in

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر محبوب سریال یاغی

زندگینامه پارسا پیروز فر

یکی از بازیگران موفق سینما و تلویزیون ایران، پارسا پیروز فر است. این بازیگر موفق یکی از کم حاشیه ترین بازیگران ایران محسوب می شود. بیوگرافی پارسا پیروزفر می تواند برای همه جالب باشد. شاید این سوال پیش آید که پارسا پیروزفر اصالتا اهل کجاست و خانواده او چه کسانی هستند. با زندگینامه پارسا پیروزفر آشنا شوید.

کودکی پارسا پیروز فر

بیوگرافی پارسا پیروز فر

پارسا پیروز فر متولد ۲۲ شهریور سال ۱۳۵۱ در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر های زیبا در تهران می باشد‌. او همچنین از آکادمی هنر های نمایشی استاد سمندریان، دوره های بازیگری را گذرانده است. قد پارسا پیروزفر حدود ۱۷۶ سانتی متر است.

کودکی

در بیوگرافی پارسا پیروزفر می خوانیم که او از همان ابتدا به کار نویسندگی و نقاشی علاقه خاصی داشته است. پارسا در دوران دبیرستان علی رغم رشته تحصیلی اش که ریاضی و فیزیک بود، موفق به نوشتن یک داستان مصور شد.

همین موضوع جرقه ای برای شروع کار او شد. پیروز فر پس از دریافت دیپلم ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، یک سال پس از آن، در رشته نقاشی شروع به تحصیل کرد.

خانواده

به طور کلی پارسا پیروزفر، یکی از بی حاشیه ترین بازیگران ایران است. همین موضوع باعث شده که از خانواده او خبر دقیقی در دست نباشد. اما در برخی از منابع نامعتر گفته شده است که مادر پارسا پیروز فر فرهنگی (دبیر دبیرستان) بوده و پدر وی نظامی است. گفته می شود که او همچنین برادری به نام بهنام نیز دارد.

ازدواج

در بیوگرافی پارسا پیروزفر گفته شده که او ازدواج نکرده است. شایعاتی در مورد ازدواج او گفته شده اما تا کنون منبع معتبری آن را تایید نکرده است.

شروع بازیگری

در بیوگرافی پارسا پیروزفر چیزی که بسیار به چشم می خورد، علاقه زیاد وی به کار های هنری از جمله، نویسندگی، نقاشی، تئاتر و همچنین صدا پیشگی است. پارسا از همان کودکی به نوشتن داستان های مصور بسیار علاقه مند بود.

او پس وارد شدن به دانشکده هنرهای زیبای تهران، کار های هنری خویش را به طور قطعی شروع کرد. اولین حضور او در سینما، در سال ۱۳۷۳ بود. او نقش کوتاهی در فیلم پری به عنوان شیخ سالک بازی کرد.

این فیلم به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. او پس از بازی در این فیلم، در سال ۱۳۷۴، مشغول به یادگیری بازیگری در آکادمی هنر های نمایشی حمید سمندریان شد. همچنین می توان گفت که اولین کار رسمی او در تئاتر در همان سال اتفاق افتاد. این کار به کارگردانی بهروز غریب پور به انجام رسید. او در سال ۱۳۷۶ تحصیلات خود در مقطع لیسانس را به اتمام رساند.

پس از اتمام دانشگاه، در همان سال نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی را بازی کرد. همچنین پارسا پیروز فر در سال ۱۳۸۰ نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را کارگردانی کرد. این نمایشنامه اولین کارگردانی او بود.

شروع بازیگری پارسا پیروز فر

افتخارات پارسا پیروزفر

جوایز

پارسا پیروز فر دارای افتخارات زیادی می باشد. او در سال ۱۳۷۹ موفق به دریافت دو تندیس زرین در جشن خانه سینما برای فیلم اعتراض و شیدا شد. همچنین پیروزفر در سال ۱۳۸۲ کاندید سیمرغ بلورین برای فیلم مهمان مامان شد. در سال ۱۳۸۳ برای بار سوم و چهارم برنده تندیس زرین جشن خانه سینما برای فیلم های مهمان مامان و اشک سرما شد.

او همچنین برای بازی در فیلم اشک سرما در جشنواره فیلم های آسیایی دهلی نو نیز موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد. این فیلم یکی از پر افتخار ترین فیلم ها برای او بود.

همچنین این فیلم برای او جایزه صد گل چین در سال ۱۳۸۵ و خروس زرین جشنواره بین المللی فیلم را به ارمغان آورد. می توان گفت که در بیوگرافی پارسا پیروز فر، سریال در چشم باد، یکی از معروف ترین کار های او می باشد.

این فیلم در سال ۱۳۸۹ برای او جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان شبکه جام جم و همچنین تندیس زرین از دوازدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ) به ارمغان آورد. پارسا پیروز فر در سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشیکا در سی و پنجمین‌ جشنواره تئاتر فجر نیز شد.

داوری ها

پارسا پیروز فر در سال ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان داور در نهمین و دهمین جشنواره خانه سینما حضور داشت. همچنین او در سال ۱۳۸۹ نیز در چهارهمین دوره همین جشنواره، داوری کرد.

پیروزفر داور رسمی خانه تئاتر ایران در سال ۱۳۸۹_۱۳۹۰ نیز بوده است. او در سال ۱۳۹۹ نیز عضو داوران نهمین جشنواره فیلم های ایرانی در استرالیا بوده است.

داوری های پارسا پیروز فر

فیلم ها و سریال ها

در بیوگرافی پارسا پیروز فر فیلم ها و سریال های موفق زیادی وجود دارد. تعدادی از این سریال ها را در زیر  برخی از آن را به شما معرفی می کنیم:

سریال ها:

۱. سریال در پناه تو ۱۳۷۴

۲. در قلب من ۱۳۷۷

۳. سفر سبز در سال ۱۳۸۱

۴. در چشم باد (یکی از بهترین فیلم های پارسا پیروز فر) درسال های ۱۳۸۲_۱۳۸۷

۵. یاغی (جدید ترین سریال با بازیگری پارسا پیروز فر) در سال ۱۴۰۱

سریال یاغی که در نمایش خانگی در حال پخش است، یکی از متفاوت ترین بازی های او بوده است. این سریال در این مدت کم توانسته توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کند. این فیلم علاوه بر پیروز فر که در نقش بهمن بازی می کند، بازیگران بزرگ دیگری مانند طناز طباطبایی در نقش طلا مطلا، علی شادمان در نقش جاوید و غیره در این فیلم بازی می کنند.

سریال های پارسا پیروز فر

فیلم های سینمایی پارسا پیروز فر

پارسا پیروز فر فیلم های سینمایی زبادی بازی کرده است. از جمله این فیلم ها می توان به تی تی، مست عشق، مجبوریم، اسب حیوان نجیبی است، نقاب، زن زیادی، اشک سرما و ده ها فیلم دیگر اشاره کرد.

مهاجرت به کانادا

گفته می شود که محل زندگی دائمی پارسا پیروز فر کانادا می باشد. اما گاهی اوقات به ایران نیز باز می گردد. او در کشور کانادا و همچنین لس آنجلس آمریکا نیز اجرا های زیادی را بر روی صحنه برده است.

پارسا پیروز فر اصالتا اهل کجاست؟

همانطور که گفتیم پارسا‌ پیروزفر یکی از بی حاشیه ترین بازیگران ایرانی محسوب می شود. به همین دلیل اطلاعات درستی در مورد زندگی او‌ منتشر نشده است. با این‌ وجود گفته می شود که او اهل تهران است و در محله پاسداران (سلطنت آباد) به دنیا امده است.

سریال یاغی

کلام آخر

پارسا پیروز یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی است. هر کسی می تواند از بیوگرافی پارسا پیروز فر درس بگیرد. هر کسی که به دنبال علایق خود برود و از استعداد های خود به نحو عالی استفاده کند،

قطعا به جایگاه عالی می رسد. پارسا پیروز فر از دوران کودکی علاقه زیادی به شاخه های هنری مانند نویسندگی و بازیگری داشت. علی رغم رشته تحصیلی اش در دبیرستان که ریاضی و فیزیک بود، به دنبال حرفه بازیگری رفت و موفقیت های زیادی به دست آورد.

او در دانشکده هنر های زیبا تهران در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد و در آکادمی های بازیگری نیز دوره های بازیگری را گذرانده است. شما کدام فیلم و سریال از پارسا را بیشتر دوست دارید؟

مطلب مرتبط:

بیوگرافی سام درخشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله