in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف بامزهبامزه

10 نفر از معروفترین زنان تاثیرگذار جهان

10nafar az marooftarin zanane tasir gozare jahan

اسم معروفترین زنان تاثیرگذار جهان بر گرفته از لیست 100 تن از تاثیرگذارترین زنان دنیا رو به نقل از forbes انتخاب کردم. در این فهرست، زنان تاثیرگذار دنیا در همه زمینه ها معرفی شدند. معروفترین زنان تاثیرگذار جهان در عرصه هنر، سیاست، IT ، علم و دانش، صلح طلبی، پزشکی، کارهای بشردوستانه و بسیاری دیگر از زمینه های اجتماعی فعالیت دارند. به دنبال یافتن نام تاثیرگذارترین زن دنیا، لیست 100 تایی رو به طور کامل بررسی کردم انتخاب از بین زنان تاثیرگذار دنیا کار بسیار مشکلی بود. در واقع تصمیم گیری در مورد حوزه فعالیت کار رو سخت می کرد. با مشورت چند تا از کاربرهای فعال سایت لیست 10 تایی از معروفترین زنان تاثیرگذار جهان رو از عرصه های مختلف انتخاب کردم که در ادامه می بینی. بخون ببین با لیست انتخابی موافقی؟

قدرتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟

10- مریم میرزاخانی ستاره ای که زود خاموش شد

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی کیست؟

مریم میرزاخانی ریاضی

مریم میرزاخانی دانش آموخته دانشگاه شریف، مدرک دکترای خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. مریم میرزاخانی نابغه ریاضی اولین زن  برنده مدال فیلدز در جهان می باشد. نام مریم میرزاخانی در لیست 10 نفره نخبگان  مبتکر جوان جهان می درخشد. متاسفانه خبر فوت نابغه ریاضی جهان 24 خرداد 96 از سوی دکتر فیروز نادری تایید شد! علت مرگ مریم ریاضی سرطان سینه اعلام شد.

9- تاثیرگذارترین زنان دنیا – میا فارو

تاثیرگذارترین زنان دنیا

معروفترین زنان تاثیرگذار جهان

مجله فوربس نام این هنرپیشه امریکایی رو در لیست 100 تن از تاثیرگذارترین زنان دنیا جای داده. هر چند میا فارو بارها جوایز متعدد سینمایی و گلدن گلوب رو به دست آورده ولی به علت فعالیت های بشردوستانه تونسته در فهرست زنان تاثیرگذار قرار بگیره. او به عنوان سفیر صلح و دوستی یونیسف چندین بار از دارفور سودان و آوارگان بازدید کرده و یک سایت برای پناهندگان و قربانیان نسل کشی راه اندازی کرده.

8-آنگ سان سو چی – زنان معروف دنیا

زنان معروف دنیا

در لیست زنان تاثیرگذار یک فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، برنده جایزه صلح نوبل هم وجود داره. Aung San Suu Kyi اولین زنی است که در میانمار تونست پست های وزیر امور خارجه، وزیر دفتر ریاست جمهوری ، وزیر آموزش و پرورش و وزیر برق و انرژی رو به دست بیاره! قدرتمندترین بانوی جهان با وجود 15 سال حصر خانگی هنوز از زنان تاثیرگذار جهان محسوب میشه.

7- معروفترین زنان تاثیرگذار جهان – ماری مک آلیس

قدرتمندترین زنان دنیا

اولین زن رئیس جمهو در دنیا که جانشین رئیس جمهور زن قبلی شد. رئیس‌جمهور ایرلند از معروف ترین زنان تاثیرگذار جهان در زمینه تحکیم روابط است. Mary McAleese  نقش پررنگی در تحکیم روابط و دوستی های ایرلند شمالی و جنوبی ایفا کرد! وی از تاثیرگذارترین زنان دنیا بین کاتولیک ها و پروتستان های ایرلندی و برقراری روابط بین مذاهب هم هست.

6-یوآنی سانچز – زنان تاثیرگذار دنیا

بانفوذترین زنان جهان

یکی از معروف ترین وبلاگ نویس های جهان در فهرست تاثیرگذارترین زنان دنیا قرار داره. یوآنی سانچزِ کوبایی در زمینه عدالتخواهی فعالیت داره و مقالاتش به 20 زبان دنیا ترجمه میشه. طرفداران سانچز از مردان و زنان معروف دنیا هستند که عمدتا از معترضین به محدودیت های موجود هستند. شاید مطلب بهترین رمان های عاشقانه جهان هم برات جالب باشه.

5-زنان معروف دنیا –  برونیکا میچل باچِله

زنان قدرتمند تاریخ

 پزشک متخصص اطفال، رئیس آژانس زنان سازمان ملل، وزیر بهداشت و درمان و اولین زن رئیس جمهور در کشور شیلی برخی از عناوین این بانوی با نفوذه. Michelle Bachelet  تلاش هایی مداوم برای برابری جنسیتی و توانمندی زنان جهان در سازمان ملل انجام می دهد! نان قدرتمندترین بانوی صلح به عنوان یکی از معروف ترین زنان تاثیرگذار جهان در لیست ما جای گرفته.

4-کریستیان امان پور – تاثیرگذارترین زنان دنیا

تاثیرگذارترین زنان ایرانی

در لیست معروفترین زنان تاثیرگذار جهان نام یک خبرنگار ایرانی-انگلیسی هم دیده میشه! او از مشهورترین خبرنگار جنگی جهان با سابقه ای 20 ساله است. بخش اخبار بین الملل سی ان ان و ای بی سی داغ ترین خبرهای زنده رو از طریق گزارش های ویژه این زن پر نفوذ به دست میاره! گزارشات مستند از مناطق جنگی و مصاحبه های جنجالی امانپور از همه شبکه های خبری پخش میشه.

3- آنگلا مرکل angela merkel

تاثیرگذارترین زنان در سیاست

زنان تاثیرگذار دنیا در عرصه سیاست هم فعال هستند! angela merkel اولین صدراعظم زن در تاریخ آلمان، بدون شک تاثیر زیادی در تحولات سیاسی جهان داشته. از سال2011 تاکنون همواره نام مرکل در بین تاثیرگذارترین زنان جهان دیده شده. مجله فوربس مرکل را قدرتمندترین زن دنیا می داند! angela merkel در 20 سال گذشته نقش مدیریتی بسیار قوی در بحران بیکاری ایفا کرده.

2-سونیا گاندی – تاثیرگذارترین زن جهان

زنان قدرتمند در جهان

نشریه فوربس از سال 2004 تا به امروز هر ساله سونیا همسر راجیو گاندی را در لیست تاثیرگذارترین زنان جهان جای داده .وی سومین زن قدرتمنند دنیا معرفی شده که در سیاست فعالیت داره. Sonia Gandhi رهبر ایتالیایی الاصل حزب کنکره هند هست

1-ملکه میزگرد روزها – Oprah Gail Winfrey

معروفترین زنان تاثیرگذار جهان

بدون شک اپرا از تاثیرگذارترین زنان دنیا هست. ثروتمند ترین آمریکای آفریقایی تبار سیاه پوست دنیا رتبه 45ام قدرتمندترین افراد جهان رو هم کسب کرده. Winfrey بزرگترین نیکوکار سیاهپوست تاریخ آمریکا و جهان، با نفوذترین زن در دنیاست! جهت گیری و حمایت ملکه میزگردها در انتخاب رئیس جمهور و کشوندن مردم پای صندوق هاهم تاثیرگذاره.

فهرست 10 تایی معروفترین زنان تاثیرگذار جهان در همه زمینه ها انتخاب شده و ترتیب خاصی رعایت نشده! مهم اینه که این زنان قدرتمند تنها نمونه ای از  زنانی هستند که در  زمینه های مختلف نفوذ زیادی دارند. اگر بخوای دو زن تاثیرگذار در زندگی خودت رو نام ببری از چه کسانی اسم می بری!؟ لطفا در  قسمت نظرات بگو تا به نحوی ازشون قدردانی کرده باشی.

2 دیدگاه

نظر بده
  1. درود
    نگارش متن عالی بود بیشتر از انسانهای مفید در زمینه جامعه مطلب بنویسی ،انسانهایی که باعث بیداری مردم میشوند
    حالا که انرژی زیاد دارید کمک کنید به مردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .