in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

با بزرگترین مسجد ایران آشنا شو

Ba Bozorgtarin Masjede Iran Ashena Sho

مسجد اصلی ترین و مهم ترین محل گردهمایی و راز و نیاز مسلمانانه و ساخت اون بعد از اتقراض سلسله ساسانی و رایج شدن دین اسلام در کشور آغاز شده. حتماً در شهر تو هم مساجد زیبا و مقدسی بنا شده که هر از گاهی ازشون بازدید می کنی و با خدا راز و نیاز می کنی. ولی می دونی بزرگترین مسجد ایران کجاست و چقدر قدمت داره؟ شاید بزرگترین مسجد ایران در شهر تو قرار داره و برای راز و نیاز به این بنای مقدس مراجعه می کنی، یا شاید هم کنجکاوی که با بزرگترین مسجد ایران آشنا بشی و اطلاعاتت رو در این زمینه بالا ببری. اگه اینطوره تا پایان این مطلب با من همراه شو تا با هم به بزرگترین مسجد ایران سفر کنیم.

بزرگترین مسجد ایران کدوم مسجده؟

مسجد اتابک بزرگترین مسجد ایران

مسجد نو شیراز که به اسامی مسجد جامع جدید و مسجد اتابک هم شهرت داره با مساحت 20000 متر مربع عنوان بزرگترین مسجد ایران رو از آن خودش کرده. این مسجد در سال 590 قمری توسط اتابک سعد بن زنگی (اتابک مظفرالدین ابوبکر بن سعد بن زنگی) پنجمین اتابک سلغوری فارسی ساخته شد. مسجد نو در فلکه شاهچراغ و روبروی بارگاه شاهچراغ در شیراز قرار داره. این مسجد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده.

مسجد جامع جدید شیراز یا بزرگترین مسجد ایران چرا ساخته شد؟

معرفی مسجد نو شیراز که بزرگترین مسجد ایران است

محلی که امروز مسجد نو شیراز در اون قرار داره در ابتدا منزل اتابک سعد بن زنگی بود. اتابک فرزندی داشت که به شدت بیمار بود، برای فرزندش نذر می کنه که اگه سلامتیش رو به دست بیاره منزلش رو خراب کنه و به جاش یک مسجد بزرگ و باشکوه بنا کنه، و زمانیکه به خواست خدا فرزندش عمر دوباره ای می گیره به نذرش عمل کرده و بزرگترین مسجد ایران رو احداث می کنه.

در نت نظر بخوان : سفر به رشت : معرفی مکان های معروف رشت، سوغاتی و نقاط تفریحی گیلان

دیگه چه مساجد بزرگی در ایران قرار داره؟

مسجد گوهرشاد در کجا قرار دارد؟

مسجد گوهرشاد در مشهد یکی از بزرگترین و باشکوه ترین مساجد ایران هست که توسط گوهرشاد بیگم همسر معین الدین شاهرخ تیموری (یکی از پادشاهان تیموری) احداث شد. گوهرشاد نذر کرده بود که مسجدی در جوار حرم امام رضا (ع) بنا کنه و به همین خاطر گردنبند الماسش رو فروخت تا هزینه ساخت زیباترین مسجد ایران رو خودش پرداخت کنه.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان و مسجد جمکران قم هم از مساجد بزرگ و مهم ایران به شمار میان. در ضمن مسجد جامع بندرعباس که فعلاً در دست ساخته قراره رتبه بزرگترین مسجد کشور رو از آن خودش کنه. این مسجد با ظرفیت 21000 نمازگزار سومین مسجد بزرگ جهان خواهد بود.

حالا که از بزرگترین مسجد ایران برات گفتم، برام بنویس که از این مساجدی که اسم بردم بازدید کردی؟ بزرگترین مسجد شهر شما اسمش چیه و چه خصوصیاتی داره؟

1 دیدگاه

نظر بده
  1. مسجدشهرمن جهرم هم نام ببرید مسجدالزهرا شهرک انقلاب با مساحت یک هکتار زمین ۱۰۰در ۱۰۰مترودوطبقه وکتابخانه ووودران دایرمیباشداین مسجدبعداز مسجدنویاجامع شیراز بزرگترین مسجدمیباشد,,,واقعا مساجدبزرگ ادم لذت میبرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.