in

روش پرداخت قبض تلفن ثابت

چه روش هایی برای پرداخت قبض تلفن ثابت وجود دارد؟

یکی از پر کاربرد ترین ابزار های این روزه، تلفن های همراه است. تلفن های همراه هوشمند، کاربردهای مختلفی دارند. یکی از خدمات تلفن همراه، پرداخت قبض تلفن ثابت است. روش های زیادی برای پرداخت وجود دارد. از طریق تلفن ثابت نیز می توان قبض تلفن را پرداخت کرد. دانستن نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت، کار را برای شما راحت می کند. زیرا دیگر نیاز نیست به صورت حضوری در محل حضور یابید. اما بهترین روش های پرداخت قبض کدام ها هستند؟

پرداخت قبض تلفن ثابت به وسیله تلفن ثابت

الف) پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن ثابت

یکی از خدماتی که به مشترکین تلفن ثابت ارائه شده است، امکان استعلام قبض تلفن و پرداخت آن از طریق تلفن ثابت است. از این طریق به راحتی می توان به وسیله وارد کردن شماره خود، از مبلغ قبض میان دوره و پایان دوره خود اطلاع پیدا کنید. در این روش، دیگر به شناسه پرداخت و شناسه قبض نیاز نیست.

۱- پرداخت قبض از طریق شماره ۱۸۱۸

در این روش، ابتدا با تلفن ثابت با شماره ۱۸۱۸ تماس بگیرید. سپس عدد ۱ را وارد کنید. این قسمت مربوط به خدمات غیر ضروری تلفن ثابت است. در ادامه شماره تلفن ثابتی که شما با آن‌ تماس گرفته اید، برای شما خوانده می شود.

در صورت درست بودن عدد ۱ را وارد کنید. پس از این‌ مرحله، دو گزینه برای شما وجود دارد. از ۱ برای اعلام و پرداخت قبض دوره و ۲ برای اعلام و پرداخت قبض به روز استفاده می شود. پس از مبلغ اعلام شده، شما با انتخاب عدد ۱ می توانید آن را پرداخت کنید. در آخر برای پرداخت قبض، شماره کارت و رمز دوم خود را وارد کنید.

۲- پرداخت از طریق شماره گیری ۲۰۰۰

دومین روش غیر حضوری برای پرداخت قبض، استفاده از سامانه ۲۰۰۰ می باشد. در این سامانه نیز مانند سامانه ۱۸۱۸، دیگر نیازی به شناسه قبض و پرداخت نیست. کافیست شماره ۲۰۰۰ را با تلفن ثابت یا تلفن همراه وارد کنید. سپس مراحلی که توسط اپراتور توضیح داده می شود را طی کنید.

پرداخت قبض از طریق شماره ۲۰۰۰

ب) پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن همراه

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن ها

یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای پرداخت قبض در بین مردم، استفاده از اپلیکیشن ها است. این اپلیکیشن ها علاوه بر امکان پرداخت قبض، خدمات دیگری نیز در اختیار مشترکین خود قرار می دهند. به چند عدد از این اپلیکیشن ها در زیر اشاره می کنیم:

 اپلیکیشن ۸۷۰

این اپلیکیشن کاربردی، توسط شرکت پرداخت نوین آرین و زیر نظر بانک اقتصاد نوین راه اندازی شده شده است. این بانک در ابتدا خود را با راه اندازی کد دستوری *۷۸۰# شروع کرد. این اپ علاوه بر پرداخت قبوض، امکان گرفتن شارژ، انتقال وجه، دریافت رمز پویا، دریافت موجودی حساب و غیره را برای مشترکین خود فراهم کرده است.

اپلیکیشن ۸۷۰

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن آپ

یکی از پر طرفدار ترین اپلیکیشن های ایرانی، اپلیکیشن آپ است. شرکت آسان پرداخت پرشین ابتدا با راه اندازی کد دستوری *۷۳۳# و در سال ۱۳۸۸ کار خود را شروع کرد. در ادامه با راه اندازی اپلیکیشن خود به نام آپ ( آسان پرداخت)، توانست محبوبیت زیادی پیدا کند. این سامانه امکان پرداخت قبض تلفن ثابت، گرفتن شارژ، انتقال وجه و غیره را برای مشترکین خود فراهم کرده است.

پرداخت قبض با اپلیکیشن آپ

 

اپلیکیشن سکه

این اپلیکیشن توسط شرکت به پرداخت ملت راه اندازی شده است. اپ سکه نیز خدمات پرداخت قبوض و همچنین خدمات دیگری را نیز ارائه می دهد.

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق سایت های پرداخت قبض

سامانه اینترنتی قبضینو:

استفاده از سامانه قبضینو یکی دیگر از روش های پرداخت قبض است که کار را برای مشترکین راحت کرده است. قبضینو یک سامانه کارآمد برای پرداخت قبوض است. سامانه قبضینو امکان استعلام بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض تلفن را فراهم کرده است. ففط کافیست در این سامانه، شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید.

سپس مبلغ کارکرد و جزئیات قبض خود را مشاهده می کنید. سپس در صورت تمایل می توانید قبض خود را پرداخت کنید. قبضینو تمام قبض های تلفن ثابت شما را آرشیو می کند.

همچنین شما‌ می توانید قبض ها را دسته بندی و‌ نام گذاری نیز کنید. همچنین در صورت لزوم، جهت چاپ رسید قبوض پرداختی، می توانید به بخش سوابق در پروفایل کاربری خود مراجعه کنید. شما‌ می توانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، با پشتیبانی قبضینو تماس بگیرید.

استفاده از سایت مخابرات ( http://www.tci.ir)

یکی دیگر از روش های پرداخت قبض، استفاده از سایت مخابرات است. مشترکین تلفن ثابت می توانند از طریق سایت www.tci.ir قبض خود را پرداخت کنند. در این روش، پس از ورود به سایت گزینه پرداخت من را انتخاب کرده فرم اطلاعات ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از تایید کد می توانید از بخش پرداخت اینترنتی، قبض تلفن را به راحتی پرداخت کنید. همچنین مشترکین تهران می توانند برای استفاده از سایر خدمات مخابراتی، به سایت http://tehran.tci.ir مراجعه کنند.

پرداخت قبض تلفن ثابت با تلفن همراه

کلام آخر

امروزه با توجه به گسترده شدن اینترنت، بسیاری از کار های روز مره افراد از طریق گوشی و اینترنت انجام می شود. یکی از این کار ها پرداخت قبض تلفن ثابت است. روش های زیادی برای این کار وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از خود تلفن ثابت است. در این مطلب روش های متفاوت پرداخت قبض را برای شما توضیح دادیم. اگر شما روش های دیگری برای پرداخت قبض تلفن ثابت می دانید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله