر با ما همراه باشید.

مخترع ماشین حساب
اولین ماشین حساب

Calculating Clock

قدیمی ترین ماشین حساب شناخته شده در جهان است که در سال ۱۶۲۳ توسط ستاره شناس و ریاضیدان آلمانی ویلهلم شیکارد ساخته شد. او ماشین حساب خود را در نامه ای به دوستش، یوهانس کپلر، ستاره شناس توصیف کرده با این حال ظاهراً نمونه اولیه این محصول در آتش سوزی نابود شده است. او این محصول را یک ساعت محاسبه کننده نامید که مهندسان آن را با توجه به  جزئیات نامه های او بازتولید کرده اند.

اما شیکارد ممکن است مخترع واقعی ماشین حساب نبوده باشد. یک قرن پیش از آن، لئوناردو داوینچی طرح هایی را برای ماشین حسابی ترسیم کرد که به اندازه کافی کامل و صحیح بود تا مهندسان مدرن بتوانند ماشین حسابی بر اساس آن بسازند.

اولین ماشین حساب (مخترع ماشین حساب کیست )

پاسکالین، که به آن ماشین حساب نیز می‌گویند، اولین ماشین حساب یا ماشین جمع‌ بندی است که در تعداد بالا تولید شد و واقعاً مورد استفاده قرار گرفت. پاسکالین همان طور که از نامش پیداست توسط ریاضیدان و فیلسوف فرانسوی بلز پاسکال بین سال های ۱۶۴۲ و ۱۶۴۴ طراحی و ساخته شد.

این ماشین حساب فقط می‌توانست جمع و تفریق را انجام دهد و باید اعداد را با دستکاری شماره‌ گیرهای آن وارد می کردید. پاسکال این ماشین را برای پدرش که یک باجگیر بود اختراع کرد. باید گفت که این محصول اولین ماشین حساب تجاری نیز به حساب می آید. زیرا پاسکال ۵۰ عدد از آن ها را در ۱۰ سال بعد تولید کرد.

مطالب مرتبط:

مخترع قیچی کیست؟

مخترع اصلی لامپ کیست ؟


این سوال با کد ( ID=4869 ) از آی پی ۹۱٫۹۲٫۲۰۸٫۲۰۲ در ۰۹/۰۳/۱۴۰۱ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “مخترع ماشین حساب کیست؟” و یا هر سوالی درباره “مخترع ماشین حساب” و “اختراع ماشین حساب” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: نت نظر