in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

کارتون های نوستالژیک کودکی – لیست ۲۵ تایی

کارتون های کودکی نوستالژیک

کارتون های نوستالژیک کودکی رو به یاد داری؟ یادته چقدر زمان رو صرف دیدن این برنامه کودک های باحال میکردی. کارتون های نوستالژیک کودکی برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و به سن، علاقه، ذوق و دهه ای که در آن کودکی خودش رو گذرونده مربوطه. کارتون_های_نوستالژیک_کودکی همون هایی هستند که باهاشون خاطره ساختی، زندگی کردی و دوران کودکی خودت رو با اونا به یاد میاری، در ادامه من لیست ۲۵ تایی از بهترینا و پر طرفدارترین هاش رو برات جمع کردم تا باهاش یه تجدید خاطراتی داشته باشی، امیدوارم ببرتت تو دورانی که خیلی دوسش داشتی.

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون های نوستالژیک کودکی – لیست ۲۵ تایی

بارباپاپا عوض میشه

بارباپاپا عوض میشه ، جمله خاطره انگیز و نوستالژیکی برای کودکان قدیمی و جوانان امروز است.

جمله ای که یادآور خاطرات خوب و زیبای دوران کودکی ست.

این مجموعه کارتونی، در حقیقت از مجموعه ای از کتاب های کودکان که در دهه ی ۱۹۷۰ توسط آنت تیزون و دلو دیلو  که در شهر پاریس در کشور فرانسه اقامت داشتند، مکتوب شده است.

کتابها ابتدا به زبان فرانسه نوشته شده بودند، و بعدا به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شدند.

به عنوان کارتون های کوتاه ۵ دقیقه ای، داستان های بارباپاپا Barbapapa از طریق تلویزیون مخاطبان بیشتری را کسب کرد، همچنین نسخه ی انیمیشن آن ساخته شد.

هم کارتون ها و هم انیمیشن ها گاهی اوقات نگرانی هایی را درباره ی محیط زیست نشان می دهند و شامل پیام های محیط زیستی هستند.

توجه به محیط زیست و احترام به آن ، مطلبی است که به عنوان پیام های اخلاقی خانواده بارباپایا به کودکان انتقال میابد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

چند ناشر اروپایی به بارباپاپا ابراز علاقه کردند اما نخواستند که هزینه ی انتشار را به عهده بگیرند.

محصولات فرانک فمرز، عاملی که بعدا ناشر شد، سپس یک محصول جنبی را راه اندازی کرد و اولین چاپ توسط شرکت الی کول دِ لوژی به زبان فرانسه و توسط شرکت ارنست بن به زبان انگلیسی بریتانیایی و توسط شرکت هنری زد واک به زبان انگلیسی آمریکایی انتشار یافت.

چند سال بعد، وقتی که عناوین بیشتری انتشار یافته بودند، فمرز پروژه را به فیلم های تلویزیونی در رابطه با یوپ فیش از چند منظوره چند طرحی با تخته های داستانی طراحی شده توسط دیلو گسترش داد.پس از ۱۲ سال، فمرز و تیزون/دیلو رابطه کاریشان را قطع کردند.

محرک بارباپاپا اتفاقی در باغ های لوکزامبورگ در پاریس یک روز در ماه می ۱۹۷۰ بوجود آمد.

دلو دیلو در حالیکه در پارک با آنت تیزون قدم می زد، فکر کرد که او درخواست یک کودک را از والدینش چیزی که “با با با با” نام داشت شنیده است.

فرانسوی صحبت نمی کرد، از تیزون پرسید که آن کلمات چه معنی میدهند.

او پاسخ داد که کودک یک چیز لذت بخشی که لا باربه ا پاپا (پشمک) نام داشت می خواست، بعدها آن زوج شروع به کشیدن بر روی رومیزی کردند، و با شخصیتی الهام گرفته از پشمک مطرح شد: یک شخصیت صورتی و گرد.

زمانی که قرار شد آن نامی بگیرد، طبعا بارباپاپا Barbapapa به میان آمد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

اشعار زمینه اولین بارباپاپا Barbapapa، توسط هری گیلن، نوشته شده بود و موسیقی آن توسط یوپ استاکرمنز سروده و تنظیم شده بود.

یکی از چندین نسخه زبان انگلیسی زمینه موسیقی سروده شده توسط اد کیل هاف داشت.

کارتون های نوستالژیک کودکی

تام و جری یکی از جذابترین کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون تام و جری، نه دیالوگ خاصی داشت و نه همانند کارتون مهاجران، از سناریوی خاصی در هر بخش پیروی می‌کرد ولی بسیار جذاب بود.

به جز دو شخصت موش و گربه و بعضاً یک سگ خشمگین، دیگر شاهد حضور شخصیت‌های کارتونی در این انیمیشن جذاب و نوستالژیک نبودیم.

موش و گربه، همواره با هم در حال دعوا هستند و هیچ گاه، گربه در این رقابت پیروز میدان نمیشد.

به نظر می‌رسد، با وجود دعوا و جدال‌های سخت و خشنی که بین این دو شخصیت کارتون بزرگ و فسقلی ایجاد می‌شود، اما در نهایت، صلح و دوستی، پیام اخلاقی این کارتون میباشد.

رعایت حقوق دیگران و توجه به آن و دعوت به مهربانی و همراهی، یکی از پیام های اخلاقی است که در این کارتون می‌شود دریافت کرد.

عدم حضور شخصیت‌های کارتونی حیوانی یا انسانی در این انیمیشن شیرین و جالب، خود عاملی هست برای افزایش توجه کودکان به سناریوی عادی هر قسمت تا ذهن کودک، به خاطر دیالوگ یا شخصیت‌های دیگر، منحرف نشود.

معمولاً چنین روشی را در ساخت دیگر کارتون‌ها به جز آقای سکسکه یا پت و مت و حتی رکسیو و چند مورد دیگر، شاهد نیستیم، البته واتو واتو هم چنین روشی را داشت که بدون دیالوگ خاصی، و تنها توسط راوی، روایت گر داستان جالبی در هر قسمتش بود.

کارتون های نوستالژیک کودکی

تام و جِری (Tom and Jerry) کارتون تلویزیونی برندهٔ ۷ جایزه اسکار آمریکایی می باشد.

اولین قسمت‌های این پویانمایی بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۷ توسط مترو گلدوین مایر در هالیوود تولید شد و خالقِ آن‌ها، دو شخصیت معروف عالم پویا نمایی آمریکا یعنی ویلیام هانا و جوزف باربرا بودند که آن را نویسندگی و کارگردانی می‌کردند.

این کارتون تلویزیونی در مورد موشی به نام جری (Jerry) و گربه‌ای به نام تام (Tom) بود که از قسمت‌های کوتاه ساخته و عرضه می‌شد.

تام و جری‌های جدیدی نیز به بازار عرضه می‌شود.

این مجموعه از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنان پس از گذشت شصت سال، از یادها پاک نشده است که هیچ بلکه محبوبیتش بین بچه ها کماکمان حفظ شده است.

جدال ادامه دارد، اما همه کسانی که روبه‌روی تلویزیون نشسته‌اند، شکی ندارند که پیروز میدان، همان موش کوچک خواهد بود.

بله این موش و گربه تام و جری هستند. این زوج هنری همیشه در حال جنگ ـ طی ۵۰ سال ـ همدیگر را از استودیویی در هالیوود تا مجارستان دنبال کرده و دوباره به هالیوود برگشته‌اند و هنوز با قدرت در عرصه سینما و تلویزیون و فیلم‌های ویدئویی می‌تازند.

این دو ستاره توجه بسیاری از بینندگان را در ادوار مختلف جذب کرده و آن‌قدر جایزه اسکار دریافت کردند که باعث غبطه هر ستاره سینمایی شدند.

تام و جری شخصیت‌های بسیار مشخص و تعریف شده‌ای دارند؛ تام یک فرصت‌طلب موذی است که همیشه از افراد صاحب قدرت مثل مستخدم، سگ و حتی موش حساب می‌برد و از این که پیش آن‌ها چاپلوسی کند، نگران می‌شود.

تام ابتدا جاسپر نام داشت و جری نیز قرار بود با نام جینکس معرفی شود؛ اما طی یک رأی‌گیری از انیماتورها، نام‌های انتخابی را در کلاهی انداختند و تام و جری نام پیشنهادی انیماتوری به نام جان کار انتخاب شد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون تام و جری در دو دهه که در فرآیند ساخت و طراحی قرار داشت، شاهد تحولات زیادی در عرصه کارگردانی و تولید خود بود، فرد کوئیمبی، سازنده تام و جری و مدیر بخش کارتون‌سازی متروگلدوین مایر بود.

او از سال ۱۹۳۷ مدیر گروهی از کارتونیست‌ها بود.

متأسفانه وی فاقد حس طنز و شوخ‌طبعی بود و در واقع نقش مدیری را ایفا می‌کرد که با روحیه انیماتورها در تضاد بود؛ اما هانا و باربارا بدون این که تحت مدیریت سرسختانه او باشند، آزادانه خلاقیت خود را در ساخت تام و جری به کار می‌بردند.

اولین کارتون کوتاه تام و جری به نام «غذای نیمه‌شب» نوزدهم جولای ۱۹۴۱ یک سال و پنج ماه بعد از «گربه چکمه‌پوش» پخش شد، کوئیمبی بعد از ۱۸سال سرپرستی دپارتمان کارتونی بازنشسته شد و در این موقع بود که توفان‌ها وزیدن گرفت.

دنیا در حال تغییر بود و تلویزیون، این جعبه بزرگ و جذاب، تعداد زیادی از تماشاچیان سینما را به خود جذب کرده بود و به آن‌ها این امکان را می‌داد تا در بعد از ظهرهای تاریک، بدون ترک منزل سرگرم و دلخوش شوند.

کارتون های نوستالژیک کودکی

تام و جری با دو کار سینمایی به نام «فیلم تام و جری» و «تام و جری و حلقه جادویی» دوباره به پرده سینما بازگشتند.

جو باربارا مشاور ساخت فیلم سینمایی تام و جری بود که از سوی کمپانی ترنر اینترتینمنت ساخته و طراحی شده بود.

کارهای کوتاه تام و جری همیشه بخش بزرگی از تاریخ انیمیشن خواهد بود و هنوز هم بعد از سال‌ها بچه‌ها و بزرگسالان با لذت به تماشای آن می‌نشینند.

تام و جری، خاطرات دوران کودکی خیلی‌ها هستند، این خاطرات به ما یک پیام مهم دارد که صلح و مهربانی، بهترین برگ برنده هست و نباید آن را از خاطر برد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

 واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز

واتو واتو (wattoo wattoo) پرنده‌ی شگفت انگیز یک مجموعه کارتون فرانسوی است که در سال ۱۹۷۸ ساخته و پرداخته شد.

متشکل از ۶۰ قسمت ۵ دقیقه ای، مجموعه به جهت آموزش اصول اخلاقی به کودکان در نظر گرفته شده بود.

پیشینه نام گذاری این پرنده دوست داشتنی و خاطره انگیز، در واقع از خلاقیت طراح آن گرفته میشود که واتو واتو را از یک پرنده تخم مرغی شکل سیاه و سفید طراحی و خلق میکند.

او از سیاره مکعبی شکلی می آید که آگوست نام دارد، در قسمت اول او از نژاد بسیار احمق و فوق العاده بی فایده به نام سواز آگاه می شود.

سواز موجودات غازمانندی هستند که روی زمین در شهرهایی بسیار شبیه به شهر ما زندگی می کنند، آنها ویژگی های انسانی را اغراق آمیز کرده اند، آنها تند مزاج، بد رفتار و به طور کلی بی فکر هستند.

سوازها هرچند بی محبت نیستند و بسیاری از آنان حیوانات اهلی به نام کردو را که گربه های کروی شکل هستند، سگ ها و موجودات مشابه دیگر را نگاه می دارند. اغلب کارهای سوازها  کرِدوها را در معرض خطر قرار می دهند.

کارتون های نوستالژیک کودکی

بکلی مجموعه ی واتو واتو (wattoo wattoo) به سوازها کمک میکند که از طریق استفاده از قدرت های به ظاهر جادویی اش بر مشکلاتشان چیره گردند و آنها رو شکست بده.

او قادر است خودش را به هر شکلی تبدیل کند، احتمالا او باید به کمک هم نژادان دیگرش نیاز داشته باشد او فقط باید سوت بزند.

پرندگان مشابه دیگر به آن صدا پاسخ می دهند و از فضا مانند ستاره های دنباله دار می آیند، همانطور که آنها به سمت پایین پرواز می کنند خودشان را می لرزانند و تکثیر می کنند تا اینکه آنها گروهی باشند که هر چالشی که نیاز باشد را قبول کنند.

در نت نظر بخوان : زیبا ترین روستاهای دنیا – لیست ۱۰ تایی

ماجراهای مسافر کوچولو و گل سرخ زیبایش

کارتون های نوستالژیک کودکی

کی از مشهورترین و زبده ترین طراحان انیمیشن ژاپن یعنی یوشیکازو یاسوهیگو، طراحی این مجموعه را عهده دار بوده است که در ۳۹ قسمت ساخته شد و بارها در ایران به نمایش درآمد.

مسافر کوچولو در این مجموعه کارتونی، به ما می آموزد که چگونه رفتار مسالمت آمیزی با افرادی که نمی شناسیم و در رویدادها و وقایع مختلف با آن ها آشنا می شویم، داشته باشیم و از این شیوه برای حل چالش های زندگی و گستراندن محبت و صمیمیت مورد استفاده قرار دهیم.

مسافر کوچولوی قصه ما، در سیاره کوچکی به همراه دوستش که سویفتی هست و دختر کوچولوی گل سرخی که از بذری در فضا به وجود آمده است، زندگی میکند.

در این مجموعه، مسافر کوچولو را دائم در حال تمییز کردن سیاره خود می بینیم و او تلاش دارد تا با آب دادن و نظافت، همواره سیاره زیبا و تمییزی را به رخ بینندگان کوچک این مجموعه بکشد.

آب دادن به گل ها را همواره در این ۳۹ قسمت می بینیم.

حتی شکل هایی شبیه آتشفشان که به صورت کوه هایی عجیب و غریب در این مجموعه کارتونی نمایش داده شده اند، همواره مورد تمییز کاری مسافر کوچولو قرار میگیرد.

مسافر کوچولو ، همواره علاقمند به سفر است.

ستاره دنباله دار سرگردان، یاوری است که مسافر کوچولو را به سمت کهشکان های دور دست می برد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

در ایستگاه های مختلف این حرکت جذاب، مسافر کوچولو دوستان مختلفی پیدا میکند و در این مجموعه، تلاش شده است تا کودکان با شجاعت، مهربانی و فداکاری و حس مسالمت آمیز آشنا شوند.

فاکتورهایی که در رفتار مسافر کوچولو مرتبا مشاهده می شود. مسافر کوچولو همیشه به فکر گل سرخ زیبایش است. بنابراین دوست دارد همواره به سیاره خودش و در کنار دوست زیبایش باشد.

از کوزت تا ژان وال ژان، کارتون زیبای بیناوایان یکی از کارتون های نوستالژیک کودکی

کلاه بلند و تیره ژان وال ژان با دوبله زیبایی که بر روی آن قرار گرفته بود و حس یک حامی و یاور را به کوزت و مخاطبان خردسالی که این برنامه زیبا را به تماشا نسته بودند منتقل میکرد، در کنار ماجراهایی که برای کوزت فقیر پیش می آمد، همگی در خلق داستانی مهیج برای بچه ها تاثیر گزار بود.

کارتون های نوستالژیک کودکی
کارتون بینوایان، با آن تیتراژ دیدنی که با به تصویر کشیدن گرافیکی از سردی و سرما و بدبختی مردمان روزگار جنگ در فرانسه قرن نوزدهم میلادی، پیام آور مهربانی، صلح و نشاط و امید به مخاطبان خردسالش هم محسوب میشد.
این کارتون، به هر حال، اقتباسی بود از شاهکار ویکتو هوگو. نویسنده ای که او را افتخار ادبیات اروپا می دانند و خالق گوژپشت نتردام است.
کارتون های نوستالژیک کودکی
کارتون دیدنی بینوایان، اگر چه با گرافیک ها و تصویرسازی‌های مدرن امروزی طراحی و ساخته نشده بود، اما توانست به عنوان کارتون ساخته و پرداخته کمپانی نیپون ژاپن، جای خود را به دلیل گرافیک دوست داشتنی و روایی و کشش ارزنده داستان برای مخاطبان خردسال، پیدا کند.
پیش از ساخت مجموعه کارتونی بینوایان، شبکه تلویزیونی مانگا سئاکی ژاپن در سال ۱۹۷۹ میلادی، یک برنامه تلویزیونی درباره بینوایان طراحی و تولید کردند، اما این کارتون، در واقع نخستین تجربه کمپانی انیمیشنی نیپون در طراحی و ساخت این مجموعه بود.
کارتون بینوایان را باید تا حد زیادی متکی بر شخصیت های با نفوذش دانست. ژان وال ژان، فردی قوی، خوش اندام و تنومند است که در فرانسه با بی عدالتی در حال ستیز می باشد.
ژان وال ژان. اصلی ترین شخصیت داستان کارتون است که به خاطر دزدیدن یک تکه نان برای سیر گردن شکم هفت بچه گرسنه، به مدت ۵ سال زندانی می شود و بعد از ۱۹ سال آزاد می شود و بعدا در فرانسه شهردار می شود.

یتیم خانه فاگین و ماجراهای الیور تویست

کارتون الیور تویست در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی Saban Entertainment و به عنوان محصولی فرانسوی – امریکایی طراحی و تولید می شود که در ۵۲ قسمت  منتشر می شود.
شرکت سابان، مانند شرکت Nippon ژاپن که کارتون های بسیاری از جمله واتو واتو و بارباپابا را طراحی و تولید کرد، یک شرکت آمریکایی است که از سال ۱۹۸۳ میلادی به این سو در عرصه صنعت سرگرمی فعالیت دارد.
کارآگاه گچت مشهور، یکی از تولیدات معروف این کمپانی انیمیشن سازی غربی می باشد.
کارتون های نوستالژیک کودکی

گفته می شود که سرگئی آیزنشتاین، کارگردان مشهور روس که از آن به عنوان پدر تدوین در سینما یاد می برند، معتقد بود که جنبه های مهمی از دنیای سینما، مدیون تاثیراتی هست که چارلز دیکنز با داستانهایش به خصوص اولیور تویست بر روی هنر هفتم قرار داد.

دیکنز را اولین کسی می دانند که مفهوم مونتاژ موازی را در داستانهایش روایت کرد و تا امروز، هزاران اقتباس از آثارش به شکل های مختلف ساخته شده که حدود ۱۰۰ مورد در دوران سینمای صامت بوده است. به هر حال، نقش دیکنز و داستانهایش بر روی تاریخ سینما نیز قابل انکار نیست.

اگر چه گرافیگ و تصویر سازی این مجموعه کارتونی در قیاس با کارتون های امروزی، از کیفیت های بالا و HD برخوردار نبود، اما همانند بینوایان و بارباپاپا یا واتو واتو، این کارتون ، جذابیت های شنیداری و بصری خاص خود را به مخاطبان خردسال و حتی بزرگسال انتقال می داد.

در کارتون الیور تویست که به صورت های مختلف و حتی به صورت سریال تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان بارها پخش شد، شخصیت های متعدد و داستان های گوناگونی در آن ها ارائه شده بود که مخاطب را با خود همراه می کرد.

همواره در کارتون هایی اقتباسی از داستان های شهیر غرب یا شرق، جدال خیر و شر در کنار انتقال پیام های مختلف به مخاطب، در دستور کار رمان نویسان، برنامه سازان و تهیه کننده گان برنامه های ویژه گروه خردسال میباشد.

این ویژگی ها را در کارتون خاطره انگیز الیور تویست و حتی مجموعه تلویزیونی آن نیز که با کارکترهای غیر کارتونی و انسانی همراه بود، قابل مشاهده بود.

کارتون الیور تویست در واقع اقتباسی از دومین رمان مشهور نویسنده بزرگ انگلیسی، چارلز دیکنز بود.

چارلز دیکنز، این رمان را به صورت پاورقی در ماهنامه انگلیسی زبان Bentley’s Miscellany در دهه چهل قرن نوزدهم میلادی منتشر کرد که بعدها به صورت کتابی واحد در اختیار مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفت و فیلم ها و کارتون های بسیاری از ان های ساخته شد که با استقبال فراوانی نیز مانند اثر بی نظیر بینوایان ویکتور هوگو رو به رو شد.

دور دنیا در ۸۰ روز با آقای ویلی فاگ

دور دنیا در هشتاد روز در حقیقت کارتونی مهیج برای افرادی است که علاقمندند تا داستانی جالب و جذاب را که دارای یک خط داستانی و پایانی مشخص است را دنبال کنند.

پایان داستان معلوم است. پیروزی یا شکست آقای ویلی فاگ در برابر شرطی که با دوستانش گذاشته است که آیا میتواند دور دنیا را ظرف هشتاد روز طی کند یا خیر.

این کارتون، بارها از شبکه های سیما پخش شده است و از آن فیلم بلند سینمایی نیز تهیه و ساخته شده است.

در کارتون دور دنیا در هشتاد روز، به جای شخصیت های انسانی، از شخصیت پردازی با حیوانات استفاده شده است تا جذابیت تصویری کار تولید برای مخاطبان خردسال بیش تر باشد.

گرافیک جالب و روان در کنار داستان پر کشش آن که معمولا در کشورهای مختلف با وضعیت اقلیمی مخصوص به خود روی میدهد، کارتونی دوست داشتنی را برای کودکان نسل دیروز رقم زد که دیدنش امروز نیز خالی از لطف نیست و بسیار زیباست.

این کارتون اقتباسی از اثر مشهور ژول ورن، داستان نویس معروف فرانسوی میباشد.

کار در اوایل دهه هشتاد میلادی طراحی و در ۲۶ قسمت عرضه شد.

عنوان اسپانیایی که برای این کارتون انتخاب شده بود.

کار طراحی انیمیشن را کمپانی ژاپنی بر عهده داشت و فرآیند تدوین و تولید را کمپانی اسپانیایی انجام داد.

در این کارتون تلاش شد تا مجموعه شخصیت ها، از حالت انسانی خارج و به جای آن شخصیت هایی از گونه های مختلف حیوانات جای آن را بر عهده بگیرد که گربه و شیر و فیل و روباه، از آن جمله است.

 بامزی، قوی ترین خرس دنیا

پیام کارتون بامزی هم عین بسیاری از کارتون هایی که برای کودکان دهه شصتی پخش می شد، پیام صلح و دوستی و کمک به دیگران و حتی حفاظت محیط زیست و رعایت قانون بود.

بامزی دوستان جالبی داشت که یکی از نوستالژیک ترین و بامزه ترین دوستانش، جناب شلمان هست که در واقع لاک پشت بی حس و حالی هست که در مواقع خطر و در زمانی که نیاز به کمک او برای حل مشکلات حس می شود، ساعت زنگ دارش به صدا در می آید و شلمان به خواب ناز فرو می رود. بامزی، یک شخصیت کارتونی بسیار مشهور در جهان است.

بر خلاف خیلی از کارتون هایی که توسط ژاپنی ها و آمریکایی ها ساخته شده است و ما هم آن ها را در طول چند دهه اخیر دیده ایم، کارتون بامزی، کارتونی است که سوئدی ها آن را طراحی و تولید کرده اند.
کارتون های نوستالژیک کودکی

اندرسون به جز کاراکتر بامزی، خالق یک شخصیت کارتونی مشهور دیگر نیز به نام Pellefant، فیل کوچولو هم هست که در کتابهای کمیک اسکاندیناوی بسیار شهرت داشت.

به هر حال این خرس قهوه ای قدرتمند، یکی شخصیت کارتونی معروف در اسکاندیناوی میباشد و برای کودکان آن منطقه، مانند آنشرلی، شخصیت معروفی هست.

در نت نظر بخوان : بهترین دیدنی های دبی – لیست ۲۰ تایی

همراه با اسکروچ خسیس و دوستان

در انیمیشن اسکروج، شخصیت های مشهور و محبوب کمپانی والت دیسنی که میکی ماوس و مک داک می باشند، در نقش ها و پرسناژ های جدید و متفاوتی ظاهر می شوند.

مک داک، این بار نقش یک آدم خسیس و پلید را بازی می کند که اسکروچ است و میکی ماوس هم نقش باب کراچیت که کارمند بینوای اوست را نشان می دهد.

دوبله زیبایی که برای اسکروچ انتخاب شده بود، تاثیر گزاری داستانی را بر روی مخاطب کودک بسیار افزایش می داد و حس یک فرد خسیس و پلید را به ذهن کودک مبادرت میکرد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

این انیمیشن جذاب، از داستان آوای کریمس نوشته جارلز دیکنز، داستان سرای شهر انگلیسی گرفته شده است.

این کارتون در سال ۱۹۸۳ ساخته شد و در سال ۱۹۸۴، نامزد دریافت بهترین انمیشن کوتاه اسکار شد و رقابت رو به انیمیشن Sundae in New York  واگذار کرد.

موزیک خاطره انگیز این کارتون توسط Irwin Kostal ساخته شد.

خانواده دکتر ارنست یکی از کارتون های نوستالژیک کودکی

خانواده دکتر ارنست از جمله کارتون های مشهور و خاطر انگیز بچه های دیروز در کشورهای مختلف جهان است.

این کارتون که با داستان زیبا و دوبله خاطره انگیز و حوادث جالب، داستان خاطره انگیزی از زندگی یک خانواده در جزیره ای دور دست را روایت میکند، محصولی دیگر از فناوری کارتون سازی ژاپنی ها در اواخر قرن بیستم بود.

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون خاطره انگیز دهه هشتاد میلادی که بر مبنای رمان مشهور خانواده سوئیسی رابینسون، نوشته یوهان داوید ویس ساخته شده بود.

بعضی ها معتقدند، آقای ویس از رمان رابینسون کروزئه ، اثر مشهور دانیل دوفوئو الهام گرفته است و به خلق داستانی پرداخته است که زندگی شخصیت هایش با آن چه در زندگی عجیب و غریب آقای کروزوئه می گذشت، تا حدودی همسان است. داستان رابینسون، داستانی شبیه داستان دکتر قصه ما هست.

ماجراهای هاکلبری فین و مبارزه با نژاد پرستی

کارتون در سال ۱۹۷۶ ساخته شد و بارها از شبکه های تلویزیونی ایران، با آن داستان زیبا و دوبله جذاب، پخش شد.

هاکلبری فین را خیلی ها، کودکی می دانند که با یک کرجی شناور بر روی دریا و یک سیاه پوست، همراه می شود و ماجراهای زیادی خلق می کند.

مارک تواین قصد داشت در این رمان، وضعیت اسفبار سیاه پوستان در آمریکای قرن پیش را به تصویر بکشد، سیاه پوستانی که قربانی نژاد پرستی و تبعیض نژادی بودند و شاید همین الان نیز هستند.

گر چه خشونت های امروز علیه سیاه پوستان آمریکا در بالتیمور و نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا در قرن بیست و یکم، دست کمی از روایتی که مارک تواین در هاکلبری فین قرن پیش دارد، نمی کند.

هیروشی میتسونوبو به همراه تایمو کوهوناوا، کارگردانی کارتون هاکلبری فین را بر عهده داشتند که توسط تروهیتو کامیگوچی ژاپنی طراحی شده بود.

این کارتون توسط شرکت GROUP TAC و NIPPON HEARLAD ساخته و توزیع گردید.

سفرهای مارکوپولوی ونیزی

کارتون های نوستالژیک کودکی

این کارتون نگاهی داشت به سفرهای یک جهانگرد ایتالیایی معروف به نام مارکوپولو که از دیار قاره سبز سفر دریایی خود را آغاز کرد و ایران و چین و مغولستان را هم در نوردید.

در این کارتون، مارکوپولو با خطرات و رویدادهای مختلف و جذابی رو به رو می شود که هر یک داستان و و مسائل خاص خود را دارد. گرافیک جذاب و ساده این کارتون در کنار دوبله های متنوع و قوی آن، یکی از زمینه های ماندگاری این کارتون را برای نسل کودکان دهه شصت و هفتاد رقم زده است.

دیدار مارکوپولو با قوبلای خان ،خان مغول در یکی از بخش های این کارتون بسیار زیبا بود.

در نت نظر بخوان : بهترین فیلم های اکشن – لیست ۵۰ تایی

آنشرلی، دختری با موهای قرمز یکی از کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون آنشرلی، دختری با موهای قرمز، یکی از دیگر از کارتون های جذاب برای کودکان دهه شصت و هفتاد به شمار می آید.

کارتون آنشرلی روایت گر زندگی دختر بچه ای است که یتیم شده و در جزیره ای، با داستان ها و رویدادهای مختلفی رو به رو میشود.

ایسائو تاکاتاشا و شیگو کوشی، کارگردانی این مجموعه کارتونی جذاب را در سال ۱۹۷۹ بر عهده گرفتند.

کارتون های نوستالژیک کودکی

آکیرا میوشی و شیگوتو موری، موسیقی زیبای کارتون آنشرلی را ساختند و با تکنیک سل انیمیشن، این کارتون توسط Nippon Animation طراحی و تولید شد که در ۴۸ قسمت در اختیار مخاطبان قرار گرفت. کارتون با محوریت شخصیت جذاب و شیرین آنشرلی، همراه است و نوع رفتار کودکانه اما مهربان و دوست داشتنی انشرلی، او را زود به یک کاراکتر محبوب در این مجموعه کارتونی از دید مخاطب تبدیل می کند.

ای کیو سان، مرد کوچک

و مادری دارد که بسیار دوستش دارد و برای اون احترام زیادی قائل است.

دیالوگ هایی که بین مادر ای کی یوسان و وی در این کارتون میبینیم، بسیار محترمانه، زیبا و حاوی نکات بسیار مهم اخلاقی هست که برای کودکان آموزنده و جالب بود.

دوبله زیبا، در کنار شخصیت پردازی جالب و روایت متفاوت داستان در هر قسمت، کارتونی جذاب و خاطره انگیز را به یادگار جوانان نسل امروز و کودکان، مخصوصاً کودکان دهه شصتی گذاشته است.

کارتون های نوستالژیک کودکی

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

زندگی کوتاه هست، این کوتاهی را باید شاد بود و انرژی مثبت، چه بهتر که نوستالژیک‌ترین لحظات را همواره به یاد داشته باشیم و از این لحظات، به خوبی استفاده کنیم.

ظرف چند ماه اخیر، کارتون‌هایی چون واتوواتو، جیمبو، هایدی، آنشرلی و تام و جری و ده‌ها کارتون دیگر، تا امروز مورد معرفی و بررسی‌ای قرار گرفت و ویدئوهایی برای مشاهده آن لحظات زیبا، ارائه شد.

کارتون بازرس و گروهبان دودو، یک کارتون زیبا هست که امروز، نگاهی به پرونده این دو شخصیت کارتونی جالب و خنده دار می‌کنیم.

کارتون های نوستالژیک کودکی

بازرس مجموعه‌ای کارتونی می‌باشد که به‌ وسیلهٔ United Artists منتشر شده است.

به این کاراکتر نامی داده نشده‌ است و براساس بازرس کلوزو که در مجموعهٔ فیلم پلنگ صورتی ظاهر شده است نامیده شده است.

بازرس دارای دستیاری اسپانیایی به نام دودو میباشد.

لوک خوش شانس و برادر دالتون ها

کارتون نوستالژیک لوک خوش شانس و برادران قد و نیم قد دالتون و جناب بوشوگ روشنفکر، همه یعنی نوستالژی. کارتون لوک خوش شانس را عین گوریل انگوری و چوبین و پروفسور بالتازار، میلیون‌ها کودک دیروز و جوان امروز به یاد دارند. نوستالژی یعنی همین، یعنی خاطره‌های شیرین به یاد ماندنی.

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون های نوستالژیک کودکی

ماجراهای تن تن و میلو

کارتون ماجراهای تن تن، در واقع روایتی داستانی است که از یک خبرنگار فعال و جسور، که تلاش می‌کند تا به همراه سگ وفادارش، میلو، به دنبال یافتن معماهای پیچیده باشند که در این راه، دوستان زیادی پیدا می‌کند.

به هر حال، این کارتون برای خیلی‌ها، یادآور خاطراتی هست که قصد داریم در این مطلب، به بخش‌هایی از آن بپردازیم تا کودک درون شما، همچنان زنده و شاد باقی بماند.

کارتون های نوستالژیک کودکی

میتی کومان با سگارو و زمبه

کارتون سفرهای می تی کومان، یکی از خاطره انگیز ترین کارتون‌های زمان ما بود. کارتونی که، پیرمردی را یادآور است که نماینده حاکم بزرگ است و به سرکشی روستاها و شهرها می‌رود و با مشکلات مختلفی رو به رو می‌شود.
کارتون های نوستالژیک کودکی

شاید یکی از نوستالژیک‌ترین جملاتی باشد که در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد بارها شنیدیم و با آن، خاطرات زیادی داریم این جمله باشد:

این علامت مأمور مخصوص حاکم بزرگ، می تی کومان است.

احترام بگذارید!

کارتون های نوستالژیک کودکی

سفرهای گالیور با لی لی پوتی ها

کارتون سفرهای گالیور، یکی از کارتون‌های جذاب آن دوران بود. این کارتون که بارها، فیلم و سریال‌هایی از آن مشاهده کردیم، یکی از کارتون‌های خاطره انگیز آن دوران بود.

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون سفرهای گالیور، اقتباسی است از کتاب مشهور سفرهای گالیور Gulliver’s Travels نوشته جانات سویفت Jonathan Swift ایرلندی که در قرن هفدهم میلادی به رشته تحریر درامد و از مشهورترین داستان‌های کودکان جهان لقب گرفته است.

این داستان، از داستان‌های کلاسیک و مشهور ادبیات انگلستان می‌باشد. کارتون سفرهای گالیور با نام اصلی The_Adventures_of_Gulliver در اواخر دهه هفتاد میلادی، توسط شرکت Hanna-Barbera تولید شد و توسط تلویزیون ای بی سی آمریکا ABC-TV پخش شد.

ماجاراهای مارکو یکی از جذابترین کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون مارکو، در واقع اقتباسی از داستان نویسنده ایتالیایی به نام به سوی رشته کوه های آند نوشته ادموند آمیکیس Edmondo De Amicis می‌باشد.

مارکو یک پسر بچه اهل جنوای ایتالیا است که برای پیدا کردن مادرش، راهی یک سفر دریایی به سمت کشور آرژانتین در جنوب قاره آمریکا می‌شود.

دیدن پسر بچه ها یا دختر بچه‌هایی که به دنبال مادرانشان در کارتون ها بودند، امری عادی برای مخاطبان کودکان دوران به شمار میامد، مارکو خیلی زود وارد دنیای بزرگ تر ها می‌شود.

کارتون های نوستالژیک کودکی
در داستان اصلی پدر در نهایت، راضی شده و خودش هزینهٔ سفر مارکو را می‌پردازد، اما در مجموعهٔ انیمیشنی، مارکو برای جمع کردن هزینهٔ سفر شروع به کار می‌کند، بالاخره مارکو برای یافتن مادر سوار بر کشتی میکل‌آنژ می‌شود …

کارتون های نوستالژیک کودکی

گوریل انگوری و بیگلی بیگلی

در سلسه گفتارهای مربوط به کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصت، قریب به ۲۸ کارتون از واتو واتو تا چوبین و خاله ریزه و پینوکیو، مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار گرفت.

در این سلسله لیست ۲۵ تایی، که برای نخستین بار در سایت های فارسی زبان وب، به صورت اجمالی، جنبه های مختلفان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا خاطرات نوستالژیک کودکان را زنده کنیم.

کودک درون را باید همیشه زنده نگهداشت و دلی که زنده باشد، نمی‌میرد.

کارتون گوریل انگوری. کارتونی که خود، برای خیلی ها، تعریف نوستالژیک است، خاطرات زیادی خیلی ها با این کارتون دارند. با ما همراه باشید.

کارتون های نوستالژیک کودکی

انگوری، انگوری… . انگوری جون… . کجا رفتی؟… . بیگلی بیگلی… من اینجام… انگوری…

بل و سباستین یکی از کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون خاطره انگیز بل و سباستین Belle and Sebastian در اوایل دهه هشتاد میلادی توسط کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی ها طراحی شد و پس از آن در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران به نمایش در آمد، ناهید امیریانفر از صدا پیشه گان مطرح ایران، نقش صدا پیشه گی سباستین را در ایران ایفا کرد.

ایزابل، مادر سباستین، خواهر و پدر بزرگ وی نیز در این مجموعه کارتونی جالب حاضر بودند. این کارتون، در واقع اقتباسی از رمان Belle et Sébastien نوشته سیسلی اوبری، نویسنده، کارگردان و هنرپیشه مطرح فرانسوی است که چند سال پیش در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

فیلم رزهای سیاه نیز توسط این خانم فرانسوی نوشته و کارگردانی شد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

پینوکیو و پدر ژپتو

کارتونی که به واسطه شخصیت‌های پردازی‌های خلاقانه و داستان زیبایش، نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا شناخته شده و مورد استقبال مخاطبان کودکان قرار گرفت.
پینوکیو، این شخصیت دوست داشتنی بچه‌های دیروز و حتی بچه‌های امروز، شخصیتی است که تلاش می‌کند، صداقت و راست گفتاری را به بچه‌ها آموزش دهد.
کارتون های نوستالژیک کودکی
همانند بسیاری از کارتون‌هایی که ما تا حالا مورد بررسی قرار داده‌ایم، کارتون پینوکیو هم اقتباسی از یک کتاب داستان است که از روی آن، کارتون و فیلم ساخته شده است.
کارتون ماجراهای پینوکیو The Adventures of Pinocchio، اقتباسی است از اثر کارلو کولودی ایتالیایی که بین سال‌های ۱۱۸۸۱ و ۱۸۸۳ میلادی در شهر فلورانس ایتالیا به رشته تحریر در آمد.
انریکو مازانتی ایتالیایی هم در کنار نویسنده اثر، کار تصویرگری کتاب را انجام داد تا پینوکیو، این شخصیت کارتونی چوبی، برای بچه‌های آن زمان جالب توجه شود.

زبل خان جزو لیست کارتون های نوستالژیک کودکی

زبل خان اینجا، زبل خانم اونجا، زبل خان همه جا …

همه زبل‌خان رو می‌شناسن، همیشه پُر هیجان، بدون آرام و قرار، زبل‌خان اینجا، زبل‌خان اونجا، زبل‌خان همه جا… زبل‌خان کافیه فقط دستشو دراز کنه تا یه حیوون وحشی رو بگیره… وای آقای کارگردان، این شیر اینجا چیکار می‌کنه؟؟!
این جمله معروفی است که در ابتدای کارتون نوستالژیک زبل خان می‌شنیدیم… .

کارتون های نوستالژیک کودکی

کارتون جذاب و دوست داشتنی زبل خان، در واقع بر خلاف بسیاری از کارتون‌های یکه تا کنون معرفی کرده‌ایم و محصول کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی‌ها بوده است، کارتونی است که محصول کشور لهستان می‌باشد.

جیمبووووووو

کارتون جیمبو، Jimbo and the Jet Set بر خلاف کارتون‌های قبلی، ساخته امپراطوری کارتون سازی ژاپنی ها نیست و یک شرکت انگلیسی آن را طراحی و منتشر کرده است.

پیتر مدوکس، در ژانویه ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷، کار ساخت انیمیشنی به نام جیمبو، جت سریع را انجام داد که توسط شبکه بی بی سی در ۲۵ قسمت ۵ دقیقه ای پخش شد.

کارتون های نوستالژیک کودکی

این کارتون توسط کیت لرنر کارگردانی شد و الیو داوسون، جولیان گیبس، ویلیام مابرلی و نیل سالمون، نویسنده بخش‌های مختلف این کارتون خاطره انگیز و شیرین بودند.

مطلب مرتبط:

چگونه به کودکان کار کمک کنیم؟

63 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام
    یه سریال بود دهه ۸۰ میزاشت برا نوجوونا
    شبکه دو بود انگارعصرا میزاشت.
    خارجی بود.. یه پسر بود بابد ۸تا قطعه الماس یا یه گردنبند بود ..باید پیدا میکرد و متصل میکرد به هم.
    برا پیداکردنش به زمان های مختلف و مکان های مختلف میرفت..
    انگار تو یه زیرزمینم میرفت تا سفر کنه..
    اشمش رو اصلا یادم نمیاد. میشه لطف کنید بگید.

  2. سلام
    من دنبال یه کارتون قدیمی میگردم که امگار یه پادشاه ادم برفی بود و صدای باحالی هم داشت
    بعد هبیاب میشد و یسری میخواستن بکشنش بعد جنگ میشه و …
    اگه کمکم کنید تو پیدا کردنش ممنون میشم
    ا

  3. سلام من ۱۳ سالمه بچه بودم یک کارتون دیده بودم که فکر کنم ایرانی بود که یک کسی به روستایی رفته بود و به بچه های اون روستا ساخت هواپیما های مدل رو یاد می داد یادم نیست اسمش چی بود . میشه اگه کارتونی با این مشخصات یادتون میاد اسمش رو به من بگید ؟ خیلی دنبالش میگردم

  4. سلام یه کارتون بود که انگار داستانش تو جایی غیر از زمین بود،زن ها و مردایی بودن مه به جنگ میرفتن و اژدهایی داشتن که سوارش میشدن،انگار روی یه شهر شناور زندگی میکردن خیلی فضای داستان باحال بود اما اسمش خاطرم نیست،اژدها شکل دایناسورهای پرنده ای بودن که دم های درازی هم داشتن

  5. سلام دوستان
    ی کارتون بود از شیکه خارجی ها میزاشت دوبله هم نبود ی خانواده بودن ی پدر و مادر ی پسر ی دختر داشتن
    بعد اینا را ی گروه ادم یدا دنبالشون بودن بعد اینا ی سنگایی داشتن(هم این خانواده هم اون ادم بدا)
    باهاش موجوداتی را احضار میکردنبعد موجوداتشون باهم میجنگیدن.
    یادمه که دختر این خوانواده هم با خانوادش اختلاف نظر داشت.
    کسی اسم کارتونو میدونه بگه دمتون گرم.

  6. سلام به همه. منم دنبال یه کارتون میگردم ولی اسمش رو یادم نمیاد… خیلیم برام عزیزه. یادنه اقتباس از بازی بود و سه بعدی. بعد انگار یه بیماری اومده بود و درمانش یه سری گوی رنگی بود که باید اون رو به ساعدشون وارد میکردن تا اثر کنه… شخصیت ها هم با شمشیر های بزرگ )blade( میجنگیدن. کسی یادشه اسمش رو؟

    • اگه شخصیتش زن بود فکر کنم دانه سیب بود ولی اگه یه پسر جوون بود فکر کنم اسمش نجات کودکان بود که مثل بازی فاینال فانتزی بود

  7. سلام. دوستان یه کارتون بود که توش انگار یه کارخونه رویا سازی بود و ماموریتشون این بود که مردم رویا ببینن و چندتا دشمن هم داشتن که مسئول کابوس دیدن آدما بودن و با هم می‌جنگیدند. از کارخونشون با بالشت اینور و اونور میرفتن. اسمشو بگید تروخدا

  8. سلام یک کارتون هست که اسمشو نمیدونم چیه چند وقته دنبالشم شخصیتهای اصلیش یک خواهر و برادر هستن که در فضا زندگی میکنن و با یک سگ رباتی که هر وقت گیر میفتادن کمکشون می کرد یک دشمن فضایی بدجنس هم داشتن اسم هیچ کدوم از شخصیتهاش رو هم نمیدونم ضمنا اون خواهر بردار یه سری لباسها و تجهیزات مخصوص حرکت و جا به جایی در فضا داشتن یه چیزی مثل سوپرتد اگه کسی اسم این کارتون رو میدونه لطفا بگه خیلی ممنون میشم.

  9. من یه برنامه کودکی هست که جونمو میدم تا دوباره بتونم اسمشو پیدا کنمودوباره ببینمش.یه یاروی خیلی گنده‌ ای بود یه دوست کوچولو داشت.تم رنگیه کارتون همیشه تیره و سبز بود.این دو نفر فکر کنم یا آدمای خوبی بودنو بقیه رو کمک میکردن،یا اینکه جفتشون همیشه خرابکاری به بار میاوردن.بامبو هم تو اون کارتونه زیاد دیده میشد.اگه میدونید اسمشو لطفا بگید

  10. سلام ی کارتن بود که مردم همه راست میگفتن تا اینکه ی موجود از فضا میاد بهشون دروغگویی بار میده. غذاشونم اسمش راست برگر بود. کسی یادش هست چ بود؟؟

    • داشتم دنبالش می گشتم اینو اینجا دیدم. سیاه سفید بود . دستگاههبخاطر راست برگرهای اضافی هنگ می کنه . قیافه هاشون وقتی طمع می کردند لبخند می زدند .

  11. سلام خسته نباشید یه انیمه بود که یه پسر بچه بود که یه پیرمرد بهش یه چکش میده و بعدش توانایی اینو‌ پیدا میکنه خیلی بلند داد بزنه و یه آدم بد میخواد که اون پسره رو بکشه میشه اسمشو لطف کنید؟

  12. سلاااام ببخشید یه کارتونی بود درست یادم نیست انگار چندروز تموم بارون میبارید همچی میرفت زیر آب بجز یه خونه ای که زیرش یه تیوپ بود و همه حیوونا جمع شده بودن اون تو بعد به لام پشت بدجنسی بود میخواست ادمارو از بین ببره توروخدا اگه کسی یادشه بگه:)

    • سلام یه انیمه بود خیلی یادم نیست یه پسری بود بعد مامانش انگار داشت میمرد بعد جهان پوکیده بود بعد از یه دروازه ای رد میشه با یه پسر دیگه بعد وارد یه دنیا دیگه میشد قبل اینکه واردم میشه یجایی بود که باید تو کمترین زمان معماش رو حل میکرد تا وقتی میره تو دنیا قدرت بیشتر بگیره بعد تو اون دنیا از یه سری موانع رد میشد به بالای یه کوه که میرسید یه آرزو میتونست بکنه تو راه با همون دوستش که آوردش هم جنگید مجبور شد شکستش بده قدرتشم از دوستش کمتر بود چون دیر تر معما رو حل کرده بود کسی اسمشو میدونست بگه لطفا

  13. کسی یادشه یه برنامه کودک بود توش به جای جادو میگفتن حقه ی فلان و چنتا بچه بودن میرفتن یه جادو گری رو بکشن کسی یادشه اسمش چی بود؟

  14. سلام ی سریال کارتونی بود ی برادر و خواهر بودن که لباساشون همه راه راه سیاه و سفید بود کسی اسمش و میدونیه؟

  15. سلام ببخشید یه کارتونی رو من خیلی دوست دارم ولی اسمشو یادم نمیاد.همون که دختره یه عروسک داشت.موهای عروسکش کوتاه و نارنجی بود. یه برادرم داشت که از خودش بزرگتر بود. مادربزرگشون هم باهاشون زندگی میکرد.تو یکی از قسمتاش رفته بودن مشهد. میشه لطفا اسمش کارتونشو بگید ممنون میشم.

    • سلام یک کارتونی تو برگی دیدم خیلی مغزم رو درگیر خودش کرد زیادم ازش یادم نمیاد فقط اینو خوب یادمه یه گروه شرور بودن که حیواناتشون یا هیولاهاشون رو مثل پوکیمون در نیاوردند البته همه این مار رو میتونستند باز یه شیر یادمه که بالش پر بود از اون سنگ ها اگر کسی میدونه بگه

  16. سلام یکی بود که یه پسره بود ی مرده بزرگ مواظبش بود باهم دایناسورارو میکشتن اسمش چیبود

  17. سلام یک کارتون بود خیلی چیزای گنگی ازش یادمه یک غولی بود که سبز رنگ بود دنبال یک دختری میگشت دختر از دستش فرار میکرد تا اخر غوله بهش رسید و دختره هم تونستم غول سبزه رو شکست بده خیلی ازش چیزی یادم نیست فکر کنم از تو سک سک برام در اومده بود ،،،،،، دلم میخواد دوباره ببینمش اگه کسی میدونه لطفا بگه

  18. سلام ببخشید یه کارتون بود توی بچگی دیدم خیلی دنبالش میگردم . یه دختر و پسر بودن توی برف ها گیر میکردن زیر دریا توی یخ. پسره شلوارش گشاد بود کی یادشهههه?????

  19. سلام بچه ها سال۸۹_۹۰ یه فیلم روز سه شنبه ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از شبکه سه پخش شد ک سه قسمت داشت ۔۔فیلم از این قرار بود ک یه دختر همراه پدرش سفر میکردند تا مادرش و پیدا کنن تو راه با غول های زیادی میجنگن و از یه ملکه بد ذات فرار میکنن اخرش میفهمه مادرش ملکس ۔۔ کسی اسم این فیلم و میدونه من هرجی میگردم پیدا نمیکنم در ضمن سفید برفی و چمیدونم اینا هم تو اون فیلم هستن

  20. سلام
    من دوتا کارتونو اسماشونو یادم نمیاد
    یکیش شبکه یک پخش میشد تو قطب زندگی‌میکردن فک میکنم اسم کاراکتر اصلیش که یه پسر نوجوونی ام بود نانوک بود
    دومیم یه کارتون اکشن از شبکه دو بود ک کاراکتر اصلیش یه کت قرمز داشت دشمنشم یه کاراکتر کچل قد بلند بود اگر اسم اینارو کسی تونست بهم‌بگه ممنون میشم

  21. کسی اسم این کارتونو یادشه؟
    که یه دختری بود رفت کلیسا از اونجا فرستادنش خونه چند تا بچه قد و نیم قد که به عنوان پرستار بعد پدر اون بچه ها سوت میزد و اونام جمع میشدن بچه هام از پرستار خوششون نمیومد واسه همین این چندمین مرستار اونا بود بعددی دونه عمه ام داشتن باباشونم میخواست با یه زن دیگه ازدواج کنه که اخرش با اون پرستاره ازدواج کرد?میشه یکی اسمشو بگه خیلی دنبالش گشتم پیداش نکردم??

      • سلام دوستان یه کارتون بود هر چی فکر میکنم اسمش یادم نمیاد یه پسر بچه بود می‌ره خونه یه پیر مرد پیر مرد خونه عجیب غریبی داره سوار قطار اسباب بازی میشه می‌ره طبقه بالا خونه پیر مرد کل خون پیر مرد بهش نشون میده رو یه در نوشته این در باز نشود به پسر میگه هیچوقت این درو باز نکن یه شب پسر درو باز می‌کنه توش تاریک یادش می‌ره درو ببنده خفاشا از در میان و پیرمرد و میبرن پیر مرد یه چوب جادویی داشت پسر با چوب ورد جادویی میخونه و شلیک می‌کنه به خفاش ها …….کسی اسمشو می‌دونه خواهشاً بگه

  22. بچه ها..
    شما بچه بودین کارتون عروسکی نگاه نمیکردین؟
    من یادمه ۵/۶ سالم بود از شبکه دو فکر کنم یه کارتون عروسکی خارجی میدیدم .. خیییلی دوسش داشتم..
    دلم میخواد یه بار دیگ یه دره ببینم
    ولی خب یه چیزایی محوی یادمه..
    دوتا سنجاب بودن ک اون موقع تی وی میگفت خواهر برادرن?..
    و شخصیتای دیگه مثل تخم مرغ گندیده ( هامپتی دامتی) .. جوجه.‌ و ..
    یادتون نیست؟?
    حوالی سال ۸۴

  23. سلام.ی کارتون بود که یسری گوسفند و اینا بودن ی پایگاه داشتن تو فضا،سفینشون بالش و اینا بود،راجع به کابوس و اینام بود کسی یادش میاد اسمش چی بود(بره ناقلا رو نمیگم)تلوزیونی هم بود

  24. سلام ی کارتون قدیمی بودش درمورد دوتا پسر و یه دختر ژاپنی که دختده شمشیر داشت اون دوتای دیگه هم چوب و توپ لیزری با موجودات فضایی و اینها میجنگیدن اسمش چیه؟

  25. چند نفر بودن مثل ۵تا .بعد یصفینه داشتن .روی سرشون اشکالی مثل دایره ومثلث بود رنگی بودن واینکه عروسک بودن اگه کی می‌دونه بگه . ممنون

  26. من یه کارتونی دیده بودم منتها اسمشو نمیدونم کارتون زیر دریا بود که یه مار بدجنس بود که جادوگر بود بعد یه ماهی بود که یه تیکه سنگ از پنج سنگ جادوئی بر سر داشت و هر وقت پنج سنگ با هم جمع میشود میتوانستند اون مار بدجنس را شکست بدهند

    • منم این کارتون رو یادمه اتفاقا یکی از کارتونایی بود که خیلی دوست داشتم چند سال پیش هم دنبالش گشتم پیداش نکردم، خواهش می کنم اگه کسی می دونه بگه

    • سلام منم یادمه…اسم ماهیه پوپو بود اسم اسب دریایی هم اکو و اون عروس دریایی هم می می و یه لاکپشت بود که یادم نیست همشون قدرت پیدا کردن و بعد فک کنم آخرش تبدیل به اژدها شدن

    • اتفاقا منم الان یاد این کارتون افتادم تا قبل اینکه یادش بیفتم و دنبالش بگردم اسمش یادم بود ولی یهو انگار ریست شد مغزم یادم نمیاد و دارم دنبالش میگردم کسی میتونه اسمش رو بگه؟ خودتون تونستید اسمشو پیدا کنید؟🥲

    • سلام
      من قبلا یبار دیگه هم کامنت گذاشتم که دنبال این کارتون میگردم و فلان
      و الان کامنت میذارم که اسمشو بهتون بگم اگه هنوز دنبالش میگردید
      اسمش در جستجوی اژدها یا the adventure of little carp هستش

  27. سلام
    من یه کارتونی هست خیلی دوسش داشتم منتها هیچ اسم و ردی ازش ندارم جز یه خاطره گنگ
    یه داستان سریالی داشت.یه افسر بلوند نیروی دریایی بود که فکر کنم توش ارتش روسیه بود. بعد این کور میشه و زن و مادرش اواره و سرگردانن. چنتا اوباش هم افتادن دنبال زن اون تا بگیرنش. کارتون اصلا جنبه طنز نداشت و خیلیم درام بود به نطرم
    کاش یکی بدونه چه کارتونی بود اسمش…..

  28. بهترینییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینننننننیییییییییییییییییییییییییییییییی داداش

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.