in ,

کتاب ساحره پورتوبلو اثری خواندنی از پائولو کوئیلو

معرفی کتاب ساحره پورتوبلو

کتاب ساحره پورتوبلو از معروف ترین آثار نویسنده برزیلی، پائولو کوئیلو است. سرنوشت دختری را روایت می کند که با شجاعتی بی نظیر به جنگ سنت ها رفت. او در کتاب ساحره پورتوبلو از رهایی و عشق می گوید. داستانی پر فراز و نشیب که از زبان شخصیت های متفاوتی روایت می شود. ما را هر بار به جای شخص دیگری می نشاند و مثل خون در رگ هایمان جاری می شود.

ساحره-پورتوبلو

معرفی کتاب ساحره پورتوبلو

در کتاب ساحره پورتوبلو، با یک روایت عرفانی سروکار داریم. آتنا، دختری است از تبار کولی ها که پدر و مادرش او را سر راه گذاشته اند. همه چیز در این کتاب حول محور مشاهدات و تجربیات آتنا، اتفاق می افتد.

او بعدها خانواده ای که در دامانشان بزرگ شده را رها می کند و به محلی که در آن متولد شده باز می گردد تا بپرسد چرا رهایم کردید. جالب است بدانید آتنا در لبنان، در میان آتش جنگ و خون بزرگ شده.

ازدواج کرده و بچه دار شده اما گذشته پر رمز و راز و تاریکش، آرام و قرار را از او ربوده و در نهایت هم از همه چیز زندگی آرام بی دغدغه خود دست می کشد.

او سفری طولانی را تا رسیدن به کولی های ترانسیلوانیا آغاز می کند. یعنی همان جایی که رهایش کرده بودند.

در نقد کتاب ساحره پورتوبلو آمده است که زندگی میلیون ها انسان توسط قلم پائولو کوئیلو دچار دگرگونی ابدی شده است. شما بعد از خواندن این کتاب دیگر همان فرد سابق نخواهید بود.

در کتاب صوتی ساحره ی پورتوبلو می شنویم:

– تو را با همان نیرویی دوست دارم که ارواح در تبعید، وقتی در صحرا هم را می یابند، عشق می ورزند. هرگز اتفاقی جسمانی میان ما نخواهد افتاد. اما هیچ عشقی بی فایده نیست. هیچ عشقی هرگز هدر نمیرود.

– از نظر آتنا، قطع پیوند های خانوادگی شاید بزرگ ترین گناهی بود که کسی می توانست مرتکب شود.

– این ضرب المثل قدیمی کولی هاست که می گویند: وقتی بمیرم، مرا ایستاده دفن کنید چرا که همه عمرم روی زانو هایم زندگی کرده ام.

– سعی کن به خودت بخندی، با صدای بلند. بخند به این زنی که نگران است، مظطرب است و گمان می کند مشکلات او بزرگترین مشکلات دنیاست.

– می ترسم قدم هایی را بردارم که روی نقشه نیست. اما اگر با وجود وحشتم این قدم ها را بردارم، زندگی ام بسیار جالب تر می شود.

– سرنوشت در برابر کسانی که می خواهند در جهانی سپری شده زندگی کنند، بی رحم است. کسی که باور کند شکست خورده، همواره شکست خواهد خورد.

فردی که تصمیم بگیرد نمی تواند به گونه ای متفاوت عمل کند، روزمرگی نابودش خواهد کرد.

شخصی که بخواهد جلوی تغییرات را بگیرد، غبار خواهد شد. نفرین بر آنان که حرکت نمی کنند و مانع حرکت دیگران می شوند.

بیهوده نیست اگر بگویم این کتاب در شمار معروف ترین کتاب های دنیا است. و همچنین در شمار تاثیرگذار ترین ها. اگر از خواندن کتاب مغازه جادویی لذت بردید باید بگویم کتاب ساحره ی پورتوبلو هم مورد علاقه شما قرار می گیرد.

درباره نویسنده ساحره پورتوبلو

پدر و مادرش آرزو داشتند او مهندس بشود. وقتی گفت می خواهد نویسنده بشود، فکر کردند او دیوانه شده است. تا سن ۱۷ سالگی بارها در بیمارستان روانی بستری شد. آنقدر ترس های بزرگی داشت و ناباور بود که حتی نمی توانست در خلوت خیال خودش اعتراف کند نویسندگی را دوست دارد.

بله درست حدس زدید. دارم درباره پائولو کوئیلو ، نویسنده مشهور و بزرگ برزیلی صحبت می کنم. از دیگر آثار او میتوان به کتاب های زیر اشاره کرد:

  • کیمیاگر
  • ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد
  • کوه پنجم
  • کنار رود پیدرا نشستم و گریستم
  • جاسوس
  • یازده دقیقه
  • شیطان و دوشیزه پریم
  • و برنده تنهاست.

آرش حجازی مترجم مورد اعتماد آثار پائولو کوئیلو در ایران است. قیمت کتاب ساحره پورتوبلو با توجه به اینکه آنرا از چه انتشاراتی تهیه می کنید، متفاوت است.

کتاب ساجره پورتوبلو

حرف آخر

کتاب ساحره ی پورتوبلو و سایر آثار نویسنده این کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا و به ۵۶ زبان مختلف چاپ شده است. خواندن این کتاب پیشنهاد بسیار مناسبی برای کسانی است که در زندگی احساس سردرگمی می کنند. آن ها که به جادوی کلمات مردی که محبوب دنیاست نیازمند هستند. اگر کتاب ساحره پورتوبلو را خواندید، نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: سمانه عزیزی

سمانه هستم . کتاب باز حرفه ای و عاشق فیلم دیدن . نوشتن به جای خون تو رگامه و انتشارات مولفین طلایی پنج جلد از آثارمو چاپ کرده. نوازنده هارمونیکا. یک عدد infj هستم .
کارشناسی مهندسی شیمی و عاشق سبک زندگی globtroter .