in

آشنایی با کشورهای حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی فوتبال یک تورنمنت ورزشی است که هر چهار سال یکبار بین تیم های ملی راه یافته به این مسابقات برگزار می شود. بیست و دومین دوره این مسابقات قرار است که از ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ شروع و تا ۱۸ دسامبر همین سال ادامه می یابد. یعنی قرار است که در پاییز امسال، شاهد برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به میزبانی قطر باشیم. این اولین تجربه از برگزاری یک فستیوال بین المللی در کشوری از جهان عرب است. رویدادی که با شرکت ۳۲ تیم ملی از سراسر جهان برگزار می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مطلب به معرفی تیم های راه یافته به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و افتخارات ورزشی آنها خواهیم پرداخت.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر

آشنایی با کشورهای حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به پایان رسید و تکلیف ۳۲ تیم شرکت کننده در این مسابقات مشخص شد. انتخاب این تیم ها بر اساس سهمیه ای بود که فیفا برای هر کدام از قاره ها در جام جهانی ۲۰۲۲ تعیین کرده بود.

چون فیفا قصد دارد تا در مسابقات بعدی جام جهانی، تعداد تیم های شرکت کننده را به ۴۸ تیم افزایش دهد. مسابقات جام جهانی معمولا در ماه های می و ژوئن میلادی برگزار می شود. اما شرایط آب و هوایی باعث تغییر در تاریخ جام جهانی قطر شد و این مسابقات را به نوامبر ۲۰۲۲ کشاند.

۳۲ تیم شرکت کننده در این مسابقات به ۸ گروه چهار تیمی تقسیم می شوند. این گروه بندی بر اساس حروف الفبا انگلیسی بوده و مشخص کننده تاریخ و ساعت برگزاری مسابقات است. پس معرفی تیم های شرکت کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را از گروه A آغاز می کنیم.

تیم های موجود در گروه A جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

۱ – قطر، کشور میزبان مسابقات

قطر اولین کشور از جهان عرب به حساب می آید که میزبانی چنین مسابقات بزرگی را بر عهده گرفته است. این کشور به واسطه میزبانی خود در این مسابقات حضور دارد و قرار است تا برای اولین بار، شانس خود را برای حضور در این مسابقات امتحان کند.

مهمترین افتخار تیم ملی قطر، قهرمانی در جام ملت های آسیا بود که پس از شکست ۳ بر ۱ ژاپن کسب شد. سعد الشیب و المعز علی از بازیکنان برجسته در آن دوره از مسابقات بودند. این تیم با هدایت یک سرمربی اسپانیایی با نام «فلیکس سانچز باس»، در این دوره از مسابقات جام جهانی حضور خواهد داشت.

تیم ملی قطر

۲ – اکوادور

اکوادور دومین تیم حاضر در گروه A مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است. کشوری واقع در شمال غربی قاره آفریقا که قرار است چهارمین تجربه خود برای شرکت در این مسابقات را کسب کند.

متداول ترین ورزش در اکوادور فوتبال است و بهترین موفقیت این تیم در تورنمنت های جهانی به سال ۲۰۰۶ میلادی مربوط می شود. جایی که تیم ملی فوتبال اکوادور توانست دو کشور لهستان و کاستاریکا را شکست داده و به دور دوم رقابت ها راه یابد. سرمربی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، «گوستاوو آلفارو» اروگوئه ای است.

تیم ملی اکوادور در جام جهانی فوتبال 2022 قطر در تاریخ 30 آبان شروع خواهد شد. در ادامه به معرفی تیم های راه یافته به جام جهانی قطر خواهیم پرداخت.

۳ – سنگال

یکی دیگر از تیم های حاضر در گروه اول جام جهانی قطر، نماینده ای از کشور آفریقایی سنگال است. این دومین تجربه سنگال برای شرکت در مسابقات جهانی فوتبال است. اولین تجربه این کشور به جام جهانی ۲۰۰۲ برمی گردد که توانست تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رود.

آخرین موفقیت تیم ملی اکوادور، قهرمانی در جام ملت های آفریقا ۲۰۲۱ بود که با شکست مصر به دست آمد. سرشناس ترین بازیکن این کشور «سادیو مانه» است که به تازگی راهی باشگاه «بایرن مونیخ» آلمان شد. این تیم باید در اولین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل هلند قرار گیرد.

بازیکن سنگال

۴ – هلند از کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

علاقمندان به فوتبال خاطرات زیادی از هلند و فوتبال ملی این کشور دارند. اوج دوران طلایی فوتبال هلند به زمان حضور بازیکنانی مانند وسلی اسنایدر، فرانک دی بوئر، آرین روبن، رابین فن پرسی و ادوین فن درسار برمی گردد.

اما هلند این بار با یک نسل جوان از بازیکنان خود راهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. تیم ملی هلند تا به حال قهرمان جام جهانی نشده است؛ ولی توانسته سه بار عنوان نایب قهرمانی و یک بار مقام سومی را کسب کند. لوئی فن خال سرمربی و ویرجیل فن دایک کاپیتان تیم ملی هلند در این دوره از مسابقات هستند.

مطلب مرتبط: دیدنی های هلند

تیم ملی هلند در جام جهانی فوتبال 2022 قطر در تاریخ 30 آبان شروع خواهد شد. در ادامه به معرفی تیم های راه یافته به جام جهانی قطر خواهیم پرداخت.

تیم های موجود در گروه B

۵ – انگلستان

اولین تیم حاضر در گروه B از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، انگلستان است. به این تیم لقب سه شیرها را داده اند و گرت ساوتگیت قرار است که سرمربی این تیم در این دوره از مسابقات باشد. انگلیس یکی از هشت تیمی است که توانسته به قهرمانی جام جهانی فوتبال برسد. تنها قهرمانی فوتبال این کشور مربوط به سال ۱۹۶۶ و زمانی است که خود میزبان این مسابقات بود.

تیم ملی انگلیس دو بار هم در سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸ به مقام چهارمی رسیده است. هری کین، جو هارت، کایل واکر، گری کیهیل و فیل جونز از بازیکنان سرشناس این تیم و بهترین فوتبالیست های جهان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

تیم ملی انگلیس

۶ – ایران

تیم ملی کشورمان پس از صعود مقتدرانه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، با تیم های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه شد. این ششمین تجربه ایران برای حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال است. ایران سه بار قهرمان جام ملت های آسیا شده و از قوی ترین تیم های ملی در قاره کهن محسوب می شود.

دراگان اسکوچیچ پس از کش و قوس های فراوان به عنوان سرمربی ایران در این مسابقات معرفی شد. بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک نسل طلایی از فوتبال کشورمان هستند. مهدی طارمی، سردار آزمون و الهیار صیادمنش از سرشناس ترین لژیونرهای ایرانی در این دوره از مسابقات هستند.

تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

۷ – ایالات متحده آمریکا

ایالت متحده آمریکا، دیگر تیم حاضر در جدول گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیم ملی فوتبال بزرگسالان این کشور با عنوان تیم یو اس ای در این دوره از مسابقات شرکت می کند. این تیم سابقه حضور در ۱۰ دوره جام جهانی فوتبال را دارد و در سال ۱۹۹۴ خود میزبان این مسابقات بوده است.

بزرگترین موفقیتی که تیم یو اس ای در تورنمنت های جهانی فوتبال کسب کرده، عنوان سومی در رقابت های ۱۹۳۰ آرژانتین است. سرمربی این تیم در رقابت های ۲۰۲۲ قطر، گرگ برهالتر است.

تیم ملی آمریکا در تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

۸ – ولز

آخرین تیم ملی حاضر در گروه B از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، تیم ولز است. اولین تجربه حضور این تیم در رقابت های جهانی فوتبال، مربوط به سال ۱۹۵۸ است که تا توانست تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رود.

به تیم ملی ولز لقب اژدهایان را داده اند و سرشناس ترین بازیکن کلی آنها، گرت بیل است. این تیم با پیروزی یک بر صفر مقابل اوکراین در مرحله پلی آف، توانست پس از ۶۴ سال راهی مسابقات قطر شود.

گرت بیل از بازیکنان ملی ولز در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

تیم های موجود در گروه C

۹ – آرژانتین

اولین تیم ملی حاضر در گروه C رقابت های جام جهانی، آرژانتین است. تیمی که با داشتن بازیکن سرشناسی همچون لیونل مسی، توجه علاقمندان فوتبال را به خود جلب کرده است. چون طرفداران این بازیکنان دوست دارند تا مسی این بار در سطح بین المللی نیز بتواند قابلیت های فوتبالی خود را اثبات کند.

آرژانتین دو بار در سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ به قهرمانی جام جهانی رسیده است. دوستداران فوتبال آرژانتین را با گل قرن و گل دست خدا از مارادونا به یاد دارند.

تیم ملی آرژانتین

۱۰ – عربستان سعودی

عربستان سعودی عنوان دیگر تیم ملی است که به نمایندگی از کشور عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد. عربستان از قوی ترین تیم های ملی در قاره کهن است. این تیم توانسته سه بار به عنوان قهرمانی و سه بار نایب قهرمانی در آسیا برسد.

تیم ملی عربستان ۵ بار تجربه حضور در مسابقات جام جهانی را داشته که بهترین عملکرد آن در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا برمی گردد؛ که به دوره یک هشتم نهایی رسید. عربستان با سرمربی فرانسوی خود «اروه رنار» راهی مسابقات فوتبال ۲۰۲۲ قطر خواهد شد.

تیم ملی عربستان

۱۱ – مکزیک

مکزیک کشوری از آمریکای شمالی است که تیم ملی فوتبال خود را راهی این دوره از مسابقات کرده است. این کشور دو بار در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان مسابقات جهانی فوتبال بوده و توانسته تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رود.

تیم ملی مکزیک ۱۳ بار در مسابقات جام جهانی فوتبال شرکت کرده است. هکتور هررا و رافائل مارکز، از بازیکنان سرشناس این کشور در این دوره از رقابت ها هستند.

بازیکن تیم ملی مکزیک

۱۲ – لهستان

لهستان تنها تیم اروپایی حاضر در گروه C از رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. این تیم ملی سابقه هفت دوره حضور در رقابت های جهانی فوتبال را دارد و توانسته در سال های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ به عنوان سومی این رقابت ها دست یابد.

سرشناس ترین بازیکن ملی لهستان، روبرت لواندوفسکی است که به تازگی از باشگاه بایرن مونیخ آلمان جدا شده و به بارسلونا پیوست. این بازیکن ۱۲۴ بازی ملی دارد و با ۷۲ گل زده، بهترین گلزن ملی این کشور است.

بازیکن تیم ملی لهستان در جام جهانی 2022 قطر

تیم های موجود در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲

۱۳ – فرانسه

خروس های فرانسوی، لقب دیگر تیم راه یافته به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است. مدافع عنوان قهرمانی که با بازیکنان سرشناس خود، این بار به دنبال تکرار قهرمانی در قطر است. فرانسه همیشه از مدعیان قهرمانی بوده و اهالی فوتبال خاطرات زیادی از دوران زیدان، تیری آنری، فابین بارتز و دیوید ترزگه دارند.

فرانسه از ۹ بار حضور خود در مسابقات جهانی، دو بار در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ به قهرمانی رسیده است. باید دید که دیدیه دشان می تواند موفقیت های خود در عرصه سرمربیگری را تداوم بخشد یا خیر؟

بازیکنان تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2022 قطر

۱۴ – استرالیا

استرالیا، دومین تیم حاضر در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیمی که به نمایندگی از قاره اصلی استرالیا و جزایر متعدد آن در این دوره از مسابقات شرکت می کند. استرالیا از تیم های سرشناس در رقابت های جهانی، ملت های آسیا، ملت های اقیانوسیه و جام کنفدراسیون ها است.

استرالیا در سال ۲۰۱۵ به قهرمانی ملت های آسیا دست یافت و بهترین موفقیت او در ۵ بار شرک در جام جهانی، راهیابی به یک شانزدهم نهایی در سال ۲۰۰۶ بوده است. تیم کیهیل از بازیکنان سرشناس این کشور در سطح ملی است.

بازیکنان تیم ملی استرالیا

۱۵ – دانمارک

دیگر تیم گروه D، دانمارک است که سابقه قهرمانی در اروپا را دارد. بهترین عملکرد این تیم از چهار بار حضور خود در رقابت های جام جهانی، حضور در یک چهارم نهایی ۱۹۹۸ است. پیتر اشمایکل، از شناخته ترین بازیکنان این کشور در سطح بین المللی است.

