in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

تاریخچه نوتلا

History of Nutella

نوتلا نام برند محبوب‌ترین شکلات فندقی دنیاست. حتی اگر از این شکلات نخورده باشی، مطمعنم که اسمش به گوشت خورده. تاریخچه نوتلا یکی از جالب ترین داستان‌های شکل گیری برند در جهان رو داره . تا حالا مروری بر تاریخچه نوتلا داشتی؟ در ادامه این مطلب با تاریخچه نوتلا آشنا شو.

تاریخچه نوتلا

تاریخچه نوتلا

آغاز یک نیاز، آغاز نوتلا

جرقه‌ی ماجرا از سال ۱۸۰۶ میلادی زده شد. بیش از ۲۰۰ سال پیش زمانی که جنگ‌های ناپلئونی در جریان بود همه چیز شروع شد. محاصره‌ی قاره‌ Continental Blockade ناپلئون باعث شد تجارت مختل شود و دسترسی به ناحیه‌ی پیدمونت ایتالیا قطع گردد. پیدمونت در آن زمان بهترین و مرغوب‌ترین نوع شکلات جهان را تولید و عرضه می‌کرد. به دلیل تقاضای بالا و عرضه‌ی ناچیز، قیمت شکلات سر به فلک کشید.

تاریخچه نوتلا

پیدایش فندق در تاریخچه نوتلا

پیدمونت کلید حل مشکل را در ترکیب فندق با کاکائو یافت. فندق ماده‌ای بود که در پیدمونت به خوبی پیدا می‌شد. شکلات با فندق ترکیب شد و نام جاندویا به خود گرفت. حدود ۳۰ درصد این شکلات را فندق تشکیل می‌داد. با اینکه طعم آن خوشمزه بود اما جای کاکائو را نمی توانست پر کند. با اتمام جنگ، کاکائوی خالص اقتدار خود را دوباره به دست آورد و به جایگاه همیشگی خود بازگشت.

انگار قرار نبود پیوند فندق و کاکائو قطع شود. در طی جنگ جهانی دوم دوباره سر و کله ی فندق، این بار با نقشی حیاتی پیدا شد. جیره‌بندی مواد غذایی در سراسر اروپا در جریان بود. این بار کاکائو کمیاب نبود؛ بلکه نایاب شد. پیترو فررو شیرینی پز اهل پیدمونت تصمیم گرفت فندق را به مواد اولیه‌ی خود وارد کند. وی شکلاتی درست کرد که پایه‌ی اصلی آن فندق بود و مقداری نیز کاکائو در برداشت. فررو نام این محصول را پاستا جاندویا گذاشت و این محصول در شکل گیری تاریخچه نوتلا بسیار مهم بود.

تاریخچه نوتلا

در نت نظر بخوان: تاریخچه استارباکس

 پیدایش رسمی شکلات نوتلا

در پی استقبال بیش از حد مردم، فررو به فکر فرو رفت. چرا نباید محصولی خمیرمانند و با غلضت کمتر تولید کرد که مردم آن را به راحتی روی نان بمالند؟ به این ترتیب فررو قادر بود با پایین آوردن غلضت، محصول خود را به یکی از پایه‌های اصلی سفره مردم تبدیل کند. دستور العمل شکلات توسط فررو تغییر کرد. محصول جدید نیز سوپرکرِما جاندویا نام گذاری شد.

با اینکه این نام بین مردم تا حدودی جا افتاده بود اما بعدها تغییر کرد. در سال ۱۹۶۴ میلادی عنوان نوتلا (Nutella) برای آن برگزیده شد تا به گسترش هرچه بیشتر این نام تجاری بینجامد. نوتلا به یکی از اعضای اصلی غذای ایتالیا بدل شد و هنوز هم این جایگاه با قدرت توسط نوتلا تصاحب شده است. اکنون نوتلا در بیشتر کشورهای جهان طرفداران بیشماری دارد.

 نوتلا محبوب‌ترین شکلات

نوتلا محبوب‌ترین شکلات درحال حاضر

در حال حاضر نسل سوم خانواده پیترو فررو فرزندان ماریا و میشل به شرکت پدرشان پیوسته‌اند و در راس مدیریت گروه قرار دارند. این دو که از سال ۱۹۹۷ در جایگاه مدیران شرکت قرار گرفته‌اند، عملیات شرکت را با همان اصول اولیه‌ای که فررو در آغاز کار در بیش از ۵۰ سال پیش، بنا نهاده بود، انجام می‌دهند. بنابراین سازماندهی امروز و گذشته شرکت هم‌چنان یک ساختار خانوادگی مطلق باقی مانده است که تحت هدایت آن‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد.

کافه نوتلا

 با تاریخچه نوتلا آشنا شدی. امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشی. شاید برات جالب باشه که بدونی تولید و مصرف شکلات نوتلا به قدری زیاده که می‌تونی با شیشه‌های این شکلات ۸تا دیوار به وسعت دیوار چین بسازی. اگر نظری درباره تاریخچه نوتلا داری خوشحال می‌شم برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...