in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح بامزهبامزه

10 ماده غذایی ضروری برای آقایان

10 madde ghazaee zarori baraye aghayan

10 ماده غذایی ضروری برای آقایان

من در این مطلب میخوام 10 ماده ی غذایی ضروری برای آقایان رو معرفی کنم تا کمکی برای سلامتی این عزیزان باشه. آقایون که خودشون به فکر نیستند!!  از بس که شب و روز کار می کنند و اصلاٌ فرصتی برای رسیدگی به خودشون ندارند. چه برسه به این که به فکر 10 ماده غذایی ضروری برای آقایان باشند.  حالا شاید سالی، ماهی، گذرشون به لب دریایی، یا کوهی بیفته و “جوجه ای” بزنند . در همین حد فقط!! البته خانوم های محترم لطفاً با دیدن این مطلب از ما شاکی نشن لطفاٌ! دقایقی با من همراه باشید تا ده ماده ی ضروری برای آقایون رو معرفی کنم :

1- تخم مرغ – محبوب بدن سازان و مجردان!

تخم مرغ از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

بله درسته اولین مورد از10 ماده غذایی ضروری برای آقایان تخم مرغه! شاید در نگاه اول تخم مرغ غذای پیش پا افتاده ای به نظر بیاد وبرای بیشتر تحصیل کرده ها خاطرات دوران دانشجویی رو در ذهن مجسم کنه اما باید بدونید که: یک تخم مرغ معمولی ۷۰ کالری، ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات داره. تخم مرغ در میان بدنسازان بسیار محبوبه. پروتئین تخم مرغ برای ساخت عضله بسیارمناسبه ، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژیه. تخم مرغ  اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار زیادی داره که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک میکنه. این روزا بیشتر مردم زرده ی تخم مرغ رو نمی خورن به این دلیل که زرده ی تخم مرغ کلسترول داره و فکرمیکنند خطر بیماری های قلبی را بالا میبره. نمی خوام بگم که خوردن زیادش هیچ ضرری نداره، اما درستش اینه که تخم مرغ دارای کلسترول خوبه، که کمک میکنه میزان کلسترول های بد بدن کاهش پیدا کنه.

2-   موز- منبع کاملی از پتاسیم

موز از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

موز پر از پتاسیمه. پتاسیم در تنظیم اعصاب، ضربان قلب و تنظیم فشار خون نقش اساسی داره. غذا هایی که پتاسیم دارند خطر سرطان و سكته را كم می‌كنند. موز كه منبع عالی ویتامین b6 است می‌تونه به سیستم دفاعی بدن كمك كنه. گلبول‌های قرمز را افزایش بده و در متابولیسم پروتئین نقش مهمی ایفا كنه. همچنین  موز چون اسپرم سازه در باروری مردان هم نقش مهمی داره. وبه همین خاطررتبه دوم ده ماده غذایی ضروری برای آقایان رو کسب کرده.

 3-  گردو – بهترین غذای مغز

گردو از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

گردو که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌هاست، تأثیر قابل‌توجهی در افزایش تحرک، جنبندگی و زنده ماندن اسپرم‌ها داره. وقدرت باروری در مردان رو تقویت می کنه. گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد. گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵ است.

بعضی از فایده های گردو:

گردو خون سازه و در تصفیه خون نقش داره. درمان کننده بیماریهای ریوی و مسکن دل پیچه است. خوردن گردو برای تقویت جنسی مفیده. خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کنه.

4- ماهی های چرب منبعی غنی از امگا3

ماهی های چرب از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

ماهي‌ها به طورکلی دو دسته اند: چرب و معمولي. در ماهي‌هاي چرب، امگا3 در تمام قسمت‌هاي گوشت و اندام ماهي وجود داره ، اما در ساير ماهي‌ها، اين چربي بیشتر در کبد جمع شده و به اين دليل است که ماهي‌هاي چرب اهميت زیادی دارن، ماهی هایی مثل : سالمون و ساردین. جزء ماهی های پرچرب حساب میشن.

هیچ رژیم غذایی بدون وجود اسیدهای چرب امگا۳ نمی تونه مفید باشه. این چربی های اشباع شده به قلب، جریان خون و سیستم دفاعی بدن کمک فراوانی میکنند و خطر بروز سرطان پروستات و سایر امراض را کاهش می دن.  سطح تری گلیسیرید خون را پایین آوزده، درد را از بین می برن همچنین درد ناشی از آرتروز را هم تسکین می دن. مصرف هفته ای ۲ بار ماهی برای سلامت بدن مناسبه. به شرطی که به روش مناسبی پخته بشه سرخ کردن در روغن زیاد ارزش غذایی ماهی رو پایین میاره .

 اگه دوست داشتی در موضوع بهترین جوک های ماه هم در نت نظر بخون.

5- بادام: یک منبع عالی از ویتامین E

بادام از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

بادام منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروریه. درواقع اسیدهای چرب ضروری، ماده اصلی برای ساخته شدن هورمون های مردانه اند. علاوه بر این بوی بادام،  آرامش بخش و کم کننده استرس محسوب میشه. خوردن بادام بدون نمک  بسیار مفید تره.  آیا می دونستید پروتئین موجود در یک فنجان بادام از یک عدد تخم مرغ بیشتره؟

خواص بادام: بادام براي درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال مفيده – چغاله بادام براي خشكي دهان مفيده -روغن بادام خواب آوره – برای نرم کردن سینه و از بين بردن سرفه مناسبه.

6- توت ها- بهترین منبع کالری

توت ها از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

همه ی توتها شامل توت سفید توت فرنگی، شاتوت و… برای مردان مفیده. می دونستید توت‌ها 4 هزار ماده تركیبی مفید به همراه آنتی اكسیدان‌های ضروری برای بدن و ویتامینC دارن؟ توت ها حافظ سلامتی مغز در دوران سالمندی اند. توت ها یکی از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان حساب میشن. چون خون رو تصفیه می کنن کلیه ها رو تقویت می کنن و بسیارپرانرژی اند. و می تونن میزان ابتلا به سرطان پروستات را به شکل قابل توجهی در مردان کم کنن.

7- آووکادو- گران اما پرخاصیت

آووکادو از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

مواد غذایی که تا اینجا معرفی کردم یه جورایی همشون برای همه شناخته شده اند. اما آوو کادو برای خیلی ها هنوز هم که هنوزه خیلی شناخته شده نیست چون زیاد در دسترس نیست. به دلیل گرون بودنش در همه جا پیدا نمیشن میوه‌ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز تیره یا حتی سیاه و هسته‌ای بزرگ داره . مصرف منظم آووکادو به طور چشم گیری خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می ده. برای چشم مفیده، قند خون رو کنترل می کنه و قلب رو محافظت می کنه و جلو سکته قلبی رو هم می گیره. آیا اینهمه فایده کافیه تا حدود 12 هزار تومن برای یه دونه آووکادو بپردازید؟

8- انار- دستگاه تصفیه کننده خون

انار از ده ماده غذایی ضروری برای آقایان

انار این میوه ی شگفت انگیز، پراز آنتی اکسیدان ها ست. برای همین می تونه  ماده شیمیایی به نام ” مالون دی آلدهید” رودر خون کاهش بده. این ماده شیمیایی اسپرم‌ها را تخریب می‌کنه. به همین دلیل  اناریک ماده غذایی ضروری در حفظ سلامت تولیدمثلی مردان حساب میشه . علاوه براین تصفیه کننده خونه ونشاط اور و ضد افسردگی هم هست و برای تقویت  خیلی از اعضای بدن موثره.

9- لبنیات – معدن کلسیم

لبنیات از 10 ماده غذایی ضروری برای آقایان

از ماست و شیر گرفته تا کره و پنیر همگی یکی دیگه از 10 ماده غذایی ضروری برای آقایان هست. چون  اسید آمینه دارن  وپراز کلسیم هستن که استخوان ها رو سفت و محکم می کنن و در ایجاد عضلات نقش دارن.. بزرگسالان اگه روزی دو لیوان شیر، بخورن۵۰ درصد پروتئین مورد نیاز شون تامین میشه. درضمن مقدار زیادی ید هم دارن.

10- کلم بروکلی – سلطان سبزیجات

کلم بروکلی از 10 ماده غذایی ضروری برای آقایان

آخرین مورد از10 ماده غذایی ضروری برای آقایان، بروکلی هست که اون رو از نظر ارزش غذایی و دارا بودن ویتامین ها می توان سلطان سبزیجات نامید. خاصیت ضد سرطان بودنش که دیگه زبانزد خاص و عام شده، از جمله برای پیش گیری از سرطان پروستات بسیار توصیه میشه. اگرچه  این سبزی هم به دلایل گوناگون زیاد در دسرس نیست. شاید یه دلیلش گران بودنش باشه. واین که در کشور ما زیاد تولید نمیشه .

درمورد برخی خواصش باید بگم که یکی از منابع مهم آهن حساب میشه مقادير زیادی از انواع ويتامين ها از جمله ويتامين CوE ومواد معدني رو داره. دانشمندان به مردان توصيه مي کنند که روزانه  مقداری کلم بروکلی همراه گوجه فرنگی بخورند تا سالمتر زندگی کنن. درضمن به مقدار زیادی فیبر داره که هم برای دستگاه گوارش مفیده هم برای دیابتی ها.

ممنون که تا اینجا با من همراه بودید من در این پست سعی کردم ده ماده ی ضروری برای آقایون رو به طور خلاصه معرفی کنم و بعضی خواصشون رو بگم امیدوارم برای شما عزیزان مفید بوده باشه. ما رو از نظرات ارزشمند خودتون بی نصیب نکنید.

منابع استفاده شده: وب سایت نمناک، بیتوته، عصرایران و 7گنج.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: a. Karami