in

معروف ترین بدن ساز زن ایران – لیست ۷ تایی

با بهترین بدنسازان زن ایران آشنا شو!

بدون شک می دانید که امروزه ورزش بدنسازی به یکی از پرطرفدار ترین ورزش های جهان تبدیل شده و رتبه اول را از لحاظ جذب ورزشکار دارد. امروزه علاوه بر مردان، بانوان نیز فعالیت بیشتری در این زمینه داشته و روز به روز علاقه مندان به این رشته در حال افزایش است. تا امروزه در ایران نیز شاهد پیشرفت چشمگیر این رشته بودیم. اما معروف ترین بدن ساز زن ایران کیست و چگونه وارد این رشته شد؟

تعداد زنان بدن ساز ایران کم نیستند و هر کدام از آن ها توانسته‌اند موفقیت های زیادی را در عرصه بدنسازی کسب کنند. اما معروف ترین زنان بدنساز ایرانی کدام ها هستند‌؟

معروف ترین بدن ساز زن ایران

معرفی رشته بدنسازی

اگر به دنبال این هستید که بدنی سالم و ورزیده داشته باشید، بدن سازی برای شما می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. در واقع ورزش بدن سازی به شما کمک می کند به اندامی عضلانی و ایده آل دست پیدا کنید.

خوب است بدانید برای بعضی از افراد تنها پیروی از یک سری رژیم های رایج نتیجه بخش نخواهد بود و لازم است به صورت کاملا منظم تمرین های بدنسازی، تغذیه مناسب و استفاده از غذاهای رژیمی ساده را در نظر گرفته تا به تناسب اندام دست یابند.

در واقع باید بگوییم بدن سازی فقط به معنای بزرگ کردن بازوها و عظیم الجثه کردن اندام نیست. بلکه هنری است که با ماه ها تلاش بی وقفه حاصل می شود. این ورزش به کاهش خطر بیماری گرفتگی قلب و عروق نیز کمک شایانی می کند.

در حالت کلی بدنسازان نسبت به دیگران در رابطه با کنترل اضافه وزن، کلسترول بالا و فشار خون بالا در شرایط بهتری قرار دارند. باید بگوییم بدنسازی رشته‌ های مختلفی دارد و هر رشته سبک تمرین و نوع عضله ‌سازی خاص خود را دارد.

برای مثال فیتنس فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام از انواع رشته بدنسازی به شمار آمده و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند‌.

بسیاری از افراد تصورشان بر این است که بدنسازی زنان اندام آن ها را به شکلی غیر طبیعی بزرگ کرده و با ظرافت های زنانه در تضاد است. اما دختران زیبا و موفق این سرزمین خط بطلانی بر این عقیده کشیده و با تلاش های مستدام در رشته بدنسازی زنان، به برترین چهره های کشور تبدیل شده اند.

در ادامه می‌خواهیم شما را با معروف ترین بدن ساز زن ایران آشنا کنیم. آن ها توانسته اند با تلاش خود به جایگاه بزرگی در جامعه دست یابند.

بهترین بدنسازان زن ایران

۱) شیرین نوبهاری، معروف ترین بدن ساز زن ایران

یکی از اولین زنان پرورش اندام معروف ایران، خانم شیرین نوبهاری است که متولد سال ۱۳۶۸ بوده و لیسانس معماری دارد. این بدنساز مشهدی حدود سال ۱۳۸۸ وارد این حرفه شد و توانست موفقیت های زیادی را کسب کند.

شیرین نوبهاری، اولین بدنساز زن ایران

۲) شیوا فلاح

یکی دیگر از بهترین بدنسازان ایران، خانم فلاح است که ارشد زبان انگلیسی دارد و یکی از جذاب ترین اندام ورزشکاری را در بین زنان ایرانی داراست. شیوا فلاح بیش از ۱۲ سال سابقه مربیگری، تی آر ایکس و بدنسازی دارد و در کنار پرورش اندام، مربی پرواز نیز هست و در دوحه و ایران به عنوان مربی حرفه ای فعالیت دارد.

شیوا فلاح، معروف ترین بدن ساز زن ایران

۳) بیتا احمدی

بیتا احمدی را می توان یکی از باتجربه ترین و موفق ترین فیتنس کاران زن ایرانی دانست که بیش از ۱۵ سال در رشته های بدنسازی، فیتنس، تی ار ایکس، کراس فیت و پاورلیفتینگ سابقه فعالیت دارد.

علاوه بر این خانم بیتا احمدی توانست در سال ۱۳۸۳ مدرک مربیگری فدراسیون پرورش اندام را به دست آورد و به عنوان داور رسمی فستیوال مسابقات بادی بیوتی بلی نیز شناخته شوند.

۴) نیلوفر نیکپور، از معروف ترین بدن ساز زن ایران

یکی از بهترین فیتنس کارهای زن ایرانی که تعهد خاصی به رشته ورزشی خود دارد، نیلوفر نیکپور است که به دلیل فعالیت زیاد در اینستاگرام، تقریبا برای همه شناخته شده است‌. نیلوفر نیک پور متولد ۲ خرداد ۱۳۶۸ بوده و در تهران به دنیا آمده.

در سال ۱۳۷۶ بود که به همراه خانواده اش به کشور انگلستان مهاجرت کرد. سپس در سال ۲۰۱۱ به همراه همسرش امریکا را برای زندگی برگزید و به آن جا نقل مکان کردند. امروزه نیز به صورت کاملا حرفه ای و سخت ورزش می کند و مربی بدنسازی، کراس فیت و فیتنس هستند.

نیلوفر نیکپور، معروف ترین بدنساز ایران

۵) ژیلا عیسایی، بدن ساز زن ایرانی

یکی از جذاب ترین فیتنس کاران زن ایرانی، خانم ژیلا عیسایی است که متولد شهر کرج بوده و طرفداران زیادی دارد. تحصیلات ایشان لیسانس عمران و ارشد فیزیولوژی بوده و بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه بدنسازی را داراست.

ژیلا عیسایی، بدنساز معروف زن ایرانی

۶) نغمه ببری

ششمین بدن ساز زن ایرانی که می خواهم او را به شما معرفی کنم، نغمه ببری است. او مربی رسمی فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام می باشد و همچنین داور و مربی رسمی مچ اندازی در ایران می باشند.

نغمه ببری

۷) سارا مصطفی نژاد

یکی دیگر از بهترین بدن ساز زن ایران، سارا مصطفی نژاد است که در این رشته سابقه درخشانی دارد. و توانسته موفقیت های زیادی را کسب کند. او به این رشته بسیار علاقه مند است و در ایران بسیار شناخته شده است‌.

سارا مصطفی نژاد

کلام آخر

در جهان امروز هیچ چیز غیر ممکنی جود ندارد و انسان ها با سعی و تلاش خود می توانند به آن چیزی که علاقه دارند، دست پیدا کنند. تا زمانی ورزش بدن سازی را تنها برای مردان می دانستند اما همان طور که در این مطلب مطالعه کردیم، فهمیدیم که بانوان نیز در این عرصه موفق ظاهر شده اند. اگر شما معروف ترین بدن ساز زن ایرانی را می شناسید که نامش در این لیست نیامده، خوش حال می شویم او را به ما معرفی کنید.

مطلب مرتبط:

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوا ادهمی

از کودکی عاشق تجربه چیز های جدید و نوشتن داستان بودم. سعی می کردم با نوشتن خاطرات بچگی و اتفاقاتی که واسم رخ می داد، علاقم رو به نوشتن بروز بدم و چند تا کتاب داستان واسه خودم بسازم‌. از وقتی کار نویسندگی رو شروع کردم واقعا از کارم لذت می برم و سعی می کنم شما رو هم با مطالبی که واقعا برای من جذاب هستن، آشنا کنم. می دونم هنوز اول راه هستم و تجربه ها و اتفاقات جذابی پیش رو دارم.