این بازیکن سابقه دروازه بانی در تیم باشگاهی منچستر یونایتد را دارد و با ۱۲۹ بازی، بیشترین بازی ملی را برای کشور خود انجام داده است. به این تیم فوتبال اروپایی، لقب قرمز و سفیدها را داده اند.

تیم ملی دانمارک

۱۶ – تونس

تونس، یکی دیگر از کشورهای آفریقایی راه یافته به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است. کشوری با تقریبا ۱۲ میلیون نفر جمعیت که در شمالی ترین بخش از قاره آفریقا قرار گرفته است.

اولین بازی ملی این کشور به ۲۵ ژوئن ۱۹۵۷ در برابر تیم ملی فوتبال الجزایر مربوط می شود. بزرگترین موفقیت تونس به قهرمانی در جام ملت های آفریقا ۲۰۰۴ برمی گردد. البته تونس ۵ تجربه حضور در جام جهانی هم دارد؛ ولی نتوانسته از مرحله گروهی بیشتر صعود کند.

تیم ملی تونس در جام جهانی فوتبال قطر

دیگر تیم های حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

تیم های موجود در گروه E

۱۷ – اسپانیا

اولین تیم گروه E این دوره از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اسپانیا است. تیمی که با داشتن سه عنوان قهرمانی در یورو و یک جام جهانی، از مدعیان این تورنمنت به حساب می آید. دوران طلائی اسپانیا با ویسنته دل بوسکه رقم خورد.

چون این مربی توانست تیم ملی اسپانیا را در یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به قهرمانی برساند. اسپانیا از سال ۱۹۳۴ تا به امروز، در ۱۵ دوره از مسابقات جام جهانی حضور داشته است. سرمربی این تیم در حال حاضر بر عهده لوییز انریکه بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا است.

تیم ملی اسپانیا در رقابت های فوتبال 2022 قطر

۱۸ – کاستاریکا

کاستاریکا کشوری با وسعت ۵۱ هزار کیلومتر مربعی در آمریکای مرکزی است. تیم فوتبال این کشور اولین بازی رسمی خود را در ۱۴ سپتامبر ۱۹۲۱ میلادی و برابر تیم فوتبال السالوادور انجام داد.

کاستاریکا تا به حال ۵ بار تجربه شرکت در مسابقات گروهی جام جهانی را دارد. بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت. این تیم با سرمربی بومی خود به نام اسکار رامیرس راهی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر می شود.

تیم ملی کاستاریکا

۱۹ – آلمان

آلمان با کسب چهار عنوان قهرمانی در رقابت های جام جهانی، دومین تیم پرافتخار در این مسابقات است. این تیم علاوه بر مسابقات جهانی، سه بار به قهرمانی جام ملت های اروپا رسیده و در تمامی جام های جهانی حضور داشته است.

تیم ملی آلمان در مجموع ۱۲ بار جزو سه تیم اول مسابقات جهانی بوده و از اصلی تری مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به حساب می آید. سرمربی آلمان در این دوره از مسابقات هانس فلیک است که جایگزین یواخیم لو پرافتخار شد.

مطلب مرتبط: بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال آلمان

آلمان تیم پرافتخار حاضر در جام جهانی فوتبال 2022

۲۰ – ژاپن

آبی های سامورایی، دیگر نماینده آسیایی حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر هستند. ژاپن تا بحال ۴ بار قهرمان جام ملت های آسیا شده و قرار است تا با حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هفتمین تجربه خود برای شرکت در مسابقات بین المللی را کسب کند.

این تیم از شش بار حضور خود در مسابقات جهانی، سه بار توانسته خود را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. هاجیمه موری یاسو از بازیکنان پیشین تیم ملی ژاپن، این بار به عنوان سرمربی در رقابت های جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد.

تیم ملی ژاپن

تیم های موجود در گروه F

۲۱ – بلژیک

دیگر تیم مدعی اروپایی برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲، بلژیک است. عملکرد درخشان این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ بود که توانست به مقام سومی این رقابت ها دست یابد. بلژیک ۱۳ بار در رقابت های جهانی فوتبال حضور داشته و بازیکنان بسیار سرشناسی دارد.

