in

بی نظیربی نظیر

پرفروش ترین اسباب بازی های جهان – لیست ۱۰ تایی

پرطرفدارترین اسباب بازی های جهان

کودکانمان نیازهای زیادی دارند و بازی کردن و انتخاب اسباب بازی مناسب برای سرگرمی و شکوفایی استعدادشان کار مهم و دشواری است. اسباب بازی ها جنبه های گوناگونی دارند و بسته به رده سنی متفاوت هستند، اما پرفروش ترین اسباب بازی های جهان کدامند؟ اسباب بازی ها از گذشته تا به امروز جزو یکی از اصلی ترین وسیله های سرگرمی و بازی کودکان بوده اند. در این مطلب لیستی از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان آماده شده است.

اسباب بازی های پرطرفدار و محبوب

پرفروش ترین اسباب بازی های جهان

۱ . باربی

باربی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین اسباب بازی جهان محسوب می شود. عروسک باربی در سال ۱۹۵۹ و توسط شرکت متل ساخته شد. در سال ۲۰۲۰ این شرکت ۱٫۳۵ میلیارد دلار از فروش عروسک باربی و لوازم جانبی آن به دست آورد. دنیای باربی شباهت زیادی به دنیای انسان ها دارد. کلمه باربی برای دختران و زنان زیبا نیز به کار برده می شود. عروسک باربی جزو اسباب بازی مورد علاقه همه رده های سنی محسوب می شود.

باربی جزو پرفروش ترین اسباب بازی های جهان

۲ . هولاهوپ

از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان، هولاهوپ است. هولاهوپ یک حلقه اسباب بازی است و در اطراف کمر، گردن و اندام چرخانده می شود. این حلقه در سال ۱۹۵۸ اختراع شد و در رده های سنی کودکان و بزرگسالان با هولاهوپ بازی می کردند.

برای ساخت هولاهوپ از مواد سنتی چوب خیزران، بید، انگور و گیاهان سخت استفاده میشده و امروزه برای تهیه حلقه ها از لوله های پلاستیکی استفاده می شود.

زمان ورود هولاهوپ به بازار طرفداران بسیاری داشت و بسیار پرفروش بود اما بعد از مدتی کم کم استقبال از آن کم شد. امروزه فروش این اسباب بازی جذاب به همان سطح قابل قبول رسیده است.

اسباب بازی پرطرفدار هولاهوپ

۳ . مکعب روبیک

یکی دیگر از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان، مکعب روبیک است. مکعب روبیک توسط مجسمه ساز و پروفسور معمار مجارستانی ارنو روبیک در سال ۱۹۷۴ اختراع و نام اصلی آن مکعب جادویی است. در سال ۱۹۸۰ بود که به افتخار سازنده اش با نام مکعب روبیک تغییر پیدا کرد.

مکعب روبیک یک بازی فکری بوده که هر ساله بسیاری از افراد برای شکستن رکورد سرعت حل کردن آن با هم رقابت میکنند.

اسباب بازی فکری و جذاب مکعب روبیک

۴ . کوادکوپتر

از پرفروش ترین اسباب بازی های دیگر در جهان، کوادکوپتر است. کوادکوپترها در زمینه های مختلفی چون: تصویربرداری، نظامی، تحقیقاتی، سمپاشی و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.

کوادکوپتر در سال ۲۰۲۱ جزو اسباب بازی های برتر محسوب شده و وسیله بازی جدید است. این اسباب بازی در رده های سنی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از معروف ترین شرکت های تولید کننده کوادکوپتر، Syma بوده که در کشور چین است.

کوادکوپتر اسباب بازی پرطرفدار

۵ . ماشین کنترلی

ماشین کنترلی از جمله اسباب بازی هایی است که علاوه بر کودکان بزرگسالان نیز از بازی با آن لذت می برند. این ماشین ها انواع مختلفی دارند و بسته به علاقه و انتخاب هر فرد متفاوت است.

با ورود ماشین کنترلی به بازار اسباب بازی ها طرفداران زیادی مخصوصا پسرها جذب آن شدند. سازندگان ماشین های کنترلی سالانه ۳۰ میلیارد دلار به دست می آورند.

ماشین کنترلی از پرطرفدارترین اسباب بازی پسران

۶ . لگو از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان

این اسباب بازی که توسط گروه لگو و در شهر بیلوند دانمارک تولید می شود و از اسباب بازی های پرطرفدار در تمام رده های سنی است. جالب است بدانید که شرکت لگو در هر ثانیه ۱۰۰۰۰ قطعه می سازد و سالانه ۳۶۰ میلیارد قطعه درست می کند.

قطعه های لگو مکعب و مستطیل شکل و از جنس پلاستیک های رنگی است که به راحتی متصل و از یکدیگر جدا می شوند.

لگو اسباب بازی جذاب و پرطرفدار

۷ . اسباب بازی لوازم خانگی

اسباب بازی لوازم خانگی جزو پرطرفدارترین اسباب بازی دخترانه است. دختران از سنین کودکی علاقه خاصی به الگوبرداری از مادرشان دارند و به وسایل خانه علاقه نشان می دهند.

اسباب بازی هایی چون جاروبرقی، اتو، اجاق گاز و جاروبرقی، یخچال، ست آشپزخانه غیره جزو وسایل مهم بازی دخترانه محسوب می شوند.

اسباب بازی سرگرم کننده و پرطرفدار لوازم خانگی

۸ . عروسک لاک پشت های نینجا

عروسک لاک پشت های نینجا برگرفته از انیمیشن پرطرفداری است. در این انیمیشن ۴ لاک پشت جهش یافته هستند و خلق و خوی انسانی پیدا کردند و با افراد شرور مبارزه می کنند.

امروزه نمونه های مختلفی از عروسک ها، فیگورها و اسباب بازی های لاک پشت های نینجا در بازار وجود دارد. وسایل جنگی هر کدام از لاک پشت ها متفاوت بوده و مهارت خاص خود را داردند.

از فیگورهای معروف و محبوب لاک پشت های نینجا

۹ . یویو

یکی دیگر از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان یویو است. یویو یک اسباب بازی قدیمی اما پرطرفدار است. جنس یویو از پلاستیک، چوب یا فلز ساخته شده است.

یویو یک اسباب بازی باستانی است که طبق تحقیقات از ۵۰۰ سال پس از میلاد مسیح وجود داشته است. این اسباب بازی اصالتا از کشور فیلیپین بوده و نام آن برای اولین بار در دیکشنری فیلیپینی در سال ۱۷۶۰ آورده شد.

یویو از قدیمی ترین اسباب بازی ها

۱۰ . فیگور داستان اسباب بازی ها

فیگور داستان اسباب بازی ها جزو پرفروش ترین اسباب بازی های جهان محسوب می شود. این اسباب بازی معروف و پرطرفدار برگرفته از انیمیشن داستان اسباب بازی ها بوده و در بین کودکان بسیار محبوب است. داستان اسباب بازی ها اولین انیمیشن ساخته شده توسط پیکسار در سال ۱۹۹۵ طرفداران زیادی پیدا کرد و تاریخ ساز شد.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از اسباب بازی های پرفروش جهان پرداختیم. اسباب بازی ها جزو اصلی ترین وسیله سرگرمی بچه ها محسوب می شود و باعث شکوفایی خلاقیت و استعداد آنها می شود. شما نیز نظراتتان را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط:

بهترین بازی های آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آوین چوگلی

اوین هستم، بهمن ماهی و عاشق کار با لب تاب و کارهای اینترنتی هستم. به نویسندگی علاقه ی چندانی نداشتم ولی از وقتی با نت نظر آشنا شدم به کار نویسندگی علاقه پیدا کردم. عاشق گردش و تجربه های جدید هستم.