ادن هازارد، تیبو کورتوا، وینسنت کمپانی، اکسل ویتسل و روملو لوکاکو از ستارگان دعوت شده به تیم ملی بلژیک هستند. البته در کادر فنی این تیم نیز چهره هایی همچون روبرتو مارتینز و تیری آنری حضور دارند.

تیم ملی بلژیک

۲۲ – کانادا

کانادا دیگر تیم حاضر در گروه F از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. نماینده ای از یک کشور وسیع در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی که سومین شانس خود را در این تورنمنت جهانی امتحان می کند.

تیم فوتبال کانادا عملکرد جذابی در سطح جهانی نداشته و هیچ وقت از مرحله گروهی صعود نکرده است. نکته جالب در خصوص تیم ملی کانادا، داشتن سرمربی است که قبلا در جام جهانی زنان نیز مربی گری کرده است. طرفداران فوتبال به بازیکنان این تیم لقب برگ های افرا را داده اند.

تیم ملی کانادا

۲۳ – مراکش

تیم ملی مراکش، دیگر نماینده قاره آفریقا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم سابقه قهرمانی در جام ملت های آفریقا در سال ۱۹۷۶ را داشته و پنج بار در جام های جهانی فوتبال شرکت کرده است. اما تنها در سال ۱۹۸۶ موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شده است.

شیرهای اطلسی، لقبی است که به بازیکنان تیم ملی مراکش داده اند. منیر حدادی و یوسف النصیری دو چهره سرشناس فوتبال مراکش هستند که سابقه بازی در لالیگا اسپانیا را دارند. البته در این بین نام حکیم زیاش را نباید از قلم انداخت که در تیم چلسی توپ می زند.

تیم ملی مراکش در رقابت های 2022 قطر

۲۴ – کرواسی

تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد بسیار درخشانی داشت. این تیم توانست برای اولین بار و پس از شکست دادن انگلیس پرستاره، راهی فینال مسابقات شود. اکثر افراد فوتبال کرواسی را با داور شوکر می شناسند.

مهاجمی که بهترین گلزن ملی این کشور است و در حال حاضر ریاست فدراسیون فوتبال کرواسی را بر عهده دارد. ورژن ۲۰۲۲ تیم ملی کرواسی قرار است که با هدایت زلاتکو دالیچ در جام جهانی قطر حضور یابد. البته باید دید که ستارگان کروات به کاپیتانی لوکا مودریچ، چه عملکردی خواهند داشت.

لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی در جام جهانی 2022 قطر

تیم های موجود در گروه G

۲۵ – برزیل

پس از معرفی لیستی از تیم های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نوبت به پرافتخارترین تیم فوتبال در رده ملی می رسد. برزیل با پنج بار قهرمانی در جام جهانی فوتبال، موفق ترین تیم فوتبال در جهان است. تیم ملی برزیل در تمامی جام های جهانی حضور داشته و از این حیث رکورددار است.

در کنار این کارنامه درخشان، ۹ بار قهرمانی در کوپا آمریکا و دو بار نایب قهرمانی در جام جهانی را نیز باید اضافه کرد. در تاریخ فوتبال این کشور چهره های سرشناسی همچون پله، کافو، روماریو، روبرتو کارلوس، رونالدینیو، کاکا و نیمار حضور دارند.

برزیل پرافتخارترین تیم در مسابقات جام جهانی

۲۶ – صربستان

صربستان دیگر تیم راه یافته به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است. دوران طلایی فوتبال صربستان به سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۶۲ برمی گردد که این تیم به مقام چهارمی جام جهانی دست یافت.

عملکرد این تیم در جام ملت های اروپا هم چشمگیر بوده و از ۵ حضور خود در این رقابت ها، به دو نایب قهرمانی رسیده است. الکساندر کولاروف از چهره های شناخته شده فوتبال صربستان است که سابقه بازی در باشگاه های بزرگی چون لاتزیو، منچسترسیتی و اینتر میلان را دارد.

تیم ملی صربستان

۲۷ – سوئیس

سوئیس دیگر تیم گروه G است که شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امتحان می کند. این تیم قبلا ۱۰ بار در این مسابقات حضور داشته و سه بار توانسته خود را به مرحله یک چهارم نهایی برساند.

کاپیتان سوئیس در این دوره از مسابقات، گرانیت ژاکا است که علاقمندان فوتبال با سبک بازی او در باشگاه آرسنال آشنا هستند. هدایت تیم سوئیس در این دوره از مسابقات بر عهده ولادیمیر پتکوویچ است که با لاتزیو به قهرمانی در کوپا ایتالیا دست یافت.

بازیکن تیم ملی سوئیس

۲۸ – کامرون

تیم ملی کامرون موفق ترین تیم آفریقایی راه یافته به رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. کامرون تا بحال هفت بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته و در سال ۱۹۹۰ توانست خود را به مرحله یک چهارم نهایی برساند.

پنج عنوان قهرمانی در جام ملت های آفریقا، یک قهرمانی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون ها، از افتخارات کسب شده توسط تیم ملی کامرون است. ساموئل اتوئو از بازیکنان سرشناس و قدیمی این کشور است که سابقه بازی برای بارسلونا را هم دارد.

تیم ملی کامرون در جام جهانی فوتبال 2022

تیم های موجود در گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۲۹ – پرتغال

فوتبال دوستان ایرانی شناخت خوبی از تیم پرتغال و سبک بازی آن دارند. چون ایران سابقه همگروهی با پرتغال را دارد و هنوز مهار شدن پنالتی کریستیانو رونالدو توسط بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از یاد نبرده ایم.

همچنین نسل های مختلفی از فوتبال پرتغال را با بازیکنان سرشناسی همچون لوئیس فیگو، نانی، روی پاتریسیو و روی کاستا به خاطر داریم. مهمترین افتخار پرتغال، قهرمانی در جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ بود. البته این تیم ۷ بار در جام جهانی حضور داشته و یک بار هم به مقام سومی رسیده است.

تیم ملی پرتغال

۳۰ – غنا

غنا دومین تیم حاضر در گروه H از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم قبلا ۳ بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته و یک بار هم در سال ۲۰۱۰ میلادی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفته است.

از چهره های شناخته شده فوتبال غنا، می توان به آساموا جیان اشاره کرد. بازیکنی که بیشترین بازی ملی و گل زده را برای تیم کشورش به ثمر رساند.

تیم ملی غنا

۳۱ – اروگوئه

اروگوئه تنها تیم این گروه است که موفق به کسب قهرمانی در جام جهانی فوتبال شده است. این در قهرمانی در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ برای اروگوئه به دست آمده اند. عملکرد این تیم در کوپا آمریکا هم بسیار چشمگیر است.

به طوری که از ۴۱ حضور اروگوئه در این رقابت ها، ۱۵ بار به قهرمانی دست یافته است. لوئیس سوارز و دیگو فورلان از چهره های فوتبالی اروگوئه در سطح اول فوتبال جهان هستند.

تیم ملی اروگوئه

۳۲ – کره جنوبی

کره جنوبی رکورددار حضور در جام جهانی در بین کشورهای آسیایی است. این تیم ۱۱ بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته و در سال ۲۰۲۲ که خود میزبان این مسابقات بود، توانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

کره جنوبی سه بار هم در جام ملت های آسیا به قهرمانی رسیده است. باید منتظر ماند و دید که این تیم با سرمربیگری پائولو بنتو و کاپیتانی سونگ هیونگ مین در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، چه عملکردی خواهد داشت.

تیم ملی کره جنوبی

کلام آخر

در کتاب «فوتبال علیه دشمن» با دیدگاهی جذاب در خصوص فوتبال مواجه هستیم. این کتاب فوتبال را ابزاری می داند که تمامی جنبه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. چون فوتبال طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و این ورزش بخش زندگی از آنها است.

زمان زیادی هم تا شروع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نمانده و احتمالا شاهد یک تورنمنت جذاب و دیدنی دیگر از فوتبال خواهیم بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به بهانه حضور مجدد کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به معرفی تیم های شرکت کننده در این مسابقات و عملکرد آنها بپردازیم. نظرات خود در ارتباط با جام جهانی قطر و تیم های حاضر در این مسابقات را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..